Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Masini la care se lucreaza usor
Last Updated: May 16 2019 23:38, Started by
pisicuts
, May 12 2019 21:05
·
0
#1
Posted 12 May 2019 - 21:05
Cautam zilele trecute o masina cu un prieten, pentru el. Am vazut inca o data ca masinile mai noi, dupa 2010 - 2012 au motorul si accesoriile de sub capota foarte inghesuite. Bineinteles, ca nu asta e motivul decisiv in alegerea unei masini, dar pentru cine isi repara masina singur, conteaza si asta.
Exemplu: Peugeot 307 2011 are turbina in spatele motorului, sub parbriz, foarte greu de ajung si verificat, montat sau demontat. Ford Fusion 2004 are turbina in fata motorului, deasupra, intre motor si bara fata. Dintre ce masini aveti voi sau ati avut ori la care ati lucrat (diesel, dupa 2010, marime medie, mare), care vi se pare ca are piesele montate mai accesibil si mult spatiu pentru demontat/montat piese? |
#2
Posted 12 May 2019 - 21:13
#3
Posted 12 May 2019 - 21:28
Toate masinile care au motorul montat transversal au turbina in spatele motorului pentru ca pe acolo se degajeaza gazele care pun in miscare respectiva turbina . La masinile moderne nu prea mai ai ce sa faci in garaj , exceptand niste banale schimburi de ulei sau mici chestiune de suspensie , gen bucse sau arcuri/amortizeare . Masinile pe benzina , aspirate natural sunt cele mai permisive . Conteaza si clasa . La o masinai de clasa mica si un motor de flex sta inghesuit sub capota . La o masina de clasa medie , cu un motor modern de 0.5 litri ....e loc sa pui si un hamac .
Edited by JurasikMan, 12 May 2019 - 21:30. |
#5
Posted 12 May 2019 - 21:31
Cu asa ganduri pesimiste porneste amicul la drum ? deja se gandeste cum sa-si bage mana in ea, mai bine cautati una de la proprietar cu acte in regula , km reali
Exact de turbina te legi de parca manopera e scumpa la ea de demontare/montare nu reconditionarea , ma gandesc ca daca e chitit pe manopera proprie nu are bani de turbine noi originale . Spune-i ca la Logan 1,4 mpi fara ac are loc intre radiator si motor, poate lucra in ce pozitie vrea la el , piese ieftien, motor fiabil . Edited by ldpe, 12 May 2019 - 21:32. |
#6
Posted 12 May 2019 - 21:31
Toate cu exceptia celor care o au in fata.
Nu e nicio regula. |
#7
Posted 12 May 2019 - 21:32
Poate a vrut sa spună filtrul de aer care într-adevăr este sub parbriz și e destul de greu de înlocuit.
|
#8
Posted 12 May 2019 - 21:34
De obicei se lucreaza usor la alea care au parbrizul mai putin inclinat, cum ai remarcat si tu. La alea cu parbrizul plonjat ai multe chestii ascunse. Motorizarea pe benzina e de obicei mai aerisita.
|
#10
Posted 12 May 2019 - 22:09
JurasikMan, on 12 mai 2019 - 21:28, said:
La o masina de clasa medie , cu un motor modern de 0.5 litri ....e loc sa pui si un hamac . Bine ca nu e la doza de 0.33... Va trebuie voua acces ca sa faceti reparatii la masina, si 90% dintre cei care posteaza ca au probleme, merg la service le arata eroarea in care scrie care-i defectul si mai deschid topic sa intrebe daca nu cumva e alta piesa de 10 lei, ca aia de pe tester e 10000 si nu e bine |
|
#11
Posted 12 May 2019 - 22:18
Desi nu e acelasi tip de masina, faceam comparatie intre 1.4 de la Ford si 2.0 de la Peugeot. Era 308 modelul nou, uitasem ca nu ii mai zice 307 facelift. Nu neaparat doar montarea si demontarea turbina ma interesa, ci si alte operatiuni de intretinere, reparatie.
La Focus 2013 e imposibil sa scoti bateria sa o inlocuiesti fara sa scoti carcasa de la filtrul de aer. Ca sa schimbi un bec, trebuie sa demontezi farul. Cand il montezi la loc, e posibil sa nu se imbine perfect din prima... si tot incerci. La VW-urile mai vechi si la Skoda Octavia becurile se schimbau foarte usor, era loc sa bagi mana fara sa demontezi farul sau alte piese. In afara de schimbul unui ambreiaj care a cedat departe de casa, n-am fost la service cu vreo masina. Astea moderne mi se par prea inghesuite. Ma refer la cele diesel, cu accesorii de masina moderna. Bineinteles ca la un motor pe benzina, aspirat, fara servodirectie si fara AC se lucreaza cel mai usor. Edited by pisicuts, 12 May 2019 - 22:31. |
#12
Posted 12 May 2019 - 22:45
Celtic, on 12 mai 2019 - 21:13, said:
99vechicles zice ca Fordul e f alambicat de umblat la el. Si are dreptate, multi mecanici zic la fel in general, masinile din grupul VAG sint mai accesibile si gandite sa se poata umbla la ele destul de usor. JurasikMan, on 12 mai 2019 - 21:28, said:
Toate masinile care au motorul montat transversal au turbina in spatele motorului pentru ca pe acolo se degajeaza gazele care pun in miscare respectiva turbina . La masinile moderne nu prea mai ai ce sa faci in garaj , exceptand niste banale schimburi de ulei sau mici chestiune de suspensie , gen bucse sau arcuri/amortizeare . Masinile pe benzina , aspirate natural sunt cele mai permisive . Conteaza si clasa . La o masinai de clasa mica si un motor de flex sta inghesuit sub capota . La o masina de clasa medie , cu un motor modern de 0.5 litri ....e loc sa pui si un hamac . sint destule si sint cele mai comune, e suficient. sint cele pt care se duc multi in service-uri si dau o gramada de bani si apoi nu stiu daca li s-au pus piese ok sau daca nu li s-au luat piese de pe masina etc |
#13
Posted 12 May 2019 - 22:47
Sa-si ia masina fara turbina daca e atata de speriat ca nu ii ajung des'tele ....
|
#14
Posted 12 May 2019 - 22:47
TruculMagic, on 12 mai 2019 - 22:09, said: Bine ca nu e la doza de 0.33... Va trebuie voua acces ca sa faceti reparatii la masina, si 90% dintre cei care posteaza ca au probleme, merg la service le arata eroarea in care scrie care-i defectul si mai deschid topic sa intrebe daca nu cumva e alta piesa de 10 lei, ca aia de pe tester e 10000 si nu e bine |
#15
Posted 12 May 2019 - 23:05
|
#17
Posted 13 May 2019 - 04:39
#18
Posted 13 May 2019 - 05:57
Etalonul este schimbarea unui bec de far, de exemplu. La unele marci si modele e nevoie de maini lungi si subtiri sau de service mobil. Daca e noapte si iarna...!
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users