Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 

Cafenea Imobiliara - Colaps Imobiliar in Romania ... (II)

* * * - - 30 votes
  • This topic is locked This topic is locked
99124 replies to this topic

#74359
Nasvet

Nasvet

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 135
  • Înscris: 30.03.2015

 figo1988, on 07 iulie 2022 - 09:59, said:

Cele cu marja ~2% au avut si mai putin.
Doar perioada 2020 - 2021 a fost sub 2% in rest mai mare. Cu o marja de 2% cam toate creditele sareau de 4%.

#74360
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Două din zece zboruri de pe Otopeni au întârziere de peste 30 de minute, iar 50 de zboruri au fost anulate în 7 zile

ZF Investiţi în România! Ioan Popa, Reşiţa: România a înţeles cât de importante sunt căile ferate. Noi colaborăm la nivel regional pentru a avea un tren pe hidrogen între Reşiţa şi aeroportul Timişoara
Marius Popescu, Tarom: Avem capacitatea de a opera mai multe zboruri interne, dar nu putem introduce noi curse regulate, agenţiile de turism ar trebui să colaboreze pentru a introduce chartere, mai ales pe aeroportul din Constanţa. Tarifele biletelor de a
♦ Multe dintre anulări vin din lipsă de echipaj ♦ În medie, într-o zi, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă sunt operate circa 300-400 de zboruri.
Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, situaţia zborurilor întârziate sau anulate este din ce în ce mai vizibilă, mai ales în contextul creşterii traficului din aeroport. În ultima perioadă, susţine George Dorobanţu, director ge­ne­ral al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), circa 17% din totalul zborurilor au o întârziere mai mare de jumă­tate de oră, iar o bună parte dintre acestea ajung chiar să se anuleze. În plus, menţionează directorul general al CNAB, doar în ultima săptămână, 50 de zboruri au fost anulate.
„Sunt foarte multe întârzieri în ultima vreme. Traficul a început să crească foarte mult, accelerat - dacă ar fi să ne uităm pe un grafic, cred că ar fi un grafic logaritmic de creş­tere în ultimele trei luni cel puţin. Faţă de anul trecut, suntem la 3x în ceea ce priveşte creşterea. În ultima vreme, avem aproximativ 17% din zboruri cu o întârziere de peste 30 de mi­nute. Dintre acestea, în ultimele două luni, a început să apară o creştere destul de însemnată a zborurilor care sunt a­nulate. Ele au o anumită perioadă de întârziere - între 1 şi 3 ore sau, în cazuri extreme, 10-15 ore -, după care apare anu­larea zborului respectiv. Numai în ultima săptămână, avem apro­ximativ 50 de zboruri anulate. Anulările vin, pe de-o par­te, din probleme tehnice, însă în ultima perioadă multe vin şi din lipsă de echipaj“, a spus George Dorobanţu, director general al CNAB, la emisiunea online de business ZF Live.
Problema aeroportului la nivel de activitate, în ceea ce priveşte aglomeraţia, este dată de creşterea foarte rapidă a zborurilor, de intensificarea lor şi a gradului de încărcare, menţionează acesta.
Până acum, după perioada de pandemie, zborurile aveau un grad de încărcare de 50-60%, însă în prezent, acesta a depăşit 90%. În medie, într-o zi, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă sunt operate circa 300-400 de zboruri.
Anii de pandemie, pentru sectorul de aviaţie, au fost critici, în sensul în care activitatea a fost sub jumătate faţă de ce se întâmpla în 2019, anul cu cel mai mare trafic în aviaţie, atât în România (14,6 mil. pasageri pe aeroportul din Otopeni), cât şi în Europa.
În timpul pandemiei, multe dintre companiile aeriene au disponibilizat oameni, angajaţii s-au reorientat către alte domenii, astfel că acum, după reluarea zborurilor, lucrurile sunt mult mai greu de gestionat cu un personal mai restrâns.
„Companiile aeriene nu au piloţi şi însoţitori de zbor care să poată opera zborurile. S-au făcut disponibilizări în pandemie şi oamenii s-au reorientat către alte domenii, astfel că piloţii şi însoţitorii de zbor au plecat către alte teritorii, unde piaţa s-a deschis mai repede“, a mai spus George Dorobanţu.
Odată cu revenirea traficului, explică el, este foarte greu să închei un ciclu de recrutare, care durează câteva luni. În plus, în aviaţie, toţi lucrătorii de pe platformă trebuie să facă anumite certificări de securitate pentru a primi un aviz de a lucra, ceea ce poate dura între 60 şi 90 de zile.
Astfel, respectivul angajat va trebui să treacă printr-o verificare pentru a putea lucra şi va fi disponibil abia peste una sau două luni cel puţin.
Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, circa 60% din trafic este dat de companiile low cost Ryanair şi WizzAir.
WizzAir este responsabilă pentru mai bine de o treime din traficul de pe aeroportul din Otopeni, însă în ultima vreme, a început să aibă extrem de multe întârzieri sau anulări. „În perioada de pandemie, unele companii regulate, de linie au renunţat la anumite frecvenţe sau zboruri şi atunci WizzAir a venit şi a început să le opereze“, a precizat directorul general al CNAB.
Din cauza numărului mare de întârzieri, spune acesta, apar tot mai multe sesizări la ANPC. Astfel de situaţii dăunează imaginii aeroportului şi, pe cealaltă parte, companiile aeriene pierd bani, pentru că sunt nevoite să despăgubească pasagerii.
Totuşi, spune George Dorobanţu, problema nu se rezumă doar la România sau la companiile low cost, ci se poate vedea şi la nivel internaţional şi chiar şi în cazul companiilor aeriene mari.
„Este o situaţie critică în toată Europa. Astfel de situaţii au apărut şi la Lufthansa sau KLM. Au fost întârzieri peste tot şi acestea nu vin doar din cauza companiei. Acum două săptămâni, atunci când au fost grevele pe aeroporturile din Europa, ca cea de la Bruxelles, s-au generat anulări sau întârzieri. Este o criză a întregului sector de aviaţie.“
Rezolvarea problemei legată de aglomeraţia din aeroport, crede acesta, va veni odată cu construirea unui nou terminal, care să permită chiar dublarea capacităţii.
Aeroportul din Otopeni are un terminal cu extensie, proiectat pentru aproximativ 10-11 milioane pasageri. Însă, în 2019, numărul acestora a ajuns la aproape 15 milioane, iar traficul, cel mai probabil, în 2023-2024, va ajunge din nou la acelaşi nivel sau îl va depăşi, astfel că nevoia de un terminal nou este evidentă, consideră directorul CNAB.
În acest sens, spune el, s-a reluat studiul de fezabilitate realizat în 2014, iar anul viitor compania îşi propune să înceapă dezvoltarea noului terminal, termenul estimat pentru finalizare fiind 2028.
„Sunt peste 200 de hectare expropriate. În proporţie de 90% sunt finalizate aceste exproprieri. Am plătit noi, iar exproprierea a fost făcută de către Ministerul Transporturilor. Noul terminal va fi spre noua centură şi spre nodul de autostradă, iar el va fi interconectat cu terminalul de acum.“
Estimările investiţiei privind realizarea noului terminal se ridică la 800 mil. euro, potrivit studiului de fezabilitate din 2014, iar terminalul era atunci proiectat pentru aproximativ 20 mil. pasageri.
Cele mai slabe puncte ale Aeroportului Internaţional Henri Coandă, potrivit lui George Dorobanţu, sunt capacitatea scăzută, dar şi benzile de bagaje lente, care se strică foarte des.
În 2019, unul dintre cei mai buni ani pentru sectorul de aviaţie, cifra de afaceri a CNAB a ajuns circa 1,5 mld. lei, iar profitul a fost de aproximativ 30%.
Anul trecut, CNAB a raportat o cifră de afaceri de peste 550 mil. lei, plus 50% faţă de anul pandemic 2020, şi un profit net de 34 mil. lei.

#74361
FC72

FC72

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,622
  • Înscris: 06.03.2005
Anul trecut in decembrie am fost pe proaspatul inaugurat aeroport din Berlin, cel mai mare si modern de la ei, constructia a durat peste 10 ani si a costat sume aiuristice.
Rezultatul: niciodata nu am stat la cozi la control bagaj ca atunci, mai bine de 30 minute.In vechiul aeroport nu am stat niciodata la coada, treceam direct la control.
Toate astea in conditiile in care existau restrictii, se calatorea doar cu certificat verde, adica nu era mare aglomeratie.
Daca nici nemtii nu se pot organiza sa opereze rapid pe un aeroport nou, nu stiu cu ce ar ajuta altul nou la noi.

#74362
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

 Nasvet, on 07 iulie 2022 - 10:18, said:

Doar perioada 2020 - 2021 a fost sub 2% in rest mai mare. Cu o marja de 2% cam toate creditele sareau de 4%.

Corect. Eu acum am 3.99% fixa pentru urmatorii 5 ani, dar nu e o situatie des intalnita.

 bogzie, on 07 iulie 2022 - 09:23, said:

nu mai fitz' ma hateri, poate daca scazura alea, o sa scada si celelalte la pachet Posted Image)

Problema la noi e ca degeaba ne bucuram ca vine o criza si tu iti iei parchet mai ieftin si eu 911/Cayman la preturi normale. Veniturile noastre sunt foarte direct legate de starea economiei. Chiar daca nu inseamna ca ajungem la 0, o economie proasta inseamna vanzari mai slabe pentru mine si poate concurenta mai mare pentru tine ca si contractor si automat rate-uri mai mici.

 FC72, on 07 iulie 2022 - 10:59, said:

Anul trecut in decembrie am fost pe proaspatul inaugurat aeroport din Berlin, cel mai mare si modern de la ei, constructia a durat peste 10 ani si a costat sume aiuristice.
Rezultatul: niciodata nu am stat la cozi la control bagaj ca atunci, mai bine de 30 minute.In vechiul aeroport nu am stat niciodata la coada, treceam direct la control.
Toate astea in conditiile in care existau restrictii, se calatorea doar cu certificat verde, adica nu era mare aglomeratie.
Daca nici nemtii nu se pot organiza sa opereze rapid pe un aeroport nou, nu stiu cu ce ar ajuta altul nou la noi.

Cam toate tarile vestice au probleme uriase cu forta de munca. De asta si incurajeaza la greu imigratia.

#74363
haxx123

haxx123

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 679
  • Înscris: 18.01.2014
@FC72, din ce ansamblu rezidential este tabelul cu intretinerea ?

#74364
FC72

FC72

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,622
  • Înscris: 06.03.2005
Central-Park, langa Parcul Circului.
In medie chiria acolo este 800 euro pentru 3 camere, asta ar inseamna cam 6200 lei cheltuieli lunare.
Deobicei acolo majoritatea stau cu chirie... platita de altii, sunt din institutii ale statului sau companii cu afaceri cu statul, expati, sportivi, artisti, etc.
Nu, nu sunt avocatii, medicii si securisti lui Marin.

#74365
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 FC72, on 07 iulie 2022 - 11:22, said:

Central-Park, langa Parcul Circului.
In medie chiria acolo este 800 euro pentru 3 camere, asta ar inseamna cam 6200 lei cheltuieli lunare.
Deobicei acolo majoritatea stau cu chirie... platita de altii, sunt din institutii ale statului sau companii cu afaceri cu statul, expati, sportivi, artisti, etc.
Nu, nu sunt avocatii, medicii si securisti lui Marin.
am eu un vecin care are aprt acolo si chiria e 1000, el zicea ca vecinii lui dau 1200 in medie. nu 800.

#74366
haxx123

haxx123

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 679
  • Înscris: 18.01.2014
Wow, ce sume, pai numai partea aia cu lucrari intretinere, prestarii servicii si cheltuieli intretinere, sunt asa la o privire in jur se 15000 de lei/luna, si asta de la ~20 de apartamente la un compex ce pare cu sute de apartamente, refac blocurile din nou sau ce ?
Sa nu mai zic ca intretinerea este pentru o luna de iarna, cand nu ai de tuns gazon sau mai stiu eu ce.
Mi se par umflate rau de tot sumele alea.

#74367
FC72

FC72

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,622
  • Înscris: 06.03.2005
Posibil sa fi crescut chiria acolo, eu am fost in vizita la cineva care are inchiriat de cativa ani si care a platit in avans.

#74368
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 mihaigerard, on 07 iulie 2022 - 11:42, said:

#maritisalariile!:))

mariti si pensiile !

Edited by MembruAnonim, 07 July 2022 - 11:53.


#74369
pixel3cs

pixel3cs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,755
  • Înscris: 26.01.2007

 figo1988, on 07 iulie 2022 - 11:09, said:

Cam toate tarile vestice au probleme uriase cu forta de munca. De asta si incurajeaza la greu imigratia.

Si statele sunt de vina, daca n-ai chef de munca traiesti din ajutoare si mananci pui umflati. Europa le da oamenilor posibilitatea sa existe fara munca.

#74370
Ca Castelul Bran

Ca Castelul Bran

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,360
  • Înscris: 15.01.2007

 bogzie, on 07 iulie 2022 - 09:23, said:

nu mai fitz' ma hateri, poate daca scazura alea, o sa scada si celelalte la pachet :))

Ti.ai luat masina? Pune 2-3 poze, sa vedem ceva frumos (si cu motorul)

#74371
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Copilul meu minor joaca fortnite cu unii de prin lume. În engleza. Eu maxim băteam mingea cu vecinii în spatele blocului.

Și celalalt a găsit singur filme pe net și le-a făcut cast pe chormecast. Ca știa cum se face oglindire de pe telefon. As pune pariu ca nevasta mea habar nu are ca telefonul asta al ei știe sa facă asta.

Îmi dau seama cât de avansați sunt copiii de azi. Noi eram niște impotenți la vârsta noastră. Ei sunt digital enabled de la 3 ani.

 FC72, on 07 iulie 2022 - 11:52, said:

Posibil sa fi crescut chiria acolo, eu am fost in vizita la cineva care are inchiriat de cativa ani si care a platit in avans.

Ce zic eu e de anul trecut și băiatul care are aprt s-a mutat de la 3 cam de acolo la c-entral.ro. Ii plăcea mai mult la c-entral. Poate si din cauza costurilor.

Ma minunez. Copilul meu vorbește și citește muuuuuult mai bine în engleza ca în romana. Dacă l-as vedea as zice ca e un american. Si n-a călcat pe acolo.

 FC72, on 07 iulie 2022 - 11:52, said:

Posibil sa fi crescut chiria acolo, eu am fost in vizita la cineva care are inchiriat de cativa ani si care a platit in avans.

Ce zic eu e de anul trecut și băiatul care are aprt s-a mutat de la 3 cam de acolo la c-entral.ro. Ii plăcea mai mult la c-entral. Poate si din cauza costurilor.

Ma minunez. Copilul meu vorbește și citește muuuuuult mai bine în engleza ca în romana. Dacă l-as vedea as zice ca e un american. Si n-a călcat pe acolo.

#74372
marius21

marius21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,332
  • Înscris: 12.07.2008

 mihaigerard, on 07 iulie 2022 - 11:42, said:



#maritisalariile!:))

Si in acelasi timp reduceti aparatul bugetar !

Edited by marius21, 07 July 2022 - 12:08.


#74373
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 Ca Castelul Bran, on 07 iulie 2022 - 11:59, said:



Ti.ai luat masina? Pune 2-3 poze, sa vedem ceva frumos (si cu motorul)

A deschis topic. L-am citit și eu azi.

 MembruAnonim, on 07 iulie 2022 - 11:53, said:



mariti si pensiile !

Te pensionezi? :)

Edited by MembruAnonim, 07 July 2022 - 12:08.


#74374
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006
Nu sunt mai avansați. Tehnologia e avansata. Ei sunt mediocri în generația respectiva, orice țânc știe să facă cast

Erau avansați dacă erau olimpici la matematică sau daca construiau modele matematice de.propulsie, aerodinamica, ceva



#74375
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 Flat, on 07 iulie 2022 - 12:10, said:


Erau avansați dacă erau olimpici la matematică sau daca construiau modele matematice de.propulsie, aerodinamica, ceva

Am mai zis. Copilul fratelui meu e olimpic internațional la informatica și a participat la 2 olimpiade naționale. Sincer. Nu mi se pare deloc proasta generația lor. E mult mai buna ca a noastră. Inteleg chestii mult mai avansate iar altele nu le înțeleg deloc. Trebuie sa le mai explic inca ce e ala radio. ;)

Tu la 5-6-7 ani erai fluent în engleza? Știai către planete sunt în sistemul solar? Și ca pluto nu e planeta? Știai sa înoți nivel avansat și vizitasei 10 tari deja?

Edited by MembruAnonim, 07 July 2022 - 12:14.


#74376
marius21

marius21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,332
  • Înscris: 12.07.2008
Am citit ca se va reintroduce obligativitatea  inregistrarii la Anaf a contractelor de inchiriere.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate