Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Dacia Logan 1.5dCi (95CP) - intervale schimb ulei + filtre
Last Updated: Sep 19 2020 14:21, Started by
_Aemilius_
, Oct 01 2019 17:52
·
0
#1
Posted 01 October 2019 - 17:52
Salutare tuturor,
Am dat si eu comanda pentru un Logan nou, motor 1.5dCi (95CP). La reprezentanta mi s-a spus ca schimbul de ulei + filtre se face la 20.000km. Intrebarea mea este: daca eu vreau sa fac schimbul de ulei + filtru ulei la 10.000km, se va simti o diferenta notabila in durata de viata a motorului? Conditiile de exploatare a masinii: - aproape 30.000km/an, majoritatea in regim de autostrada (viteze intre 110-130km/h) - climat mediteranean, valori de temperatura cuprinse intre -5 grade (ianuarie-februarie) si +40 grade (iulie-august) Orice sfat util este bine-venit. Multumesc. |
#3
Posted 01 October 2019 - 18:07
Salut
Nu mai e chiar asa cu rugina. Sau ai vrut sa zizi ca au inceput sa fie foarte fiabile motoarele lor? Auzisem de motoare cu cite 500k km facuti. Initiator daca stai bine cu finantele rau nu are sa-i faca. Edited by gabimilo1, 01 October 2019 - 18:10. |
#4
Posted 01 October 2019 - 18:07
Nu face nici o diferenta.
Vezi ca e 20 k Km, sau un an. Edited by pasilla, 01 October 2019 - 18:08. |
#5
Posted 01 October 2019 - 18:11
Resursa calculata a motorului e de aprox 400000Km, ca la versiunile pe benzina K7, de ruginit nu va rugini in 12 ani cind motorul va atinge resursa teoretic.
Protectia anticoroziva este mai buna la masinile actuale, al meu are 14 ani si are nevoie de reparatie la portierele fata dar a mers vreo 7 ani in Germania, in rest apa paie si bataie! Este extrem de dificil de evaluat cit va creste durata de viata insa rau n`are ce`i face, depinde si calitatea uleiului, la 20Kkm este cerut alt ulei decit la 10Kkm. |
#6
Posted 01 October 2019 - 18:23
Elf fulltech 5w30. Poti sa-l schimbi si la 10.000 km.. E 150 de lei 5 litri. La 10.000 poti sa-l schimbi si in alt service. N-au de unde sa stie aia de la Dacia. De ce sa le dai lor 1 milion litrul.
La ei te duci la 20 de mii. Intradevar, dupa vreo 8-10 mii km isi cam schimba sunetul motorul. Nu inseamna neaparat ca e mort uleiul. |
#7
Posted 01 October 2019 - 18:46
#8
Posted 01 October 2019 - 19:23
Eu știam ca la cumpărarea unei mașini noi primul schimb de ulei se face la 1500 maxim 2000 km. Apoi la cât vrea producătorul conform cărții service.
Știe cineva ceva despre acest lucru? |
#10
Posted 01 October 2019 - 19:52
Evident ca nu se va simti...fa-i la cat vrei tu daca nu ai ce face cu banutii doar sa nu depasesti 20k sau anul.
In mersul masinii se simte daca ii pui piese de calitate pe directie in caz ca e nevoie / placute si discuri bune / ii cumperi anvelope bune / ii cureti evacuarea-admisia-EGR-ul la ~100.000km sa zicem... Toate astea respectand,evident intervalele de service. Ca sa fii linistit ai putea la 10k sa schimbi filtrele de aer+polen si uleiul sa-l lasi la 20k, mai ales ca majoritatea km ii faci pe autostrada. Mai bine acorda atentie lucrurilor pe care muuuulti le lasa neschimbate ca merge masina si asa: lichid frana la 2-3 ani, antigel la 2-3, lichid servo la 2-3 ani sau in functie de cartea masinii; freon cand e cazul... |
|
#11
Posted 01 October 2019 - 20:04
#12
Posted 01 October 2019 - 20:37
DdorinN, on 01 octombrie 2019 - 19:23, said:
Eu știam ca la cumpărarea unei mașini noi primul schimb de ulei se face la 1500 maxim 2000 km. Apoi la cât vrea producătorul conform cărții service. Știe cineva ceva despre acest lucru? Recomand sa schimbi uleiul la maxim 15000km - o tura schimbi tu , o tura schimba ei . La ulei nu te prinde nimeni dar atentie la filtrul de ulei ca aici te acata , te uiti ce pun ei si aia pui si tu la schimb , ei lucreaza cu Purflux rebranduit de Reanault , gasesti in ambalaj original si sunt ieftine . Mai ai nevoie de o cheie speciala filtru (recomand Mann original ) , o cheie de buson scurgere ulei motor , 1 ora timp liber , o patura , o pereche de manusi - gata . Spun o ora pentru ca trebuie lasat sa se scurga bine uleiul vechi . Intri pe forumul monomarca si vezi ce cantitate de ulei trebuie . Cu elf motorul de Logan dupa 7000 km urla , daca tot suntem in gama mai bun este Total 9000 (ambele sunt uleiuri de jos din aceeasi bucatarie , total) . Te uiti pe bidon sa fie cu seria 3 in fata , adica fabricat in Franta , nu cu 5 la Lubrifin Brasov , la noi se boteaza si una si alta . Edited by ldpe, 01 October 2019 - 20:37. |
#13
Posted 01 October 2019 - 21:39
#14
Posted 01 October 2019 - 22:30
Daca faci 30000km/an, atunci schimba-l la 15000km, o data la reprezentanta(pentru garantie) si a doua oara singur sau la orice service.E intervalul optim pentru uleiurile pe care le gasesti la noi in magazine.Si vezi ca la diesel nu poti sa pui orice ulei, ci doar din ala special pentru dpf, din cauza filtrului de particule.
Schimbul de ulei la 10000km merita daca ii faci prin oras,altfel e risipa.Nu strica daca nu ai ce face cu banii. 20000km sunt cam multi pentru uleiurile din magazinele noastre, chiar daca ii faci pe autostrada. Eu am folosit Mobil 1 5w30 dpf pe care l-am schimbat la max. 13000km(atat am reusit sa fac intr-un an), 90% extraurban si autostrada, iar la km astia uleiul nu arata prea bine si cu siguranta nu l-as fi tinut 20000km daca puteam face km astia intr-un an.Din cauza regenerarilor filtrului de particule, uleiul trebuie sa reziste la temperaturi inalte si se mai si dilueaza cu motorina. Pentru schimbul de anul asta mi-am luat Elf. De Total pentru dpf nu am auzit.Eu nu fac mai mult de 15000km/an, asa ca nu am nevoie de un ulei mai scump.Primul an am mers cu uleiul de fabrica, Dacia oil, dar am facut doar 4900km. Intra pe daciaclub.ro sa vezi ce uleiuri mai foloseste lumea. Filtrul de aer nu rezista mai mult de 10000km pe drumurile noastre, eu il schimb la 7-10mii. |
#15
Posted 01 October 2019 - 22:42
Ion_Bumbu, on 01 octombrie 2019 - 18:11, said:
Protectia anticoroziva este mai buna la masinile actuale, al meu are 14 ani si are nevoie de reparatie la portierele fata dar a mers vreo 7 ani in Germania, in rest apa paie si bataie! DdorinN, on 01 octombrie 2019 - 19:23, said:
Eu știam ca la cumpărarea unei mașini noi primul schimb de ulei se face la 1500 maxim 2000 km |
|
#16
Posted 01 October 2019 - 22:44
Băieții de pe un club de Dustere de la noi din țară au analizat în laborator câteva uleiuri folosite. Elf Full Tech FE 5w30 are o durată de viață de circa 12000 km în utilizare combinată inclusiv off-road. Merg excelent uleiurile cu norma Vag 504.00-507.00, Acea C3 (mid saps) fără absolut nici un impact asupra filtrului de particule cu toate că este solicitată norma Acea C4 R0720.
Părerea mea este că merită să faci schimburi intermediare în regie proprie, așa am făcut și eu. Chiar dacă motorul 1.5 dci este fantastic de reușit și fiabil totuși nu uita că este o Dacia. Mașinile care au beneficiat de intervale de schimb scurte sunt uscate, fără pete, scurgeri, turbinele țin o veșnicie, ai toți caii la dispoziție chiar dacă treci de +200000 km. Și schimbul uleiului la cutie se simte dacă o faci regulat chiar dacă nu este menționat în manualul de întreținere, ajungi la kilometraje impresionante și încă da senzația de cutie nouă. Cât privește protecția anticoroziva, să-mi fie cu iertare dar am văzut la case mai mari mai slabă decât la Dacia. Filtrul de aer dacă este de calitate, poate să arate groaznic, să fie plin de țărână, va fi în continuare eficient, nu merită schimbat decât atunci când ajungi în reprezentanță. Spun pentru că băieții sus menționați au testat și asta. Să o stăpânești sănătos și drumuri bune cu folos! Edited by TLGTLC, 01 October 2019 - 22:49. |
#17
Posted 01 October 2019 - 22:45
marcusdefeis, on 01 octombrie 2019 - 22:42, said:
1300-le meu are 40 de ani si n-are pic de rugina la portierele fata, chit ca a stat nemiscat in prostie in ploaie si ninsori Prefer o fata de portiera s`o repar decit nu lonjeron. Mergeti citiva ani cu ea in Germania sa abia atunci e de povestit ce buna era 1300 la protectie anticoroziva. Edited by Ion_Bumbu, 01 October 2019 - 22:47. |
#18
Posted 02 October 2019 - 06:28
Daca vrei sa o tii pana cade motorul/tabla, atunci merita schimbul la 10.000 km.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users