Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Cafenea Imobiliara - Colaps Imobiliar in Romania ... (II)
#78625
Posted 15 August 2022 - 14:27
#78626
Posted 15 August 2022 - 14:36
La blocurile comuniste aveau o raspundere cine construiau,dar astazi?
|
#78627
Posted 15 August 2022 - 15:05
figo1988, on 15 august 2022 - 14:24, said:
Stai linsitit. Am auzit ca la blocurile comuniste se lucra numai cu laserul, ca in razboiul stelelor. Peretii nu le ieseau lor drepti, dar in rest erau perfecte. Exact. Multe constructii de infrastructura din anii 80 au avut parte sau au nevoie de reparatii capitale : caseta de colectare a apelor uzate din Bucuresti, podul de la Fetesti, pasajele Unirii, Obor,Baneasa etc. Care ar fi motivatia pentru care am presupune ca in cazul constructiilor civile ( care au un caiet de sarcini mai relaxat) lucrurile stau mai bine ? Edited by marius21, 15 August 2022 - 15:07. |
#78628
Posted 15 August 2022 - 15:09
Totuși, cred ca uzura unui pod sau pasaj peste care trece Dâmbovița nu e similara cu uzura unei construcții cu destinația de locuință, din motive cat se poate de evidente.)))
În fine, n-a făcut cineva comparații. Edited by mihaigerard, 15 August 2022 - 15:09. |
#78629
Posted 15 August 2022 - 15:22
mihaigerard, on 15 august 2022 - 15:09, said:
Totuși, cred ca uzura unui pod sau pasaj peste care trece Dâmbovița nu e similara cu uzura unei construcții cu destinația de locuință, din motive cat se poate de evidente.))) În fine, n-a făcut cineva comparații. Am spus, sunt caiete de sarcini diferite. Normele constructiilor civile sunt mai relaxate. Durata de viata preconizata este diferita ( mai mica in cazul constructiilor civile) Podul Anghel Saligni este functional dupa +120 de ani iar podul nou a avut nevoie deja de reabilitare. |
#78630
Posted 15 August 2022 - 15:25
Indiferent de caietul de sarcini, man, tu compari locuințe cu poduri pe care ai trafic greu zilnic?))
Edited by mihaigerard, 15 August 2022 - 15:25. |
#78631
Posted 15 August 2022 - 15:28
Imi aduce aminte de diriginti aia de santier care cu 500 de lei "rezolva" in comparatie cu aia care costa de cateva ori mai mult dar isi fac treaba.
|
#78632
Posted 15 August 2022 - 15:29
Oare cand intelegem ca statul nu isi permite sa mentina un aparat bugetar supradimensionat ?
https://m.zf.ro/banc...in-pib-21086346 Am mai scris : unul din motivele pentru care parintii si bunicii nostri au pensii mici este mentinerea unui aparat bugetar supradimensionat |
#78633
Posted 15 August 2022 - 15:30
Eh, nu prea. Motivul e impotenta mediului privat și furtul, adică evaziunea fiscala.
Desigur și autoritățile statului sunt complice/inapte. Edited by mihaigerard, 15 August 2022 - 15:31. |
#78634
Posted 15 August 2022 - 15:35
mihaigerard, on 15 august 2022 - 15:25, said:
Indiferent de caietul de sarcini, man, tu compari locuințe cu poduri pe care ai trafic greu zilnic?)) Ce studii ai ? Raportarea se face la caietul de sarcini. In cazul unui pod avem alte incarcari si cu toate ca trec mii/zeci de mii de masini pe zi acea constructie trebuie sa dureze mai mult ca un bloc ( constructie civila ). Faptul ca nu rezista cum este preconizat conduce la suspiciuni rezonabile si pentru celelate tipuri de constructii ( care oricum din proiect sunt mai firave ) |
#78635
Posted 15 August 2022 - 15:38
Pai ma întrebi pe mine dar tu lucrezi în domeniu, sau...ești itst?))
În orice caz, n-am întâlnit vreun inginer pana acum care sa facă comparații din astea ridicole, pentru ca scopul lor e complet diferit. In al doilea rand, ești contrazis însăși de realitate. Cu siguranță sunt numeroase construcții civile cu scop de locuință care au supraviețuit unor poduri. Unele au și mii de ani vechime. Dincolo de asta, ca tema de gândire, eu zic ca podurile nu sunt făcute în zilele noaste sa reziste sute sau mii de ani, fin simplul motiv ca tehnologiile evoluează rapid și sarcinile la fel. S-ar putea în 10 ani sa fie nevoie sa susțină o greutate x3 fata de ce a fost proiectat inițial. Edited by mihaigerard, 15 August 2022 - 15:50. |
#78636
Posted 15 August 2022 - 15:57
Nimic din ce se facea la nivelul industriei romanesti din timpul comunismului si care implica vreun pic de tehnologie nu era competitiv. Cat de nebun sa fii sa crezi ca podurile erau cu probleme, pasajele erau cu probleme, geamurile aveau spatii intre rama si toc de parca erau puse de Vlad Tepes, peretii pareau ca au fost tencuiti de niste studenti dupa 2 nopti in vama, dar tocmai la chestiile care nu se vedeau, la structura, nu dom'le, acolo iesea perfectiune. Sa fim seriosi.
|
#78637
Posted 15 August 2022 - 16:02
Asa am putea judeca si fiabilitatea tehnologiei chinezesti in functie de calitatea chilotilor si electronicelor cumparate din magazinele de zece lei orice.
Sunt convins ca am fost sau am fi putut fi competitivi pe multe zone, doar ca nu era nevoie, ca noi exportam tehnologie in Africa, nu in America sau Europa de Vest. In materie de constructii Romania a fost mult prea saraca sa isi permita lucruri de calitate in materie de finisaje, compensa insa la volum, iar la ce volume s-au construit, aia nu a fost treaba usoara si nici de amatori. Ca sa produci putin si de calitate este mult mai usor decat sa produci mult si prost. Eu unul nu cred ca se construia mult mai prost atunci, cu siguranta inginerii proiectau din start stiind ca se va fura sau se va executa prost asa ca din proiect se compensa pentru asta. Edited by MembruAnonim, 15 August 2022 - 16:09. |
#78638
Posted 15 August 2022 - 16:05
figo1988, on 15 august 2022 - 15:57, said:
Nimic din ce se facea la nivelul industriei romanesti din timpul comunismului si care implica vreun pic de tehnologie nu era competitiv. Cat de nebun sa fii sa crezi ca podurile erau cu probleme, pasajele erau cu probleme, geamurile aveau spatii intre rama si toc de parca erau puse de Vlad Tepes, peretii pareau ca au fost tencuiti de niste studenti dupa 2 nopti in vama, dar tocmai la chestiile care nu se vedeau, la structura, nu dom'le, acolo iesea perfectiune. Sa fim seriosi. Eu am citit cu ceva timp cartea construcției unui bloc construit in '88 -'90. Erau inspecții, erau găsite defecte, erau corectate, erau procese verbale pentruschimbari, etc. Dar fiecare caz/bloc e diferit. Edited by in_the_soup, 15 August 2022 - 16:07. |
#78639
Posted 15 August 2022 - 16:18
MembruAnonim, on 15 august 2022 - 16:02, said:
Asa am putea judeca si fiabilitatea tehnologiei chinezesti in functie de calitatea chilotilor si electronicelor cumparate din magazinele de zece lei orice. Sunt convins ca am fost sau am fi putut fi competitivi pe multe zone, doar ca nu era nevoie, ca noi exportam tehnologie in Africa, nu in America sau Europa de Vest. In materie de constructii Romania a fost mult prea saraca sa isi permita lucruri de calitate in materie de finisaje, compensa insa la volum, iar la ce volume s-au construit, aia nu a fost treaba usoara si nici de amatori. Ca sa produci putin si de calitate este mult mai usor decat sa produci mult si prost. Eu unul nu cred ca se construia mult mai prost atunci, cu siguranta inginerii proiectau din start stiind ca se va fura sau se va executa prost asa ca din proiect se compensa pentru asta. Ba exportam si in Europa de Vest sau America Aveam Dacii care se exportau in Canada, Aro care erau asamblate in Portugalia sau Spania ( sa dau exemple industria din judetul in care stai ). Din pacate fiabilitatea nu a fost un pumct forte ci doar pretul de dumping ( din dorinta de a aduce valuta in tara fara.a tine cont de calcule economice ). Iar trista realitate este ca se construia pe repede-inainte ( cincinalul in 4 ani si jumatate) fara a tine cont de timpii tehnologici sau de performanta materialelor/subansamblurilor utilizate. Edited by marius21, 15 August 2022 - 16:20. |
#78640
Posted 15 August 2022 - 16:24
Fiabilitatea reflecta calitatea materialelor si a termenelor nerealiste si a preturilor impuse de productie. Una e sa produci o suta de mii de Dacii la o mie de dolari bucata intr-un an, alta e sa produci doar cincizeci de mii la doua mii bucata. Nu capacitatea de a produce calitate ne-a lipsit ci nevoia de a produce calitate, intr-o societate in care mantra era cat mai mult si cat mai ieftin, sa ajunga la toata lumea. Si chiar si asa, comunistii construiau cartiere care si azi, urbanistic si functional bat la cur ce se construieste astazi. Nu mai spunem de scara si magnitudinea la care se construia: azi dureaza doi trei ani sa construiesti un singur bloc, si chiar si asa, la final tot mai chestii de reparat si defecte de remediat, deci despre ce vorbim aici?
Edited by MembruAnonim, 15 August 2022 - 16:26. |
#78641
Posted 15 August 2022 - 16:33
mihaigerard, on 15 august 2022 - 15:38, said:
Pai ma întrebi pe mine dar tu lucrezi în domeniu, sau...ești itst?)) În orice caz, n-am întâlnit vreun inginer pana acum care sa facă comparații din astea ridicole, pentru ca scopul lor e complet diferit. In al doilea rand, ești contrazis însăși de realitate. Cu siguranță sunt numeroase construcții civile cu scop de locuință care au supraviețuit unor poduri. Unele au și mii de ani vechime. Dincolo de asta, ca tema de gândire, eu zic ca podurile nu sunt făcute în zilele noaste sa reziste sute sau mii de ani, fin simplul motiv ca tehnologiile evoluează rapid și sarcinile la fel. S-ar putea în 10 ani sa fie nevoie sa susțină o greutate x3 fata de ce a fost proiectat inițial. Intelegi notiunea de caiet de sarcini,intelegi notiunea de etalon ? Iar legat de tema ta "gandire" am un cuvant - ineptie. Daca vrei iti explic, dar intai citeste ce inseamna notiumile la care am facut referire. |
#78642
Posted 15 August 2022 - 16:39
figo1988, on 15 august 2022 - 15:57, said:
Nimic din ce se facea la nivelul industriei romanesti din timpul comunismului si care implica vreun pic de tehnologie nu era competitiv. Cat de nebun sa fii sa crezi ca podurile erau cu probleme, pasajele erau cu probleme, geamurile aveau spatii intre rama si toc de parca erau puse de Vlad Tepes, peretii pareau ca au fost tencuiti de niste studenti dupa 2 nopti in vama, dar tocmai la chestiile care nu se vedeau, la structura, nu dom'le, acolo iesea perfectiune. Sa fim seriosi. Exact. Partea buna e ca ingineria lucreaza cu tolerante astfel incat poti sa ai ceva buffer pentru greselile umane sau manufacturingul prost astfel incat nu trebuie sa iasa perfectiune. Sunt multe argumente pentru care o constructie noua e mult mai buna si eficienta: - acum sunt folosite CAD-uri pentru proiectare in orice domeniu si software de simulari. Exista tolerante, exista standarde, chestiile astea sunt embedded in toolurile de proiectare de multe ori. - materialele sunt mult mai bune si cu toleranta mai mare la aplicare. - arhitectura - poate sa ajute atat estetic cat si functional si e clar ca la cele noi este mai adaptata nevoilor unui om care traieste in 2022(au terase misto de exemplu, view misto, etc) Pare ca majoritatea argumenteaza ca cele noi sunt prost construite, ceea ce evident e fals. Oricine a stat intr-un apartament/casa nou/a de calitate, stie ca nu se poate compara cu ceva comunist ca si confort. Sigur, cele din Popesti Leordeni, Militari Residence si alte cartiere asemanatoare sunt facute la minim, dar te mai uiti si la dezvoltator inainte sa cumperi. Dar exista o distinctie intre calitatea apartamentului/casei in care locuiesti si calitatea urbanistica a zonei. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users