Prepararea sintetica a propanului.
Last Updated: Sep 23 2019 14:27, Started by
calahan
, Sep 19 2019 10:02
·
0

#1
Posted 19 September 2019 - 10:02

Doresc sa ma lamureasca cei cunoscatori cum se poate prepara sintetic propanul, pornind de la apa si bioxid de carbon, in conditii de presiune temperatura si catalizatori. Productia acestui combustibil, folosind energie solara, eoliana sau din valuri marine, ar constitui o modalitate relativ stabila de stocare a energiei.
|
#3
Posted 19 September 2019 - 10:18

ma tem ca s-ar putea face asa ceva in conditii de laborator dar folosind mult mai multa energie decat ar genera acel gaz ulterior - adica nerentabil.
|
#5
Posted 19 September 2019 - 11:26

Propanul , adica C3H8 nu poate fi sintetizat din apa (H2O) si CO2
|
#7
Posted 19 September 2019 - 12:07

Important e sa scoti hidrogenul din apa ca asta e energia. Dupa, poti sa faci orice cu el fara consum orea mare de energie si oricum restul atomilor din butan, propan si alte gaze de genul asta sunt de umplutura.
Despre obtinerea hidrogenului https://ro.wikipedia...ea_hidrogenului In alta ordine de idei, daca vrei sa stochezi energie, poti pompa inapoi in lacurile de acumulare apa folosita in generatoarele cu turbine cu ajutorul energiei din instalatiile eoliene sau solare. Edited by underb, 19 September 2019 - 12:00. |
#8
Posted 19 September 2019 - 12:14

Chiar si asa , nu poti sa combini hidrogenul cu dioxidul de carbon si sa obtii propan. Il poti insa folosi direct in motoare dedicate, adaptate la functionarea cu hidrogen.
|
#9
Posted 19 September 2019 - 12:29

Bogotta, on 19 septembrie 2019 - 12:14, said:
Chiar si asa , nu poti sa combini hidrogenul cu dioxidul de carbon si sa obtii propan. Il poti insa folosi direct in motoare dedicate, adaptate la functionarea cu hidrogen. Da, le adaptezi soptindu-le in filtru de aer sa-si faca repede ultima rugaciune ca nu mai au multe secunde pana ajung cilindrii la 1800 C, si dincolo de topirea lor - pt. ca pistoanele oricum nu-i o idee buna sa le faci din wolfram sau carbura de wolfram pt. ca ar fi grele, dar dincolo de asta nu rezista lubrifiantii la astfel de temperaturi. Ca sa nu mai zic ca ar produce si ozon cancerigen in biosfera, si daca mai sunt impuritati ar produce si noxe (oxizi de azot), iar o sursa de impuritati ar fi chiar motorul in sine ars la propriu si cu si fara lubrifianti. Masinile cu hidrogen sunt masini electrice care au generator electric pila de combustie. Si ele sunt o aberatie, pt. ca membrana din pila este scumpa si consumabila, si pt. ca hidrogenul are molecule asa de mici incat iese singur si se pierde prin peretii rezervorului, plus ca trebuie criogenat si introdus in rezervoare ultrarezistente ca sa nu explodeze, si asta costa iar mult, si varianta cu retinere in hidruri metalice iar e costisitoare. Iar alimentarea cu hidrogen iar este f. costisitoare si periculoasa. Si suplimentar ar avea nevoie si de motor electric (asta nu e scump), care insa e comandat de un driver electronic de mare putere care e foarte scump, si ar avrea nevoie oricum si de acumulator electric din care sa traga motorul cat i se cere, deci costuri peste costuri escaladate, si cel mai aberant e cu alimentarea si transportul la pompa, si abea apoi cu pierderea din rezervoare si toate costurile acumulate. Chiar daca sunt in unele locuri disponibile astfel de masini, ele sunt mai mult niste performance-uri confuze care au incurcat domeniul artistic cu cel al tehnicii si practic sunt doar niste ciudatenii sau aberatii stiintifice. Tot cam asa la inceputul secolului 20, cand deja erau mii de automobile electrice si luau avand cele cu ardere, au existat si o gramada de automobile cu aburi, evident anacronice, depasite si ineficiente... Edited by loock, 19 September 2019 - 12:41. |
#10
Posted 19 September 2019 - 12:43

loock, on 19 septembrie 2019 - 12:29, said:
Masinile cu hidrogen sunt masini electrice care au generator electric pila de combustie. https://en.wikipedia.../BMW_Hydrogen_7 |
#11
Posted 19 September 2019 - 12:44

Vad ca alte tari nu au probleme in a folosi chiar pentru mijloacele de transport in comun, propulsia cu Hidrogen. Tie insa ti se pare costisitor/periculos/imposibil.
https://www.energyli...hydrogen-buses/ loock, on 19 septembrie 2019 - 12:29, said:
si pt. ca hidrogenul are molecule asa de mici incat iese singur si se pierde prin peretii rezervorului, plus ca trebuie criogenat si introdus in rezervoare ultrarezistente ca sa nu explodeze, si asta costa iar mult, si varianta cu retinere in hidruri metalice iar e costisitoare. Iar alimentarea cu hidrogen iar este f. costisitoare si periculoasa. |
|
#12
Posted 19 September 2019 - 13:14

kolfleading, on 19 septembrie 2019 - 12:43, said:
BMW a demonstrat in 2005 motoare cu ardere interna care functioneaza cu hidrogen. https://en.wikipedia.../BMW_Hydrogen_7 Chiar acolo scrie ca nu-l mai fac de mult, au facut doar 100 de unitati din 2005 in 2007, si au trecut 12 ani de atunci. 100 unitati in 2+12 ani e nimic fata de milioane de alte feluri. Apoi scrie si ca sunt nerezonabil de scumpe si au fost doar in leasing pt niste VIPuri. Si mai scrie si ca are consum de 50 L hidrogen la 100 km, asta la viteza medie... Si subliniaza ca e mult mai putin eficient decat cu pile de combustie, de parca nu era deja clar din informatia de mai sus... Si mentioneaza si problema alimentarii, care presupune mari complicatii, costuri si risuri f mari. Si la asta am adaugat si eu ozonul cancerigen in biosfera si probabil ca face si noxe cu azotul din aer din impuritati sau chiar direct din motor. Se poate remedia partial cu un catalizator sau mai multe, pt ozon trebuie ceva dedicat separat, care implica si el/ele alte costuri mari, si care nu prea se folosesc in spatiul mioritic, asta ca sa nu mai spun ca e posibil sa nu fie puse nici la origine de nemti pt. ca a fost serie foarte mica cu dezvoltare greu de amortizat financiar, si cu aspecte care nu sunt foarte evidente pt prostime. Ce sa zic, bine ca nu vreti sa mearga cu tritiu si deuteriu, ca sa fac o legatura chiar si fortata cu hidrogenul... Mai rezonabil era sa va ganditi la niste ZPM-uri de +/- 60 KW si un acumulator ales custom in f. de cat timp vreiti sa mergeti blana cu masina. Bogotta, on 19 septembrie 2019 - 12:44, said:
Vad ca alte tari nu au probleme in a folosi chiar pentru mijloacele de transport in comun, propulsia cu Hidrogen. Tie insa ti se pare costisitor/periculos/imposibil. https://www.energyli...hydrogen-buses/ Ti-au spus la ureche ca nu au probleme.... Am mentionat chiar eu mai sus in prima postare ca exista prin diverse locuri astfel de masini, dar problemele sunt valabile peste tot. Sunt scamatorii si abureli tehnico-financiare, care merg mana in mana cu aburirea prostimii de catre politicieni care sustin astfel de scamatorii pe banii contribuabililor fraieri, si isi iau si ei spaga, si daca prostimea crede aburelile, poate ii si voteza in continuare.... Edited by loock, 19 September 2019 - 13:14. |
#13
Posted 20 September 2019 - 07:42

Am primit mai multe raspunsuri, legate de subiectul topicului. Fiecare prezentand un anumit aspect al procesului. Am inteles ca prima etapa este de obtinere a hidrogenului si oxigenului prin electroliza apei. Etapa care se realizeaza cu consum mare de energie. Dar ma intereseaza in continuare care ar fi reactiile chimice in etape, in conditi de presiune temperatura si catalizatori, care duc in final la obtinerea propanului. Fiindca propanul se pastreaza mai usor in butelii decat hidrogenul si este accesibil consumatorului individual. Sigur ca stocarea energiei in forma potentiala gravitationala este importanta acolo unde se dispune de volume naturale mari, pentru crearea rezervoarelor foarte mari de apa la inaltime. Am tot cautat pe internet etapele sintezei chimice a propanului si nu am gasit deloc. Se dau cateva metode de preparare a propanului, dar pornind de la metan sau alte hidrocarburi. Important este de a utiliza cumva formele de energie regenerabila, in perioadele cand consumul de energie este redus. Evident ca sinteza propanului necesita o uzina chimica specializata, care sa realizeze o productie industriala a propanului si care ar ocupa totusi un volum mult mai mic decat un lac de acumulare.
|
#14
Posted 20 September 2019 - 08:00

Nu se poate ce vrei tu, bioxidul asta de carbon, de unde este, daca din aer, atunci e prea putin pentru a se obtine hidrocarburi de orice fel, nu ar fi un proces avantajos.
Exista ceva oarecum asemanator, numit "gaz de apa" - se trec vapori de apa peste carbuni incinsi si se obtine o mixtura de hidrogen si monoxid de carbon. Se mai pot obtine si alte gaze si substante, dar in toate cazurile e nevoie de carbuni ca sursa de carbon, doar din aer si apa nu poti obtine hidrocarburi. https://en.wikipedia.../wiki/Water_gas https://en.wikipedia...al_gasification |
#15
Posted 23 September 2019 - 10:24

Am inteles de pe internet ca se poate obtine propanul pornind de la metan. Atunci inseamna ca este importanta sinteza metanului pornind de la apa si bioxid de carbon. Dar care ar fi conditiile de sinteza a metanului, cele mai convenabile pentru a prepara metanul, care apoi sa fie folosit la sinteza propanului. Imi pare evident ca se realizeaza doar cu consum mare de energie. Dar care ar fi presiunea temperatura si catalizatorul care ar permite un randament ridicat al reactiilor chimice de sinteza a metanului?
Edited by calahan, 23 September 2019 - 10:25. |
#16
Posted 23 September 2019 - 14:27

|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users