Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Fara curent

Produse creatina si zer lapte

Munca cu plata la zi in Bucure...

Renovat total casa din 2000
 Blackberry - marirea si decaderea...

Inductor 100uH 1A

Achizitie Thinkpad

Rog formula WORKDAYS Kingsoft Off...
 PS3 update loop

Primii 50 de ani de Clopote Tubul...

Digi port forwarding

casuta din copac
 Aport capital social in firma rad...

Eroare Bittorent - fost "Eroa...

Radio Orange Sport

Condensator motor electric
 

Afacere tip UBER / Bolt / Clever

- - - - -
  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1
daniel21

daniel21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,069
  • Înscris: 03.04.2006
Salutare,

Idee este urmatoarea.

Am mostenit (urmeaza de fapt) o garsoniera in Bucuresti ce valoreaza aproximativ 35.000 de euro si am urmatoarele posibilitati:
1. Sa o inchiriez cu aproximativ 250 de euro/lunar dupa o investitie de minim 3000 de euro in reamanajare + mobila si electrocasnice
2. Sa o vand si vad eu ce fac cu bani :)

3. Sa devin firma partener UBER (nu stiu exact daca aceasta este denumirea) dar dezvolt mai jos subiectul;

Ma gandeam ca acum activitatea gen UBER devenind legala nu este cumva o oportunitate sa vand garsoniera iar cu bani rezultati plus ce mai am eu sa cumpar 4 sau 5 Dacia Logan si sa le inchiriez celor care vor sa faca UBER dar nu au masina.
Nu stiu momentan de unde sa incep, ce cod CAEN am nevoie, ce conditii trebuie sa indeplinesc ca firma, soferii vor fi angajatii mei si eu voi platii pentru ei contributii.
(autoturismele vor fi ale mele si eu voi plati toate cheltuielile, asigurari, impozite, itp, consumabile, reparatii, etc - soferul va platii doar combustibilul)


Cum vi se pare o astfel de afacere si care sunt sansele de dezvolatare si castig pe terme mediu si lung ?

Orice idee si orice informatii in acest domeniu sunt binevenite.

#2
trollerul_de_serviciu

trollerul_de_serviciu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,987
  • Înscris: 23.03.2018
Nu prea e bun planul tau de afaceri.

"soferii vor fi angajatii mei si eu voi platii pentru ei contributii.
(autoturismele vor fi ale mele si eu voi plati toate cheltuielile, asigurari, impozite, itp, consumabile, reparatii, etc - soferul va platii doar combustibilul)"

E naspa asa.
Tu ia masinile, fa-ti firma de inchiriere masini, fa-ti reclama "vrei sa cistigi bani cu Uber, dar n-ai masina?!" si cere suma fixa.
Mai departe, ce face fiecare cu masina si cit cistiga.... nu e treaba ta.
Calculezi cistigul mediu pentru urasul tau, ceri cit vrei tu si aia e....
Sa-si plateasca siguri ce vor ei sa-si plateasca, nu e problema ta.

Pe de alta parte, gasroniera aia nu poti s-o inchiriezi ?!
Ar iesi mai multi din afacerea cu Uber decit din chirie ?

#3
daniel21

daniel21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,069
  • Înscris: 03.04.2006

 trollerul_de_serviciu, on 01 iulie 2019 - 17:11, said:

Nu prea e bun planul tau de afaceri.

"soferii vor fi angajatii mei si eu voi platii pentru ei contributii.
(autoturismele vor fi ale mele si eu voi plati toate cheltuielile, asigurari, impozite, itp, consumabile, reparatii, etc - soferul va platii doar combustibilul)"

E naspa asa.
Tu ia masinile, fa-ti firma de inchiriere masini, fa-ti reclama "vrei sa cistigi bani cu Uber, dar n-ai masina?!" si cere suma fixa.
Mai departe, ce face fiecare cu masina si cit cistiga.... nu e treaba ta.
Calculezi cistigul mediu pentru urasul tau, ceri cit vrei tu si aia e....
Sa-si plateasca siguri ce vor ei sa-si plateasca, nu e problema ta.

Pe de alta parte, gasroniera aia nu poti s-o inchiriezi ?!
Ar iesi mai multi din afacerea cu Uber decit din chirie ?

Pot sa inchiriez garsoniera la aproximativ 250 de euro.
Teoretic din afacerea UBER ar trebuii sa iasa cel putin de 4 ori mai mult pentru a merita.

"Tu ia masinile, fa-ti firma de inchiriere masini, fa-ti reclama "vrei sa cistigi bani cu Uber, dar n-ai masina?!" si cere suma fixa.
Mai departe, ce face fiecare cu masina si cit cistiga.... nu e treaba ta."


Nu stiu mare lucru in domeniu de aceea cer informatii. Ceea ce spui tu mai sus mi se pare rezonabil si cu mult mai putine batai de cap pentru mine:).

Edited by daniel21, 01 July 2019 - 17:16.


#4
trollerul_de_serviciu

trollerul_de_serviciu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,987
  • Înscris: 23.03.2018
1000 de euro = 250 euro per masina pe luna - ar fi plauzibil
Dupa aia, din sumele astea, scazi ce ai tu de platit (taxe, impozite, asigurari)
Si apoi reparatiile masinilor - Bucuresti sau alt oras ?

#5
daniel21

daniel21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,069
  • Înscris: 03.04.2006

 trollerul_de_serviciu, on 01 iulie 2019 - 17:29, said:

1000 de euro = 250 euro per masina pe luna - ar fi plauzibil
Dupa aia, din sumele astea, scazi ce ai tu de platit (taxe, impozite, asigurari)
Si apoi reparatiile masinilor - Bucuresti sau alt oras ?

Bucuresti

#6
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,734
  • Înscris: 05.11.2010
O masina se poate inchiria pentru uber cu 400-500 de lei pe saptamana. Cam atat stiu ca e scoru. Un Zoe electric 600-700.

#7
trollerul_de_serviciu

trollerul_de_serviciu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,987
  • Înscris: 23.03.2018
Oho, deci estimarea lui de 1000-1200 pe luna e chiar mica.

#8
daniel21

daniel21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,069
  • Înscris: 03.04.2006

 qew, on 01 iulie 2019 - 17:34, said:

O masina se poate inchiria pentru uber cu 400-500 de lei pe saptamana. Cam atat stiu ca e scoru. Un Zoe electric 600-700.

Dar din cate stiti voi, este piata pentru asa ceva ? Gasesc clienti ? :)

#9
crisstonne

crisstonne

    Stoic™

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,460
  • Înscris: 13.01.2011
Cu 4 ești mic.
Daca îți pocnesc șoferii, 3 din ele, ești în găleată rapid.

#10
ionutzitaly

ionutzitaly

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,201
  • Înscris: 04.03.2014

 crisstonne, on 01 iulie 2019 - 19:55, said:

Cu 4 ești mic.
Daca îți pocnesc șoferii, 3 din ele, ești în gleat rapid.

Sau cand incep sa se strice, cred ca e destul de clar cum conduce un sofer disperat.  Probabil doar de disperati va da, aia seriosi ii vor pleca abia reusesc sa-si cumpere o masina personala.

Sa nu mai vorbim de faptul ca in sectoarul asta e posibil sa dai de oameni vai de capul lor, si sa-ti gasesti masina pe la dezmembrari.

#11
crisstonne

crisstonne

    Stoic™

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,460
  • Înscris: 13.01.2011
Am mers într-o seară, cu o tipă, avea pe mînă un Logan nou, închiriat.
Cred că a regretat rapid proprietarul.
Rar am strîns așa de des din bu¢i.

#12
daniel21

daniel21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,069
  • Înscris: 03.04.2006

 crisstonne, on 01 iulie 2019 - 19:55, said:

Cu 4 ești mic.
Daca îți pocnesc șoferii, 3 din ele, ești în găleată rapid.

Absolut in orice tip de afacere exista riscuri, iar oameni sunt de cele mai multe ori veriga cea mai problematica insa fara ei nu se poate.

#13
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005

 trollerul_de_serviciu, on 01 iulie 2019 - 17:29, said:

1000 de euro = 250 euro per masina pe luna - ar fi plauzibil
Dupa aia, din sumele astea, scazi ce ai tu de platit (taxe, impozite, asigurari)
Si apoi reparatiile masinilor - Bucuresti sau alt oras ?

Tot cam de patru ori mai mult obții și dacă închiriezi garsoniera prin AIRBNB, depinde evident și de locație, în plus garsoniera îsi păstrează valoarea sau chiar va crește pe măsură ce Bucureștiul va deveni un oraș civilizat, mașinile se uzează iar în condițiile în care vrei să le folosești se vor uza chiar rapid.

#14
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,164
  • Înscris: 22.11.2007
nu e combinatie cu uberul, soferii care iau masini de inchiriat apeleaza la solutia asta din 2 motive:
1. sunt foarte saraci si nu isi permit nici macar o masina de 1000 euro. Da, cu o masina de 1000euro poti face maine uber si incasezi fix la fel cat ala cu un logan 2018.
2. pentru ca nu vor sa isi rupa masina personala inchiriaza alta dar acesti soferi vor munci cam 10-12 ore 6 zile din 7. timp in care fii sigur ca merg cu masina fara sa le pese de gropi etc.

cu astfel de oameni vei avea de aface Posted Image sa inchiriezi o masina la taxi e cu totul altceva, pt ca acolo taximetristul e obligat sa isi ia o masina inchiriata de la unul care are autorizatie, la uber oricine isi va lua autorizatie, autorizatiile nu sunt limitate.

de asemenea ca sa poti rezista in treaba asta va fi nevoie sa fraudezi statul. toata lumea o face in segmentul asta. niciun sofer nu vrea sa ii faci carte de munca si sa ii opresti 800 lei pe luna doar costul cartii de munca. toti merg la firmele unde se dau banii la negru.

Edited by bossake, 01 July 2019 - 21:36.


#15
daniel21

daniel21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,069
  • Înscris: 03.04.2006

 eugeniusro, on 01 iulie 2019 - 20:55, said:


Tot cam de patru ori mai mult obții și dacă închiriezi garsoniera prin AIRBNB, depinde evident și de locație, în plus garsoniera îsi păstrează valoarea sau chiar va crește pe măsură ce Bucureștiul va deveni un oraș civilizat, mașinile se uzează iar în condițiile în care vrei să le folosești se vor uza chiar rapid.


Este tot aici un topic despre AIRBNB si se pare ca nu este chiar asa de usor sa castigi de 4 ori mai mult.

Poti inchira o garsoniera cu maxim 30 de euro pe zi iar gradul de ocupare in cel mai bun caz este de 20 de zile/luna. Din bani castigati platesti absolut toate cheltuielile (curent, gaz, intretinere, TV, etc) + persoana care face curatenie, da si preda cheile si tot asa.

#16
inius

inius

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,960
  • Înscris: 02.02.2011

 daniel21, on 01 iulie 2019 - 16:49, said:

Cum vi se pare o astfel de afacere si care sunt sansele de dezvolatare si castig pe terme mediu si lung ?

Proastă.

Uber e genul de schemă piramidală din care, teoretic, nu poate câștiga cu adevărat decât Uber - până când totul va colapsa. Se bazează pe faptul că Uber se va extinde tot mai mult, oamenii vor călători tot mai mult, planeta Pământ va crește de 4 ori în diametru etc.
Practic, nici Uber nu câștigă, deoarece se ignoră faptul că planeta e limitată, oamenii mai au și alte mijloace de călătorie la dispoziție. mai sunt și concurenții (Taxify, Lyft, Clever, Didi, Yango) etc. etc. etc.

Tu te vei alege cu uzura mașinilor care după 2 ani vor putea fi aruncate la gunoi. Mai ales dacă sunt Logane. Măcar ăia de la Cobălcescu le transformă în tichete rabla. Tu? Ciuciu. Și nu vei mai avea nici o garsonieră pe care s-o vinzi și să cumperi alte 4 mașini.

În locul tău aș face următoarea chestie. Aș închiria garsoniera cu 250 de euro / lună și mi-aș lua un job. În zilele noastre și la Mega dacă te duci, tot scoți echivalentul unui 400 de euro / lună, suficient cât să supraviețuiești în București (400 > 250 - pricepi?).

Seara și în weekend aș citi de-aș rupe cărți de economie, business management, marketing. Aș citi în mod regulat și presa economică: Ziarul Financiar, Bugetul, Profit, Capital etc. Asta, ca să-mi formez deprinderea de a mă uita zilnic pe cursul valutar, de a înțelege ce sunt alea și cum te afectează pe tine lucruri precum recesiune, deficite bugetare, cerere & ofertă, cei 4P din marketing etc. Cu alte cuvinte m-aș educa serios dpdv economic.

Aș face chestia asta vreo 3-4 ani. Ca o facultate de economie, dar făcută pe cont propriu. Să zicem 48 de luni. Să prinzi o recesiune, o schimbare de guvern, un rând de alegeri europene, o criză în America șamd. În timpul ăsta banii de pe garsonieră i-aș investi într-un fond de risc minim (randament garantat: 2,5% p.a.) ceea ce ar însemna că după 48 de luni aș avea vreo 13.000 de euro. Și aș trăi din job.

După 4 ani: educat financiar fiind, cu 13.000 de euro în buzunar și cu un activ (garsoniera) care îmi aduce în continuare un venit pasiv de siguranță, aș investiga oportunitățile din piață să văd ce afacere pot face cu cei 13.000 de euro. În plus, dacă oportunitatea e bună aș avea curaj să iau și un împrumut de nevoi personale (salariul + chiria ți-ar da dreptul lejer la 10-15.000 de euro, dar poți să iei 7000 ca să bagi în afacere 20.000, sumă rotundă).

Și sansele ca afacerea să fie una de succes vor fi pe măsură capitalului investit de mine: atât cel financiar, cât și cel educațional.

#17
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,734
  • Înscris: 05.11.2010

 daniel21, on 01 iulie 2019 - 19:24, said:



Dar din cate stiti voi, este piata pentru asa ceva ? Gasesc clienti ? :)

Un prieten da Zoe cu 700 de lei pe saptamana. Zoe 2014 - autonomie reala 140km.

Si il are dat deja.

Si nu vorbesc din auzite.

Edited by qew, 01 July 2019 - 22:48.


#18
crisstonne

crisstonne

    Stoic™

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,460
  • Înscris: 13.01.2011
Nu a spus nimeni că nu ,,dă".
Eu am spus că este loterie, cînd ai buget restrîns, ori, cînd dai vrabia din mînă, pentru...

Are apartament, deci îl are.
Vinde.
Ia mașinile.
1. Merge blană.
2. Merge la fund, ca Titanicul.

Daca se confirmă 2, mai bine rămînea cu apartamentul.
Zic că este riscant, bătăi de cap, etc, nu că nu o să meargă neam.
Nu sînt defetist extrem.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate