Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Decizie alegere 2 roti
Last Updated: Jun 25 2022 19:53, Started by
Z3!_!S
, Jul 07 2019 12:03
·
0
#1
Posted 07 July 2019 - 12:03
Salut.
Intenționez să cumpăr un vehicul pe 2 roti și nu reușesc să mă decid între un scooter Vespa 250cc si o Honda CBF500/ CB500. Am mai deținut până acum o Honda CBR600 și un Vespa 50cc. Mi-a plăcut foarte mult cu amândouă. Vehiculul va fi folosit preponderent în oraș pentru că nu știu dacă voi ieși în afara lui prea des(dar nici nu pot zice că nu voi ieși deloc) Argumentele mele sunt: Scooter Vespa GTS 250cc + Manevrabilitate + Consum + Întreținere/ Costuri - Poziție - Imagine(E el Vespa, dar fără sa vreau mă gândesc să nu arat penibil pe el) - Utilizare limitată (oraș) Motocicleta Honda CB500/CBF500(cea cu ABS) + Pozitia + Imaginea ( altfel ești văzut în trafic și nu numai conducând un motor decât un scuter - deși nu ar trebui să îmi pese asta, îmi vine in minte și așa ceva) + Versatilitatea( urban/extraurban) - Consum - Costuri/întreținere - Siguranța Stiu ca sunt doua clase diferite si mai ales ca eu sunt foarte nehotarat, in sensul ca in care as lua-o pe una, probabil m-as uita lung dupa cealalta. Ca experienta in trafic am 13 ani de condus masina, 3 ani CBR600(Mi-a placut maxim zvacul, stabilitatea - dar aveam 24 de ani atunci cand am avut-o), 3 ani Vespa LX50(Am apreciat manevrabilitatea si faptul ca nu am bagat aproape nici un ban in el, in afara de revizii si gaz(foarte ieftin), si faptul ca in oras era foarte agil, mai ales dupa ce ii scosesem delimitarea) si bicicleta zi de zi in sezon ( asta e si un motiv pt care vreau sa trec pe ceva motorizat - cateodata schimb si 2 tricouri pe zi de la pedala). Imi place sa pedalez, nu renunt la bicicleta(pe care o consider cea mai sanatoasa), insa as vrea sa fac o schimbare. Asadar, ca sa nu ma mai lungesc, voi ce alegere ati face? PS. Nu pot sa le iau pe amandoua - deocamdata nu imi permit |
#2
Posted 07 July 2019 - 12:20
Daca-ti iei moto pt imagine, mai bine lasa... ia Vespa si fa-ti treaba, mai ales ca zici ca nu iesi din oras decat din an in paste. Daca ti-e teama de imaginea de "pussy" pt simplul fapt ca te deplasezi cu un scuter nu cu un motor, problema nu e la Vespa, problema e la tine si la nesiguranta legata de modul cum iti percepi propria persoana.
Long story short: Vespa. |
#4
Posted 07 July 2019 - 12:40
Lowrider, on 07 iulie 2019 - 12:20, said:
problema e la tine si la nesiguranta legata de modul cum iti percepi propria persoana. Long story short: Vespa. Motorul in schimb te face un pic mai atent si te tine in "priza". Culmea e ca am avut Vespa si CBR si tot nu sunt hotarat pentru ca imi plac amandoua. CB-ul l-am gandit pentru strada si pentru faptul ca e mai pretabil sa il incalec fara emotii si in afara orasului. |
#6
Posted 07 July 2019 - 12:54
Nu am gasit nici unul care sa imi placa. M-as fi uitat la Burgman, dar mi se par prea mari.
|
#7
Posted 07 July 2019 - 12:59
Vespa zic si eu chiar daca nu te saluta motoristii in trafic ( banui ca asta e frustrarea maxima de nu te poti decide ) . Ar trebui sa te doara-n spitz de cum te " vad " altii .
Nu mai esti tanar s-o arzi pe motor deci utilitatea unei moto , in cazul tau , nu prea are valoare . Ca sa fi impacat ia-le pe amandoua si cand vrei sa epatezi meri cu moto .... |
#8
Posted 07 July 2019 - 13:02
Cred ca te cramponezi in niste preconceptii absolut puerile, mai ales pt un om de varsta ta. In parti de lume in care astfel de idei prostesti au fost depasite demult, vezi pe scuter oameni de toate varstele, fara ca vreunul sa se simta complexat de faptul ca scuterul e "mai tineresc". Acum serios, daca-ti pui o casca full face pe cap, crezi ca mai stie careva ce varsta ai sau chiar crezi ca va sta cineva sa se gandeasca "tipul asta e prea batran pt un scuter"? Ma indoiesc profund...
Ti-am spus parerea mea strict pt cazul tau si pt criteriile tale de folosinta, mai departe e alegerea ta. Baxon, on 07 iulie 2019 - 12:59, said:
[...]cand vrei sa epatezi meri cu moto .... |
#9
Posted 07 July 2019 - 13:09
Lowrider, on 07 iulie 2019 - 13:02, said: Exact asta e motivul pt care nu ar trebui sa mearga cu moto. Daca te dai doar ca sa epatezi, e doar o problema de timp pana cand vei ajunge pe masa doctorilor de oase (daca ai noroc) sau la 2m sub pamant (daca n-ai noroc). |
#10
Posted 07 July 2019 - 13:38
Tocmai ca se aplica si pt masina si pt scuter si pt avion. Daca te dai doar ca sa epatezi, ajungi mereu la acelasi rezultat mai devreme sau mai tarziu. Oricum, deviem si am cam spus amandoi ce aveam de spus strict la subiectul asta: Vespa.
|
|
#12
Posted 11 July 2019 - 12:56
Hmmm, eu am avut dilema ta la un moment dat si am transat-o scurt si la obiect avind in vedere banii platiti.
Scuterul ce imi trebuia era mai scump ca motocicleta si atunci vazind cam ce capat de banii aia, am zis ca e bine sa dau banii pe motocicleta. Mai ales ca am mers de vreo doua ori cu asa ceva si nu mi-a placut pozitia ... Penibilitatea cu scuterul vine din faptul ca si eu vad cite unul solid pe cite un scuter pirpiriu si ma tot duce cu gindul la niste desene animate din copilarie, cu un indian gras care mergea cu un scuter (sigur, unii stiti desenele alea...) si arata ca naiba. Evident ca nu imi pasa de asta daca mi-ar fi oferit ce imi doream. Cum nu imi pasa nici ca mi-am luat o motocicleta batrina, total iesita din trendul actual al incepatorilor care isi doresc minim 750-1000cmc. Tot din cauza de imagine, vazind cum astia cu scutere si mopede merg ca si cu bicicletele iar soferii au tendinta sa ii impinga la bordura, pe cind la motocicleta nu prea te inghesuie asa usor... Manevrabilitate ai si cu una si cu alta daca iti lasa culoar, chestia aia gen lane spliting... De fugit fuge si scuterul si motocicleta, siguranta e aceeasi, daca ma intrebi pe mine zic ca e o diferenta (explicata mai sus) si atita timp cit stii ca acceleratia e la tine si esti cu capul pe umeri, poti sa iti iei ce doresti. Pentru imagine, iti iei HD, Indian, cel putin eu asa o vad. Apar pe sant cu asa motocicleta, rup gura tirgului. Pina una alta, Baxon, Lowrider, conduceti agregate pe 2 roti?!? in afara de biciclete, bineinteles.... Edited by Evergreen, 11 July 2019 - 13:00. |
#13
Posted 11 July 2019 - 14:22
Tati conduc " mobra " de dinainte sa te nasti ( cred ) .
Pt naveta si oras maxi-ul e peste orice mobra , ai spatiu de depozitare sub sa sa bagi jumate de porc pe cand la mobra daca ai loc sa dosesti un portmoneu e mare minune . Pt mine , maxi-ul e ce trebuie , avantaj ca poti sta cu picioarele intinse , deci relaxat ( asta daca-ti iei un scuter pe masura binenteles ) . Dar asa cum am zis daca e luat pt a fi practic sau pt a epata , ca e diferenta mare .... P.S. Merg si cu bicla , mai rarut Edited by Baxon, 11 July 2019 - 14:23. |
#14
Posted 11 July 2019 - 14:52
(HAI SA VEDEM CIFRELE 2 SI 3 ALE CNP SI MAI VB)
(totusi e bine ca ai credinta) MAXI E MAXI, ADICA MARE, nici un limbric de-ala mic de scuter (astea moderne parca sint oleaca mai mari) dar mai mult cit o motocicleta ca si gabarit si ajungem de unde am plecat. Scuterul care imi trebuia mie (125cmc) e aproape la fel de lung cit e motocicleta (cam 10cm diferenta), asa ca unde e smecheria ca e scuter si e mai mic, manevrabil?!?!? Spatiul de depozitare enorm e inutil din al meu punct de vedere. Daca vrei sa cari, folosesti masina. Altfel, e suficient si un topcase, daca e sa faci citeva cumparaturi in drum spre casa. Nu am unul mare, dar e mai mult decit suficient pt ce am nevoie zilnic, tinind cont ca tot in el tin si pijamaua motocicletei. |
#15
Posted 12 July 2019 - 11:38
Momentan F650 GS.
E suficient de agregat sau musai de la erunu in sus, 90 de ani de permis si 1.5mil km parcursi imi pot exprima parerea? |
|
#16
Posted 12 July 2019 - 11:46
E ok , dar ma mir ca nu ai inteles exact la ce s-a referit omul si mai ales ca a scris ca nu e la prima achizitie de felul asta...
|
#17
Posted 12 July 2019 - 12:06
Daca vrei manevrabilitate si mobilitate in oras aglomerat, iti iei scuter de 125-150 cc cu roti mari (sa iei borduri usor). E mic, vioi, usor (80 kg).
Scuterele maxi (peste 3-400) sunt foarte confortabile, dar deja sunt balene, cu manevrabilitate similara mobrelor. Daca vrei sa te reprezinte... vorbesti de 2 roti ?!! eventual trotineta |
#18
Posted 12 July 2019 - 14:39
Quantum, on 12 iulie 2019 - 12:06, said:
Daca vrei manevrabilitate si mobilitate in oras aglomerat, iti iei scuter de 125-150 cc cu roti mari (sa iei borduri usor). Alea de tipul Apriliei Scarabeo sint ok Care o fi mai buna prin oraș? Daca la gabarit nu prea sint diferente mari (vorbind doar de lungime si latime) , greutatea dihaniei e importanta... Attached FilesEdited by Evergreen, 12 July 2019 - 14:42. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users