Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
emitere factura dupa ce am primit bon fiscal
#19
Posted 30 May 2019 - 14:29
bai3tzash, on 30 mai 2019 - 11:53, said:
Daca nu mai are serie libera prin care sa faca azi o factura cu data de 15, nu prea mai poate scoate factura. Eventual anulat bonul fiscal initial, factura azi si alt bon fiscal azi. Dar nu stiu cat e de fezabil anularea bonului de atunci, azi radunic, on 30 mai 2019 - 11:32, said:
Păi nu prea se mai poate. Ai un bon cu data de acum două săptămîni și firma îți emite o factură cu data de azi. Normal e întîi factura și plata (bonul) după. Edited by dbv1974, 30 May 2019 - 14:30. |
#21
Posted 30 May 2019 - 14:33
cspot, on 30 mai 2019 - 14:07, said:
Factura face dovada ridicarii marfii, iar bonul fiscal sau chitanta face dovada platii. ...pai cand a platit a luat marfa ? Daca a luat-o, ei au scazut-o din gestiune pe baza unui document. Factura nu face dovada ridicarii marfii intotdeauna, poti avea o factura pe care nu o achiti si asta nu inseamna ca iti da marfa/serviciul ...este un transfer de proprietate pe baza facturii..parerea mea. cspot, on 30 mai 2019 - 14:07, said:
Desi de obicei se emite factura mai intai si apoi se face plata, nu exista nicio prevedere legala care sa te opreasca sa platesti ceva in avans. Ce lege ma opreste sa platesc azi marfa si sa o ridic peste 2 saptamani ? Daca nu a luat marfa acum ii pot face factura fara probleme, sunt chiar obligati sa o faca. cspot, on 30 mai 2019 - 14:07, said:
E dreptul meu ca si client sa solicit factura pentru marfa cumparata. Nu trebuie sa fie predatata sau in interiorul lunii. Pai cam asa este daca soliciti factura inainte sa iei marfa...dupa poate e o mica problema. Mica sau mare in functie de firma si de oameni si de lege si de combinatia lor. Daca a platit si a luat marfa cum face factura acum cand marfa nu mai este in stocul lor ? Aici ridica ei problema cred...Au facut actele la sfarsit de zi, au modificat stocurile si in contabilitate ..si uite asa posibil acum sa nu poate emite factura pe aceleasi produse. Teoretic ar fi niste chestii de facut si posibil sa nu se complice, ca "nu e vina lor" ca nu s-a cerut factura.... Edited by superm, 30 May 2019 - 14:35. |
#22
Posted 30 May 2019 - 14:37
Factura nu e obligatorie pentru persoanele fizice. Bonul fiscal, pe de alta parte, e obligatoriu.
Scaderea din gestiune se poate face si doar pe baza bonului fiscal, daca permite sistemul informatic. Probabil au casa de marcat legata la sistemul de gestiune, se emite bonul, se scade marfa din gestiune. Tocmai de asta ii apare pe bon fiscal exact ce si cat a cumparat. Deci daca mai face acum factura, ar scadea inca o data din gestiune aceleasi produse. Asta e probabil problema vanzatorului, de ce nu-i mai poate da acum factura. |
#23
Posted 30 May 2019 - 14:38
#24
Posted 30 May 2019 - 14:40
De anulat sigur se poate anula bonul. Problema e ca e la 2 saptamani dupa. Aici nu mai stiu cum e legea, daca e un anumit termen pana cand se poate anula bonul in mod legal.
Edited by bai3tzash, 30 May 2019 - 14:40. |
#25
Posted 30 May 2019 - 15:06
Anularea bonului fiscal are o procedura si se da cu subsemnatul. Cel mai bine vorbeste in conta si iti vor spune pasii.
|
#26
Posted 30 May 2019 - 15:21
bai3tzash, on 30 mai 2019 - 14:40, said:
De anulat sigur se poate anula bonul. Problema e ca e la 2 saptamani dupa. Aici nu mai stiu cum e legea, daca e un anumit termen pana cand se poate anula bonul in mod legal. Pololica, on 30 mai 2019 - 15:06, said:
Anularea bonului fiscal are o procedura si se da cu subsemnatul. Cel mai bine vorbeste in conta si iti vor spune pasii. De ce sa anuleze bonul fiscal ? Banii s-au dat si bonul asta reprezinta: incasarea banilor. Sigur nu bonul este o problema in emiterea facturii acum, nu are nicio treaba si nu rezolva nimic anularea lui (daca s-ar putea face). Raman la varianta cu circulatia marfurilor, stocuri si alte hartii...au scos din gestiune produsele si nu se complica sa faca o factura pe baza bonului dupa 2 saptamani... Edited by superm, 30 May 2019 - 15:44. |
#27
Posted 30 May 2019 - 18:15
cspot, on 30 mai 2019 - 14:07, said:
Factura face dovada ridicarii marfii, iar bonul fiscal sau chitanta face dovada platii. Desi de obicei se emite factura mai intai si apoi se face plata, nu exista nicio prevedere legala care sa te opreasca sa platesti ceva in avans. Ce lege ma opreste sa platesc azi marfa si sa o ridic peste 2 saptamani ? Transportul marfurilor se face in baza facturii sau avizului de expeditie. Altfel transportul ar putea fi confiscat de politie. Asadar, cei care si-au dat cu parerea ar trebui sa verifice mai intai daca nu vorbesc aiurea. E dreptul meu ca si client sa solicit factura pentru marfa cumparata. Nu trebuie sa fie predatata sau in interiorul lunii. De fapt contabilul nu o sa accepte un decont in suma mare in lipsa facturii fiscale. Bonul fiscal devine ilizibil in maxim o saptamana. |
#28
Posted 30 May 2019 - 18:22
|
#29
Posted 30 May 2019 - 18:30
La vânzare se colectează tva, dacă tva deductibil<colectat, societatea are tva de plata.
Bonul fiscal emis este documentul justificativ pentru încasare. La sfârșitul zilei se face suma bonurilor emise și suma obținută trebuie sa se găsească în casă sau contul bancar dacă sunt încasări prin POS. Pentru încasările cu filă cec sau bilet la ordin, nu se emite bon fiscal. Apare încasarea pe extrasul de cont și astfel se stinge datoria clientului respectiv. Bonul fiscal se poate anula în baza unui proces verbal unde cel care l-a emis explică motivele anularii bf și se semnează de administrator. Prea multe bonuri anulate pot atrage suspiciunea organelor de control fiscal și nimeni nu-și dorește asta. Edited by paco rabanne, 30 May 2019 - 18:51. |
#30
Posted 30 May 2019 - 18:48
factura se poate emite, dar orice firma o face in termen decent. in general firmele mari, pana in 20-25 ale lunii, deoarece dupa acea data contabilitatea inchide luna, pregateste declaratiile de depus la anaf.
o factura declarata ulterior, inseamna un fel de cosmar in contabilitate, declaratii rectificative la anaf, etc, nimeni nu are chef de asa ceva. anularea unui bon, la fel, trebuie sa facut un dosar cu proces verbal, nota explicativa si aprobarea ei, copii dupa receptii, si am uitat ce mai e, dar mai sunt. iar o situatie pe care toata lumea vrea sa o evite. ca exemplu, la inceputul lui ianuarie am inceput renovarea unui apartament, apoi cineva mi-a cerut facturi, ca-i trebuiau la banca. am umblat o tura pe la dedeman, leroy si brico depot si i-am scos facturile pentru toate bonurile pe care le aveam. |
#31
Posted 30 May 2019 - 18:59
cspot, on 30 mai 2019 - 14:07, said:
Desi de obicei se emite factura mai intai si apoi se face plata, nu exista nicio prevedere legala care sa te opreasca sa platesti ceva in avans. Și când plătești ceva în avans, ți se eliberează factură sau bon fiscal la momentul plății, nu după, pentru suma pe care o achiți. Factura e o informare a sumei de plată. Chitanța e o dovadă a plății. Bonul fiscal le îmbină oarecum pe amândouă, e și factură, dar și chitanță. Documentele fiscale au un regim special în cadrul unei societăți. Ele sunt înseriate, se eliberează în ordinea seriei și numărului. Nu pot emite azi factură pentru sume încasate ieri, la fel cum nu pot emite nici chitanță sau bon fiscal pentru așa ceva. Pot emite factură azi, pe care s-o încasez cu chitanță mâine, aici nu-i nicio problemă. Dar invers, nu se poate, pentru că nu pot emite o factură după ce tranzacția s-a realizat deja, mai ales dacă am mai și eliberat alte facturi în urma tranzacției. În cazul unui control, nu-i bine. Tot ce poate emite societatea e o factură proformă. Având în vedere că nu se înregistrează în contabilitate, se poate emite. În afară de asta, ei au dat deja toate documentele pe care trebuiau să le dea, și anume bonul fiscal. Puteau emite factură dacă era solicitată la momentul tranzacției. După două săptămâni, mai greu. |
#32
Posted 30 May 2019 - 21:28
dbv1974, on 30 mai 2019 - 18:15, said: Bonul fiscal face dovada vanzarii sau a prestarii serviciului, nu a incasarii! E drept pe bonul fiscal se evidentiaza modalitatea de incasare: numerar, card, op sau credit( incasarea ulterioara a livrarii sau prestarii serviciului)! Cred ca ești în eroare. Bonul fiscal confirma încasarea, cum era și chitanța, care se folosește și acum în anumite cazuri. On topic Poate ne tine la curent inițiatorul cum se termina treaba... Rezolvat sau renuntat🙄 |
#33
Posted 31 May 2019 - 08:31
superm, on 30 mai 2019 - 15:21, said:
De ce sa anuleze bonul fiscal ? Banii s-au dat si bonul asta reprezinta: incasarea banilor. Sigur nu bonul este o problema in emiterea facturii acum, nu are nicio treaba si nu rezolva nimic anularea lui (daca s-ar putea face). Raman la varianta cu circulatia marfurilor, stocuri si alte hartii...au scos din gestiune produsele si nu se complica sa faca o factura pe baza bonului dupa 2 saptamani... Intreaba un expert contabil care lucreaza cu firmele de retail si o sa-ti dea raspunsul. Bonul poate fi anulat in anumite conditii. Daca se face factura, se poate trece un text de genul " factura conforma cu bonul fiscal nr... din data...." si atat. Marile firme uzeaza de termenul de 15 zile sau in luna (adica te limiteaza la ultima zi a lunii) pe motiv de declaratii si munca pe care clientul nu o face. Cine vrea factura zice din prina. Acum, ca al nostru coleg nu a stiut sau nu i s-a zis, nu stiu cata vina are. Trebuia sa i se spuna ca trebuie factura. Singurele exceptate sunt bonurile fiscale de carburant cu CUI pe ele (un fel de facturi simplificate). |
|
#34
Posted 31 May 2019 - 09:46
superm, on 30 mai 2019 - 15:21, said:
De ce sa anuleze bonul fiscal ? Banii s-au dat si bonul asta reprezinta: incasarea banilor. Sigur nu bonul este o problema in emiterea facturii acum, nu are nicio treaba si nu rezolva nimic anularea lui (daca s-ar putea face). Pololica, on 31 mai 2019 - 08:31, said:
Intreaba un expert contabil care lucreaza cu firmele de retail si o sa-ti dea raspunsul. Bonul poate fi anulat in anumite conditii. Nu am spus ca nu se poate anula, se poate anula dar in anumite conditii speciale, cu multe hartii si semnaturi pentru ca banii s-au plimbat de atunci si cand anulezi inseamna ca dai banii inapoi in cele mai multe cazuri. Ideea este ca nu rezolva cazul anularea bonului ci il complica. Asteptam finalul... |
#35
Posted 31 May 2019 - 09:56
Finalul e ca nu o sa se complice sigur firma.
Daca e tarziu pentru emitere factura, io as emite o alta factura de valoarea aia, și ii fac imediat storno. Clientul duce la banca factura cu plus, io ma închid cu zero în contabilitate. |
#36
Posted 31 May 2019 - 10:06
Și la bancă verifică factura și o găsesc anulată și o refuză la decontare (în cazul simplu) sau fac plângere penală pentru înșelăciune (în varianta complicată). Inițiatorul trebuia să-și gestioneze mai bine interesele.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users