Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Telecomanda cu touch triplu PNI S...

La ce medic sa merg in funcț...

Problema placa video Rx580
 Parchet laminat dublu click - dem...

Telefon usb3.1

Adaugare watermark, gen Mediafax

Sri Lanka in faliment
 La multi ani @VladVladd!

RADIO BRAILA DENS FM

Amplificator yamaha as 501 in pro...

Electrician sau Instalator sanitar?
 Cate placute RAM sa adaug?

Modul step up dc to dc legat de p...

Cost autorizație de construi...

ajutor vita de vie
 

Noile modele Passat si Superb la noua fabrica VW din Manisa (Turcia)

- - - - -
  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#1
gabrolio

gabrolio

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,184
  • Înscris: 01.07.2007
Propun sa comentam noul trend al grupului VW de a-si muta productia pentru modele consacrate (Passat si Superb in cazul de fata) in zone cu costuri mai mici, lasand astfel loc in fabricile din Germania pentru constructia modelelor electrice.

Intrebare: v-ati cumpara un Passat/Superb facut in Turcia?

Interesant cum isi obliga Erdogan oficialii sa treaca pe noile modele produse la ei. (ProMotor)

Sursele:
https://www.promotor...lasari-18453977

https://europe.auton...at-skoda-superb

https://www.bloomber...-cars-in-turkey

https://www.dailysab...-turkeys-manisa

#2
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,856
  • Înscris: 16.08.2016
Nu contează unde sunt produse mașinile :) cât timp se respecta normele de calitate e ok.

#3
_Aemilius_

_Aemilius_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 532
  • Înscris: 27.01.2019
… iar normele de calitate ale grupului VAG au scazut considerabil… in schimb preturile nu...

#4
clausio

clausio

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,953
  • Înscris: 09.05.2006
Nu mi-as cumpara o masina din clasa medie fabricata in Turcia. Din motive evident subiective...Inteleg globalizarea dar nu inteleg sa ma supun orbeste in calitate de consumator.

Cred ca deja VW isi da palme peste cap cand vede in ce rahat mondial intra Turcia...Foarte probabil Turcia va parasi NATO si statutul special economic  de care se bucura de peste 35 de ani in relatie  cu UE. O sa-si revina cand Erdogan va fi la minus metri sub pamant...

Edited by clausio, 14 October 2019 - 11:31.


#5
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,821
  • Înscris: 23.07.2014

View Postclausio, on 14 octombrie 2019 - 11:30, said:

Inteleg globalizarea dar nu inteleg sa ma supun orbeste in calitate de consumator.

Globalizarea, din cate am vazut, nu prea aduce beneficii la punga potentialului cumparator, ci la profitul companiei. Cand un anume model s-a transferat dintr-o tara vestica intr-una cu nivel de salarizare mai scazut, implicit costuri de productie ceva mai reduse, nu cred ca respectiva companie a ieftinit modelele respective. Situatia difera probabil doar daca pe teritoriul acelei tari incepe productia unui model complet nou (cazul gamei Dacia de pilda).

#6
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 229,403
  • Înscris: 08.10.2015
Eu nu înţeleg de ce lumea se orientează către maşinile germane. Nu mă refer la cele de top, ci la acestea mai de jos, cum e şi Passat - deşi, la ce preţuri obţii pentru un Passat bine echipat...
La mine la firmă avem nişte Mercedesuri făcute la turci. Calitatea finisărilor şi asamblărilor este tipic turcească.
VW a fost implicat şi în scandalul cu noxele, prin urmare eu cred că mitul maşinilor germane ar cam trebui să fie demontat. Nu înseamnă că sunt neapărat maşini proaste, însă nu sunt vârful de lance.
Deocamdată, vârful de lance sunt japonezele. Deocamdată - fiindcă înăsprirea normelor de măsurare a poluării, sub pretextul ecologiei, obligă şi ochii oblici ce descind din samurai să facă nişte compromisuri pentru care, cu nişte ani în urmă, anumite capete ar fi căzut la propriu.
Globalizarea impune mediocritatea în ceea ce priveşte calitatea finisărilor, dar şi nişte soluţii tehnice cu două tăişuri, cum ar fi motoarele cu injecţie directă.
Consumismul nu mai impune fiabilitatea ca un criteriu important, ci garanţia; maşina trebuie să funcţioneze fără defecte doar pe perioada TG-ului. Mai vedeţi pe cineva care să repare motoare, cum era odată? Motorul a ajuns aproape un consumabil, sau mai bine-zis un agregat de unică folosinţă.
Cred că am cunoscut cu toţii experienţa cu plăcuţe de frână originale vs. aftermarket. Ceea ce montează producătorul pe maşină durează 4-5 ani, poate chiar mai mult, ceea ce găsim în comerţ nu prea trece de 3 ani.

Deci, nu, niciodată nu mi-aş cumpăra o maşină produsă şi/sau asamblată în Turcia.
Ca idee, comparaţi orice maşină vreţi voi, asamblată în Turcia, cu una asamblată în Japonia - şi aici mă refer la Mazda, de asemenea, ce model vreţi voi (dar care se asamblează în Japonia). Comparaţi calitatea finisărilor, a asamblărilor, a materialelor folosite. Şi apoi comparaţi preţurile unor echipări echivalente.

Edited by PSC, 14 October 2019 - 12:05.


#7
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,124
  • Înscris: 13.07.2011
Lasa ca si Mercedes in trecut construia C-Class ul in Spania si dupa ani de zile si-au dat seama cat de proaste au fost modelele respectiva, rugineau, probleme tehnice si alte rahaturi. Nu conteaza unde se contruiesc, in proportie de 90% totul este automatizat in ziua de astazi, important este sa indeplineasca toate conditiile de calitate si asa mai departe.

Daca finisajele vor fi in viitor de si mai proasta calitate, atunci cu siguranta vor pierde din clientele. Sa nu uitam ca Passat si Superb pe partea business vind bine de tot.

Edited by business11, 14 October 2019 - 12:06.


#8
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 229,403
  • Înscris: 08.10.2015
Ba contează. Fiindcă într-un fel munceşte muncitorul plătit bine, care nu are grija zilei de mâine, faţă de unul plătit prost şi care bea 6 zile pe săptămână.
Ai citit romanul "Roţile"? Acolo se spunea că cele mai bune maşini sunt cele produse miercuri.

#9
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Honda Civic Sedan pentru Europa se produce in Turcia. Mai era fabrica din UK, dar inteleg ca au inchis-o sau urmeaza sa o inchida.
Eu am una, generatia 9. La 4 ani 4 luni, 91.000 km parcursi, n-are nici un greieras, iar motorul merge ca-n prima zi, cu urcari destul de frecvente in rosu.

Edited by danvlas, 14 October 2019 - 12:25.


#10
_Aemilius_

_Aemilius_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 532
  • Înscris: 27.01.2019

View Postbusiness11, on 14 octombrie 2019 - 12:03, said:

Lasa ca si Mercedes in trecut construia C-Class ul in Spania si dupa ani de zile si-au dat seama cat de proaste au fost modelele respectiva, rugineau, probleme tehnice si alte rahaturi.
Nu stiu daca se aplica la Seat, personal vad Seat-urile finisate mai bine decat WV si Skoda. Locuiesc la 20km de Fabrica Seat de la Martorell - Barcelona, si-ti spun ca peste 90% din fabrica este complet automatizata. Aproape toata fabrica, inclusiv testele de calitate, au fost automatizate, iar greselile factorului uman ies din calcul. Sunt peste 2.000 roboti industriali pe liniile de productie ale fabricii, care lucreaza in tandem. Costurile s-au amortizat demult, iar robotii baga 24/24, fara pauze si fara sindicat muncitoresc… Seat-urile (Ibiza, Leon, Arona, Cupra) sunt pe aici cum sunt Daciile pe la noi. E drept ca rar vad un Seat mai vechi de 10 ani, ca spaniolii isi permit financiar sa le schimbe des, dar n-am vazut rugina sau proprietari sa se planga de masina d.p.d.v. tehnic...
Iar daca ar fi sa-mi aleg o marca din grupul VAG, as merge fara ezitare pe Seat. Vazute si testate...

#11
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Nașpa. Chiar nașpa.

#12
tabek

tabek

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 937
  • Înscris: 22.07.2007

View Postgabrolio, on 14 octombrie 2019 - 11:14, said:

Propun sa comentam noul trend al grupului VW de a-si muta productia pentru modele consacrate (Passat si Superb in cazul de fata) in zone cu costuri mai mici, lasand astfel loc in fabricile din Germania pentru constructia modelelor electrice.

Intrebare: v-ati cumpara un Passat/Superb facut in Turcia?

Interesant cum isi obliga Erdogan oficialii sa treaca pe noile modele produse la ei. (ProMotor)

Sursele:
https://www.promotor...lasari-18453977

https://europe.auton...at-skoda-superb

https://www.bloomber...-cars-in-turkey

https://www.dailysab...-turkeys-manisa
Nu mi-as cumpara Passat si Superb indiferent unde-i fabricat.

#13
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,124
  • Înscris: 13.07.2011

View Post_Aemilius_, on 14 octombrie 2019 - 12:25, said:

Nu stiu daca se aplica la Seat, personal vad Seat-urile finisate mai bine decat WV si Skoda. Locuiesc la 20km de Fabrica Seat de la Martorell - Barcelona, si-ti spun ca peste 90% din fabrica este complet automatizata. Aproape toata fabrica, inclusiv testele de calitate, au fost automatizate, iar greselile factorului uman ies din calcul. Sunt peste 2.000 roboti industriali pe liniile de productie ale fabricii, care lucreaza in tandem. Costurile s-au amortizat demult, iar robotii baga 24/24, fara pauze si fara sindicat muncitoresc… Seat-urile (Ibiza, Leon, Arona, Cupra) sunt pe aici cum sunt Daciile pe la noi. E drept ca rar vad un Seat mai vechi de 10 ani, ca spaniolii isi permit financiar sa le schimbe des, dar n-am vazut rugina sau proprietari sa se planga de masina d.p.d.v. tehnic...
Iar daca ar fi sa-mi aleg o marca din grupul VAG, as merge fara ezitare pe Seat. Vazute si testate...

Da, eu cunosc fabrica BMW de la München si Ford de la Saarlouis si stiu de acolo ca automatizarea este de peste 90%. Sunt cativa oameni care se ocupa de roboti nu de masini in mare proportie. Doar la asamblarea interioara am observat ca sunt oameni dar asta se va schimba in viitorul apropiat.

Am pe cineva care avea un C-Class W203 asamblat in Spania, la Vitoria langa Bilbao. O parte din modele a fost construit in Spania si o alta parte in Germania parca. Eh, productia din Spania a fost un esec total pentru ca acolo nu s-au aplicat aceleasi standarde ca in Germania si caroseria nu a primit protectie impotriva ruginei si asa mai departe.

Asa ca in mare proprtie nu ma intereseaza unde este produsa atat timp cat este facuta cum trebuie.

#14
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,276
  • Înscris: 24.02.2017

View Postgabrolio, on 14 octombrie 2019 - 11:14, said:

Intrebare: v-ati cumpara un Passat/Superb facut in Turcia?


De ce nu ? AI senzatia ca turcii produc lucruri proaste ??  Arctic, Indesit, Beko sunt detinute de ei. SI sincer mi se pare ca sunt de buna calitate, chiar peste medie.
Iar Passatul se va face cu know-how din Germania, nu iti imagina ca ii lasa pe ei sa asambleze masini asa dupa capul lor....

View PostPSC, on 14 octombrie 2019 - 12:06, said:

Ba contează. Fiindcă într-un fel munceşte muncitorul plătit bine, care nu are grija zilei de mâine, faţă de unul plătit prost şi care bea 6 zile pe săptămână.
Ai citit romanul "Roţile"? Acolo se spunea că cele mai bune maşini sunt cele produse miercuri.


Miercuri dimineata, ai uitat sa precizezi...  :)   Hahahahhaha

#15
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 229,403
  • Înscris: 08.10.2015
Turcul e turc indiferent pentru cine lucrează. Sunt anumite popoare la care tradiţia dubioasă are repercusiuni şi acum. Nici noi nu suntem mai breji.
Ca idee, popoarele balcanice nu ştiu decât de frică, însă o frică activă, de genul amendă aplicabilă instant. Altfel, vor căuta să "te facă".
Evident, există şi oameni excepţionali din rândurile turcilor, grecilor, sârbilor, bulgarilor, românilor etc., însă marea masă e pusă pe chilipir, pe ciupeală, pe negociere. Legea nu e lege, e tocmeală.
Noua mea maşină este (încă) fabricată la Swindon, UK. Un Honda Civic hatchback, fără facelift. Actuala mea maşină este tot în Anglia produsă/asamblată (Nissan Primera).
Însă un cunoscut de-al meu, şi coleg, are un Renault Megane nou (2019), produs în Turcia. Credeţi-mă că se cunoaşte asta. Maşina merge bine, însă la calitatea interiorului este chiar şi sub Nissan-ul meu, care e produs în 2006.
Turcii sunt buni la dulciuri, la bucătărie în general. Nu la maşini. Uitaţi-vă în ce hal arată Otokar-urile pe care bucureştenii le-au plătit cu bani grei. Uitaţi-vă cum arată autobuzele luate de Boc.

@Bogotta
Da, ai dreptate, uitasem.

#16
clausio

clausio

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,953
  • Înscris: 09.05.2006

View Postbusiness11, on 14 octombrie 2019 - 12:03, said:

Lasa ca si Mercedes in trecut construia C-Class ul in Spania si dupa ani de zile si-au dat seama cat de proaste au fost modelele respectiva, rugineau, probleme tehnice si alte rahaturi. Nu conteaza unde se contruiesc, in proportie de 90% totul este automatizat in ziua de astazi, important este sa indeplineasca toate conditiile de calitate si asa mai departe.

Daca finisajele vor fi in viitor de si mai proasta calitate, atunci cu siguranta vor pierde din clientele. Sa nu uitam ca Passat si Superb pe partea business vind bine de tot.


M-ai facut curios cand ai pomenit de Mercedes C Class si m-am uitat pe wiki unde s-a fabricat, dar n-am gasit nicaieri Spania.
https://en.wikipedia...z_C-Class_(W202)
https://en.wikipedia...z_C-Class_(W203)
https://en.wikipedia...z_C-Class_(W204)

#17
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,193
  • Înscris: 13.11.2017
Ce-mi place cu chestia asta ca daca sunt asamblate in Turcia nu vor fi la fel. Da in Germania vioi credeati ca lucreaza Hans la asamblare ? Nu mai baieti tot Hassan lucra si in Germania la asamblare :) !

#18
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,803
  • Înscris: 25.04.2006
Renault si probabil altii au masini produse in tari mai ieftine pentru piete mai ieftine. Acum daca TOATA productia de Passat pleaca in Turcia e de bine, inseamna ca vor continua sa le faca binisor, adica nu au Germania pentru vest si Turcia pentru Est. By default masina e mai de kkt pentru ca asa s-a decis de la nivel de grup nu ca robotul din turcia nu stie sa aplice tratament anticoroziv. Oricum mare nebuloasa Erdogan ala, chiar nu vad cata economie le-a facut turcul inca sa vrei sa faci afaceri de miliarde cu un dictator. Nemtii au uitat ce e dictatura asa de bine, incat nici nu isi pot imagina ca lui Erdogan daca i se pune pata poate decide si cancelarul Germaniei la cate milioane de turci sunt stabiliti acolo.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate