Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Dacia Logan 1.5dCi (95CP) - intervale schimb ulei + filtre

- - - - -
  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#19
mannyx92

mannyx92

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,008
  • Înscris: 15.04.2017

View Postcalabrezu, on 01 octombrie 2019 - 22:30, said:

uleiul trebuie sa reziste la temperaturi inalte si se mai si dilueaza cu motorina.
Cum sa se dilueze uleiul cu motorina???? Înseamnă ca s-au dus dracu pistoanele...ce aveti?

#20
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,698
  • Înscris: 27.06.2007

View Postmannyx92, on 02 octombrie 2019 - 07:07, said:

Cum sa se dilueze uleiul cu motorina???? Înseamnă ca s-au dus dracu pistoanele...ce aveti?
Exact, se diluează cu motorină, fenomenul este întâlnit la absolut toate dieselurile și este mai accentuat la cele cu filtru de particule. De asemenea, motoarele cu benzină, mai ales cele cu injecție directă contaminează și ele uleiul cu benzină. Aceasta este de fapt prima cauză a degradării uleiului de motor. Bineînțeles, procentul de contaminare este mai mare la mers urban și mai mic la cel extraurban

#21
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
Un interval de 20.000 km pare un pic cam mare, poate ca e ok pentru exploatarea ideala extraurbana, insa pentru o masina folosita mai mult prin oras pe distante scurte as face schimburile mai repede, macar la 15.000 km.

#22
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,527
  • Înscris: 08.03.2017
Uleiul este sufletul motorului, un schimb in regim propriu nu e limba chineza la Logan , la 10k l-as da jos iar la ultimul schimb inaite de a merge in service as fi atent sa pun acelasi filtru cu cel montat de ei .Un coleg a mentionat ca in timp vei simti la buzunar - asa este , uleiul si lichidul de racire sunt esentiale , neanlocuite la timp face sa bata vantul prin buzunar .

#23
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015

View PostDdorinN, on 01 octombrie 2019 - 19:23, said:

Eu știam ca la cumpărarea unei mașini noi primul schimb de ulei se face la 1500 maxim 2000 km. Apoi la cât vrea producătorul conform cărții service.
Știe cineva ceva despre acest lucru?

Un pic offtopic: motorul de 0.9 TCe, productie 2016 (pre facelift cred), revizie la 20.000 km, motor 0.9 TCe, productie 2019 (facelift), revizie la 30.000 km. Unul e pe un Sandero (2016), al doilea pe un MCV (2019).

Ontopic: revizia o faci cand scrie la carte (ori la km, ori la an/timpul indicat). Daca le faci mai devreme, vei plati mai mult raportat la km parcursi. Pe motorul pe care il am (0.9 TCe) zice la 30.000 km sau la an SAU, daca merg mai mult in oras (sau 50-50%), km se injumatatesc.

#24
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postcalabrezu, on 01 octombrie 2019 - 22:30, said:

     Filtrul de aer nu rezista mai mult de 10000km pe drumurile noastre, eu il schimb la 7-10mii.
nu merge pe drumurile "noastre" ci in spania, dar are obiceiul sa nu spuna clar asta... "mediteran"

View Postmannyx92, on 02 octombrie 2019 - 07:07, said:

Cum sa se dilueze uleiul cu motorina???? Înseamnă ca s-au dus dracu pistoanele...ce aveti?
regenerarile filtrului de particule se fac prin post-injectie de motorina, e normal sa mai ajunga si in ulei mai ales cand regenerarile se intrerup din diferite motive
masinile moderne au multe sisteme care ies din aria ta de cunostinte traditionale

View Postspooky51, on 02 octombrie 2019 - 07:54, said:

Un interval de 20.000 km pare un pic cam mare, poate ca e ok pentru exploatarea ideala extraurbana
si atunci, daca omul zice clar ca extraurban va merge, in regim de autostrada in spania, de ce ii zici ce ai face tu in oras in Romania...?

#25
_Aemilius_

_Aemilius_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 532
  • Înscris: 27.01.2019

View Postunbrutus, on 02 octombrie 2019 - 08:49, said:

nu merge pe drumurile "noastre" ci in spania, dar are obiceiul sa nu spuna clar asta... "mediteran"
Da, autostrazi de Spania. Dar am tinut sa subliniez tipul de climat (extreme de temperaturi anuale, umiditate in aer) tocmai in ideea sa fiu cat mai precis cu privire la modul de exploatare al masinii.

#26
_Aemilius_

_Aemilius_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 532
  • Înscris: 27.01.2019
Multumesc tuturor pentru sfaturi.

Daca o sa fac schimburile la 20.000km, asa cum mi s-a spus de la reprezentata, ar inseamna sa le fac o data la 8 luni, raportat la numarul de km anuali pe care-i fac.
Daca le-as face la 10.000km, asa cum m-am gandit initial, ar insemna sa le fac o data la 4 luni.

Tinand cont de regimul meu de mers (30.000km/an, regim autostrada, viteze constante 110-130km/h, zona Barcelona), cred ca solutia de mijloc pare mai putin costisitoare si mai eficienta. Adica sa fac schimburile de ulei si filtre la 15.000km, adica o data la 6 luni.

As fi super incantat sa pot duce motorul la 300.000km, asta insemnand 10 ani de exploatare, fara reparatii majore, doar schimburi de consumabile...

#27
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006

View Postunbrutus, on 02 octombrie 2019 - 08:49, said:

si atunci, daca omul zice clar ca extraurban va merge, in regim de autostrada in spania, de ce ii zici ce ai face tu in oras in Romania...?
Deoarece multora li se pare enorm intervalul de 20.000 km la schimb ulei am considerat ca o explicatie ar fi utila. Mai ai vreo nelamurire, te pot ajuta cu ceva?

#28
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,698
  • Înscris: 27.06.2007

View PostPololica, on 02 octombrie 2019 - 08:37, said:

Ontopic: revizia o faci cand scrie la carte (ori la km, ori la an/timpul indicat). Daca le faci mai devreme, vei plati mai mult raportat la km parcursi. Pe motorul pe care il am (0.9 TCe) zice la 30.000 km sau la an SAU, daca merg mai mult in oras (sau 50-50%), km se injumatatesc.
Omul vrea să țină mașina 10 ani/300000 km. Cu regim LL nu apucă.
Parcă Dan Babu a pus pe YouTube un film despre Astra J returnata la expirarea contractului de leasing ce avusese servisare LL la 30000 km. Motorul se prezenta în stare groaznică cu depuneri imense și mergea foarte urât. Nu mai făceai mașină din aia. Cine își permite să schimbe mașina când expiră garanția nu are decât. Dar pentru inițiatorul topicului, pentru mine și mulți alții care citesc aceste rânduri este absolut contraindicat.

#29
_Aemilius_

_Aemilius_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 532
  • Înscris: 27.01.2019
@TLGTLC
Atunci ce-mi sugerezi? Sa ma duca pana in 300.000km? Sa schimb o data la 4 luni (10.000km) sau o data la 6 luni (15.000km)?

#30
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,698
  • Înscris: 27.06.2007

View Post_Aemilius_, on 02 octombrie 2019 - 11:33, said:

@TLGTLC
Atunci ce-mi sugerezi? Sa ma duca pana in 300.000km? Sa schimb o data la 4 luni (10.000km) sau o data la 6 luni (15.000km)?
Să faci o analiză de ulei uzat și asta îți va da toate răspunsurile legate de ulei. Costă 250 lei în România, 59 euro în Germania și 39 $ în State. Și ai terminat cu părerologia.
Dar asta îți recomand să o faci cam la al treilea schimb, deoarece la primele două schimburi, în general, sunt nerelevante din cauza uzurii de rodaj.

#31
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View PostTLGTLC, on 02 octombrie 2019 - 11:06, said:


Omul vrea să țină mașina 10 ani/300000 km. Cu regim LL nu apucă.
Parcă Dan Babu a pus pe YouTube un film despre Astra J returnata la expirarea contractului de leasing ce avusese servisare LL la 30000 km. Motorul se prezenta în stare groaznică cu depuneri imense și mergea foarte urât. Nu mai făceai mașină din aia. Cine își permite să schimbe mașina când expiră garanția nu are decât. Dar pentru inițiatorul topicului, pentru mine și mulți alții care citesc aceste rânduri este absolut contraindicat.
Absolut toate masinile importate din germania au servisarea favuta la 30.000 de vreo 15 ani incoace
Si merg. Multe din ele cica ar avea 400.000.km si se vand la noi cu 150.000
Adica merg f bine

View Postspooky51, on 02 octombrie 2019 - 09:42, said:


Deoarece multora li se pare enorm intervalul de 20.000 km la schimb ulei am considerat ca o explicatie ar fi utila. Mai ai vreo nelamurire, te pot ajuta cu ceva?
Aceeasi nelamurire, daca stii ca vorbim de utilizare pe autostrazi, de ce ai simtit nevoia sa ii explici ce faci tu in Romania in oras... Nu are legatura cu nimic

#32
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,698
  • Înscris: 27.06.2007

View Postunbrutus, on 03 octombrie 2019 - 00:34, said:

Absolut toate masinile importate din germania au servisarea favuta la 30.000 de vreo 15 ani incoace
Si merg. Multe din ele cica ar avea 400.000.km si se vand la noi cu 150.000
Adica merg f bine
Este un mit pe care îl înghit mulți. Intră de curiozitate pe motor-talk.de sau pe alte forumuri germane și vezi acolo discuțiile. Situația este departe de a fi asta. Crapă și la ei mașinile întreținute longlife așa cum crapă și la noi. Să vezi cum scurtează intervalele în disperare de cauză și fac asta la mașini premium, nu doar la cele accesibile. Parcurile auto oferă preț mai mic pentru mașinile care au avut interval de service extins și preț mai bun pentru cele cu interval fix. Și nemții schimbă uleiul în curte la fel cum fac românii la mașini în garanție, o dată la reprezentanță, o dată acasă așa că nu trebuie să ne fie rușine cu asta. Și la nemți uleiul uzat este contaminat cu carburant și praf pentru că nu merg doar pe autostrăzi, vântul bate și la ei, și la ei este praf. Ce țin la ei mai mult sunt suspensiile, dar mașinile se uzează la fel și în Germania și în România.
Dar așa e la noi în România, spune unul o tâmpenie și restul o preia fără să o verifice.

#33
calabrezu

calabrezu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 427
  • Înscris: 03.12.2018

 unbrutus, on 02 octombrie 2019 - 08:49, said:

nu merge pe drumurile "noastre" ci in spania, dar are obiceiul sa nu spuna clar asta... "mediteran"
Stai linistit ca nici pe afara nu tine tine filtrul de aer mai mult de 10000km.Am batut toata Europa cu Loganul si asta e intervalul de schimb, nu 20000 cum scrie in carte. L-am schimbat si la 7000km cind am mers pe drumuri neasfaltate sau primavara cind asfaltul e prin de praf de dupa iarna.Sa vezi cind mai scapa cite un tir cu rotile din dreapta pe banda de urgenta si face ceata in urma lui(in Danemarca,Norvegia in special).Sau cind prinzi in fata o dubita sau un cocalar cu beemveu diesel dar cu motorul terminat si scoate fum ca locomotiva la accelerare, de trebuie sa mergi cu recircularea pornita ca sa poti respira(asta la noi).Sa mergi citiva km in spate la unul de asta ca nu ai cum sa-l depasesti, sa vezi ce se aduna in filtre.

regenerarile filtrului de particule se fac prin post-injectie de motorina, e normal sa mai ajunga si in ulei mai ales cand regenerarile se intrerup din diferite motive
masinile moderne au multe sisteme care ies din aria ta de cunostinte traditionale
Exact,in timpul regenerarii, ECU comanda injectia de motorina in cilindri( si pe evacuare daca are al 5lea ''element'') pe timpul 4 adica evacuare pentru a creste temperatura in filtru.Normal ca motorina aia in exces va scapa pe linga segmenti si va ajunge in baie.

si atunci, daca omul zice clar ca extraurban va merge, in regim de autostrada in spania, de ce ii zici ce ai face tu in oras in Romania...?
20000km sunt muti pentru ulei chiar si daca ii faci doar extraurban, la fel cum 15000km sunt mult prea mult pentru o utilizare 80-90%urbana.cititi posturile 28 si 32. Eu n-as schimba uleiul 20000 sau 30000km nici sa mi-l dea Dacia gratis si sa imi faca ei schimbul.Vrajelile astea cu uleiuri longlife si schimb la 30000km sunt pentru fraieri.Producatorii de masini recomanda asemenea intervale de schimb ca sa atraga fraierii,pardon clientii, dar nu spun ca motorul ala va tine cam cit garantia.La fel si cu cutia de viteze, toti zic ca nu se schimba uleiul niciodata.Intr-adevar,cutia tine pina iesi din garantie fara sa schimbi uleiul, dar daca vrei(sau esti nevoit) sa tii masina 20ani,atunci il schimbi.Inca nu s-au inventat uleiurile care sa tina o viata.

#34
_Aemilius_

_Aemilius_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 532
  • Înscris: 27.01.2019
Multumesc pentru sfaturi, vad ca parerile sunt oarecum impartite.

Eu doresc sa-mi intretin bine masina, sa ma tina 10 ani (adica 300.000km). Dar banuiesc ca tine si de "noroc". De ce spun asta? Pentru ca in momentul de fata conduc un Renault Clio din 2009, 1.5dCi (85CP) care are 264.000km. Masina a fost cumparata la 140.000km, de la unic proprietar, carte service, toate schimburile facute la reprezentanta. Uleiul si filtrele au fost schimbate tot timpul la intervalul dat de cartea masinii (si martorul din bord care se aprinde cand trebuie facute schimburile), adica la 20.000km.

Deci acest Clio are in prezent 264.000km, schimburile de ulei si filtre au fost facute la 20.000km, iar motorul merge brici, a fost folosit aproape exclusive in regim de autostrada, consuma sub 5% si nu pierde niciun gram de ulei intre schimburi (verificat pe joja). Dar cum ziceam, poate tine si de "noroc", iar motorul e de alta generatie, fara filtru de particule...

#35
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
Nu e chiar de noroc, daca e ceva defect de fabricatie crapa in timp mult mai scurt.

Tine cel mai mult de felul in care mergi cu el si cum il intretii.

1.5 dci ultimele genaratii e dovedit a fi un motor super fiabil si economic.

Zic sa te bucuri de masina si sa nu te stresezi prea tare cu uleiu dat fiind ca mergi preponderent in regim de autostrada, il poti schimba fara stres doar la 20000 km.

Primul schimb eu l-as face la un 7000-10000 km, asa dupa rodaj cum s-ar spune, apoi cum vrei tu.

Nu pot sa-ti spun sa faci cum am facut si fac eu la masinile avute :)) , 6000-7500 km schimb uleiu, dar doar pt ca am regimuri mai severe de mers si ceva pitici pe creier.

Linistit la 20000 km, iar daca tu te simti mai bine psihic, la 10000 km, cativa litri de ulei si un filtru chiar nu e o cheltuiala mare.

Ca fiabilitate, asta ramane de vazut dupa aia 10 ani care ii pomenesti (eu nu mai gandesc asa, am facut asta la fostu Logan , 10 ani poate fi o viata) .
In mod cert ca nu ai cum sa micsorezi fiabilitatea daca schimbi mai des uleiu, ai sanse doar sa o maresti, dar nu e dovedit 100%

Edited by Octavian___, 03 October 2019 - 11:23.


#36
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

 TLGTLC, on 03 octombrie 2019 - 01:05, said:

Dar așa e la noi în România, spune unul o tâmpenie și restul o preia fără să o verifice.
si tu tocmai ai spus una si sa speram ca restul nu o sa o preia

 TLGTLC, on 03 octombrie 2019 - 01:05, said:

Este un mit pe care îl înghit mulți. Intră de curiozitate pe motor-talk.de sau pe alte forumuri germane și vezi acolo discuțiile.
Romania are un parc auto de 8.000.000 masini, germania probabil 30.000.000, cu siguranta vei gasi si oameni care baga ulei de la mcdonalds sau biodiesel, sau chiar oameni care folosesc baterii in masini modificate. Asta nu inseamna ca nu se face la 30.000 schimbul de ulei in germania, ba mai nou, cu noile masini care afiseaza in bord cand trebuie schimbat uleiul, se si depaseste acest interval.
Nu este nici un mit, uita=te pe mobile.de si veci poze cu cartile de service, toate sint la 30.000

 TLGTLC, on 03 octombrie 2019 - 01:05, said:

Parcurile auto oferă preț mai mic pentru mașinile care au avut interval de service extins și preț mai bun pentru cele cu interval fix.
haha buna asta, sper ca a fost o gluma totusi

 TLGTLC, on 03 octombrie 2019 - 01:05, said:

Și nemții schimbă uleiul în curte la fel cum fac românii
pt ca si romanii si nemtii stau la curte, nu la bloc, bravo!

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate