Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus
 Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...
 Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...
 Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping
 

Sofer pe tir

- - - - -
  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Salutare !

Apelez la voi deoarece am niste nedumeriri in privinta unor lucruri.. Deci.. am un prieten lucreaza in Anglia sofer pe tir. El mi-a zis ca l a invatat cineva sa si faca self employed cum e pfa la noi ceva de genu. Isi plateste taxele singur platextu un contabil pe care nici nu l a vazut vreodata si merge la fel de fel de agentii unde ii da de lucru.. Treaba e in felul urmator.. El sustine ca se castiga bine in jur de 3000 de lire pe luna cu toate taxele platite dar lucreaza multe ore pe 10-12h chiar si mai mult. Mi se pare mult nu stiu daca o fi adevarat.. Dar cea mai mare nedumerire a mea e ca si eu as vrea sa plec doar ca eu nu am categoriile necesare si implicit experienta. El mi-a zis ca nu este nevoie de experienta iar aici mie nu prea imi vine sa cred.. Mi-a zis sa fac scoala de soferi cu toate categoriile necesare si ma accepta cei din uk fara experienta. Asta e ca mie nu prea imi vine sa cred in privinta experientei.. voi ce ziceti ? Chiar e posibil sa ti dea englezii un tir pe mana unuia care are categoriile recent luate. PS: Categoria B o am din 2011.

#2
andone19

andone19

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 767
  • Înscris: 28.12.2018
Pentru sofer de tir in vest nu e mult deloc sa iei 3000 lire.
Sunt unii care iau cam atat prin est.

Englezii nu sunt romani, la noi daca n-ai vechime in permis, vechime in munca, atestari peste atestari, adeverinte, doctorat la academie, nu iti da nimeni de munca. La ei, ai doua maini, ai dupa picioare, esti admis la munca.

Edited by andone19, 06 July 2019 - 20:29.


#3
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,019
  • Înscris: 07.11.2006
Nu.in nici un caz nu sofer.
Eventual conducator auto.Doar avem o demnitate,nu-i asa?

#4
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007
poti sa mergi linistit
te accepta  si fara experienta
la inceput o sa conduci un camion scurt de distributie gen 7,5 t si dupa ce o sa capeti experienta poti lucra si pe camion articulat
bineinteles ca nu vei avea 3 mii pe luna din prima zi ,pt 3 mii trebuie sa si conduci de 3 mii.

#5
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,905
  • Înscris: 14.11.2004
Ai nevoie de categoria CE, atestat transport marfa, card tahograf. Toate astea te duc cam 1000E, la noi in tara. Pe langa toate astea ai nevoie de o navigatie pentru camioane, precum cele de la Pilot On, cunostiinte despre locatie si sa vorbesti limba.

Daca vrei mai multi bani adauga si un ADR colete, pentru licenta de transport marfuri periculoase.

Edited by connectorxp, 06 July 2019 - 20:38.


#6
MikeSpike

MikeSpike

    Cinic real

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,682
  • Înscris: 22.01.2015
Pretul/tariful e cam pe la 14 pe ora. Dupa vezi tu cat muncesti.  Poti sta la incarcare cu orele,conteaza cat conduci.  Sant firme/agentii care platesc inclusive asteptatul.   Aka stai 2 ore la incarcat,conduci 6 ore,descarcat 2 ore. Repede ai 10 ore!   Soferul in Uk. nu e obligat sa incarce/descarce Marfa.  Sant altii pt.treaba asta.

#7
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,905
  • Înscris: 14.11.2004
Asta daca nu lucreaza pe un transportor de containere sau auto, unde ca si sofer nu ai treaba cu ce se intampla in spatele cabinei.

Am un amic care lucreaza "pe container" si in afara sa asigure si dezasigure sistemul de la sasiul de containere nu face nimic altceva. In schimb am alti cunoscuti "la prelata" care isi incarca singuri camionul.

#8
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,563
  • Înscris: 15.06.2004
Ideea e ca oricum nu poti lucra 10-12 ore pe un TIR intr-o zi.
In vest se uita extrem de atenti la diagrama - sa conduci doar cat e regulemantar si sa faci pauzele obligatoriu. Altfel ti-o iei de nu te vezi.
Doar sa mai faci altceva pe langa - atunci cand nu conduci, sau sa fi pe o masina ce nu necesita tahograf.
Si evident, fara categorii, nu poti conduce decat ce iti permite permisul.

#9
cristyz

cristyz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,988
  • Înscris: 28.08.2008

View Posteiffel, on 06 iulie 2019 - 21:16, said:

Ideea e ca oricum nu poti lucra 10-12 ore pe un TIR intr-o zi.


Poti sa lucrii si 15 ore. Programul de lucru nu se rezuma doar la condus.

#10
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,905
  • Înscris: 14.11.2004
Corect, timpul maxim de lucru este una, cel de sofat este alta. Cel de sofat este de 9 ore impartite in doua reprize de 4.5 ore, cu o pauza de 45 de minute. Se poate face extensie la 10 ore, cu doua pauze, in anumite conditii. Toate detaliile astea sunt in codul rutier. Cumpara o carte de legislatie pentru Cat CE si acolo vei gasi toate raspunsurile.

Ca si idee:
Vei avea de facut scolarizarea C+E, examinare pentru Cat C si Cat C+E, examinare pentru atestat teoretic si practic si ADR tot teoretic si practic, daca vrei sa ai si ADR.

Edited by connectorxp, 06 July 2019 - 21:42.


#11
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005

View Postpimi, on 06 iulie 2019 - 20:29, said:

poti sa mergi linistit
te accepta  si fara experienta
la inceput o sa conduci un camion scurt de distributie gen 7,5 t si dupa ce o sa capeti experienta poti lucra si pe camion articulat
bineinteles ca nu vei avea 3 mii pe luna din prima zi ,pt 3 mii trebuie sa si conduci de 3 mii.

Numai să fi atent să nu îl pierzi din oglinzi, dacă ăla lucrează pentru 3000 brut ceea ce este plauzibil, cam 40 % scazi ce platești impozite, asigurare medicală, pensie, dacă lucrezi ca PFA cred că trebuie și asigurare de răspundere personală (un fel de asigurare de malpraxis), iar din ce rămâne ai și tu cheltuielile tale cu chirie, hrană, haine, distracție si vezi ce ramâi după ce tragi linie.

#12
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Pai intai fa C+E , dupa angajeaza-te aici cateva luni pe la noi sa te obisnuiesti cu, camioanele mari , iar apoi pleci in afara unde se castiga bine si iti faci un stoc de bani, apoi vi in tara deschizi ceva (nu ii bagi intr-o casa sau masina scumpa) care sa iti aduca venit constant si mai faci ceva pe langa si traiesti fericit :)

#13
andone19

andone19

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 767
  • Înscris: 28.12.2018

View Posteugeniusro, on 06 iulie 2019 - 22:16, said:


Numai să fi atent să nu îl pierzi din oglinzi, dacă ăla lucrează pentru 3000 brut ceea ce este plauzibil, cam 40 % scazi ce platești impozite, asigurare medicală, pensie, dacă lucrezi ca PFA cred că trebuie și asigurare de răspundere personală (un fel de asigurare de malpraxis), iar din ce rămâne ai și tu cheltuielile tale cu chirie, hrană, haine, distracție si vezi ce ramâi după ce tragi linie.
El spunea ca net ii raman 3000 lire.

Eu asta inteleg din "cu toate taxele platite"

#14
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005

View Postandone19, on 06 iulie 2019 - 22:30, said:

El spunea ca net ii raman 3000 lire.

Eu asta inteleg din "cu toate taxele platite"

Da de acord, dar tot acolo zice ceva că lucrează multe ore, păi în UK mai merge cu magnetul ? Posted Imageceva nu se potrivește, am un prieten sofer aici în Germania și mai știu de la el cam ce probleme sunt, nu sunt chiar roze.

#15
andone19

andone19

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 767
  • Înscris: 28.12.2018
Peste tot legea e facuta doar ca sa mai jefuiasca cetatenii de banii lor munciti. Si cetatenii se adapteaza, ca doar nu se vor resemna si se vor lasa ucisi de stat.

#16
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Mai bine sofer pe comunitate. Iei 2200-2500. Nu platesti chirie. Nici viata sociala nu ai :)

#17
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005

 andone19, on 06 iulie 2019 - 22:38, said:

Peste tot legea e facuta doar ca sa mai jefuiasca cetatenii de banii lor munciti.

Și chiar așa este, firmele de transport din vest au întâmpinat probleme când au intrat firmele est-europene pe piața cu prețuri mici, ăștia plătind salarii mici își permiteau să "strice prețurile" făcând cabotaj pe piața vestică. Evident vesticii au reacționat împingând la înaintare sindicatele lor care au cerut legislație mai strictă în domeniu, practic îi forțau pe est-europeni să termine cu cabotajul și să închidă circuitul de transport săptămânal ajungând cu mașina acasă, ca rezultat firmele est-europene sau transformat din firme de transport în agenții de forță de muncă și îsi închiriază șoferii către vestici. Faptul că șoferul este forțat de unele firme să își facă firmă nu este un avantaj, șmecheria este alta, în Germania (nu știu în UK dar presupun că e asemănător) o firmă trebuie să asigure un depozit bancar pentru fiecare angajat la dispoziția asigurarilor sociale, echivalent cu salariul pe 6 luni al angajatului, în practică au instrumente puse la dispoziție de bănci, practic garantează banca pentru firmă iar firma plătește o rată, e un fel de asigurare. Costurile astea suplimentare a dus la situația că multe firme împing totul în sarcina angajatului. Tu dacă lucrezi ca firmă și nu ca angajat poți fi oricând dat la o parte fără să primești nici o despăgubire, îți pasează în sarcina ta eventuale pagube de transport și eventual poți sa iei și țepe iar dacă vrei să îți recuperezi banii în instanță îți plătești avocații singur, nu îti asigură statul nici un fel de suport fiindcă din punctul lor de vedere nu este conflict de muncă ci contestație între firme.

#18
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,253
  • Înscris: 24.06.2006

 connectorxp, on 06 iulie 2019 - 21:00, said:

In schimb am alti cunoscuti "la prelata" care isi incarca singuri camionul.
explica mai amanuntit

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate