Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

Jurnal de Frunza (Nissan Leaf)

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
980 replies to this topic

#37
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008

View PostCourage, on 15 iunie 2019 - 11:46, said:

Am oprit la Kaufland Ploiesti si am facut plinul.
Imediat dupa mine a venit un ZOE, care era la primul drum.
In 10min a venit un Outlander Phev, care a asteptat dupa mine.
...
Presimt ca destuld e curand va fi coada la chargere.
Zoe zicea proprietarul ca are baterie de 40kw si se incarca cu 22kw pe Type 2, ceea ce e super...

Ploiesti-ul e prima oprire cand iesi spre munte. Chiar trebuie mai multe statii acolo.

M-am intalnit acum cateva luni cu cineva care a facut Bucuresti - Brasov cu un Leaf 40 fara incarcare intermediara. A ajuns pe rosu in Brasov.
Eu zic ca daca e plin la Ploiesti, decat sa stai la coada, mai bine incarci un pic pe AC undeva pe drum sau la statia din Busteni(chiar daca e pe bani, bagi de 5 lei cat sa iti ajunga pana la urmatoarea)

#38
AndreiMarianCiprian

AndreiMarianCiprian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 643
  • Înscris: 11.02.2014
@Courage Posted Image  ca dai chekins pe plugshare. E si asta o problema ca sunt multi care nu fac asta.

Edited by AndreiMarianCiprian, 15 June 2019 - 13:40.


#39
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
Nu stiu daca sa plang sau sa rad cand vad care e idealul unora: o cutie execrabila, cu gaz, dar cu care se simt Schumacher.

Al meu Leaf vine (sper) saptamana viitoare.

Vezi aplicatia LeafSpy Pro
http://www.electricv...i/leaf-spy-pro/

https://apps.apple.c...pro/id967376861

Edited by Ahasverus, 15 June 2019 - 21:43.


#40
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Interesant, vad ca aplicatia e in Appstore, iar eu am deja un adaptor vGate pe WIFi, dar trebuie sa vad unde l-am pus.
In seara asta am fost la Taverna Sarbului si aici au un charger Tesla + o conexine de 400V (32A).

Din pacate, limitarea de 6 kW se simte dureros pe Type 2.
Cred ca e limitata la 6 kw din cauza luptei Chademo vs Type 2. Nu  e atat de scump un transformator AC-DC.

Veste buna e ca atunci cand imi va veni si mie incarcatorul cu priza de 400V din China, voi fi printre putinii ce se vor putea lega la acel conector Posted Image

In alta ordine de idei, afara erau 30C (apoi a venit nor si a scazut brusc la 22C), si bateria era cam calda pe la Comarnic, iar la vara, cand asfaltul va fi lava, s-ar putea sa fie probleme (limitare putere).

Vad din ce in ce mai multi hibrizi si electrice cu numere rosii.

Azi in Sinaia erau 2 BMW i3 cu nr rosii.

Attached Files

  • Attached File  11.jpg   313.94K   172 downloads
  • Attached File  22.jpeg   69.3K   145 downloads
  • Attached File  33.jpeg   55.5K   113 downloads


#41
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,767
  • Înscris: 01.11.2005
Sincer sa fiu, pe mine Taverna Sarbului m-a lasat rece...dar rece de tot. Nu pentru ca era iarna cand am fost eu, ci pentru ca e scump si mancare nu prea de calitate. Sincer.

Ma bucur totusi sa vad si romani care gandesc si altfel si isi dau seama ca electric "is much better".
In schimb, pentru Romania cred ca cel mai pretabil este hibridul. Dar daca ai curte si nu stai cu prelungitorul de la etajul 4, e super ok un electric.

Edited by tehnics, 15 June 2019 - 23:08.


#42
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,473
  • Înscris: 18.06.2007
Eram fan mușchi împănat cu varza la taverna sârbului. Dar ultimele 2 comenzi au venit cu sarea necesară pentru un om pe durata a 2 ani.

I3 chiar este altceva, dar foarte nesigură. Mie la.fel.mi.s-a părut și leaf.
Cum ti se par luminile noaptea? Mie unul.mi s-au părut jalnice, parca erau de Fiat
Desi astăzi ai stat parcat, cum.ti se pare mașina la viteze peste 100km/h?

#43
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Nici eu nu ma dau in vant dupa Taverna Sarbului, dar am avut discount 10% pt EV (LOL).
Am mancat de 100 lei, am primit 10% discount si le-am consumat curent electric de 5 lei.
Mie imi place muschiul impletit acolo + aperitivul.

Leaf are niste suspensii mediocre, ce aduc a Sandero/Prius, iar in curbe are tangaj destul de pronuntat.
Nu cred ca iti faci iluzii ca e o masina cu valente sportive, dar de stabila e stabila, mai ales pt ca are ditamai "plumbul" (bateria) in podea, deci un centru de greutate f scazut.

i3 e mai inalt si iti da si el senzatii tari in curbe, dar nu se da peste cap.

Farurile LED sunt mult sub ce am la BMW ca intensitate, si sunt fixe.
Pot zica ca sunt dezamagitoare, dar se compara cu un Xeon clasic, nu cu halogen.

E ciudat in depasiri, pt ca nu smti motorul. Azi am urcat in panta cu pedala la maxim; e  ciudata senzatia.
Urca repejor, peste ce poate un 2l diesel.

Maine cobor de la Sinaia la Comarnic si sunt curios cat va regenera.

Masina pe la 120-130 Km pe ora e f stabila si silentioasa (pe A3).

Edited by Courage, 16 June 2019 - 00:40.


#44
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Interesanta curba de incarcare pe Chademo

Quote

24 kWh edition: fast charging until 25%, charging will gradually go slower after this
30 kWh edition: fast charging until 80%, charging will go slower after this
40 kWh edition: fast charging until 60%, charging will go slower after this

https://pushevs.com/...harging-curves/

Attached Files



#45
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,473
  • Înscris: 18.06.2007

View PostCourage, on 16 iunie 2019 - 07:41, said:

Interesanta curba de incarcare pe Chademo



https://pushevs.com/...harging-curves/
Pe aici am vazut de n ori spus (de posesori sau fani electrice) că dacă am încărcat 5% in 5 minute, bateria se incarca de la 0-100 in 100 de minute.

Și la mine era vorba tot de mușchiul împletit

#46
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,131
  • Înscris: 13.11.2017
@courage, vad ca are loc o caravana a masinilor electrice (I3, e-tron, leaf,, ZOE si e-Golf). Autorul articolelor de mai jos conduce pe rand una dintre masini si-si spune impresiile.
Leaf l-a condus pe traseul Bucuresti - Bacau si iata impresiile lui. Ce parerea ai acum de ceea ce spune ? Se pare ca si lui nu prea i-a placut implementarea e-pedal si i s-a parut cam smucita.

https://0-100.ro/201...cu-nissan-leaf/

#47
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Am condus doar i3 si a fost anul trecut, deci nu pot compara alt mod de franare (regenerare, tip e-pedal).

Mai multa lumea si-ar dori (pe forumuri) sa fie niste setari 1-2-3 pt nivelul e-pedal.

In B mode nu se aprind stopurile de frana, iar la e-Pedal se aprind (asa am citit).

Azi voi cobora de la Sinaia si voi incerca B mode pana la Comarnic.

Frana e ok, dar te induce in eroare pt ca daca ai e-Pedal activ, el deja actioneaza frana in prealabil, de aceea prima parte a pedalei perca nu are erfect, ceea ce te face sa apesi mult mai tare (si te pui in cap)

Aparent bateriile folosite de Nissan sunt o tehnologie proprie, care le fac mult mai rezistente la temperatura, dar nu in Sahara.
Cred totusi ca in verile tropicale din Romania, vor aparea probleme.

https://insideevs.co...kwh-test-drive/

[ https://images.hgmsites.net/med/2017-nissan-leaf-battery-cell-diagram-source-nissan_100664169_m.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Quote

An issue raised by some 2018 LEAF owners is that the pack seems to run hotter than previous versions of the LEAF battery, and there was a concern that the new battery may be more prone to degradation than the earlier versions of the 24 and 30 kWh batteries. This seemed counter-intuitive, that the leading manufacturer of BEVs would make a less reliable version of their battery, so we reached out to Nissan for clarification. We spoke with Owen Thunes, who is Nissan's Senior Manager for Powertrain Management and who has been involved with the LEAFs battery and motor development since its earliest days.
When asked about why the new battery seemed to run hotter than previous versions and Thunes said “One thing that you should be aware of is that the power throughput into the 40kWh car is much higher than in previous vehicles. You're actually putting in more energy in a shorter amount of time than you do in the 30kWh or 24kWh battery that preceded it. Consequently, it's a much larger energy transfer in the same or less time, so the input load to a thermal mass is higher. If you treat the battery as a thermal mass, there's going to be a higher load input. So consequently, it may register as more of a temperature gain to the battery itself. But the battery itself is designed to manage it. From a chemistry point of view, it's built for that.”
Thunes went on to say “The bottom line is that the chemistry and the construction of the 40kWh battery are designed so that it can handle this extra power and the extra heat that was generated by it without any concern for damage to the battery because it's too hot. The car will actively manage itself to make sure that it's safe and it will limit as needed to protect the batteries both from short-term and longer-term concern. There's also another difference between the 40kWh battery and the older batteries that preceded it, which is that the number of cells per module is changed to eight in the 40kWh battery. The 24 and 30kWh batteries have four cells per module with 48 modules total, but the 40kWh has eight cells in each module, with only 24 modules."
The temperature gauge of the LEAF is like most other mid-range cars that is a simple presentation with a region in the middle that is its normal range. When asked to specify the actual numerical temperature range it represented, Nissan deferred to answer, but in the owner's manual, there is a hint that this range is between 30 degrees and 120 degrees Fahrenheit.

Edited by Courage, 16 June 2019 - 09:18.


#48
teRRa

teRRa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 484
  • Înscris: 31.05.2006
Pentru o masina de oras ori naveta de la periferie ZOE cred ca este de departe cea mai buna oferta la electrice. Trecand peste caracterul spartan are baterie mare ceea ce ofera utilizatorului avantajul de a incarca rar, pentru majoritatea nu mai mult de 2 ori pe saptamana. Iar spatiul pentru o familie ce se deplaseaza urban este suficient (in genul Matiz, o familie de 2+2 chiar 2+3 are spatiu suficient, iar portbagajul nu e chiar asa de mic pentru oras).
Masina asta urmeaza cobceptul termicului Sandero(utilitate la cel mai mic cost) insa are avantajul dr a fi fost lansata la timp (Sandero si alte similare au venit cam cu 5 ani mai tarziu decat cerea piata).
Leaf l-au pozitionat acolo unde nu exista nimic mai bun. Dotari bune, finisaje, spatiu si autonomie decenta la 40k euro(adica un Zoe si jumatate). Insa nu mi se pare la fel de "rentabil" ca si Zoe care pentru electrice de buget este ceea ce e un model 3 pentru clasa premium

#49
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,043
  • Înscris: 22.05.2003
Mie portbagajul de la ZOE mi se pare ff mic😬

#50
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003

View PostCourage, on 15 iunie 2019 - 11:46, said:



La coborare e-pedal e de nefolosit, franeaza prea tare.

Nu cumva poti regla intensitatea franarii?

#51
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,473
  • Înscris: 18.06.2007
Referitornla lumini, daca nu greșesc, un coleg de forum a pus un link cu un institut din sua care testa diferite aspecte ale unei mașini.  la leaf lumina era catalogată f/g in timp.ce xenonul la audi/bmw/Mercedes era b/c. O sa caut link-ul

#52
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Asa, am ajuns la Bucuresti de la Sinaia.

Am plecat cu 95%, iar la Comarnic aveam 92%, deci regenerarea merge, dar:

- E-Pedal e mult prea bruta, adica iti opreste rapid masina
- B mode este mult mai aproape de frana de motor pe care o faci cand lasi masina in viteza si iei ptin piciorul de pe acceleratie.
Eu ma regasesc mult mai mult in stil de condus cu B mode, decat cu e-Pedal.

De la Banesti am birjarit-o pana la Ploiesti, si am prins si viteza maxima de 147 Km/h, dar vitezometrul arata cca 149 Km/h

La 130 Km/h masina sta inca in zona ECO, dar la capatul sau.

Pe autostrada am mers cu Cruise Control si 130 Km/h.
Sunt obisnuit cu pilotul automat autonom, dar nu imi place, insa e frumos ca doar trebuie sa atingi volanul ca sa detecteze mana vs BMW, unde trebuie sa il strangi voiniceste.

Masina coteste singura in banda si mentine distanta fata de masina din fata.
Daca iei mana de pe volan, dupa 10s apare mesaj vizual, apoi flash, apoi tipa, iar in final icnetineste pana la oprire.
E un sistem excelent daca adormi la volan; poate salva vieti.

Cand accelerezi, se face instant.
Am ajuns acasa cu 37% baterie si range 83 km estimat.

Am fugit la Lidl Aerogarii sa fac cumparaturi, iar acum va scriu din parcare.

Masina incarca f rapid pe Chademo, dar doar 80%, restul se taraie de aici timpii mari raportati (pana la 100%)
Un lucru curios este ca masina pare a avea caracter neutru, ba chiar supra-virator in curbe, desi e tractiune fata.
Banuiesc ca de vina e distributia greutatii.

Ca am mers oleaca singur, am avut curajul sa ma infig in ea, si e ff stabila, zici ca e un "hot hatch".
O d-na a ocolit o groapa si era sa o agat, asa ca am franat pana la metal.
Senzatia pedalei a fost ca nu are efect, dar masina s-a infipt in asfalt.

BTW, discurile de frana fata si spate par a fi egale ca diametru, si destul de mari. (291,8 mm spate si 296 mm fata)

Pe Chademo, incarcarea de la 33% la 93% s-a efectuat in ˜ 30 de minute

Attached Files


Edited by Courage, 16 June 2019 - 18:18.


#53
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,131
  • Înscris: 13.11.2017
La 22 sau 50 kwh ?

#54
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Scrie 50 kW in poza.

De la 30 la 90% s-a incarcat in cca 25 minute, apoi lua asa de putin curent, incat dupa 5 minute nu mai urca mai sus de 91%.

Edited by Courage, 16 June 2019 - 21:58.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate