Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Contract abonament Telesat preluat de RCS-RDS

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
72 replies to this topic

#19
The Stressmaker

The Stressmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 25.10.2005
Sa zicem ca azi cineva s-a impiedicat de cablul care alimenteaza reteaua de switch-uri pana la cablul meu de net si a scos steckerul din priza. Dupa 15-20 minute de discutie cu reprezentanta RDS-RCS (folosind numarul de apel Telesat care se redirectioneaza imediat la call-center-ul RDS-RCS)  am observat dupa alte 15-20 de minute ca cineva a observat ca steckerul este scos din priza si l-a bagat la loc revenind semnalul si la mine.
In timpul discutiei am ajuns la o situatie hilara. Am cerut sa-mi dea o solutie sau locatie (o reprezentanta unde exista un jurist sau ceva asemanator) unde sa discut cu cineva specializat pe probleme juridice ca sa ma lamureasca in ce pozitie este contractul meu, la care mi s-a raspuns ca trebuie sa trimit email pe siteul RDS-RCS. Am intrebat-o cum pot sa trimit email-ul daca nu am acces la net si mi s-a raspuns sa-l trimit cand am net. Discutia a continuat tot asa, inclusiv cu citate din contract si alte asemenea. Pana la urma am obtinut un numar de telefon la cei de la "business" unde sa repet intrebarile si sa vad ce raspuns primesc.

Concluzia mea este ca cei de la call-center, inclusiv agentii de vanzari, daca ii scoti din tiparul pe care il repeta si incepi sa-i aduci pe teritoriul negocierii sau mai rau, al folosirii si impunerii respectarii termenilor de contract, se pierd si incep sa dea rapunsuri contradictorii. Preluarea clientilor Telesat/Canal S s-a facut rapid, cu intentia ca sa nu aiba clientii timp de gandire sub spectrul lipsei de net si nu s-au gandit ca sunt unii care pot lupta pentru drepturile lor. Daca reprezentantii cu care am vorbit ziceau, conform legii cutare paragraful cutare, ne alegi pe noi sau pe altii, altfel adio net, macar aveam si eu un punct de inceput. Nu sunt jurist dar cred ca pot sa-mi sustin ideile destul de bine, nevoia te invata.

@dani3I: ati fost sa platiti netul? platiti-l la aceeasi casierie (de preferat) si veti observa ca este sub numele firmei RDS-RCS, cu aceeasi suma de plata si aveti un ID de abonat RDS-RCS. Daca doar v-a contactat un reprezentant inseamna ca nu aveti telefonul in baza de date a Canal S si nici un contract cu RDS-RCS pentru ca altfel va trimiteau un sms pe data de 15-16 prin care va informau de preluarea abonamentului de la Canal S. Asta inseamna ca urmeaza sa fiti contactat de un alt reprezentant prin care se va incerca o noua "negociere". Tot asa urmeaza sa primiti un plic cu factura, tot cu sigla RDS-RCS si cu valorile contractului, inclusiv ID-ul in baza lor de date. Toate acestea va vor ajuta la negociere deoarece prin acestea ei recunosc in mod implicit, ca acel contract este inclus si este activat in baza lor de date iar fraza cu "nu exista" sau "este in afara perioadei contractuale" nu au valoare juridica ci sunt o metoda psihologica de manipulare de a-l convinge pe client ca sa semneze un contract nou. In momentul semnarii contractului probabil ca exista si o clauza de reziliere.
La mine, pana acum este simplu, le-am cerut sa-mi dea o solutie sa-mi pastrez ip-ul indicandu-mi un abonament din oferta lor, ceea ce nu au stiut sa raspunda. Din ce cunosc, contractul este valabil (cautati ultimul contract incheiat cu ei si acolo se indica perioada de expirare, de obicei 1 an "incepand cu data de") pana la expirarea perioadei iar clauzele, cel putin din contractul meu cu Telesat, sunt dezavantajoase pentru RCS-RDS. Cand au preluat firma au preluat si contractele cu clauzele lor si sunt obligati sa le respecte. Daca Telesat/Canal S dadea faliment atunci contractul se anula de la sine.

Cred ca situatia o pot descrie cel mai bine prin fraza "Proprietarul a vandut casa cu chiriasi cu tot iar noul proprietar a venit si a schimbat butucul de la usa de intrare fara sa lase cheia la chiriasi sa-si ia bunurile. Daca semneaza alt contract de inchiriere le da cheia de la alta camera". Daca acel IP este cheia de intrare atunci pastrarea vechiului contract sau o varianta discutata aici prin care se pastreaza ip-ul este necesara altfel puteti cere un contract "business" unde vi se aloca un IP fix (diferit de cel pe care il aveti acum).

#20
ogo

ogo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,537
  • Înscris: 07.03.2006
Cred ca nu vrei sa intelegi: RDS nu are nicio obligatie in a respecta un contract incheiat de tine cu CanalS. Totul se rezuma la: vrei internet semnezi in conditiile RDS, nu vrei internet nu semnezi cu RDS, ei nu te obliga (iarasi, poti cauta alt ISP care sa-ti satisfaca cerintele).
Analogia ta e gresita, din simplu motiv ca orice IP oferit de RDS chiar si CGN iti va oferi acces la/in internet IP-ul fiind cheia sa iesi din “casa” nu sa intri in ea.
Totodata, daca ti mortis la IP fix si RDS ca ISP, poti sa faci contractul pe firma (ta), RDS ofera la PJ IP fix.  



#21
The Stressmaker

The Stressmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 25.10.2005
Cred ca dv. nu intelegeti implicatiile contractelor comerciale. Atat timp cat Telesat, ca parte componenta a Canal S, a fost cumparat de RCS-RDS, acestia din urma s-au angajat sa respecte contractele incheiate anterior cumpararii. Asta inseamna ca RCS-RDS in acest moment nu mai au statut de terti ci de parte a contractului, cealalta jumatate a acestuia fiind eu. Contractele acestea sunt valabile pana la expirarea acestora sau pana la aparitia unei situatii care duce la invalidarea lor. Daca aveti un argument legal in favoarea celor spuse de dv. astept trimiterea catre legea respectiva sau informatia care va sustine afirmatia.
Si inca ceva, am repetat pana acum de cateva ori: "eu am internet prin reteaua existenta, retea pana nu demult in proprietatea Telesat. Nu am acces direct la echipamentele RCS-RDS (fibra)".
Sper ca s-a inteles.

#22
The Stressmaker

The Stressmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 25.10.2005
Revin cu o completare.
Am discutat cu cei de la departamentul "business" de la RCS-RDS. Din pacate, chiar daca prima parte a problemei pare rezolvata, cea cu ip fix pentru persoana fizica, partea a doua, cea cu pastrarea ip-ului actual, se pare ca nu ar fi posibila. In momentul de fata nu mai am alternative asa ca voi forta respectarea contractului actual pana la capat, sau macar pana transfer ce am de transferat. Daca rezolv ce am de rezolvat cu ip-ul actual, cel mai probabil voi alege un contract de "business" de 9 euro, chiar daca voi avea alt ip nu este o problema, macar acel ip va ramane fix.

Deja studiez informatiile disponibile pe site-ul ANCOM, mai exact aici http://www.ancom.org...tilizatori_4829 si apoi voi studia si informatiile disponibile pe site-ul ANPC. Din ce inteleg, aceste doua institutii pot sa-mi dea rapunsuri pe care reprezentantii din call-centerul RCS-RDS au evitat sa le dea.
Pana la noi informatii, studiez optiunile...

PS: nu am nimic cu cei de la RDS-RCS, chiar respect faptul ca sunt operatorii ISP cu cele mai mici preturi la acces la internet, fortand si scaderea preturilor la ceilalti operatori si prin aceasta permitand accesul tuturor la internet dar consider ca abordarea acestei situatii, a abonatilor Telesat, nu a fost cea mai inspirata pentru ca problema ma afecteaza in mod direct.
O ciudatenie a discutiei este ca s-a facut o remarca precum ca ip-urile nu au fost preluate si a evitat sa spuna cine le-a preluat chiar daca ip-ul face parte integranta din contract. Sa inteleg ca RCS-RDS a preluat doar baza de date cu clienti a Telesat si Canal S ? de cand am inceput discutiile, senzatia de "fum si ceata" a fost existenta de la inceput si in fiecare convorbire plus faptul ca se incearca limitarea informatiilor disponibile abonatilor Telesat, inclusiv informatiile legale referitoare la contractul preluat (comunicarea oficiala este imposibila in acest moment cu tot ce reprezinta firma Telesat, de la relatii cu clientii pana la orice alta informatie), fortandu-i subtil sa aleaga din oferta disponibila. Ceva de genul "contractul exista dar nu exista va rugam sa reziliati si apoi sa incheiati un contract cu noi"...

#23
ogo

ogo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,537
  • Înscris: 07.03.2006
Si eu ce ti-am zis pana acum? Contract pe PJ daca vrei ip fix (nu neaparat acelasi ca pana acum).
IP-urile resurse limitate intangibile si sunt atribuite de RIPE (in cazul de fata) iar la incetarea activitatii isp-ul, in cazul tau, trebuie sa le inapoieze iar RIPE le poate aloca oricarui isp/lir ce tine de ei. Nu e cum ISP-ul ar cumparat o flota de masini si sunt proprietatea lor pana la casare.

#24
dincadan78

dincadan78

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,436
  • Înscris: 29.04.2010
Cate discutii pt pastrarea unui IP fix. Bomba de la Hiroșima sau al doilea Cernobîl ar fi mici copii, fațã de aceasta "adevarata" problema de conexiune la internet. Deja sforãi. Unii chiar se plictisesc in viata asta, rau de tot.

#25
maiorukaki

maiorukaki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,289
  • Înscris: 24.03.2014
Da da. Exact. Ma intreb ce mari afaceri ai de ai nevoie de un ip fix...

Chiar ca stressmaker

Edited by maiorukaki, 31 May 2019 - 20:34.


#26
dincadan78

dincadan78

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,436
  • Înscris: 29.04.2010
Si pe "Persoana Fizica" pe deasupra...

#27
cyrusct82

cyrusct82

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 220
  • Înscris: 18.08.2011

 dincadan78, on 31 mai 2019 - 21:21, said:

Si pe "Persoana Fizica" pe deasupra...
"Care este"

#28
The Stressmaker

The Stressmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 25.10.2005
Cu tot respectul, intrati in offtopic. Nu conteaza ce motive am ca sa folosesc acest ip. Discutia aceasta este legata de aspectele legale ale unui contract de prestari servicii preluat de alta firma.
Si da, "persoana fizica" poate plati mai mult daca vrea ip fix. Eu nu sunt ca majoritatea sa am viteza maxima pe youtube la filme 4k cu pisici si catei.

@ogo: multumesc de info, apropos de ip-uri. Ca idee, Telesat a fost cumparata de Canal S si a ramas entitate separata, dar in cadrul Canal S si cu acelasi pool de ip-uri dintr-un motiv simplu, modul de alcatuire a contractelor de internet care includ in cadrul contractului si IP-ul. Asa ca, prin analogie, cumpararea de catre RCS-RDS a Canal S nu duce automat la inapoierea ip-urilor Telesat la sursa. Cei de la RCS-RDS limiteaza foarte mult informatiile despre aceasta preluare si nu am alte informatii inafara celor scrise aici. Cat despre CGN, eu sunt de moda veche, "vreau felia mea de internet si nu vreau s-o impart cu nimeni". Stiu ca IPv4 s-au terminat de mult (deja este razboi pentru eliberarea ip-urilor alocate primilor ISP (clasa A, si care sunt de genul statia de lucru si ip-ul), cam de acum 3 ani, si alocarea unui ip fix este "premium" asa ca sunt dispus sa platesc mai mult (in limite rezonabile totusi).

Edited by The Stressmaker, 01 June 2019 - 07:25.


#29
dincadan78

dincadan78

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,436
  • Înscris: 29.04.2010
Tu esti un om deosebit de ceilalti. Meriti un provider mai bun! Iti dorim succes pe partia de la Clabucet!

#30
The Stressmaker

The Stressmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 25.10.2005
Total offtopic. Si pe deasupra si sarcastic.
Sa fii sanatos.

#31
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
RCS & RDS _NU_ are in oferta un abonament care sa includa facilitatile pe care ti le doresti deci este imposibil pentru ei sa iti ofere ce doresti, ma refer aici la tine ca persoana fizica acum intelegi de ce contractul tau semnat cu firma X devine nul operatorul nu poate oferi serviciul. Asa ca noul operator ofera alternativa de a rezilia si a cauta un operator care sa iti ofere ce doresti sau sa faci contract pentru un serviciu oferit de actualul operator, in cazul de fata RDS.
Contractul tau vechi de 10 ani e cam zero ca e demult (in teorie) expirata perioada contractuala aia minima. Depinde cum au facut aia de la Telesat contractele.

PS: La o cumparare de acest gen se poate cumpara compania, reteaua sau clientii. Daca RDS vine si zice "noi am cumparat reteaua Telesat (sau basini cum se cheama firma aia) nu am preluat si clientii lor" nu ai ce face contractul tau iar e null daca fostul operator ridica din umeri si zice ca nu mai au cum sa iti furnizeze serviciul ala. Iar RDS cumpara reteaua niciodata nu preia contractele (clientii) acestea sunt nou facute cu RDS.

LE: Same shit si la resursele IP, pot fi cumparate de un nou operator sau pot merge la RIR / LIR in cazul in care operatorul X cumpara doar reteaua operatorului Y. In RO de obicei se preluau si resursele IP la astfel de tranzactii urmand ca noul operator sa faca modificarile la RIPE (route-object cu Originator AS-ul noului ISP / operator).

Edited by MembruAnonim, 01 June 2019 - 21:08.


#32
Inginerul_

Inginerul_

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,946
  • Înscris: 18.02.2018

 MembruAnonim, on 01 iunie 2019 - 21:02, said:

Contractul tau vechi de 10 ani e cam zero ca e demult (in teorie) expirata perioada contractuala aia minima. Depinde cum au facut aia de la Telesat contractele.
Daca are in conditile contractuale prevederea precum ca relatia contractuala se prelungeste automat peste perioada minima pana la denuntarea de catre una din parti, contractul e bun si peste 50 de ani. Sau 100. De aceea exista prelungirea automata si pe termen nelimitat, pentru convenienta partilor si pentru ca furnizorul sa nu tipareasca inutil tone de maculatura in fiecare an.

#33
The Stressmaker

The Stressmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 25.10.2005
@ Inginerul_ : aveti dreptate, aici sunt prevederile de la capitolul 3, "durata contractului", citez :"Prezentul contract se incheie incepand cu data de 22.02.2011 , pe o perioada initiala de douazeci si patru de luni si va fi prelungit automat, cu perioade succesive de douasprezece luni, daca nici una din partile contractante nu solicita incetarea contractului. Se vor aplica toate clauzele din contractul initial incheiat, nefiind necesara incheierea unui nou contract". Am reprodus cat mai bine clauza care defineste acest lucru din contractul actual. Mai exista o versiune mai veche a acestui contract, din 2009 cu aceleasi prevederi si acelasi IP, de aceea am zis ca am ip-ul de 10 ani. Eu consider ca cei de la RDS-RCS au acest contract, transferat odata cu baza de date cu clienti si cunosc bine acest lucru.

@Kagaroth : RCS-RDS ofera ceea ce am nevoie, in speta abonamentul business de 9 euro cu IP fix care se acorda si persoanelor fizice. Ideea este ca la momentul cumpararii, care apropos, odata cu clientii au cumparat si ip-urile, asa este construit contractul actual pe care il am, trebuiau sa analizeze situatia si sa vina cu o solutie de integrare in noile abonamente din oferta, specifica doar clientilor Telesat (si prin extindere si celor Canal S). Solutia simpla este realizarea noilor contracte pe structura acestora de business cu optiunea sa fie selectat ip-ul ca si ip-ul vechi al clientului Telesat. Asa, o mica parte din clientii Telesat, cei ca mine, nu vor avea probleme sa aleaga o optiune din oferta actuala RCS-RDS. Analizand contractul pe care il am si care a fost inclus in baza de date a RCS-RDS deci este valid, se pare ca RCS-RDS au cumparat la pachet clientii+ip-urile pentru ca nu au avut alta optiune data fiind structura acestui contract. Asta inseamna ca, dat fiind ca IP-urile  IPv4 sunt epuizate de ani de zile iar trecerea la IPv6 inca are sincope, IP-urile acestea sunt o gura de oxigen pentru reteaua CGN daca extrapolez ca la fiecare IP se pot conecta cam 65000 de utilizatori/conexiuni in spatele unui CNAT.  Dar pentru a face acest lucru trebuie sa "sparga" contractele vechi ca sa separe clientul de IP. Consider ca atat timp cat au solutia tehnica de a asigura internet la puntul de conexiune cu cablul meu de internet (dovada faptul ca scriu aici) nu vad o problema sa asigure acest ip prin reteaua existenta de fibra, pentru ca pentru mine nu este o problema sa folosesc PPPoE in locul autentificarii actuale si pe ont-urile de fibra (metoda de autentificare nu este specificata clar in contract asa ca nu ar fi o problema autentificarea PPPoE). Fiind un contract comercial (si-au asumat respectarea acestuia la momentul semnarii actelor de cumparare a Telesat, este singura metoda ca ip-urile sa nu se intoarca la sursa, de accea atata secretomanie) sunt obligati sa asigure solutia de conectare si solutia de conectare poate deveni parte integranta a noului contract sau act aditional la contractul vechi.
Da, stiu ca RDS-RCS utilizeaza in mod extins CNAT pentru ca este singura metoda de a asigura internet ieftin la atatia clienti dar cu dezavantajul pierderii conexiunii "end to end". Asta este realitatea utilizatorilor "fizici", pierderea accesului direct la internet. De exemplu IP-ul meu este recreeat (sau probabil e doar o impachetare IPv6) in ultimul server, cel de interconexiune cu vechea retea Telesat, iar in rest sunt 5 servere "de transfer" care incep cu 10 si unul cu 172 (cel de interconexiune), deci ip-uri "locale" in interiorul retelei RDS-RCS ceea ce arata cumva amploarea retelei CNAT. Si asta se poate vedea la un simplu tracert pe google.ro.

Discutiile referitoare la faptul ca profit de RCS-RDS sau de reteaua de fibra nu-si au rostul aici, eu sunt un client ca oricare altul si cer sa-mi fie respectate drepturile, client preluat prin cumparare de la un alt ISP (la acel moment, inaintea semnarii actelor, Telesat era alt ISP si parte componenta a Canal S) iar RCS-RDS trebuie sa asigure solutia tehnica de conectare pana la client. Contractul cu Telesat fiind unul comercial, se supune legilor din Romania si este protejat de acestea inclusiv tot ce tine de protectia legala a partilor. Adica, daca eu raman fara internet si RCS-RDS poate asigura partea tehnica dar nu se realizeaza acest lucru in intervalul specificat (am in contract uptime de 98% pe luna, cam 15 ore de downtime), se ajunge la un litigiu. Doar o denuntare unilaterala, poate invalida acest contract iar in cazul meu consider ca o oferta business cu acelasi IP ca si cel existent poate sa ma faca sa reziliez contractul existent inainte de expirarea acestuia. Altfel, contractul meu va ajunge la final, estimez undeva la 21.02.2020, cu notificare anterioara acestei date din partea RCS-RDS. Neavand o discutie reala si la obiect, pana in acest moment, cu un reprezentant RCS-RDS in care sa se lamureasca natura contractului meu in cadrul RCS-RDS si posibilele alternative la acesta din oferta actuala a RDS-RCS, nu am alta alternativa inafara pastrarii contractului actual. Momentan nu iau nici o decizie, mai astept un raspuns.

Cat despre viteza retelei fizice existente a Telesat pot sa spun ca am "simtit" acest lucru cand, in niste conditii ideale de acum cativa ani, am avut o viteza de 12MBytes/sec ceea ce se explica doar prin compresie (fata de maximum 100Mb sau 10MByte ai interfetei) si prin faptul ca eram singur pe "teava" in acel moment. Traficul a fost sustinut si nu un speedtest de la o locatie din oras asa ca nu a fost ceva de moment iar intrarea unui alt utilizator in zona de retea a redus viteza la 8-9MBytes/sec. Si asta cu interfata clasica RJ45 10/100 si nu Gigabit si/sau fibra. Tin minte acest lucru pentru ca PC-ul a "inghetat" timp de cateva minute din aceast cauza. Oricum reteaua fizica isi arata varsta asa ca nu am ce sa-i reprosez.

Daca am gresit cu ceva va rog sa ma corectati, in limita decentei.

#34
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Off-topic: Intr-o retea MPLS enabled nu este necesara "vederea" tuturor hop-urilor intermediare din interior-ul acelei retele aka vezi CPE-ul tau, vezi primul router al ISP-ului (PE-ul) apoi vezi ultimul router al ISP-ului (P / PE) si apoi ai mai vedea router-ul de border / exchange. Intre PE / PE sau PE / P pot exista 20 de alte routere. Ideea este ca nu are treaba cu IPv4, IPv6 sau CGN.

Legat de situatia de mai sus trebuie inteles ca RDS a cumparat de-a-lungul timpului destul de multe alte retele mici sau mai mari si daca ar fi integrat abonamentele de la fiecare in clipa de fata oferta lor ar fi fost greu de intretinut si nu are rost. In acte probabil au cumparat doar reteaua, nu clientii (baza de date cu clientii cum s-a mai spus pe topic), probabil nu au cumparat firma in sine si automat sunt fortati sa pastreze termenii contractelor existente ale acelei firme cu clientii acelei firme. Ideea este ca in cazul tau ai un contract semnat intre tine ca beneficiar si o firma X ca furnizor. Firma X nu mai exista sau exista insa a vandut reteaua de acces Internet catre o firma Y, din acest motiv pentru firma Y tu esti client nou deci trebuie sa semnezi contract nou cu firma Y si sa alegi un serviciu din portofoliul firmei Y. Cam asta este logica. Dupa cum am spus RDS nu a cumparat contractul tau de furnizare servicii de la Telesat whatever. Asta este motivul pentru care, probabil, contractul avut de tine cu Telesat whatever devine nul. Situatia asta se intampla si s-a intamplat de fiecare data cand RDS a cumparat o alta firma / retea. Asta am auzit din diverse surse.

PS: Nu stiu daca OPC / ANPC au ce face in acest caz deoarece dupa cum am spus in acest caz nu se preiau contractele clientilor sau cliuentii si astfel noul proprietar sa fie fortat in a respecta ceva ce el oricum nu ofera sau daca ofera atunci ofera doar la un anumit tip de serviciu.

Edited by MembruAnonim, 02 June 2019 - 12:15.


#35
ogo

ogo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,537
  • Înscris: 07.03.2006
@stressmaker
Fara suparare, dar ai o capacitate limitata de a intelege cum functioneaza internetul dpdv tehnic dar nu numai (si partea comerciala iti da mari dureri de cap).

#36
The Stressmaker

The Stressmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 25.10.2005
@Kagaroth: asta vad la un tracert pe google.ro:

|------------------------------------------------------------------------------------------|
|   WinMTR statistics    |
|    Host   -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| EDITAT - 0 |   25 |   25 | 0 | 0 | 1 | 0 |
|    gw1-fiber.tsat.ro - 0 |   25 |   25 | 1 | 1 | 2 | 1 |
|   C1-ge0.tsat.ro - 0 |   25 |   25 | 1 | 1 | 6 | 1 |
| 172.16.254.6 - 0 |   25 |   25 | 1 | 1 | 4 | 1 |
| 10.236.139.9 - 0 |   25 |   25 | 2 | 2 | 5 | 3 |
|    10.220.154.42 - 0 |   25 |   25 | 2 | 3 |   20 | 3 |
|    10.220.133.41 - 0 |   25 |   25 | 7 | 8 |   19 | 8 |
|    10.220.131.91 - 0 |   25 |   25 |   16 |   17 |   25 |   17 |
|    10.220.153.20 - 0 |   25 |   25 |   20 |   23 |   59 |   21 |
|    213-154-130-234.rdsnet.ro - 0 |   25 |   25 |   25 |   31 |   97 |   26 |
|   74.125.242.241 - 0 |   25 |   25 |   25 |   26 |   27 |   26 |
|   216.239.35.183 - 0 |   25 |   25 |   26 |   26 |   28 |   26 |
| bud02s27-in-f3.1e100.net - 0 |   25 |   25 |   20 |   20 |   21 |   20 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
   WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider

Asta inseamna ca cele 6 servere, exceptand punctul de iesire (asa ar fi 7), sunt in reteaua locala a RDS-RCS. Da, exista posibilitatea sa existe cu mult mai multe echipamente pe traseu dar nu asta conteaza. Conteaza ca traficul este redirectionat prin reteaua RCS-RDS si nu prin Interlan, ca mai inainte (la origine reteaua aceasta a fost una de cartier ca apoi sa se numeasca Elitenet apoi Joinet si au luat o perioada internet de la RDS-RCS dar in urma unui litigiu au fost nevoiti sa ia de la Interlan si la urma a fost cumparata de Telesat care apoi a fost cumparat de Canal S). Faptul ca serverele in discutie sunt cu ip-uri specifice CNAT (nu intru in polemici aici, stim ca este asa) asta inseamna ca datele pentru IP-ul meu ori sunt impachetate intr-un frame IPv6 si despachetate la cel cu 172 si/sau IP-ul este recreeat la serverul de iesire (172) printr-un DHCPv4 si transfer in frame-uri IPv4 intre aceste servere. Poate nu am acum toate cunostintele necesare dar pot sa invat.

Ceea ce v-am povestit este ce am vazut si auzit si cum am perceput situatia. Poate este o parere subiectiva dar asta este situatia asa cum o vad eu. Si probabil, la fel ca mine, sunt destui care au o stare de frustrare/enervare (spuneti-ii cum vreti) in situatia de fata. Daca reprezentantii RCS-RDS veneau cu argumente logice atunci trebuia sa le iau in considerare. Cat despre conditiile cumpararii IP-urilor, data fiind structura contractelor care include si IP-ul in acesta, daca cumparau partial, doar baza de date cu clientii, erau obligati sa intoarca IP-urile la sursa (prin sursa se intelege ARNIC ca parte componenta a IANA) si astfel se intra in litigiu comercial cu beneficiarul deoarece nu se respecta contractul. La fel, IP-urile se intorc la sursa in cazul falimentului Telesat. Va recomand sa observati numele serverelor de pe pozitia a doua si a treia, sunt servere proprii Telesat si au ramas aceleasi inclusiv dupa preluarea Telesat de catre Canal S. Intrati pe pagina oficiala a Telesat (care specifica clar ca este vorba de "contract de transfer de activitate"). Daca Telesat dadea faliment erau obligati sa inceteze imediat folosirea acestor ip-uri iar RDS-RCS erau obligati sa intrerupa imediat furnizarea de internet pe aceste IP-uri. Am citit si despre situatiile de transfer partial de activitate (celebru este cazul "mega image") dar acestea nu implica "spargerea" contractelor existente in bucati ci vanzarea companiei pe bucati. Si ajungem la un element interesant. Daca RDS-RCS ar fi cumparat doar baza de date cu clientii, conform contractelor trebuia sa asigure IP-ul pentru fiecare din surse proprii, prin acte aditionale sau sa riste trimiterea in judecata de catre mii de clienti. Nu cred ca cineva de la "comercial" de la RDS-RCS este atat de naiv sa renunte la un pool consistent de IP-uri IPv4 doar pentru a avea clientii Telesat. Si da, firmele mici detin pool-uri de IPv4, pentru ca s-au infiintat pe vremea cand IP-urile se luau "la calup" si nu "la bucata" cum este acum. Elementul forte al RCS-RDS in negociere a fost, probabil, si directiva prin care se prevede eliminarea cablurilor aeriene, situatie prin care functiona reteaua Telesat (cabluri atarnate intre blocuri si deasupra strazilor).
Si inca ceva. In contractul pe care il am se prevede si situatia transferului contractului catre altcineva. Daca contractul meu era nul la momentul vanzarii Telesat, atunci ip-ul pe care il am acum trebuie sa se intoarca la sursa iar RCS-RDS era obligata sa inceteze furnizarea semnalului la adresa mea incepand cu 1 mai 2019. La fel, nu trebuia sa existe o factura emisa pe acest serviciu dupa 1 mai 2019, de catre RCS-RDS, care sa includa aceste informatii referitoare la contractul de internet. Aceasta factura indica faptul ca RCS-RDS ofera in acest moment acest serviciu.

Nu critic pe nimeni ci vreau doar sa fiu respectat in termenii contractului. ANPC si ANCOM sunt institutiile care pot fi implicate in astfel de litigii pentru ca preluarea unui contract de catre alta firma nu implica invalidarea lui ci doar un transfer al obligatiilor catre acea firma.

@ogo: nu am acces la partea de infrastructura a ISP-ului pentru analiza si puteti zice ca am o capacitate limitata de a intelege internetul pentru ca daca l-as intelege in totalitate as lua-o razna. Sincer, nici nu ma intereseaza prea mult cum este furnizat semnalul de internet in interiorul ISP pana la cablul meu de internet atat timp cat se respecta termenii contractului (e treaba ISP-ului cum sa-si administreze reteaua). Este adevarat ca partea comerciala imi da batai de cap pentru ca altfel mi-as fi angajat un avocat si as fi scapat de aceasta problema. Totusi, pana in acest moment, RCS-RDS si-a respectat partea de contract chiar daca s-au facut numeroase insinuari (da, este doar o insinuare mentionarea de catre un reprezentant al acesteia ca de la 1 iunie raman fara internet sau contractul nu este valid ), asa ca nu vad necesitatea de a apela la un avocat sau la alte institutii. In momentul intreruperii semnalului de internet, de abia atunci voi lua atitudine si nu mai devreme.

PS: pe vremea de inceput a colaborarii mele cu Elitenet/Joinet am facut "vanatoare" in retea pentru ca erau si unii care vroiau sa "fure" acces la internet inclusiv prin clonare de IP si clonare de mac (erau cei care nu plateau sau aveau doar IP local, platind mai putin, iar reteaua nu avea switch-uri cu management ci unele obisnuite). Un sniffer era suficient pentru ca nu se folosea https la scara larga si asa puteam sa-l urmaresc pe ala care iesea pe net cu ip-ul meu (sau al altuia, foloseam filtru pe MAC daca lua IP-urile la rand) inclusiv paginile accesate. In general, ca sa-l gasesc, ma foloseam de natura umana, tentatia de a folosi dc++ -ul local era mare plus alte programe de chat. Apoi informatiile ajungeau la adminul retelei si in cateva ore aveam net la loc (sau ii asiguram ddos, daca statea pe IP-ul meu, ca sa-i blochez placa de retea si astfel aveam net). Altii mai "curajosi" faceau un LAN propriu in reteaua ISP-ului catre cei cu IP local si astfel aveau internet pe gratis sau ii plateau celui cu ip public (asta nu ma interesa direct ci am observat-o in perioadele de "vanatoare" si era strict treaba ISP-ului). Am vazut flood (ddos, cu retea incarcata cu 99,8%), am vazut o sectiune de retea pusa in genunchi de un switch "traznit" (au fost vre-o 3 in linie in acea perioada de la un PC la care au cedat condensatorii din sursa si a bagat 220V pe retea), insularizare, etc. Au fost vremuri frumoase...

Mai sunt multe de scris dar  ma opresc aici din respect pentru ceilalti. Scuze pentru postarile lungi.

Edited by The Stressmaker, 02 June 2019 - 19:29.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate