Al 3-lea BMW F30 LCI B47 - 2016
Last Updated: Mar 29 2024 14:39, Started by
InTech
, May 17 2019 13:45
·
8
#1
Posted 17 May 2019 - 13:45
Dupa prima masina ->> https://forum.softpe...-automata-2005/
pe care am luat-o in ideea de a fi cea mai ieftina masina cu automata, ce intamplator s-a nimerit a fi un BMW vechi stricacios si semi-teapa, l-am luat pe al doilea ->>> https://forum.softpe...mw-320d-xdrive/ de care m-am indragostit imediat si dupa care inca plang. Nici nu credeam cand am luat 3-ar-ul xDrive ca o sa dureze doar 3 saptamani relatia. Dupa ce am ramas fara masina, am cautat tot ceva cu xDrive; gasisem un 3GT din Oct 2014 la APAN Braila ( 19.000 E ), dar a dat avans altcineva pana m-am hotarat eu. Am fost la un pas sa iau un alt 3GT la 27500 E de la APAN Iasi. De ce vroiam de la APAN ? Pentru ca ofera garantie 2 ani in pretul lor foarte umflat. Masina pe care pana la urma am luat-o, a fost una ce am tot evitat-o pentru ca era EfficientDynamics si pentru ca ar fi insemnat sa ma intorc la tractiune spate, si pentru ca ARE UN VOLAN URAT. Am cantarit dotarile si ce avantaje ofera masina descrisa mai jos, si pana la urma am luat-o. F30 LCI 320D EfficientDynamics - August 2015 ( sau 2016 cum zice baietii ) 2.0 Diesel EURO 6 ( B47 ) 163 cp 400 Nm @ 1750–2250 rpm; comparat cu N47 non-ED ce are o plaja mai mare: 380 Nm @ 1,750–2,750 rpm 157.000 km Pret: 18900 Euro CASCO: 900 Euro RCA:800 RON Masina a fost utilizata de la jumatatea lui August 2015 pana in Iunie 2018; adica aproape 2 ani si 10 luni. Am calculat, am impartit, impreuna cu istoricul de km de pe auto-records si ce mi-a dat APAN-ul, neamtul a facut 55.000 km pe an. Am platit la misto 13 Euro pe un site de se lauda ca dau raport de avarii, si am avut noroc ca facuse crawl la anuntul de la licitatia din Germania de asta-vara; dragut. Ea a fost adusa in tara si pusa la vanzare din Noiembrie 2018 la un pret putin mai mare decat cel la care am luat-o eu. Cele 3 mari lipsuri comparativ cu xDrive-ul non-FL ? - lipsa xDrive - lipsa pachet chrome exterior impreuna cu culoarea deosebita - lipsa piele interior Ce are in plus fata de xDrive-ul non-FL ? - e cu 2 ani juma mai noua - e facelift-ul, adica are cu totul alt motor - scaune si volan incalzite - Adaptive Full LED Headlights - stopuri LED redesigned - comfort access inclusiv pentru portbagaj ( faza cu piciorul pe dedesupt ) - HUD; nu m-a interesat Head Up display-ul pentru ca nu stiam ce inseamna sa ai asa ceva; acum nu as putea fara - modul KAFAS2 cu camera sus in parbriz ce o foloseste pentru road sign detection si faza lunga automata Directia: Daca ma plangeam in momentul in care am trecut de la E90 la F30 ca directia e un cacat, acum sunt mai bucuros ca niciodata. Initial am zis ca e placebo or something, si ca e imposibil ca directia sa fie mai buna decat cea F30 non-LCI, ca doar e aceeasi masina, dar m-am apucat sa caut pe forumuri daca au schimbat ceva la directia de pe F30 LCI si aparent mai toti spun ca e diferenta mare intre F30 si F30 LCI la directie. Cica ar fi schimbat caseta de directie plus softul ei; dracu stie; ceva pe acolo au schimbat. Precizia e cuvantul magic. Suspensia: Comparativ cu xDrive-ul e foarte joasa, variantele EfficientDynamics au garda la sol de 127 mm. Arcurile sunt mai dure, le-am cautat dupa cod si am vazut ca se pun pe cele cu suspensie M-Sport, la fel si amortizoarele, tot de M-Sport. Se vede ca e dura pentru ca am caucicuri pe 205/60 R16 si nu ma simt deloc ca-n barca. Motorul: Mult mai silentios decat N47 184 CP. Se simte ca e detuned la partea de putere si plaja de cuplu redusa; pe F30-ul cu N47 ca sa "plec mai tare" sau pentru anumite reprize mai agresive de acceleratie nu trebuia sa depasesc 3000 rpm. Ideea e ca tre sa bag picioru in ea mai tare ca sa fuga; dar depinde ce-i drept si de treapta in care sunt. Desi problema cu lantul de pe N47 s-a rezolvat inca de pe reviziile din 2009 ale acestuia, macar acum nu mai trebuie sa port discutia "boss la tine se rupe lantu" cu nimeni. Cutia: Schimbata pe garantie la 100.000 km, in motivatia cu care s-a dus la reprezentanta scria ca smuceste Ma gandesc ca a tractat cu ea pentru ca are cui de tractare EGR: Schimbat la 50.000 km Schimbat la 100.000 km Ma astept sa am probleme in curand; dar sper sa nu. Luminile: Angel eyes-urile nu mai sunt angel eyes de vreo 2-3 ani. Ci sunt Icon Ring sau tot felul de forme, adica naiba sa le ia, mai frumusele as zice. Faza lunga automata e de vis. Atat ca lumineaza bine, cat si ca schimba cum si cand trebuie. N-as putea sa conduc o masina fara asa ceva. Headup display: N-as fi zis vreodata ca am nevoie de prostia asta. E vis. Ma simt ca-n avion. Tuning: I-am pus nari negru lucios pentru ca cele de chrome nu-si aveau rostul, masina nevand nicaieri chrome, nici pe bara jos, nici pe laterala, nicaieri. Din ce inteleg am castigat si vreo 12 CP si multe-multe cupluri Newton. Consum: Am o medie de 8.5l / 100 km pe ultimii 1000 km. Chiar se vede ca atunci cand merg in afara judetului imi scade media de consum. Teoretic are consum declarat de 3.3 L / 100 km in afara cu 99 g CO2. Revizie: Mi-au dat-o cu uleiul si filtrele schimbate de ei, dar probabil ca o sa o fac peste 8000 km, adica cand fac 10000 km. Consumabile: Schimbat placute spate. Am gasit oferta OE BMW la 270 RON pe epiesa. 100 RON montajul iar senzorul 50 RON. La reprezentanta era 1200 RON toata treaba asta. Non-Facelift vs Facelift: Desi din masina nu se vede, stopurile sunt bestiale comparativ cu non-FL. Din masina, diferenta o fac directia imbunatatita si motorul. Cu toate astea, as fi preferat sa am piele in interior si exteriorul vechi de non-FL. Ce ii trebuie: Un remap la normal, adica la 190 CP si cu o curba de cuplu asa cum trebuie; ma costa vreo 400 Euro; deocamdata n-are rost. Retrofit la NBT. E vreo 500 Euro. Deocamdata am EntryNav. Ecranul mic, frame-uri putine fata de NBT la tranzitiile ecranului. Functionalitatea ok. Deocamdata n-are rost. IMG_6057.JPG 424.31K 371 downloads IMG_6053.JPG 466.38K 345 downloads IMG_6712.jpg 185.83K 344 downloads IMG_6048.JPG 469.44K 360 downloads IMG_6046.JPG 495.01K 520 downloads IMG_6044.JPG 215.21K 648 downloads IMG_6043.JPG 334.2K 603 downloads |
#2
Posted 17 May 2019 - 16:24
Cele eff dynamics edition ca sa le faci de 190 de cai practic nu poti decat printr-o resoftare la o firma privata. Curba de cuplu nu ai cum sa o modifici la reprezentanta, ci doar prin resoftare modificandu-ti in totalitate mapa de injectie.
Avantajul masinii este ca e mai economica decat modelele de 190 de cai. "Din ce inteleg am castigat si vreo 12 CP si multe-multe cupluri Newton."- adica? |
#3
Posted 17 May 2019 - 20:11
De data asta, sa fie cu noroc si fara nefacute! S-o stapinesti sanatos si drumuri libere!
|
#4
Posted 17 May 2019 - 20:38
cavaliere, on 17 mai 2019 - 16:24, said:
Cele eff dynamics edition ca sa le faci de 190 de cai practic nu poti decat printr-o resoftare la o firma privata. Curba de cuplu nu ai cum sa o modifici la reprezentanta, ci doar prin resoftare modificandu-ti in totalitate mapa de injectie. Avantajul masinii este ca e mai economica decat modelele de 190 de cai. "Din ce inteleg am castigat si vreo 12 CP si multe-multe cupluri Newton."- adica? Da. Dar nu ma risc mai ales acu sa rescriu hartile din ECU-uri. E ok si cum e acum. Era o gluma cu acel castig de cai de la grile. |
#5
Posted 17 May 2019 - 20:54
InTech, on 17 mai 2019 - 20:38, said: Da. Dar nu ma risc mai ales acu sa rescriu hartile din ECU-uri. E ok si cum e acum. Era o gluma cu acel castig de cai de la grile. eu zic sa o lasi asa cum este, nu e mare diferenta oricum. Incearca sa dai cutia pe sport cand vrei sa mergi mai alert, o sa simti o mare diferenta fata de modul confort. Sa mergi sa verifici daca e in campania pt schimb egr, nu de alta, dar se actualizeaza de la luna la luna. |
#6
Posted 19 May 2019 - 16:18
Racitorul de EGR mi l-au verificat chiar cand am verificat-o la reprezentanta in vederea achizitionarii.
Daca dau cutia pe sport imi place ca vad treapta in care sunt in cluster, la non-LCI nu apare ( ori o fi de la codarea KOMBI-ului ?! ). Intr-adevar, o tine in inferioare si e fun. Putin mai fun e cand dau modul Sport si tine atat in inferioare, dar intareste si directia. Sau cum zice baietii: acum sta altfel pe sosea, desi 1% din F30-urile care ajung la noi au EDC ( sau cum zice baietii: perne ). Eu unul, fara sa fiu ipocrit, ma bucur ca nu am, costa o caruta de bani cand pica, nu mi-as permite. Edited by InTech, 19 May 2019 - 16:18. |
#7
Posted 20 May 2019 - 10:28
am peirdut topicul ăsta. de asta asta să fie cu noroc din toate privințele. achiziția pare foarte bună.
ce îi lipsește? intră repede pe allegro și cumpără un interior pe măsură. |
#8
Posted 20 May 2019 - 10:55
Surprinzator, in realitate arata mai bine decat in poze. O ajuta si uzura aproape inexistenta.
N-are rost sa dau 1000 Euro pe interior sau chiar mai bine; daca ar fi fost as fi pus din prima bani si mi-as fi luat-o calumea. Singura modificare au fost acele nari la 200 RON. care chiar au meritat. |
#9
Posted 20 May 2019 - 18:46
Nu toata lumea stie ce inseamna "LCI". E cumva o caracteristica deosebita incat sa merite mentionarea?
|
#11
Posted 12 June 2019 - 09:33
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gyZPDo74WJY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
^^^ Am facut un test de acceleratie pe o portiune de drum slab circulata ( spre vama Giurgiulesti ). Se poate vedea in video ca e aproape ca-n fabrica ( 7.8 sec oficial vs 8 cat am scos eu ). Scuze pentru sunetul problematic. 2 luni si 3000 km. Am incheiat RCA la City cu 680 RON / an si am schimbat CASCO de la City unde il plateam lunar la Allianz la o polita de 850 Euro. Next step: sa pun o diagnoza competenta pe ea sa vad care-i treaba cu DPF-ul. Cand s-a regenerat ultima oara, daca a fost cu succes, etc. Assta ca sa o scot la un drum lung, nu de alta. E prima oara cand am o masina cu DPF ce o tin mai mult de 3 sapt, si nu vreau sa fie problema de razboi. |
#12
Posted 12 June 2019 - 13:59
Pai la rulajul actual, inseamna ca faci 18k anual... Alearg-o, da-o dracu, ca doar ai diesel...
Drumuri libere! |
#13
Posted 12 June 2019 - 15:34
Promit sa o fac. Nu prea am avut drumuri de facut in ultima vreme ( Viata sociala 0 )
Dar intr-adevar e placut sa mergi cu ea in afara, consuma NESIMTIT de putin. |
#14
Posted 13 June 2019 - 19:33
InTech, on 12 iunie 2019 - 15:34, said:
Promit sa o fac. Nu prea am avut drumuri de facut in ultima vreme ( Viata sociala 0 ) Dar intr-adevar e placut sa mergi cu ea in afara, consuma NESIMTIT de putin. Cat de mic poa'sa fie consumul ala? Iti doreai sa fie mai mare? Sa ne zici daca ai reusit sa atingi consumul declarat in carte. |
#15
Posted 14 June 2019 - 07:46
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/HQFtwLVgDRc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Am reusit sa fac o filmare cu sunet ok. Lipsea de pe YouTube testul de acc pentru ED B47. In carte scrie 3.3 L / 100 km pentru extra urban. Hopefully o sa fac un drum de Mamaia cu pletosii mei vara asta. Mi s-a restartat HeadUnit-ul a 2-a oara, si ce am observat este ca era conectat la un iPod Shuffle mai vechi ca si prima oara cand s-a intamplat. Cine a scris parte mica din codul player-ului de Apple in Accessory Mode ? Ma bucur ca nu am scris engine management. |
|
#16
Posted 19 June 2019 - 10:38
Am pus-o zilele trecute pe tester. Dupa 2 ani si am reusit sa imi fac propriul setup atat cu ENET cat si cu K-DCAN.
Atat pe Carista OBD + BimmerLink cat si pe ISTA+ imi aratau ca ultima regenerare fusese in urma cu vreo 200 km iar DPF-ul mai are viata cam 100.600 km. Am scos-o altaieri si la un drum de 90 km ( GL - Tecuci ). Consum 4.2 L / 100 km. Dragut. |
#18
Posted 25 June 2019 - 10:08
65028489_450598775736172_8355736961721303040_n.jpg 29.21K
205 downloads
Cam asta zice. Aproape 3 luni si aproape 4000 km parcursi. Mi-am tras o camera video ( Viofo A119 ) direct la bricheta de sub torpedou. Se stinge la 3 minute dupa key-off, deci e ok. Initial gigel-electricianu vroia sa fure contact de la reteaua CAN, iar in urma operatiei aparusera toate erorile posibile. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users