Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...
 Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 

Casa pe structura din lemn (sau aventura constructiei in regim diy)

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
453 replies to this topic

#73
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
De stat in picioare va sta casa dar va scartai mereu la orice adiere de vant . Contravantuirile nu exista si asta nu e bine , parerea mea . Io cred ca te-ai cam grabit .

#74
roman_roman

roman_roman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,997
  • Înscris: 27.07.2017

View PostBaxon, on 23 septembrie 2019 - 10:47, said:

De stat in picioare va sta casa dar va scartai mereu la orice adiere de vant . Contravantuirile nu exista si asta nu e bine , parerea mea . Io cred ca te-ai cam grabit .
Daca exista pereti interiori ,ce au rol de compartimentare dar si de rigidizare a peretilor portanti , atunci structura are stabilitate. In plus distantierii de la panouri contribuie la rigidixare. Contravantuirile sunt indicate mai mult la structurile in cadre sau la tipul acesta cu diafragme-pereti daca exista deschideri mari sau lipsesc peretii de rigidizare de la interior.
Scartaiturile apar mai degraba la contactul dintre grinzi si pereti ,sau la planseul de lemn daca acesta nu a fost calculat corespunzator la rigiditate,la sageata.

#75
blue_marlin

blue_marlin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 653
  • Înscris: 21.05.2016

View Postroman_roman, on 23 septembrie 2019 - 10:38, said:

Exista in prima imagine in coltul din stanga. Doar ca nu e corect realizat pentru ca montantul de legatura e intrerupt de distantier. Iar prinderea la colturi si intersectii trebuie facuta cu elemente de prindere mai solide , nu doar cu holsuruburi sau cuie.
Deci, peretii sunt niste diafragme prefabricate ce trebuie monolitizate intre ele cu elemente de prindere solide astfel incat sa asigure o rezistenta corespunzatoare.

Aici nu sunt de acord cu tine.

Din punctul meu de vedere montantul de montaj nu face mare lucru in zona imbinarii.
Mareste un pic suprafata de contact a montantilor de capat (=mai multe holsuruburi) si, cel mai important din punctul meu de vedere, e suprafata de sprijin pentru fixarea placarii interioare pentru unul dintre pereti.

Chiar daca e din doua bucati, face ambele operatiuni cu succes.

Daca era intreg contribuia si la descarcarea sarcinilor verticale, dar la mine nu este necesar, “cornierul” format din doi dulapi de 210x48 tine mult mai mult decat descarca acoperisul in zona asta.

In imbinarea asta de colt sunt mai mult de 30 de hosuruburi 6.
Nu vad ce altceva as putea baga.
Tijele filetate ar putea sa fixeze montantul fals doar de unul dintre montanti; de celalalt se va lega tot cu holsuruburi.
Conectorii tip coltare perforate tot cu holsuruburi sau cuie le prinzi (doar ca sunt mici, de maxim 4 mm).

Pentru legaturile astea americanii folosesc cuie! E drept ca le mai imprastie tornadele casele, dar cred, ca in cazul asta ar ajuta nici mama conectorilor sau tijelor filetate.

Uite mai jos o poza cu cu o casa pe structura din lemn dupa un cutremur de 7.8. Nu conexiunile pe lemn sunt problema, ci fundatia care a zburat partial de sub casa.

Attached Files



#76
roman_roman

roman_roman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,997
  • Înscris: 27.07.2017
"Chiar daca e din doua bucati, face ambele operatiuni cu succes."
Nu le face. Ajuta la descarcarea incarcarilor verticale dar nu ajuta la legatura peretelui pentru ca nu e un element intreg ce are prinderi pe capete , e o imbinare ce formeaza o articulatie ,o slabire a efectului. Iar prinderea de jonctiune in distantierul de mijloc nu e realizata corespunzator.
O legatura corecta trebuia sa fie de forma U , cu latura din mijloc folosita pentru prinderea a doua panouri de colt. Celelalte laturi tin legat pe cel din mijloc ,dar ajuta si la descarcare . Astfel se ajunge la un nod sanatos de legatura.


#77
blue_marlin

blue_marlin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 653
  • Înscris: 21.05.2016
Mi se pare o exagerare un astfel de nod.

Ai vreo documentatie care sa spuna ca e musai sa fie asa sau e un "romanism" preluat de undeva si aplicat orbeste peste tot?

Oricum la mine nu se mai poate interveni, colturile sunt inaccesibile.

#78
danwd

danwd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 05.03.2018
Sa stii ca nu sunt ''romanisme'' de loc acele U la junctiunea a 2 pereti la fel cum nu sunt contravantuirile.
In plansele pe care ti le-am trimis se vad cum se executa si nu sunt facute ''pe genunchi'' ci sunt date de un program de proiectare nemtesc de baza as zice in framingurile din europa.
Nu zic ca nu este bine nici cum ai facut tu, ti-ai asumat asta, insa daca acest tip de structura ar fi fost intr-o casa de vanzare sfatul meu ar fi fost sa nu o cumperi.
Ziceai la un moment dat: " americani folosesc cuie la imbinari'', da cuie impuscate mecanic cu inclestare chimica, acel cui practic nu teoretic nu il poti scoate din lemn ! Si HS sunt bune dar nu cele din dede, prakik etc ci cele dedicate constructiilor din lemn si numesc aici cateva; Heko, Alsafix, Spax etc a caror principala caracteristica este faptul ca nu sunt casante ca cele din comertul pentru toti ci sunt mai moi se comporta ca un cui, adica se indoaie nu plesneste capul la insurubare. Din pacate calitatea se plateste si costa aproape dublu fata de celelalte.
In ceea ce priveste prinderea peretilor intre ei atat pe lungime cat si la intersectii sunt necesare minim 3 prinderi cu bara filetata de D 12-14 mm si saibe late ideal peste 35 mm. In plus eu folosesc piulite cu anti dezsurubare. Nu e obligatoriu dar diferenta de pret e chiar mica fata de cele normale.

#79
blue_marlin

blue_marlin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 653
  • Înscris: 21.05.2016
Oameni buni!

Faptul ca un lucru se poate face in mai multe feluri nu inseamna ca doar unul dintre ele este bun si celelalte sunt neaparat rele.

Nu sunt un guru al constructiilor pe lemn si chiar am recomandat celor care vor sa se inspire sa isi foloseasaca discernamantul si/sau sa apeleze la un specialist adevarat.

Ceea ce prezint aici sunt alegerile mele, pentru casa mea si pentru care imi asum responsabilitatea. Si pentru ca nu sunt un guru ma bazez mai mult pe informatia oferita de cei cu experienta seculara in asa ceva decat pe exemplele din zona. Bineinteles ca informatia asta o trec prin filtrul meu si o adaptez contextului. Daca am gresit, soarta! Mi-o merit!

Ce pot sa va spun este ca pana acum casa nu scartie nici macar pe furtuna, chiar daca nu are contravantuiri. Nici planseul mansardei nu plange cand calci pe el. Nici la cutremul n-am auzit nimic, dar era un amarat de 3.4 pe care nici nu l-am simtit in timp ce lucram. E un sablon aplicat fara discriminare caselor pe structura din lemn de cei care nu au vazut nici o data una bine facuta.

Un alt sablon este fragilitatea holsuruburilor ieftine. Am folosit la structura peste 10,000 de bucati de diferite diametre si lungimi de la SEA. Am reusit sa rup doat doua. Au cedat dupa ce le-am indoit cu ciocanul la 90 de grade si am incercat sa le indrept la loc. Sunt mai ieftine decat cele de la Dedeman.

Si sunt multe altele in eter...

Recunosc ca ma enerveaza sa aud spunandu-se pe ton de axioma ca masina trebuie sa fie neaparat germana, casa pe structura din beton sau legatura de colt trebuie sa fie musai asa - dar imi trece repede, traiesc de ceva timp pe lumea asta Posted Image

Hai sa oferim informatie, nu legende urbane...

#80
andbozo

andbozo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,311
  • Înscris: 25.06.2006
Mie imi place ce ai facut, si cred ca te-ai documentat binisor fata de multi beneficiari. Mai bine se putea de fiecare data. Cu ce ai prins OSB-ul de montanti? Si ce grosime ai folosit la pereti?

@danwd Daca poti, trimite-mi si mie, te rog, acele planse de care vorbesti mai sus. Experienta mea cu lemnul e limitata, si mi-ar prinde bine niste idei.

#81
DIY

DIY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,748
  • Înscris: 29.11.2007

View Postblue_marlin, on 20 septembrie 2019 - 07:33, said:

[...] vreo alta smecherie de care sa nu fi auzit eu.

Excentricul din link-ul de mai jos, iti permite (inca) vreo 4-5 cm de "joc" pe directia dorita. Gasesti piesa asta, sau ceva asemanator, la orice magazin de constructii.
https://www.bricodep...100-105-mm.html

#82
danwd

danwd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 05.03.2018
@blue_marin, nimeni nu a avut intentia sau are intentia de a te critica in ceea ce ai facut, colegul @roman mi se pare a fi proiectant sau ceva in zona, vine cu explicatii documentate.
Eu ce mai zic pe aici o fac din experienta acumulata in peste 30 de ani de tamplarie si de executant a multor proiecte de case din lemn facute dupa proiecte avizate.
Toata discutia a pornit de la afirmatia ta ca, contravantuirile si acele '' U '' de la intersectarea peretiilor sunt ''romanisme'', nu sunt romanisme ci sunt rezultatul calculelor de rezistenta. Daca vrei, sunt rezultatul acomodarii framingului american/canadez la rigorile europene, ma rog, germane in general.
Suruburile de la SEA...ca de fapt despre ele vorbeam, de fapt dede , de la ei se aprovizioneaza si le vand la preturi de 2-10 ori mai mari ! Da, sunt casante , depinde si cu ce le insurubezi, casabilitatea se vede atunci cand folosesti o masina cu impactor unde cel putin 1 din 10 se rupe. Am patit asta cu inclusiv la HS cu cap hexagonal de 10x250 la care se rupe capul hexagonal. Solutia pe care o vad este folosirea in combinatie a HS si cuie. Prinderea initial cu HS si dublarea pe urma cu cuie, daca sunt cu inclestare chimica sau spiralate cu atat mai bine.
In rest de acord cu ceea ce zici, dupa cum spuneam si in postul anterior atata timp cat iti asumi ceea ce faci e ok. In plus ai satisfactia unei case facute cu manutele tale ceea ce nu e putin.

PS @andbozo, doresti sa construiesti pe lemn in viitor ? Trimite-mi in privat adresa de mail pt planuri.

#83
roman_roman

roman_roman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,997
  • Înscris: 27.07.2017

View Postandbozo, on 24 septembrie 2019 - 08:03, said:

Experienta mea cu lemnul e limitata, si mi-ar prinde bine niste idei.
Google - wood framing


sau Holzhaus rahmung

#84
DIY

DIY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,748
  • Înscris: 29.11.2007

View Postandbozo, on 24 septembrie 2019 - 08:03, said:

[...] Experienta mea cu lemnul e limitata, si mi-ar prinde bine niste idei.

Cred ca am mai pus link-ul asta de vreo zece ori; inclusiv, o data, pe jurnalul meu. Cu toate acestea, pare-se ca este tot fresh Posted Image
ABC-ul constructiilor rezidentiale pe structura din lemn, CANADIAN WOOD-FRAME HOUSE CONSTRUCTION:
https://chbanl.ca/wp...onstruction.pdf

#85
blue_marlin

blue_marlin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 653
  • Înscris: 21.05.2016

View Postandbozo, on 24 septembrie 2019 - 08:03, said:

Mie imi place ce ai facut, si cred ca te-ai documentat binisor fata de multi beneficiari. Mai bine se putea de fiecare data. Cu ce ai prins OSB-ul de montanti? Si ce grosime ai folosit la pereti?

@danwd Daca poti, trimite-mi si mie, te rog, acele planse de care vorbesti mai sus. Experienta mea cu lemnul e limitata, si mi-ar prinde bine niste idei.

OSB de 12.
La exterior in mare parte e prins cu capse de 1.9x20x60 (aproximativ) cu suprafata acoperita acoperita de rasina.
In rest cu holsuruburi zincate de 4.5x45.

View PostDIY, on 24 septembrie 2019 - 08:41, said:

Excentricul din link-ul de mai jos, iti permite (inca) vreo 4-5 cm de "joc" pe directia dorita. Gasesti piesa asta, sau ceva asemanator, la orice magazin de constructii.
https://www.bricodep...100-105-mm.html

Multumesc, trec sa o vad intr-o seara.

Ar fi oare vreo problema daca ramane ascunsa in izolatia de sub sapa sau daca montez doua in serie??

#86
DIY

DIY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,748
  • Înscris: 29.11.2007

View Postblue_marlin, on 24 septembrie 2019 - 10:38, said:

[...]OSB de 12.[...]

Permite-mi sa comentez, si eu.
Americanii (ca tot i-ai pomenit) nu pun OSB, ca inchidere care sa asigure si rigidizarea, decat in cazuri exceptionale si - chiar si atunci - recomanda o distanta interax de maxim 400mm. In plus, OSB-ul, pe langa ca are grosime de 15mm (!!) este de tipul R, spre deosebire de ceea ce se gaseste, in Romania, adica O-1 si O-2. In general, in America, nu se discuta atat de grosimea OSB-ului, cat coeficientul de rezistenta; marcajul (ratingul) materialului. Oricum, palywood-ul este materialul nr 1 folosit pentru sheating. OSB-ul este folosit, in principal, pentru pardoseli si astereala.

Ca sa intelegi, OSB-ul de tip american este gandit sa reziste la umezeala, in cazul depozitarii pe timp indelungat. Pe langa avantajele evidente, mai este si acela ca se foloseste alt tip de clei, ceea ce duce, dupa cum am spus deja, la un tip de OSB mai rezistent la sfasiere. Diferentele intre un OSB si altul sunt evidente, odata ce ai vazut & pipait ambele tipuri.

Asta nu inseamna ca trebuie sa dai OSB-ul jos ci, mai degraba, ca toata discutia cu lipsa contrvantuirilor se muta pe directia: OSB-ul romanesc, de 12mm, "cere" contravantuiri. Punct. Nu am vazut nimic, in pozele pe care le-ai prezentat, care sa contracareze sugestia mea.
Noi, spre exemplu, am facut o constructie destul de similara cu a ta (doar ca e mai mica si ca nu este compartimentata), unde am folosit OSB de 15mm si unde am avut, suplimentar contravantuiri; unde s-a putut am mers cu contravanturi din banda metalica si, unde nu s-a putut asta, am mers pe contravantuiri clasice, din lemn.
https://forum.softpe...6#entry21507369

Deci, nu ezita Posted Image  sa pui contravnaturi tip banda, pe care sa le intinzi bine, bine, cu dispozitiviul special.  Eu am cumparat toate astea de la Alsafix:
https://www.conector...n.ro/benzi.html

Deocamdata atat.

Edited by DIY, 24 September 2019 - 12:16.


#87
blue_marlin

blue_marlin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 653
  • Înscris: 21.05.2016

View Postdanwd, on 24 septembrie 2019 - 09:05, said:

@blue_marin, nimeni nu a avut intentia sau are intentia de a te critica in ceea ce ai facut, colegul @roman mi se pare a fi proiectant sau ceva in zona, vine cu explicatii documentate.
Eu ce mai zic pe aici o fac din experienta acumulata in peste 30 de ani de tamplarie si de executant a multor proiecte de case din lemn facute dupa proiecte avizate.
Toata discutia a pornit de la afirmatia ta ca, contravantuirile si acele '' U '' de la intersectarea peretiilor sunt ''romanisme'', nu sunt romanisme ci sunt rezultatul calculelor de rezistenta. Daca vrei, sunt rezultatul acomodarii framingului american/canadez la rigorile europene, ma rog, germane in general.
Cred ca ar trebui sa definesc un pic mai clar ce sunt “românismele” pentru mine (cu â din a, si fara legatura cu dl. @roman_roman Posted Image ) – este vorba despre preluarea si aplicarea unei solutii tehnice fara discriminare, doar pentru e maximul posibil in domeniu, e la moda, a mai folosit-o X, etc, fara a fi important daca este cu adevarat necesara sau daca exista ale solutii care fac acelasi lucru, dar mai simplu si cu mai putine materiale sau manopera.

De exemplu acest tip de nod “U”.
Nu ii neg calitatile, este mai rigid / stabil la solicitari verticale decat “L”-ul pe care l-am folosit eu.
Imi este necesar?
Nu categoric! Vorbim de o casa mica, doar parter (in cazul asta mansarda partiala este neglijabila), cu structura peretilor exteriori supradimensionata din cauza izolatiei.

Ar ajuta un astfel de nod la legatura dintre pereti?
Da, daca as folosi tije filetate. Iar tijele filetate nu mi se par foarte avantajoase in cazul asta. Ai trei puncte foarte solide de contact intre cei doi pereti. Mai solide decat celelalte imbinari din jur si decat materialul pe care sunt aplicate.
Ajuta? Daca peretii se vor misca vreo data unul fata de celalalt, cei doi montanti, legati cu tije filetate, vor ramane imbratisati iar toate imbinarile din jur – cuie sau holsuruburi vor zbura. Sau tijele vor sapa in lemn.

Eu am ales prinderi mai slabe, dar mai multe si distribuite pe o suprafata mai mare. Mai ieftine si mai rapid de montat.
In plus capetele peretilor, la parte inferioata, sunt conectate prin intermediul fundatiei (sunt ancorate in beton cu cate o tija filetata φ 16, aproape de capat) iar la partea superioara centurile se suprapun. Bonus: o placa de OSB de la placarea exterioara prinde pe ambii pereti iar ce interioara conecteaza si ea.

Bineinteles ca peretii nu se vor deplasa, indiferent cum i-ai prins, decat in cazul extrem, cand iti zboara casa de pe fundatie la un super cutremur. Dar atunci nu mai conteaza ca ai sau nu crapaturi la colturi Posted Image ).


Nu ma deranjeaza critica, ci doar afirmatiile categorice de genul “trebuie sa musai fie asa” justificate prin “asa stiu eu ca trebuie sa fie” sau “pentru ca asa am facut eu sau el”.

#88
blue_marlin

blue_marlin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 653
  • Înscris: 21.05.2016

View PostDIY, on 24 septembrie 2019 - 12:13, said:

Permite-mi sa comentez, si eu.



@Diy trebuie sa te contrazic un pic. Se pare ca placajul a pierdut piata si la americani conform articolului asta, avand doar 25% din ea, si e folosit structural peste tot.
http://www.prosalesm...ich-is-better_o

Legat de grosime Egger recomanda minim 12mm grosime, fara nici o conditionare legata de contravantuiri.
Aceiasi recomandare e si la producatorul concurent. Daca mi-au vandut bull shituri, le dau si eu mai departe Posted Image

Nu am comparat specificatia OSB-ului american cu cel romanesc. Daca ai una americana ar fi interesat de comparat daca avem dublul standard si aici.

E faina ideea cu cu contravantuirea metalica, dar nu mai e aplicabila decat daca demolez tot ce am montat peste OSB. Bineinteles ca nu o sa o fac. Posted Image
Dar ca sa va scutesc de alte posibile ingrijorari pe subiectul stabilitatii longitudinale a peretilor mei Posted Image , voi anticipa un pic ce se va intampla in episoadele viitoare: peretii sunt placati pe ambele parti cu OSB de 12 (Diy - discutam mai tarziu cum se vor misca vaporii, stiu ca e specialitatea ta Posted Image ).

Ce pot sa va spun din experienta personala:
- Combinatia de structura din dulap de 48x210 la 625mm cu OSB3 de 12mm pe o singura parte, in configuratia casei mele este OK. Mai mult de an casa a stat asa si a prins destule vijelii cu mine in ea. Nu misca si nu scoate nici cel mai mic sunet (poate si datorita a 10,000 de holsuruburi si xxxx capse). Dupa placarea si la interior aproape ca nu mai auzi nici macar urletul  vantului. Pentru mine OSB-ul de 12, asa cum spun si producatorii, ramane un panou structural ok pentru pereti.
- Atelierul din primele posturi e din OSB de 8 pe o structura la 1250mm extrem de fragila. Are mai mult de trei ani. La rafale puternice structura are doar o usoara vibratie, amortizata rapid, datorata elasticitatii generale a constructiei.

PS : felicitari pentru constructii si pentru curajul de a ataca carari nebatute. Topicul tau e unul dintre cele la care mai trag cu ochiul.
Apropos, pe unde padelezi ?

Attached Files



#89
roman_roman

roman_roman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,997
  • Înscris: 27.07.2017
Mergem mai departe cu povestea ? :)

PS. Mi-am facut foisorul folosind doar prinderi cu tije - suruburi . Cuiele si holsuruburile le folosesc in alt context.


#90
blue_marlin

blue_marlin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 653
  • Înscris: 21.05.2016

View Postroman_roman, on 24 septembrie 2019 - 15:20, said:

Mergem mai departe cu povestea ? Posted Image

Mai pe inserat, cand ajung iar la calculator.

View Postroman_roman, on 24 septembrie 2019 - 15:20, said:

PS. Mi-am facut foisorul folosind doar prinderi cu tije - suruburi . Cuiele si holsuruburile le folosesc in alt context.

Nothing is impossible. Si cepurile de lemn sunt o solutie buna daca ai timp si stii cum.

Dar daca esti un roman adevarat te descurci si cu sarma Posted Image

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate