Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare
 

Unity - Prea usor? In crestere sau pe cale de disparitie?

- - - - -
  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#19
Buleandra94

Buleandra94

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 644
  • Înscris: 19.08.2007

View PostIulius-Foyas, on 05 iunie 2019 - 01:03, said:

Dar ce spui tu nu este un joc, este un loop care fac niste comenzi.
Daca vrei sa fii programator in acest domeniul, incearca pt inceput sa-ti faci o aplicatie care randeaza ciocniri de bile intre ele in OpenGl , implemetand si  mecanica ciocnirilor, pe baza legilor care exista la aceasta disciplina, plecand de la zero. Doar tu, cunostiintele tale si sdk-ul de opengl si cartea de mecanica a ciocnirilor.

Unity nu este neaparat pt programatori,  este pt game designeri de aceea ti-e foarte usor sa le folosesti desi nu ai cunostiinte dezvoltate de programare.

Acuma ai vorbit cu mine sau cu un presupus incepator? Ca incepator nu trebuie sa scrii singur propriul physics engine, nici ca programator experimentat nu ar trebui sa fie nevoie sa scrii asa ceva.

Da, Unity nu este creat in mod special pentru programatori, nici macar pentru game designeri (am mai discutat asta pe un topic, game design-ul este doar o parte din crearea unui joc, nu una suficienta), este pentru oricine vrea sa faca un joc. Subiectul nu e despre cei ce vor sa invete programare sa faca un joc si cum e cel mai usor sa faci asta, ci despre cat de accesibil este Unity si daca este o posibila piata in crestere.

View Postdani.user, on 05 iunie 2019 - 16:56, said:

De unde fac rost incepatorii de elementele grafice necesare?

Elemente grafice adica sprite-uri 2D, texturi si modele 3D? Se gasesc destule gratuite pe internet, plus ca multi din cei ce folosesc Unity se pricep si la modelare 3D (Blender) sau grafica 2D (Photoshop), deci isi fac singuri resursele. Si pe Unity Asset Store se gasesc elemente grafice, insa cred ca sunt alte marketplace-uri mai bune pentru asemenea resurse.

Edited by Buleandra94, 05 June 2019 - 22:03.


#20
Iulius-Foyas

Iulius-Foyas

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,361
  • Înscris: 21.04.2019

View PostBuleandra94, on 05 iunie 2019 - 22:02, said:

Acuma ai vorbit cu mine sau cu un presupus incepator? Ca incepator nu trebuie sa scrii singur propriul physics engine, nici ca programator experimentat nu ar trebui sa fie nevoie sa scrii asa ceva.
Ai o chestie cu termenul engine. Nu este vorba de nic un engine, ci doar de simularea unor legi ale mecanicii ciocnilor  cu bile in OpenGL.Si asta poate s-o faca
orice incepator in domeniul  graficii pe calculator.

Quote

nici ca programator experimentat nu ar trebui
un programator experimentat foloseste toolurie pe care le are la dispozitie, daca nu le are atunci si le creaza.Nu exista scuza, nu se poate, nu stiu, este greu.

Quote

despre cat de accesibil este Unity si daca este o posibila piata in crestere.
Use Google.

Edited by Iulius-Foyas, 06 June 2019 - 00:45.


#21
parabellum

parabellum

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,453
  • Înscris: 06.01.2010

Quote

Si asta poate s-o faca orice incepator in domeniul  graficii pe calculator.
Mda. Si de obicei n-o fac bine, la viteza suficient de mare bilele trec unele prin altele :)
https://compphys.go....cular-dynamics/

#22
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,423
  • Înscris: 10.08.2005

View PostIulius-Foyas, on 06 iunie 2019 - 00:43, said:

Use Google.
jucati-va frumos

#23
Iulius-Foyas

Iulius-Foyas

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,361
  • Înscris: 21.04.2019

View Postparabellum, on 06 iunie 2019 - 09:23, said:

Mda. Si de obicei n-o fac bine, la viteza suficient de mare bilele trec unele prin altele Posted Image
https://compphys.go....cular-dynamics/
Atunci teoretic ar parea ca cei din anul 2 de la AC ar fi  programatori mai buni. Apoi eu cand m-am refererit la bile nu m-am referit neparat in spatiul 3D ci poate foarte bine sa fie si 2D.

Edited by Iulius-Foyas, 06 June 2019 - 13:17.


#24
Iulius-Foyas

Iulius-Foyas

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,361
  • Înscris: 21.04.2019
Sunt proiectele foarte simple si funny, care folosesc cunostiintele de C invatate de catre student si cele invatate la mecanica newtoniana,  in genul:

Acest gen de proiect vine in anul 2 semestrul 2, dupa in semestrul 1 studentul a studiat cursul de C si cel al mecanicii newtoniene:

1. sa se simuleze in 2D, ciocnirea a N bile  de N greutati, inclusiv ciocnirea bilelelor cu laturile dreptunghiului, folosindu-se legile mecanicii newtoniene,  stiind faptul ca prima bila este lansata cu viteza v si acceleratia a, avand greutatea G. Se va lua acceleratia gravitationala cu 4 zecimale dupa virgula.

2. folosindu-se legile mecanicii newtoniene, sa se simuleze in 2D, deplasarea unei bile pe un plan al carui profil este generat aleatoriu de fiecare data,   stiind faptul ca bila este lansata cu viteza v si acceleratia a, avand greutatea G. Se va lua acceleratia gravitationala cu 4 zecimale dupa virgula.

3.sa se simuleze deformarea elastica pe verticala al unui resort sub actiunea unei greutati G , folosindu-se legile clasice ale mecanicii  newtoniene.
Se va lua acceleratia gravitationala cu 4 zecimale dupa virgula.

etc, etc

Stiai ca daca iti pica un astfel de proiect la anul 2 la AC si nu-l faci, nu treci anul ? Si astfel de proiecte sunt considerate nivel incepator la facultatea de AC. Timp de rezolvare  este de 3 luni , tinand cont ca ai si alte materii de studiat (deci timpul real de implementare este redus cam la jumate, sa zicem max 45 de zile, in care trebuie realizata si documentatia proiectuui , studiul legiilor fizice, studiul opengl si implementarea lor intr-un program scris obligatoriu in C, astfel incat partea de management al memoriei iti revine  si este bomboana de pe tort).

Cum pare intrebarea  @initiatorului in acest context ? Cam ce nivel de "complexitate" are lucrul in middleware-ul Unity tinand cont ca cele de mai sus ,
sunt considerate a fi "simple" dpdv al complexitatii ?

Edited by Iulius-Foyas, 06 June 2019 - 13:41.


#25
Buleandra94

Buleandra94

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 644
  • Înscris: 19.08.2007
O sa ignor faptul ca toate raspunsurile tale sunt offtopic, si singurul raspuns ontopic a fost "Use Google", si de faptul ca ai spus ca un incepator programator incepator poate implementa "simularea unor legi ale mecanicii ciocnilor cu bile in OpenGL" (GPU-accelerated physics computing), insa presupun ca te-ai referit la implementarea "fizicii" pe CPU (ex. o functie coliziune(Bila a, Bila b)) si randarea acestor bile folosind OpenGL.

View PostIulius-Foyas, on 06 iunie 2019 - 13:28, said:

Stiai ca daca iti pica un astfel de proiect la anul 2 la AC si nu-l faci, nu treci anul ? Si astfel de proiecte sunt considerate nivel incepator la facultatea de AC. Timp de rezolvare  este de 3 luni , tinand cont ca ai si alte materii de studiat (deci timpul real de implementare este redus cam la jumate, sa zicem max 45 de zile, in care trebuie realizata si documentatia proiectuui , studiul legiilor fizice, studiul opengl si implementarea lor intr-un program scris obligatoriu in C, astfel incat partea de management al memoriei iti revine  si este bomboana de pe tort).
Cum pare intrebarea  @initiatorului in acest context ? Cam ce nivel de "complexitate" are lucrul in middleware-ul Unity tinand cont ca cele de mai sus ,
sunt considerate a fi "simple" dpdv al complexitatii ?

Am terminat facultatea de Automatica si Calculatoare destul de recent (acum 3 ani), deci este destul de normal sa stiu ce fel de task-uri se dau in timpul facultatii.

De asemenea stiu ca multi din cei ce termina facultatea nu inteleg nimic din ea si cumpara aceste proiecte de la alti colegi. In afara de asta, multi din cei ce fac jocuri in Unity nu au facut o facultate in domeniu, deci nu prea conteaza pe ce se pune accentul in facultate pentru aceasta categorie de game developeri, cat timp ei nu au facut o facultate de Calculatoare.

Nu inteleg exact unde anume bati, mi se pare ca doresti sa explici ca programarea este usoara si oricine vrea sa faca jocuri trebuie sa stie programare, mai ales pentru ca in facultate te invata tot ce trebuie pentru a face un joc. Daca incercai sa spui altceva ar trebui sa reformulezi mai succint ideile.

La ce anume te referi cand spui "middleware-ul Unity" ? Cam tot ce ai enumerat cu bielele se poate face in Unity in cateva zeci de minute/ore, doar adaugi cateva imagini cu bile, le atasezi un collision body si setezi greutatea.

As prefera sa discutam mai mult despre Unity decat programare in general, mai ales daca aveti experienta cu acest program sau alte programare asemanatoare (Unreal, Godot, etc.).

PS: Problema 1 de exemplu este incompleta, nefiind precizata forta de frecare intre bile si dreptunghi si pentru ca bila initiala are o acceleratie inseamna ca intr-un final toate bilele si greutatile vor ajunge sa aiba v = infinit. De asemenea daca bilele 2D se misca pe planul orizontal atunci nu vad rostul acceleratiei gravitationale (care actioneaza perpendicular pe planul 2D, iar fara forta de frecare nu afecteaza cu nimic simularea), deci G si g ar fi necesare doar pentru a afla masa bilei, ceea ce transforma aceasta problema intr-una de matematica.

Edited by Buleandra94, 08 June 2019 - 00:19.


#26
Iulius-Foyas

Iulius-Foyas

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,361
  • Înscris: 21.04.2019

View PostBuleandra94, on 08 iunie 2019 - 00:16, said:

Nu inteleg exact unde anume bati, mi se pare ca doresti sa explici ca programarea este usoara si oricine vrea sa faca jocuri trebuie sa stie programare, mai ales pentru ca in facultate te invata tot ce trebuie pentru a face un joc. Daca incercai sa spui altceva ar trebui sa reformulezi mai succint ideile.
Unity nu este mare scofala, unity este facut ca cel care a facut Teologie/Psihologie/Ecologie sa poate sa se joace cu grafica pe calculator.

Quote

Cam tot ce ai enumerat cu bielele se poate face in Unity in cateva zeci de minute/ore, doar adaugi cateva imagini cu bile, le atasezi un collision body si setezi greutatea.
Exact, my point.

Quote

PS: Problema 1 de exemplu este incompleta, nefiind precizata forta de frecare intre bile si dreptunghi si pentru ca bila initiala are o acceleratie inseamna ca intr-un final
Forta de frecare intre bile se neglijeaza la fel ca in teorie.

Quote

toate bilele si greutatile vor ajunge sa aiba v = infinit. De asemenea daca bilele 2D se misca pe planul orizontal atunci nu vad rostul acceleratiei gravitationale (care actioneaza perpendicular pe planul 2D, iar fara forta de frecare nu afecteaza cu nimic simularea), deci G si g ar fi necesare doar pentru a afla masa bilei, ceea ce transforma aceasta problema intr-una de matematica.
Te rog frumos sa revezi mecanica ciocnirilor newtoniene...
Iti dau un hint:  variatia impusului => v nu are cum sa fie infinit  :lol:
https://ro.wikipedia.org/wiki/Impuls
Conservarea impulsului cinetic in interactiune mecanica:
https://ro.wikipedia...e_ale_mecanicii

Pt mai multe detalii vezi Cusul de mecanica.

#27
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,423
  • Înscris: 10.08.2005

View PostBuleandra94, on 08 iunie 2019 - 00:16, said:

PS: Problema 1 de exemplu este incompleta, nefiind precizata forta de frecare intre bile si dreptunghi si pentru ca bila initiala are o acceleratie inseamna ca intr-un final toate bilele si greutatile vor ajunge sa aiba v = infinit.
forta de frecare este dependenta de material si unghi, cu alte cuvinte "determinabila"
iar daca vorbim de ciocnire este vorba de tranfer de energie prin impuls

View PostBuleandra94, on 08 iunie 2019 - 00:16, said:

As prefera sa discutam mai mult despre Unity decat programare in general, mai ales daca aveti experienta cu acest program sau alte programare asemanatoare (Unreal, Godot, etc.).
Va rog sa ii respectati doleanta.

Edited by MarianG, 08 June 2019 - 10:09.


#28
Buleandra94

Buleandra94

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 644
  • Înscris: 19.08.2007

View PostMarianG, on 08 iunie 2019 - 10:12, said:

forta de frecare este dependenta de material si unghi, cu alte cuvinte "determinabila"
iar daca vorbim de ciocnire este vorba de tranfer de energie prin impuls

Daca nu se da coeficientul de frecare µ (pentru materialul bilei si materialul "podelei") este imposibil de aflat forta de frecare, coeficient care lipseste in enuntul de mai sus, insa ideea e ca problemele de mai sus sunt probleme de fizica nu de programare.

View PostIulius-Foyas, on 08 iunie 2019 - 08:12, said:

Unity nu este mare scofala, unity este facut ca cel care a facut Teologie/Psihologie/Ecologie sa poate sa se joace cu grafica pe calculator.
Exact, my point.

A, ok, credeam ca spui opusul (ca cei care lureaza in Unity ar trebui sa stie sa rezolve acele probleme). Si este atat de mare scofala cat vrei tu sa fie, nu este doar pentru cei ce au facut teologia: https://www.glassdoo..._IN1_KE3,11.htm (citeste cerintele postului, majoritatea cer BSc in computer science sau experienta 3-5+ ani in programare).

View PostIulius-Foyas, on 08 iunie 2019 - 08:12, said:

Forta de frecare intre bile se neglijeaza la fel ca in teorie.


Te rog frumos sa revezi mecanica ciocnirilor newtoniene...
Iti dau un hint:  variatia impusului => v nu are cum sa fie infinit  Posted Image
https://ro.wikipedia.org/wiki/Impuls
Conservarea impulsului cinetic in interactiune mecanica:
https://ro.wikipedia...e_ale_mecanicii

Pt mai multe detalii vezi Cusul de mecanica.

1) Forta de frecare dintre bile nu este importanta, ci dintre bile si podea. Am scris asta destul de clar "intre bile si dreptunghi".
2) Mai intai ar trebui revizuit enuntul inaintea cunostiintelor mele, este ambiguu si are informatii lipsa. Posted Image
3) In enunt ai spus ca o bila are acceleratie (am presupus ca una positiva), deci exista implicit o forta ce adauga in permanenta energie in acel sistem.

In fine, gata cu problemele de fizica si fizica (mi-a ajuns cate am facut pentru olimpiade). As prefera sa vorbi de fizica doar atata timp cat este in legatura cu un asset din Unity Asset Store, motorul lor implicit de fizica sau fizica din anumite proiecte de Unity.

Edited by Buleandra94, 08 June 2019 - 22:57.


#29
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006

View PostBuleandra94, on 08 iunie 2019 - 22:53, said:

Daca nu se da coeficientul de frecare µ (pentru materialul bilei si materialul "podelei") este imposibil de aflat forta de frecare, coeficient care lipseste in enuntul de mai sus, insa ideea e ca problemele de mai sus sunt probleme de fizica nu de programare.
Deci nu trebuie sa le stii?

#30
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,423
  • Înscris: 10.08.2005
Nu mi-e ca nu trebuie sa le stie dar nu prea face subiectul topicului.

Edited by MarianG, 09 June 2019 - 09:30.


#31
Buleandra94

Buleandra94

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 644
  • Înscris: 19.08.2007

View PostOriginalCopy, on 09 iunie 2019 - 03:12, said:

Deci nu trebuie sa le stii?

Avand Google la dispozitie nu trebuie sa stii toate formulele pe de rost, doar sa stii in mare cam de ce trebuie sa tii cont. Gasesti si implementari deja facute, de ex. cauti "C++ 2d ball impact collision" si gasesti imediat rezultate ca https://stackoverflo...a/345863/407650 . Insa daca esti in Unity (in afara de faptul ca motorul de fizica implicit suporta toate aceste operatii), poti sa cauti in Asset Store pentru implementari deja facute. De aici si ideea mea de a incerca sa adaug mai multe resurse legate de physics/scripting in asset store.

#32
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006

View PostBuleandra94, on 09 iunie 2019 - 12:42, said:

Avand Google la dispozitie nu trebuie sa stii toate formulele pe de rost, doar sa stii in mare cam de ce trebuie sa tii cont. Gasesti si implementari deja facute, de ex. cauti "C++ 2d ball impact collision" si gasesti imediat rezultate ca https://stackoverflo...a/345863/407650 . Insa daca esti in Unity (in afara de faptul ca motorul de fizica implicit suporta toate aceste operatii), poti sa cauti in Asset Store pentru implementari deja facute. De aici si ideea mea de a incerca sa adaug mai multe resurse legate de physics/scripting in asset store.
M-ai convins. Deci cand ne arati un joc de biliard facut de tine cu astfel de tactici, poate asa ii convingi si pe altii?

Si ca sa ramanem cu gura casca, documentezi si toate linkurile de unde te-ai inspirat.

Edited by OriginalCopy, 09 June 2019 - 13:10.


#33
Buleandra94

Buleandra94

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 644
  • Înscris: 19.08.2007

View PostOriginalCopy, on 09 iunie 2019 - 12:56, said:

M-ai convins. Deci cand ne arati un joc de biliard facut de tine cu astfel de tactici, poate asa ii convingi si pe altii?

Si ca sa ramanem cu gura casca, documentezi si toate linkurile de unde te-ai inspirat.

Discutia era despre programatorii incepatori, nu despre mine personal. Oricum, cred ca in programare mijloacele nu conteaza, programarea este doar o unelta pentru a realiza produsul dorit, cat timp produsul corespunde specificatiilor sau dorintelor utilizatorilor/jucatorilor atunci nu cred ca este important cum a fost realizat. Nu spun ca eu lucrez asa (personal imi place sa scriu mai mult de la 0 pentru ca am mai mult control asupra performantei, pot realiza solutii specifice problemei respective si nu mai irosesc timpul cautand resurse si invatand API-uri noi), insa nu ii condamn in niciun fel pe cei ce o fac.

Momentan nu imi propun sa fac astfel de tutoriale, insa chiar este o idee buna de content marketing pentru viitoarele asset-uri pe care o sa le public in Unity Asset Store. Cred ca video-urile in care explici cum functioneaza propriul produs sunt cea mai buna reclama pe care poti sa o faci.
Deocamdata planul meu e sa continui sa lucrez la jocul de ping-pong pentru a invata Unity mai bine (si pentru ca deabea astept sa il joc :D) iar apoi o sa lucrez la cateva asset-uri pentru store (probabil cateva script-uri pentru a simula mai realist fizica unor anumite obiecte (mingi, resorturi, etc)).

#34
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006

View PostBuleandra94, on 09 iunie 2019 - 13:40, said:

Deocamdata planul meu e sa continui sa lucrez la jocul de ping-pong pentru a invata Unity mai bine
Perfect, nu trebuie sa fie biliard, si ping pong e perfect! Doar sa faci lista completa a tuturor link-urilor cu coduri si explicatii copiate. De exemplu, nu link catre un proiect de pe github, ci link catre fisierul concret de pe github.

Sa ne anunti cand ai ceva prezentabil, lista de link-uri + proiectul tau.

#35
Buleandra94

Buleandra94

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 644
  • Înscris: 19.08.2007

View PostOriginalCopy, on 09 iunie 2019 - 13:44, said:

Sa ne anunti cand ai ceva prezentabil, lista de link-uri + proiectul tau.

Probabil undeva in Iulie o sa fie gata, momentan lucrez la un alt proiect si trebuie sa si vin in tara pentru o nunta Posted Image

Nu cred ca o sa am lista de link-uri, nu prea vad ce anume as putea "copia", poate ceva modele 3D intrucat nu am mai facut modelare 3D pana acum.

Edited by Buleandra94, 09 June 2019 - 14:11.


#36
Iulius-Foyas

Iulius-Foyas

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,361
  • Înscris: 21.04.2019

View PostBuleandra94, on 09 iunie 2019 - 13:40, said:

atunci nu cred ca este important cum a fost realiza
Pe aceasta logica au mers mai  multe  companii care au pierdut multi bani (aproape de 5X cat proiectul initial) pe termen lung, doarece adaugandu-se tot timpul
la proiect si netinand cont cum a fost realizat fiecare feature, totul a devenit o dezordine necontrolabila si ca urmare proiectul a trebuit scris de la zero.

Aici intervin design pattern-urile care iti spun ca orice aplicatie conteaza crucial cum a fost realizata.
Modul de tau de gandire(specific unui incepator) nu este agreat in prezent de companii, doarece aduce pagube financiare pe termen lung si atunci esti evitat
de companii care tin in primul rand la calitatea produselor sale.

Daca vrei sa lucrezi cu profesionisti iti recomand sa-ti schimbi optica la 180 de grade, altfel vei lucra numai cu amatori si iti vei face proaste obiceiuri de a crea
software, obiceiuri pt care tot tu vei deconta mai tarziu.

Edited by Iulius-Foyas, 09 June 2019 - 14:25.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate