Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

EUROFIGHTER TYPHOON

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#1
veteran_x

veteran_x

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 908
  • Înscris: 01.05.2013
Va salut, din pura curiozitate am cateva intrebari pentru cunoscatorii aparatului de zbor  EUROFIGHTER TYPHOON

ce are in plus?  fata de alte aparate consacrate deja pe scena conflictelor,

este construit de mai multe tari (europene) de ce?

In zona unde locuiesc este un aeroport (baza) militar si cateodata mai vad si avioanele astea decoland sau venind la aterizare, ce ma face pe mine curios este

faptul ca nu are un zgomotul motoarelor asemanator ca cel de la F-urile Americane

Mai acu vreo doua saptamani s-a zbenguit unu cu un eurofighter vreo 20 de minute prin zona aeroportului si pe linga facand tot felul de giumbuslucuri cu el


[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/4lTQWoeZR9w?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]





Rog moderatorii sa mute topicul la sectiunea specifica daca exista, multumesc pentru intelegere.

#2
kyrre

kyrre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,960
  • Înscris: 27.05.2010
Pai nu are nimic in plus. E construit de mai multe tari europene din cauza de buget. Au vrut si europenii sa aiba un aparat facut in europa, au pus mana de la mana si a iesit ce a iesit.
Cel mai bun lucru la el e ca raman banii in UE. In rest, nu stiu ce sa zic. Eu cel putin nu sunt un mare fan.

#3
marius87ism

marius87ism

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,801
  • Înscris: 18.11.2012
Nu are asa multe in plus, e doar o competitie in care vroiau si europenii sa arate ca pot. Nu doar rusii si americanii.
E facut de mai multe tari sub acceasi umbrela pentru ca e mai simplu asa si mai eficient, la fel cum e si airbus, nu stiu ce e neclar aici. Piata avioanelor de lupta e putin mai ciudata, avioanele le cumperi strategic de la prieteni, mai ales prietenii din nato, in special de la americani, vezi cazul avioanelor de lupta luate de Romania la mana a 15-a.

#4
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,633
  • Înscris: 21.06.2016
Are in plus bizonica si piele full.
In rest e similar cu modelul anterior.

Quote

faptul ca nu are un zgomotul motoarelor asemanator ca cel de la F-urile Americane

Alea sint cu toba modificata.

#5
veteran_x

veteran_x

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 908
  • Înscris: 01.05.2013

View Postvrajitoruldinoz, on 18 iunie 2019 - 20:51, said:

Are in plus bizonica si piele full.
In rest e similar cu modelul anterior.



Alea sint cu toba modificata.
Ca la IJ-uri, Posted Image
Posibil sa nu aiba aceiasi evacuare ca si F-urile de aici si sunetul ala specific.

mai este forma aripilor, de ce au optat proiectantii pentru aripa ''delta'' ?

#6
don_dannielo

don_dannielo

    Bah! Are we more than dumb sheep?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,456
  • Înscris: 27.06.2004
Eu cand l-am vazut la BIAS, mi s-a parut mai zgomotos decat F-urile.

#7
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,567
  • Înscris: 31.01.2010
Este avion de generatia 4.
Canard, urmeaza tractiune vectoriala.

#8
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,694
  • Înscris: 23.04.2007

View Postveteran_x, on 18 iunie 2019 - 21:00, said:

Ca la IJ-uri
Exact ... ca IJ Jupiter vs IJ Planet ... Eurofighter Typhoon are doi cilindri iar F16 doar unu'   ;)

#9
A10Warthog

A10Warthog

    Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 902
  • Înscris: 12.11.2017
Motivele principale pentru care europenii au vrut să aibă avionul lor e ca să demonstreze că au tehnologia necesară, respectiv să nu depindă de SUA. Legat de ultima parte, SUA nu se mai agită foarte tare să dea din casă.

Comparând ET cu LM F-22 Raptor, iată câteva diferențe:

ET e mai ieftin cu aproximativ 35 de milioane de euro.
Armament extern (Eurfighter) versus armament intern (Raptor). Asta înseamnă că ET oferă mai multă flexibilitate în ce poate să care fără să trebuiască să te joci la rig, față de Raptor care de obicei e echipat cu 6 x AMRAAM și Sidewinders.

Pentru TWVR Eurofighter e mai bun, dacă nu cel mai bun avion care există.

Edited by A10Warthog, 18 June 2019 - 21:33.


#10
veteran_x

veteran_x

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 908
  • Înscris: 01.05.2013

View PostIon_Bumbu, on 18 iunie 2019 - 21:17, said:

Este avion de generatia 4.
Canard, urmeaza tractiune vectoriala.
En los virajes mantiene la energía perfectamente al disponer de una relación empuje a peso de 1,15,49​ además de que los motores EJ200 le permiten volar en régimen de supercrucero (capacidad de volar a velocidades supersónicas sin utilizar postquemadores). La empresa española ITP, (Industria de Turbopropulsores, S.A.) está desarrollando un sistema de tobera orientable que permitiría al Typhoon tener empuje vectorial. Las pruebas de dichas toberas realizadas con los motores EJ200 han sido exitosas y solo depende de las voluntades de los gobiernos para equipar a los aparatos con éstas, ya que el sistema de control de vuelo (FCS por sus siglas en inglés) del Eurofighter ya está preparado para recibirlas.

Da, se pare ca asa e, ce spunea colegul mai inainte cu toba modificata. , capacitate de zbor supersonic fara sa utilizeze post combustia.


Attached File  Eurojet_EJ200_for_Eurofighter_Typhoon_PAS_2013_01_free.jpg   245.94K   22 downloads

Attached File  Eurofighter_Typhoon_take-off.jpg   222.73K   24 downloads

Edited by veteran_x, 18 June 2019 - 21:42.


#11
A10Warthog

A10Warthog

    Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 902
  • Înscris: 12.11.2017
De asemenea:

2 x Eurojet EJ200
Max Thrust: 60 kN, 90 kN cu afterburner
SC: 1.5 Mach

versus

2 x Pratt & Whitney F119
Max Thrust: 116 kN, 156 kN cu afterburner
SC: 1.8 Mach

#12
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,600
  • Înscris: 30.07.2003

View Postveteran_x, on 18 iunie 2019 - 20:41, said:

nu are un zgomotul motoarelor asemanator ca cel de la F-urile Americane
Europenii au motor facut in UE, n-are cum sa sune la fel.

Edited by neagu_laurentiu, 18 June 2019 - 22:34.


#13
mazdagolf

mazdagolf

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 60
  • Înscris: 18.06.2019
Frumos avion....pentru o parada.

Asta ma face si mai ferm convins  ca alianta militara cu SUA trebuie mentinuta si intarita










Adica serios, chiar  credeti ca "avionul asta de jucarie  plagiat dupa avioane americane" asa o sa ne apere de suhoaiele rusesti....

Edited by mazdagolf, 18 June 2019 - 22:46.


#14
veteran_x

veteran_x

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 908
  • Înscris: 01.05.2013

View Postmazdagolf, on 18 iunie 2019 - 22:45, said:

Frumos avion....pentru o parada.

Asta ma face si mai ferm convins  ca alianta militara cu SUA trebuie mentinuta si intarita.
Adica serios, chiar  credeti ca "avionul asta de jucarie  plagiat dupa avioane americane" asa o sa ne apere de suhoaiele rusesti....

Pentru un profan ca mine mie greu sa ma pronunt, Eurofighter vs Sukhoi, un factor decisiv ar fi de cine le conduce, zic si eu si de armele din dotare.

La prima vedere pare o conserva pe langa Sukhoi.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/3PO_Ks5w8_E?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by veteran_x, 18 June 2019 - 23:01.


#15
mazdagolf

mazdagolf

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 60
  • Înscris: 18.06.2019
Producatorii europeni (euro-americani) de aeronave   isi bat joc de noi.
Parca zici ca vor sa ne determine sa cumparam in continuare F-16 de la americani la suprapret, sa fim in continuare dependenti.
Fiindca e clar ca parodiile astea cica "eurofightere" nu ne vor putea apara de suhoaiele rusesti intr-un eventual conflict.  De fapt, pana apuca ele sa decoleze de pe piste, rusii ne-au si facut cateva baze militare scrum  cu rachete intercontinentale oricat s-ar chinui rachetele patriot si scutul anti-racheta sa le tinteasca pe toate.  

Ce s-a intamplat cu vestitii ingineri europeni ? Ca nu de la Europa a pornit revolutia industriala?  Nu europenii au fost cei care au pus bazele aeronauticii?
Pai au plecat toti in America sa scoata profit acolo.

Cam asa supui un continent ca Europa!
Importi cele mai stralucite minti si devii o superputere globala.  Si le creezi europenilor inamici fictionali precum rusii, chinezii ,teroristii, ca europenii sa-ti cumpere avioanele si fiarele vechi la suprapret si iesi pe profit.
Eventual  mituiesti   producatorii europeni sa se lase pe tanjeala si sa scoata in continuare avioane proaste sau le sub-finantezi  ori le bagi bete-n roate....se gasesc metode!  


Pare o mizerie neortodoxa ce fac americanii, dar e GENIALA! Chiar foarte geniala!

Edited by mazdagolf, 18 June 2019 - 23:24.


#16
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
oricum, prezentul si viitorul sunt dronele, spatiale chiar.

#17
mazdagolf

mazdagolf

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 60
  • Înscris: 18.06.2019

View Post41ex, on 18 iunie 2019 - 23:23, said:

oricum, prezentul si viitorul sunt dronele, spatiale chiar.
Care sunt tot americane.....

#18
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
momentan, maine cred ca vor fi chinezesti.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate