Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis
 PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 

Alpine Tour 2019

- - - - -
  • Please log in to reply
59 replies to this topic

#19
dansysro

dansysro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,581
  • Înscris: 13.06.2005

View PostBrainie, on 18 octombrie 2019 - 12:08, said:

unele din ele sunt așezate la colțuri pe pietre rotunde; n-am înțeles de ce, nici cum e asigurată stabilitatea.

https://en.wikipedia.../Staddle_stones

#20
Brainie

Brainie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,757
  • Înscris: 18.04.2007
Nici pe departe nu erau ciuperci ca acolo.
Erau mai multe pietre rotunde (mai spre plate, dar nu prelucrate cu fețe drepte, aprox ca un disc, una peste alta la fiecare colț - cel puțin spre stradă, în spate nu știu). Cam cum se vedeau prin Apuseni mai demult (recent nu am mai văzut), la casele aflate pe pante, la colțurile din vale.

#21
Brainie

Brainie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,757
  • Înscris: 18.04.2007
Ziua 7 (J): O zi mai lejeră

Deja aflasem că ziua asta va fi liberă și pentru oamenii muncii (inclusiv elevi) din unele cantoane, inclusiv pentru cei din zona în care locuiam temporar. Așa că împreună cu gazdele, după ce am băut cafeaua pe îndelete (și cum voiam o zi mai ușoară) am plecat împreună spre Casacada Rinului (Rheinfall). Prietenul în față, eu după el. Mi-a spus ulterior că navigatorul lui on-line i-a arătat un drum mai ocolit (din cauza aglomerației pe autostradă), dar s-a nimerit că pe acolo m-aș fi întors dacă aș fi făcut traseul de unul singur (din motive de a diversifica drumurile, încercând să repet cât mai puțin). Și am constatat că dpdv al peisajelor nu a meritat, e o zonă mai joasă, ușor denivelată, a Elveției.

Când ne-am apropiat de destinație am văzut la un moment dat un semn că urmează graniță, dar m-am gândit că știe prietenul ce face. Eeh da, nu și-a dat seama (probabil și pentru că pentru ei nu e o problemă să traverseze granițe, așa că iată-ne în PTF spre Germania (ulterior, când și-a dat seama – cam târziu -  a sperat doar să avem și noi actele la noi – le aveam). La ieșirea din CH nimeni, la intrarea în D era cineva, dar a văzut scurt CI-urile și ne-a întrebat doar dacă suntem turiști și dacă venim din Ro. După 5 km am revenit în CH (nimeni nici la D, nici la CH; astfel am bifat a treia intrare în CH) în apropiere de Schaffhausen.  Parcare uriașă în apropiere de cascadă (scumpă evident), pe partea nordică.

Cascada foarte spectaculoasă, prin lățime și prin debitul de apă, nu prin înălțime. Fiind începutul verii, debitul era mult peste medie (822000 l/s în ziua respectivă, 506000 l/s în 2 sept, 250000 l/s media iarna, 600000 l /s media vara), fapt pentru care plimbările cu barca către stânca din mijloc nu aveau loc. Am parcurs tot malul nordic, am travesat Rinul pe podul feroviar din amonte, dar nu am intrat și pe domeniul privat de pe malul sudic).

Attached File  Canon (1040).JPG   216.45K   14 downloads  Attached File  Canon (1042).JPG   272.48K   15 downloads  Attached File  Canon (1044).JPG   195.81K   16 downloads  Attached File  Canon (1049).JPG   235.78K   15 downloads  Attached File  Canon (1052).JPG   144.57K   16 downloads  Attached File  Canon (1053).JPG   206K   13 downloads  Attached File  Canon (1063).JPG   259.26K   12 downloads  Attached File  Canon (1064).JPG   220.64K   12 downloads  Attached File  Canon (1076).JPG   240.49K   12 downloads  Attached File  Canon (1096).JPG   212.52K   12 downloads  Attached File  Canon (1100).JPG   193.08K   12 downloads  Attached File  Canon (1103).JPG   254.11K   12 downloads  Attached File  Canon (1115).JPG   203.15K   12 downloads  Attached File  Canon (1124).JPG   222.02K   11 downloads  Attached File  Canon (1127).JPG   229.96K   11 downloads  Attached File  Canon (1136).JPG   218.82K   13 downloads

Singura atenționare de hoți de buzunare întâlnită în Elveția aici a fost:

Attached File  Canon (1148).JPG   234.28K   15 downloads

Și cum ziua părea cam scurtă, la sugestia prietenului (care s-a dus direct spre casă) am făcut un ocol de-a lungul Rinului în sus, până la Stein am Rhein, un mic orășel cu un centru vechi cel puțin atractiv. Cum n-am găsit o parcare cu bariere, doar de-alea cu dungi colorate (al căror cod n-am reușit să-l dibuiesc, și nici ceas în bord nu aveam), am făcut o tură doar cu mașina (centrul pietonal evident inaccesibil), dar cât am văzut părea foarte frumos.

Attached File  20190620_183942.jpg   341.26K   12 downloads  Attached File  IMG_8759.JPG   89.85K   11 downloads  Attached File  IMG_8761.JPG   89.02K   12 downloads  Attached File  IMG_8765.JPG   123.36K   13 downloads  Attached File  IMG_8768.JPG   105K   11 downloads

Drumul înapoi a fost cu ghinion, am pierdut mult timp pe autostrăzi în ambuteiaje, la un moment dat am setat GPS la „fără autostradă” și am mers vreo 30 km pe drumuri locale – în afara celor pe care oricum nu le puteam evita.

Și dacă tot nu avusesem decât 2 puncte de atracție în ziua respectivă, ei ne așteptau pregătiți pentru o plimbare pe jos prin „sat” pe la ei. Am văzut (deja pe întuneric) în sat acolo, pe malul râului Reuss (tot cel care vine dinspre Andermatt), vreo 2 centre de echitație (cred că primeau în gazdă și cai ai unor proprietari care nu aveau grajd propriu), un restaurant destul de apreciat în împrejurimi, un Porsche la poarta unei case, camping de rulote, bac (părea manual) pentru traversare râu și o grădină zoologică mai metalică de felul ei.

Attached File  Canon (1161).JPG   210.24K   9 downloads  Attached File  Canon (1151).JPG   260.57K   9 downloads  Attached File  Canon (1152).JPG   263.02K   8 downloads  Attached File  Canon (1153).JPG   275.43K   8 downloads  Attached File  Canon (1154).JPG   275.59K   7 downloads  Attached File  Canon (1150).JPG   250.38K   7 downloads

#22
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,855
  • Înscris: 04.07.2010
Frumos, jos pălăria !

Însă senzaţia apărută pe parcursul relatărilor tale că e mai avantajos să vizitezi Elveţia cu autocarul (în detrimentul maşinii mici) s-a accentuat după vizitele la Stein am Rhein şi la Cascadă.
Privat - neprivat, în august 2012 am avut acces la lift şi platformele amenajate pe malul sudic al Rinului, nu înţeleg de ce nu aţi putut beneficia şi voi. Iar la Stein am Rhein am avut vreo 50 de minute de plimbare pietonală (arhisuficient, zic eu). Dacă te consolează cumva pozele mele, le poţi downloada de aici.
Aştept cu interes continuarea.


Sănătate şi tcb !

#23
Brainie

Brainie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,757
  • Înscris: 18.04.2007
Și tu, Brutus ? Nu mă așteptam din partea ta, tu, care preferi mașina în (aproape) orice situație ? Posted Image

Reluăm o dispută excursie organizată vs. pe cont propriu ? Cum se știe, sunt avantaje și dezavantaje pentru ambele opțiuni. Eu aș fi preferat un autocar de exemplu prin orașe (nu toate), fiindcă m-ar fi dus direct la punctul / punctele de maxim interes, fără grija parcării. Și ar fi avut locurile de cazare optimizate. Dar niciun autocar n-ar fi ajuns în zonele „mai ascunse”, și nu cred că aș fi găsit un singur tur care să includă tot ce am parcurs eu, chiar și numai dintre obiectivele „mari”. Plus organizarea timpului cum mi-a convenit, nu după programul prestabilit (aici poate fi și un dezavantaj). Dacă ar fi să repet, tot cu mașina m-aș duce.

La Rheinfall am preferat din start malul nordic, cel sudic are partea de mal mai scurtă și unghiul mult mai închis. Bineînțeles că puteam merge și în zona amenajată de lângă castelul sudic, dar nu cred că vedeam ceva în plus (e privat, dar deschis pentru vizitatori, contra unei taxe, cel puțin așa am citit la momentul documentării).

Am citit despre excursia ta în primăvară, înainte de a pleca. Și pe ale altora, mulți, care m-au inspirat în stabilirea traseului. Și tuturor le mulțumesc cu ocazia asta..

#24
Brainie

Brainie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,757
  • Înscris: 18.04.2007
Ziua 8 (V): Planul era ambițios pentru ziua asta, dar din păcate n-am atins unul dintre obiective.

Mai întâi Berna. Am parcurs în principal centrul vechi, aproape numai în linie dreaptă, cu mici devieri după cum am văzut cu ochii. Orașul vechi frumos, (în stilul celorlalte, și în stilul burgurilor din zona germanică), dar dezamăgitor punctul final:  Groapa urșilor. O pantă de delușor pe malul Aare-lui unde se presupune că trăiesc urși. Trotuar jos, pe mal, telescoape, lume nerăbdătoare, dar urși nema. Trebuia pus un afiș acolo „to see bears go to Rumänien”. În schimb sunt urși sub formă de statui peste tot, nu numai în Berna. Nu am ajuns la catedrala Sf. Vincent, și regret, nici la Grădina Trandafirilor. Dar nu știu ce pun în râurile astea, că au o culoare total neobișnuită, bat în verde, zici că s-a răsturnat cisterna cu Dero în râuri (și Aare în Berna, și canalul inter-lacuri din Interlaken).

Attached File  Canon (1168).JPG   237.9K   5 downloads  Attached File  Canon (1174).JPG   221.99K   5 downloads  Attached File  Canon (1176).JPG   293.54K   5 downloads  Attached File  Canon (1185).JPG   192.23K   5 downloads  Attached File  Canon (1189).JPG   232.85K   5 downloads  Attached File  Canon (1201).JPG   153.38K   5 downloads  Attached File  Canon (1206).JPG   290.17K   5 downloads  Attached File  Canon (1210).JPG   264.36K   5 downloads  Attached File  Canon (1214).JPG   196.91K   4 downloads  Attached File  Canon (1215).JPG   145.64K   4 downloads  Attached File  Canon (1216).JPG   218.4K   6 downloads  Attached File  Canon (1220).JPG   299.74K   6 downloads  Attached File  Canon (1223).JPG   234.27K   6 downloads  Attached File  Canon (1224).JPG   329.66K   8 downloads  Attached File  Canon (1233).JPG   190.59K   8 downloads  Attached File  Canon (1250).JPG   215.83K   8 downloads  Attached File  Canon (1251).JPG   246.89K   6 downloads  Attached File  Canon (1258).JPG   246.63K   6 downloads  Attached File  Canon (1261).JPG   266.43K   8 downloads

Urma să aibă loc o etapă din Formula-E (cred că duminică), și mai toți producătorii pregăteau standurile de promovare.

Locuri speciale în parcări (și nu e ceva izolat, la mai multe parcări am văzut că scria la prezentarea de pe net și câte locuri sunt dedicate):

Attached File  Canon (1165).JPG   144.93K   9 downloads

Nu știu cum a trecut timpul, că deja părea târziu. Am ieșit din Berna (trecând pe lângă ambasada României, în cartierul ambasadelor) spre Thun (unde nu intenționam să opresc, doar să-l văd din mers, dar nici n-am mai intrat) și Interlaken.

Interlaken pare (sau chiar e) o stațiune de lux, în care clădirile moderne n-au invadat (decât foarte puțin) centrul plin de hoteluri de epocă. Din ce am citit înainte e plin de zburători (parapantiști), și într-adevăr, am văzut o mulțime. Există și stația „Trei brazi”, și o minigrădină japoneză (cu pești mari în lăculeț), apă verde în canalul dintre lacuri, multe flori, 2 biserici, instalații de urcat pe munte etc. N-aș zice nu la câteva zile la leneveală într-un hotel de-acolo.

Attached File  Canon (1285).JPG   305.76K   9 downloads  Attached File  Canon (1287).JPG   123.05K   7 downloads  Attached File  Canon (1294).JPG   328.43K   7 downloads  Attached File  Canon (1301).JPG   81.75K   7 downloads  Attached File  Canon (1302).JPG   281.78K   6 downloads  Attached File  Canon (1304).JPG   157.9K   7 downloads  Attached File  Canon (1305).JPG   322.64K   7 downloads  Attached File  Canon (1309).JPG   300.06K   7 downloads  Attached File  Canon (1315).JPG   224.52K   6 downloads  Attached File  Canon (1316).JPG   230.17K   6 downloads  Attached File  Canon (1317).JPG   240.04K   6 downloads  Attached File  Canon (1318).JPG   206.99K   7 downloads  Attached File  Canon (1320).JPG   293.84K   8 downloads  Attached File  Canon (1330).JPG   173K   8 downloads  Attached File  Canon (1324).JPG   219.71K   9 downloads  Attached File  Canon (1331).JPG   138.54K   8 downloads  Attached File  Canon (1332).JPG   246.18K   8 downloads  Attached File  Canon (1333).JPG   278.04K   8 downloads  Attached File  Canon (1341).JPG   296.59K   7 downloads  Attached File  Canon (1343).JPG   215.34K   5 downloads  Attached File  Canon (1344).JPG   285.74K   6 downloads  Attached File  Canon (1347).JPG   194.14K   6 downloads  Attached File  Canon (1348).JPG   245.26K   9 downloads  Attached File  Canon (1351).JPG   312.3K   9 downloads  Attached File  Canon (1352).JPG   180.77K   15 downloads

Și 2 cozi în oglindă:

Attached File  IMG_8901.PNG   150.99K   12 downloads

(va urma)

Edited by Brainie, 22 October 2019 - 10:25.


#25
atupi

atupi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,574
  • Înscris: 17.08.2007
Cu culorile la parcarile stradale e simplu. Exista albul und epoti parca la liber dar astea sunt rare, exista alb cu parkometru si timp limitat si platesti (max 1h-1h30min) si exista albastrul care e cel mai popular si acolo pui ceasul pe bord. Ai voie sa parchezi gratuit 1h si se intinde pana la 1h si 29min. Cele 29 de min le castigi din rotunjire. Daca ajungi la ora 13.31 vei pune ceasul la 14 si ai voia sa stai pana la 15.
Din ce am auzit, ursii din Berna isi petrec iarna in Romania Posted Image Ei nu mai au ursi in salbaticie si au facut un referendum mai demult prin care sa decida daca mai aduc ursi sau nu si a picat, deci s-au obisnuit fara ursi si nu le mai trebuie Posted Image
Apa aia frumoasa, verde azuriu cred ca se vede asa din cauza solului calcaros de culoare f deschisa care permise reflexia soarelui si bineinteles apei f curate. Peste tot apele au culoarea aceea insa imediat ce te duci spre nord in Mtii Padurea Neagra sau la Francezi in Vosgi apele sunt f uratele si inchise la culoare. Au altfel de roci.
Thun e un orasel f frumos, pacat ca nu ati avut 1h si ptr el

Edited by atupi, 22 October 2019 - 11:09.


#26
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,855
  • Înscris: 04.07.2010

View PostBrainie, on 22 octombrie 2019 - 08:05, said:

... puteam merge și în zona amenajată de lângă castelul sudic ... e privat, dar deschis pentru vizitatori, contra unei taxe ...

Aha, am înţeles !

În ce priveşte maşina vs. autocar, e exact cum spui. Parcă aş fi scris eu. De fapt, concluzia din 2012 a fost că vacanţa aia a fost ca o recunoaştere, urmînd să revizităm unele obiective cu maşina.
Totuşi, în prezent, în Elveţia să merg cu maşina îmi provoacă destul stres numai când mă gândesc, oricât iubesc eu să conduc. Problemele cele mai nasoale sunt 3, şi anume sensirile giratorii, parcările şi stricteţea respectării limitei de viteză. În Grecia e altceva, e mai pe gustul meu.


Sănătate şi tcb !

#27
Brainie

Brainie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,757
  • Înscris: 18.04.2007
atupi: n-am aprofundat cum se parchează în funcție de culori (mi-a zis prietenul în câteva vorbe), dar e total o noutate pentru mine că poți rotunji la ceas (oricum n-am avut) - mă gândeam că sunt (de exemplu) 60 min fix.

Ovidiu: sensurile giratorii m-au omorât mai tare în Franța și Italia, după cum o să mă plâng mai încolo. Evident, depinde și de alegerile fiecăruia, cât merge în afara autostrăzilor. Parcări există peste tot, cu locuri libere, nu generează stres (decât la portofel). Cu limitele de viteză, da, total de acord, ba chiar în plus. Sper să nu primesc ceva la plic, fiindcă inevitabil am mai depășit, neintenționat. Grecia ... altă treabă.

Am mai scris undeva: un coleg a condus mașină închiriată în zona Zürich, și după 2-3 săptămâni a venit amenda 200 CHF (sau 250, nu mai știu), pentru că a trecut la 0.5 s după ce s-a pus roșu. A aflat ulterior că toleranța sistemului automat este de 0.4 s, deci pentru 0.1 s l-au potcovit. Cel puțin într-o situație era să trec pe roșu, mă uitam cum trebuie să mă încadrez, pe unde să ies din intersecție etc, dar a țipat nevasta STOP, și am oprit cu mai mult de jumătate de mașină după semafor.

#28
atupi

atupi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,574
  • Înscris: 17.08.2007
Pentru confort si independenta totala in Elvetia este trenul. E f scump dar exista niste abonamente care fac toti banii. Masina este in continuare o varianta buna si se pot inchiria masini din Franta, Italia sau Germania la preturi decente si cu tot cu plata parcarii iese mai ieftin decat cu trenul.
Bineinteles ca exista si varianta vacantelor organizate cu autocarul dar acolo esti legat de grup.

#29
Brainie

Brainie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,757
  • Înscris: 18.04.2007
Ziua 8 (V) - continuare

Aveam în plan să merg la defileul Aare (Aareschlucht), dar nu mă încadram în timp. Așa că m-am dus direct la cascada și castelul / hotel Giessbach. După un drum scurt uneori îngust, cu pante, se ajunge în parcare (cu plată), la 200 m de cascadă. Dacă Rheinfall este impresionantă prin lățime și debit, Giessbach este impresionantă prin înălțime și debit. Venind din parcare, auzi vuietul și vezi inițial un singur tronson. Sunt poteci amenajate pe ambele maluri, o punte în aval, dar și o traversare pe sub cascadă. După ce cobori lângă castel, se vede de fapt în întregime toată cascada (391 m !). Cum se puteau observa mai multe punți de traversare în sus, cred că se putea urca pe potecă până sus și să te întorci pe malul opus. Nu există în Ro o cascadă asemănătoare, nici pe departe. Castelul / hotel simandicos (cel puțin pe dinafară), erau câteva persoane pe terasă la un pahar de vin, păreau ușor deranjate de pozarii care se învârteau pe acolo. Există și un mic funicular pe plan înclinat pentru cei care vin cu barca (pe lacul Brienz).

Attached File  20190621_181714.jpg   669.15K   14 downloads  Attached File  20190621_182525.jpg   499.28K   14 downloads  Attached File  20190621_185034.jpg   651.24K   15 downloads  Attached File  Canon (1364).JPG   210.89K   14 downloads  Attached File  Canon (1378).JPG   383.09K   15 downloads  Attached File  Canon (1381).JPG   246.68K   14 downloads  Attached File  Canon (1398).JPG   305.88K   13 downloads

Și ultimul obiectiv al zilei, satul / orășelul / stațiunea Brienz. N-am mai coborât din mașină, am făcut doar un mic tur pe străzile centrale, inclusiv pe lânga stația Rothorn-ului – unul din multele trenulețe cu cremalieră care urcă spre înălțimile Alpilor (cu mulți, mulți ani în urmă era pe Travel  - cred – un serial de călătorii cu trenul; am prins un episod cu traseul pe malurile Thun-ului și Brienz-ului, inclusiv cu Rothorn; așa că Rothorn era pe lista „must to do” pentru când voi ajunge în Elveția; pe lista aia era și Schilthorn (Piz Gloria), în apropiere – restaurantul rotativ de unde a sărit Bond, James Bond, în gol; și iată că am ajuns; dar am schimbat planurile în ultimele 2 luni înainte de a ajunge efectiv, pentru că în principal voi, cei de pe SP, mi-ați deschis ochii asupra Matterhorn-ului; și Schilthorn-ul l-am înlocuit cu altceva). Ca de obicei, frumos. Tur scurt ca km, dar lung ca timp. Fiindcă am nimerit „la coada vacii” – la propriu – și am mers în urma lor vreo 2 km, bineînțeles cu viteza lor. Puteam întoarce, dar cum să ratez o asemenea ocazie !

Attached File  Canon (1408).JPG   120.42K   14 downloads  Attached File  Canon (1413).JPG   245.13K   14 downloads  Attached File  Canon (1415).JPG   179.32K   14 downloads  Attached File  Canon (1421).JPG   227.04K   13 downloads  Attached File  Canon (1417).JPG   201.75K   11 downloads  Attached File  Canon (1419).JPG   243.44K   9 downloads

Întoarcerea spre Baden prin pasul Brünig (1008 m) – lejer, trece și trenul pe acolo.

#30
Brainie

Brainie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,757
  • Înscris: 18.04.2007
Ziua 9 (S): Azi schimbare de „domiciliu” și de zonă etnoculturală. Cum aveam de parcurs numai vreo 300 km (destinația lângă Geneva), am introdus 2 vizite turistice.

Prima la fabrica de ciocolată Cailler din Broc (după cum se laudă ei, prima din Elveția). E fantastic să vezi cum au făcut obiectiv turistic dintr-o fabrică, și sunt convins că câștigă serios numai din asta. E construit un traseu de vizitare care începe cu istoria boabelor de cacao, cum a fost adusă, primită, prelucrată în Europa, până la zilele noastre, cu exemple de flux tehnologic, cu demonstrații, și cu degustare. Poți mânca cât te ține stomacul / ficatul, n-am văzut pe nimeni să te restricționeze, dar nu cred te lăsau să iei și la pachet. Într-o sală erau arătate (și se puteau încerca) materiile prime: alune, migdale (sâmburi mai precis), unt de cacao (asta de mirosit), boabe de cacao. Ce nu știam, e că boabele de cacao se pot mânca direct (n-aș putea să spun cât de prelucrate erau, poate deloc), și erau extrem de bune. Aveau gust de ciocolată – ce surpriză ! La ieșire era magazin cu produsele lor (dar se putea intra și fără să vizitezi), și cu diverse suveniruri. Există parcare mare, gratuită (mai rar așa ceva la svițerii ăștia !).

Materii prime:  Attached File  Canon (1475).JPG   339.91K   7 downloads  Attached File  Canon (1476).JPG   182.18K   7 downloads

Rețete:  Attached File  Canon (1480).JPG   206.5K   6 downloads  Attached File  Canon (1481).JPG   220.43K   5 downloads  Attached File  Canon (1482).JPG   212.9K   7 downloads

La degustare:  Attached File  Canon (1498).JPG   187.88K   7 downloads  Attached File  Canon (1499).JPG   211.06K   7 downloads  Attached File  Canon (1500).JPG   161.21K   6 downloads  Attached File  Canon (1503).JPG   186.45K   6 downloads

Magazinul:  Attached File  Canon (1510).JPG   244.81K   6 downloads  Attached File  Canon (1511).JPG   252.46K   6 downloads  Attached File  Canon (1513).JPG   242.12K   5 downloads  Attached File  Canon (1518).JPG   269.39K   5 downloads  Attached File  Canon (1519).JPG   210.56K   5 downloads  Attached File  Canon (1520).JPG   199.77K   5 downloads

Următoarea stație a fost la peștera Vallorbe. Și aici parcare gratuită, la vreo 500 m de gura peșterii. În magazinașul de la intrare, unde se și plătește, au niște ghiduri tipărite (care se returnează), inclusiv în română, dar cred că există și o aplicație de băgat în telefon. Peștera se parcurge pe jos, se urcă și se coboară scări, sunt urme de apă (care uneori acoperă aleile), are un râu subteran. Superbă, mult peste orice găsim prin Ro. La ieșire e o colecție de roci, inclusiv din Ro, și un depozit de brânze – nedegustabile din păcate. Se mai putea vizita în apropiere Grote aux Fées (cam 15 min pe potecă), și Juraparc (câțiva km cu mașina) dar nu am ajuns.

Attached File  20190622_164331.jpg   607.5K   6 downloads  Attached File  Canon (1564).JPG   244.63K   6 downloads  Attached File  Canon (1580).JPG   223.19K   6 downloads  Attached File  Canon (1581).JPG   267.11K   5 downloads  Attached File  Canon (1589).JPG   226.4K   6 downloads  Attached File  Canon (1590).JPG   179.14K   6 downloads  Attached File  Canon (1594).JPG   271.1K   6 downloads  Attached File  Canon (1635).JPG   249.8K   5 downloads  Attached File  Canon (1636).JPG   266.18K   5 downloads  Attached File  Canon (1649).JPG   234.52K   5 downloads  Attached File  Canon (1675).JPG   254.15K   5 downloads  Attached File  Canon (1686).JPG   317.98K   5 downloads  Attached File  Canon (1689).JPG   225.96K   7 downloads  Attached File  Canon (1765).JPG   277.43K   9 downloads  Attached File  Canon (1788).JPG   188.47K   9 downloads  Attached File  Canon (1810).JPG   207.08K   8 downloads  Attached File  Canon (1817).JPG   310.56K   10 downloads

Mai departe spre Geneva n-am mers pe drumul cel mai rapid, am mai încălecat vreo 2 munțișori (non-Alpi, ci Jura) - 2 pasuri cam de 1000 m fiecare (Col du Mont d’Orzeires - 1067 m - și Mollendruz – 1184 m). Dintr-un punct am avut panoramă spre lacul Léman, peste un câmp plin de maci.

Attached File  Canon (1824).JPG   346.03K   10 downloads  Attached File  Canon (1835).JPG   310.24K   9 downloads

Într-un alt „sat” în apropiere de Geneva am locuit la rude (4 nopți).

#31
Brainie

Brainie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,757
  • Înscris: 18.04.2007
Ziua 10 (D): O zi în Geneva, ceva mai ușoară

Am parcat la capătul podului peste Ron, și am bântuit cred că vreo 5-6 ore prin oraș. Am ajuns lângă „izvorul” Jet d’eau, la ceasul floral, la roată, și apoi către orașul vechi.

Attached File  01 Canon (1840).JPG   172.78K   7 downloads  Attached File  01 20190623_131452.jpg   417.82K   7 downloads  Attached File  01 Canon (1849).JPG   111.54K   7 downloads  Attached File  02 Canon (1845).JPG   375.13K   6 downloads  Attached File  02 Canon (1889).JPG   224.87K   5 downloads  Attached File  02 Canon (2021).JPG   227.77K   6 downloads

Un pian la dispoziția oricui ar fi vrut să se afirme; nu era singurul:

Attached File  03 Canon (1855).JPG   227.67K   6 downloads

Exista un ștrand, destul de plin, dar ce m-a mirat era prețul (2 CHF) – sau n-am citit eu bine. Dar și zone de scăldat neamenajate.

Attached File  04 Canon (1858).JPG   159.32K   7 downloads  Attached File  04 Canon (2051).JPG   277.51K   6 downloads

Am nimerit în timpul zilelor muzicale ale Genevei, astfel că mai peste tot era câte o reprezentație muzicală, din toate genurile: pe o trasă un cuplu în vârstă, ea cu vocea, el cu flașneta, într-o biserică concertul unui cor, într-o curte interioară o solistă de muzică clasică acompaniată la pian, sus lângă catedrala Saint Pierre concert de muzică pop, în catedrală orgă, la un colt de stradă un cor neconvențional, și multe altele.

Attached File  12 Canon (1903).JPG   199.58K   5 downloads  Attached File  12 Canon (1972).JPG   257K   5 downloads  Attached File  12 Canon (1974).JPG   260.54K   6 downloads

Pentru copii era o zonă unde se ofereau cartonașe pe care le puteai perfora după preferințe (puteai scrie sau desena ceva, și să perforezi pe urma creionului), apoi le băgai în niște dispozitive tip flașnetă, conectate la boxe, și ascultai ce ai „compus”.

Attached File  14 Canon (1932).JPG   164.04K   7 downloads

Străduțe înguste, clădiri în general în stare bună, hoteluri, mai puțin magazine (poate fiindcă era duminică).

Attached File  09 Canon (1910).JPG   209.59K   6 downloads  Attached File  09 Canon (1929).JPG   205.38K   5 downloads  Attached File  09 Canon (1952).JPG   242.29K   5 downloads  Attached File  09 Canon (1962).JPG   319.69K   6 downloads  Attached File  09 Canon (1977).JPG   175.49K   5 downloads  Attached File  09 Canon (1984).JPG   170.3K   5 downloads

Strada Calul Bălan și strada Marelui Mezel (?!?):

Attached File  15 Canon (1970).JPG   159.59K   6 downloads  Attached File  15 Canon (1976).JPG   195.98K   8 downloads

Apoi am coborât lângă lac, am traversat din nou Ronul și am mers pe malul opus jetului. Aici e raiul hotelurilor (de lux, după cum arată). N-am ajuns pe Riviera franceză, dar asta mi-a sugerat aspectul zonei.

Attached File  18 Canon (2024).JPG   304.55K   8 downloads  Attached File  18 Canon (2041).JPG   271.66K   7 downloads  Attached File  18 Canon (2042).JPG   261.02K   10 downloads  Attached File  17 20190623_165247.jpg   591.21K   11 downloads  Attached File  17 Canon (2031).JPG   330.15K   10 downloads  Attached File  18 Canon (2043).JPG   235.11K   7 downloads  Attached File  18 Canon (2059).JPG   217.15K   6 downloads  Attached File  18Canon (2022).JPG   259.22K   8 downloads

După ce am trecut prin fața unei clădiri ONU (Comisariatul pentru drepturile omului), am ajuns în parcul Mon Repos. Destul de multă lume, dar parcul e mare; mulți la picnic (cu mese și scaune pliante, mâncare și băuturi). Copii se bălăceau la înghesuială într-un bazin destul de mic. Nu foarte îngrijit parcul, nu arăta a „Elveția”.

Attached File  19 Canon (2053).JPG   373.98K   8 downloads  Attached File  19 Canon (2055).JPG   344.76K   8 downloads

N-am ajuns lângă sediul ONU atunci, am trecut ulterior prin față.

Attached File  20 20190624_202433.jpg   293.31K   8 downloads  Attached File  20 20190624_202529.jpg   421.82K   6 downloads

#32
atupi

atupi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,574
  • Înscris: 17.08.2007
Geneva este eleganta dar pentru mine cea mai frumoasa bucata de coasta a lacului Geneva este in Montreux si Vevey cu accent pe Montreux.

#33
Brainie

Brainie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,757
  • Înscris: 18.04.2007
Ziua 11 (L): Dacă am renunțat la urcarea cu telecabina la Schilthorn, am făcut-o în favoarea Mont Blanc-ului.

Așa că după ce am verificat prognoza meteo în zonă am plecat spre Chamonix. Nimeni la graniță la intrarea în Franța. Fiind un drum destul de scurt am evitat autostrada, bineînțeles cu prețul unei durate mai mari și al uzurii pivoților în nenumăratele giratorii din și dintre localități. Un punct din care se vede Mont Blanc din drum; poza e din street view, am văzut din mers panoul, dar la vârfuri nu am avut timp să mă uit:

Attached File  01 Capture1.JPG   183.97K   22 downloads

Nu mi-am făcut bine temele de acasă, nu știu ce naiba am înțeles referitor la parcarea specială pentru telecabinele către Vârful Amiezii, așa că am parcat departe de stație, am pierdut o grămadă de timp mergând pe jos și la dus și la întors, când parcarea dedicată era la 100-200 m de stație.
Coadă la bilete, dar mergea repede, mai mult am stat la rând la urcat în telecabine. Cu ocazia asta am scăpat fără probleme de o bancnotă de 500 E, pe care casiera a luat-o fără să clipească, a băgat-o în aparatul de verificare și apoi mi-a dat restul imediat (inclusiv o hârtie de 200 E). Și am cerut bilete până la Pointe Hellbronner, dar ... maximă surpriză maxim neplăcută: gondolele către Hellbronner nu operau. Cât am studiat de acasă nu am văzut nicio referire la perioadele când ar funcționa sau nu; nu mă așteptam că în iunie să nu. Rămâne pe data viitoare, dar data viitoare voi încerca dinspre Courmayeur. Din ce am apucat să văd în valea Aosta  mi s-a părut superbă.

Am ajuns cu telecabinele (de 60 de persoane) la Plan de l’Aiguille (2310 m), și apoi la Aiguille du Midi (3777 m la stație, 3842 m la baza rachetei). Odată ajunși sus am început să bâjbâim, nu aveam traseul pe GPS-ul din cap, dar am nimerit unde oricum voiam, la liftul care duce la rachetă. Și aici un pic de coadă, lifturile (2) sunt destul de mici. Stând la coadă am observat și panourile cu timpul de așteptare pentru cușca de „sticlă” suspendată (Le pas dans le vide / A step into the void): cam 30-35 min. Sus e o terasă mai mică, numai de aici se poate vedea Mont Blanc. Vârful nu pare cu 1000 m mai înalt, dacă n-ar fi panourile indicatoare habar n-ai avea care e. Ce să zic, e o senzație cu totul specială acolo, pe undeva ca în avion, printre nori – deși noi am prins numai câțiva nori răzleți. Nu puteam rata cușca, așa că ne-am așezat conștiincioși la coadă. Până la punctul final mai e o zonă în care calci pe sticlă și vezi dedesubt, așa, de antrenament pentru creier. În cușcă se intră individual sau pe familii (maximum 4 persoane, parcă), cu papuci de la ei ca să nu zgârii podeaua, fără bagaje, fără aparat foto sau telefon. Dar sunt 2 angajați acolo care fac poze tuturor care le dau telefon /aparat foto. Și fac la foc automat, nu se încurcă. Noi ne-am ales cu vreo 15 poze, mai mult sau mai puțin reușite. Nu e timp ca fiecare să-și facă selfie. Totul merge pe repede înainte, coada e mare în spate, practic nu ai timp să realizezi că stai la 1000 m deasupra stâncii. Soția avea mari rețineri dacă intră sau nu în cușcă, dar luată de val când a zis ăla „hai” a intrat, fără repercusiuni asupra psihicului. În ce mă privește am avut senzații neplăcute mult mai puternice pe podeaua de sticlă din CN Tower (Toronto) care e numai la vreo 300 și ceva de m.

Attached File  06 Canon (2115).JPG   158.26K   22 downloads  Attached File  06 Canon (2168).JPG   90.18K   15 downloads  Attached File  06 Canon (2169).JPG   159.56K   17 downloads

Am revenit cu liftul (nu există altă variantă) la nivelul 3777 m și am umblat prin toate cotloanele de acolo, prin „the pipe”, prin tunelul de gheață (asta o exista și la sfârșitul verii ?), pe puntea suspendată, pe scările metalice, pe toate terasele. Chamonix-ul se vede undeva, pierdut (e la 2.7 km mai jos, la 1035 m).

Attached File  10 20190624_142539.jpg   309.28K   17 downloads  Attached File  Canon (2096).JPG   258.15K   15 downloads  Attached File  Canon (2111).JPG   276.12K   16 downloads  Attached File  Canon (2119).JPG   279.37K   16 downloads  Attached File  Canon (2129).JPG   247.88K   15 downloads  Attached File  Canon (2135).JPG   144.78K   14 downloads  Attached File  Canon (2205).JPG   198.78K   16 downloads

Neașteptat de mulți viteji (la propriu, toată stima pentru ei) care urcă prin zăpadă; au o intrare specială în clădirea stației. Alții fac cățărări pe stânca din apropiere. Pe toți pedeștrii i-am văzut cu rezervorul de aer (oxigen ?) din care trăgeau din când în când (eu i-am văzut sus, în zona stației, când deja erau în repaus, nu în timpul efortului).

Attached File  07 Canon (2143).JPG   85.13K   14 downloads  Attached File  07 Canon (2117).JPG   175.32K   14 downloads  Attached File  07 Canon (2165).JPG   110.04K   14 downloads  Attached File  07 Canon (2147).JPG   242.12K   14 downloads

(va urma)

#34
Brainie

Brainie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,757
  • Înscris: 18.04.2007
Ziua 11 (L) - continuare

A fost destul de cald, o geacă tip polar desfăcută a fost deajuns. Eu port ochelari de soare foarte rar, nici aici nu am simțit nevoia, deși poate un doctor ar fi recomandat, la câtă zăpadă și cât soare erau. Cu percepția aerului rarefiat a fost oarecum ciudat: eu nu am avut nici cea mai mica problemă, dar fetele da. Și nu din prima, ci după ceva timp, aparent brusc, după ce au urcat o scară de 5-6 m. senzații de amețeală și greață ușoare, dar deranjante. Nu era cazul de ajutor medical, oricum nu am văzut vreun cabinet pe acolo (posibil să existe, dar să intervină la cazuri mai serioase). Starea de rău a dispărut în timp, la Plan de l’Aiguille, unde am făcut un popas de vreo oră. Nu am văzut nici de unde s-ar fi putut procura recipiente cu aer de respirat (nici jos, în Chamonix), cum aveau câteva persoane.

Și plimbându-ne pe acolo am observat și gondolele în mers. Teste probabil, că nu aveau pasageri. Având în vedere starea ulterioară a fetelor (încă nu aveau simprome), probabil că nu le-ar fi picat bine și traseul ăsta. Dar mă întreb cum ne-am fi încadrat în timpul prestabilit pentru coborârea cu telecabina dacă mai mergeam și la Hellbronner.

Attached File  08 Canon (2154).JPG   236.55K   7 downloads  Attached File  08 Canon (2163).JPG   162.47K   12 downloads

Destul de multă lume; ca să se evite supraaglomerarea la coborâre, când ieși din cabină după urcare primești niște cartonașe cu nr. cursei cu care să cobori, și ora (aproximativă). Nu e foarte strictă respectarea respectivei ore / curse, au intrat cu noi și unii care nu se prezentaseră mai înainte la cursa lor. Dar să te ia mai repede nu am văzut, cred totuși că se poate. Mai problematic e la ultimele curse, dacă sunt mulți întârziați, nu știu cum se procedează, dar bănuiesc că în atâția ani de operare au găsit ei niște moduri de rezolvare ca să nu doarmă nimeni sus.

Nu știu unghiul efectiv al cablului la intrarea în stația de la Aiguille du Midi, dar pare aproape vertical. Așa se vede și din stația de aici, și când te uiți în sus de la Plan de l’Aiguille. Și niciun stâlp de susținere intermediar !

O cafea sub umbreluțe la Plan de l’Aiguille, între vârful Aiguille du Midi și Chamonix, a fost o alegere optimă. Aveam și opțiunea de a coborî pe picioare mai departe (de fapt și de sus se putea, pentru cine se simțea în stare), potecile marcate nu lipseau. Poze către și de la Plan de l’Aiguille:

Attached File  10 20190624_131719.jpg   429.39K   12 downloads  Attached File  10 20190624_131630.jpg   653.6K   12 downloads  Attached File  10 20190624_142539.jpg   309.28K   12 downloads  Attached File  10 Canon (2078).JPG   221.67K   11 downloads  Attached File  10 Canon (2094).JPG   262.81K   13 downloads  Attached File  10 20190624_154605.jpg   405.26K   13 downloads  Attached File  10 Canon (2233).JPG   193.57K   14 downloads  Attached File  10 Canon (2081).JPG   272.49K   13 downloads  Attached File  10 Canon (2223).JPG   228.82K   14 downloads  Attached File  10 Canon (2239).JPG   184.63K   13 downloads

Schema stației, și harta cu trecerea din Franța în Italia:

Attached File  10 Canon (2241).JPG   178.16K   12 downloads  Attached File  10 Canon (2242).JPG   169.54K   12 downloads


Pe urmă un pic de plimbare prin stațiunea Chamonix; frumos orășel, mi-a plăcut mai mult decât Zermatt (ambele la poalele unor munți celebri).

Attached File  Canon (2288).JPG   244.85K   12 downloads  Attached File  Canon (2292).JPG   198.47K   13 downloads  Attached File  Canon (2297).JPG   251.57K   13 downloads  Attached File  Canon (2298).JPG   278.52K   12 downloads  Attached File  Canon (2299).JPG   266.08K   10 downloads  Attached File  Canon (2300).JPG   207.04K   9 downloads  Attached File  Canon (2302).JPG   181.15K   10 downloads  Attached File  Canon (2303).JPG   246.93K   10 downloads  Attached File  Canon (2305).JPG   229.96K   11 downloads  Attached File  Canon (2307).JPG   263.99K   11 downloads  Attached File  Canon (2306).JPG   311.41K   13 downloads  Attached File  10 Canon (2289).JPG   189.28K   13 downloads  Attached File  Canon (2070).JPG   115.14K   11 downloads

În parcarea unui hipermarket am găsit benzină ieftină (comparabilă cu cea din CH, când de obicei e mai ieftină în CH decât în țările UE înconjurătoare), așa că am făcut plinul.

Timpul nu e niciodată suficient, aș fi vrut măcar să intru puțin în Thonon și Évian-les-Bain, dar nu am mai ajuns.

Revenirea în Elveția (a patra intrare) a fost fără emoții, nimeni la frontieră, nici în F, nici în CH. Sunt o mulțime de străzi care traversează granița în zona Genevei, eu am trecut pe autostrada A411, fiindcă pe acolo m-a dus GPS-ul.

#35
Brainie

Brainie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,757
  • Înscris: 18.04.2007
Ziua 12 (Ma): Circuit local, pe riviera lacului Léman

Drum direct pe autostradă de la Geneva până după castelul Chillon, și apoi câțiva km înapoi pe un drum local. Există parcare gratuită pe marginea drumului, special pentru castel, dar cu timp limitat – nu știu dacă verifică cineva. Cum nu aveam ceas, am lăsat în parbriz un bilet scris cu „Arrivé à ...”, și am văzut aceeași metodă și la alte mașini.

Castelul e frumos amplasat lângă mal, și este superamenajat pentru turiști. E organizat un circuit prin toate (sau marea majoritate) a sălilor, există și ceva mobilier, unele camere sunt aranjate ca pe vremuri, altele doar expun diverse obiecte. Trebuie cel puțin 2 ore pentru a-l parcurge în fugă; dacă stai să citești toate informațiile de pe pereți sau de pe displayuri stai peste o jumătate de zi. Sunt și grupuri de copii, iar pentru ei ghidele sunt îmbrăcate în costume de epocă. Dar cred că turul cu copiii ar dura toată ziua.

Făcând o comparație cu un castel reprezentativ de la noi, vizita la Chillon e chiar ieftină. La elvețieni am dat 29 CHF (pentru 2+1 pers) ~ 125 lei; la Hunedoara aș da 72 lei. Dar Chillon e mult mai plin de lucruri de văzut, deși ca suprafață mi se par asemănătoare. La Bran aș da 90 lei, și aici e mai puțin de văzut. La Golubăț (Serbia) ar costa 48 lei, dar acolo e suficient să rămâi afară, nu prea merită să intri. În fine, am făcut o divagație – iată că mai sunt și lucruri relativ ieftine în Elveția.

Attached File  Canon (2325).JPG   222.6K   4 downloads  Attached File  Canon (2330).JPG   235.19K   5 downloads  Attached File  Canon (2336).JPG   226.39K   4 downloads  Attached File  Canon (2348).JPG   189.75K   2 downloads  Attached File  Canon (2358).JPG   221.49K   3 downloads  Attached File  Canon (2368).JPG   225.26K   3 downloads  Attached File  Canon (2395).JPG   377.3K   3 downloads  Attached File  Canon (2405).JPG   227.58K   3 downloads  Attached File  Canon (2486).JPG   187.96K   7 downloads  Attached File  Canon (2490).JPG   203.16K   10 downloads  Attached File  Canon (2495).JPG   201.25K   10 downloads  Attached File  Canon (2515).JPG   183.16K   9 downloads  Attached File  Canon (2516).JPG   355.27K   6 downloads  Attached File  Canon (2525).JPG   186.53K   5 downloads  Attached File  Canon (2551).JPG   216.66K   4 downloads  Attached File  Canon (2595).JPG   137.9K   4 downloads  Attached File  Canon (2599).JPG   250.38K   4 downloads

În foto nr. 10 e un WC, iar în 11 una dintre imaginile referitoare la istoria WC-urilor, mai precis din perioada când se arunca olița pe fereastră în stradă.

(va urma)

#36
Brainie

Brainie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,757
  • Înscris: 18.04.2007
Ziua 12 (Ma) - continuare

În una dintre pozele făcute din castelul Chillon (foto nr. 12) se vede o clădire maiestuoasă pe un versant din apropiere, părea un alt castel. Dar cineva de pe SP a zis undeva că merită urcat la Caux, că e drumul frumos, și localitatea de sus la fel. Și urcând spre Caux cam 10 km, pe serpentine, prin oraș și prin pădure, am ajuns chiar lângă respectivul castel, neștiind dinainte că chiar acolo ajung. Problema e că nu prea aveai de unde să-l prinzi într-o poză, nu știu în ce măsură se putea intra în clădire sau în curte (acum e Swiss Hotel Management School acolo). Noroc că din drum de puțin mai jos, se putea obține o vedere de ansamblu.

Attached File  Canon (2694).JPG   327.77K   9 downloads  Attached File  Canon (2697).JPG   279.76K   12 downloads

În continuare vreo 2 ore în celebra stațiune Montreux. Nu numai celebră, dar și elegantă, aranjată, cu hoteluri și alte clădiri de epocă, cu un aer de Coasta de Azur (cum am zis, nu am fost acolo, dar asta mi-a sugerat). Palmieri și alte plante mai sudice, trandafiri, decoruri stradale cu note muzicale, faleză, fântâni arteziene, vaporașe de croazieră cu zbaturi (ca pe Mississippi pe vremuri, poate și acum). Statuia lui Freddy, arteziene, primul Logan berlină din Elveția (am mai văzut și alte Dacii, dar MCV-uri, Dustere, Sandero). Frumos și elegant.

Attached File  20190625_142049.jpg   630.57K   12 downloads  Attached File  20190625_143259.jpg   695.98K   11 downloads  Attached File  Canon (2601).JPG   279.7K   10 downloads  Attached File  Canon (2615).JPG   316.16K   12 downloads  Attached File  Canon (2617).JPG   235.63K   10 downloads  Attached File  Canon (2620).JPG   251.11K   11 downloads  Attached File  Canon (2622).JPG   141.88K   10 downloads  Attached File  Canon (2645).JPG   277.36K   10 downloads  Attached File  Canon (2648).JPG   379.98K   9 downloads  Attached File  Canon (2654).JPG   170.62K   9 downloads  Attached File  Canon (2660).JPG   257.52K   9 downloads  Attached File  Canon (2664).JPG   280.03K   8 downloads  Attached File  Canon (2665).JPG   330.14K   8 downloads  Attached File  Canon (2668).JPG   276.97K   8 downloads  Attached File  Canon (2669).JPG   237.52K   9 downloads  Attached File  Canon (2673).JPG   299.77K   9 downloads  Attached File  Canon (2674).JPG   350.11K   9 downloads  Attached File  Canon (2675).JPG   314.86K   10 downloads  Attached File  Canon (2681).JPG   294.98K   11 downloads

Soția are o fostă colegă în Lausanne, cu care a stabilit să se vadă cât de puțin cât eram prin zonă.  Așa că ora de întâlnire fiind fixată, a trebuit să-i dăm bice. Nu se putea fără o oprire în Vevey, am stat cam 1 oră și acolo. Frumos și aici, dar nu la nivelul Montreux-ului. Se pare că pentru bustul lui Eminescu de aici a dus ceva tratative tov. Iliescu – oricum monumentul e oferit de autoritățile române.

Attached File  Canon (2701).JPG   445.29K   8 downloads  Attached File  Canon (2703).JPG   269.61K   6 downloads  Attached File  Canon (2717).JPG   290.14K   6 downloads  Attached File  Canon (2712).JPG   173.39K   7 downloads  Attached File  Canon (2710).JPG   350.31K   8 downloads  Attached File  Canon (2716).JPG   226.16K   9 downloads

Între Vevey și Lausanne am mers pe drumul local, pe lângă lac pe o parte și nesfârșite vii (și crame) pe cealaltă. Se zice că clima influențată de lac și orientarea în general către sud sunt extrem de benefice viței de vie. Nu este nevoie să spun că rândurile erau mai aliniate decât soldații la paradă.

Attached File  IMG-20190625-WA0008.jpg   38.51K   9 downloads

Din Lausanne n-am reușit să văd decât catedrala orașului (se pare că ăsta e numele, Cathédrale de Lausanne), și încă puțin din orașul vechi. Catedrala uriașă, impunătoare, dar din ce ziceau localnicii, e construită dintr-o rocă relativ moale (grès ??? – gresia de la noi, roca, nu plăcile de pus pe jos), așa că necesită renovări periodice. La fel unele clădiri vechi din apropiere. În vârful culmii se află sediul parlamentului vaudois (cantonului Vaud), și castelul Sainte Maire, acum tot o clădire guvernamentală.

Attached File  Canon (2731).JPG   226.9K   5 downloads  Attached File  Canon (2733).JPG   291.12K   3 downloads  Attached File  20190625_180437.jpg   441.92K   2 downloads  Attached File  Canon (2741).JPG   262.04K   2 downloads  Attached File  Canon (2766).JPG   169.53K   5 downloads  Attached File  Canon (2767).JPG   201.27K   8 downloads  Attached File  Canon (2768).JPG   325.09K   9 downloads

Și dacă tot am părăsit în Lausanne ultima parcare cu plată din Elveția, remarc că indiferent cum plătești (card sau cash), nu primești niciun bon sau chitanță. Mie nu-mi trebuiau la nimic, dar dacă aș fi vrut să decontez, nu știu cum aș fi făcut. În Italia aparatele dădeau înapoi tichetul după validarea dinainte de ieșire.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate