Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone
 Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 

Mașini autonome - ficțiune sau realitate ?

- - - - -
  • Please log in to reply
151 replies to this topic

#19
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,838
  • Înscris: 01.11.2005

View Postalexcrist, on 09 mai 2019 - 11:13, said:

Dar șoferul de unde să știe?
Soferul trebuie sa recunoasca semnele de circulatie, nu masina.

#20
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007

View Postalexcrist, on 09 mai 2019 - 11:13, said:


Dar șoferul de unde să știe?
Si sa nu stii, vezi, in principiu poti evita usor.
Automatu vede si se baga si gata


#21
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,302
  • Înscris: 02.02.2006
Așa ziceam și despre căruțe, că chiar de căruțașul e beat mangă, calul vede și nu se bagă. De-aia e mai bună o căruță decât o mașină.

#22
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Postalexcrist, on 09 mai 2019 - 12:02, said:

De-aia e mai bună o căruță decât o mașină.
Si totusi ti-ai cumparat masina ..

#23
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Eu am nivel 0 pe maşină. Sau, hai să zicem, 0,5; există ABS şi EBD (distribuirea electronică a forţei de frânare).
Nu am ESP, nu am Cruise Control, nu am pilot automat, nu am senzori de ploaie la ştergătoare, nu am senzori de parcare, nu am cameră video pentru mers înapoi (deşi ar fi fost utilă).
Şi, ce să vezi? 12 ani fără accidente cu vinovăţie. Cele în care am fost lovit în spate, oprit fiind la semafor (2 buc.), nu se pun.

Dacă maşinile devin autonome, atunci ce rost mai au şoferii? Punem copilu-n ele, setăm direcţia de mers, închidem uşa şi maşina îl duce singură. La grădiniţă, portarul deschide uşa şi ia copilul din maşină. Iar maşina revine acasă singură, credincioasă.

Se întâmplă aşa ceva? Nu. Înseamnă că nu avem maşini autonome. Restul e can-can.

Şi sper să nu se întâmple prea curând, mai ales la ce hal de drumuri avem.

#24
romanasu

romanasu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,204
  • Înscris: 26.05.2005
E posibil ca peste 100 de ani toate masinile sa fie autonome; odata cu schimbarea generatiilor s-ar putea schimba si mentalitatea oamenilor.
E greu sa ai si masini autonome si masini neautonome mergand impreuna; daca toate ar fi autonome, ar fi mult mai sigur; probabil e nevoie si de noi drumuri, care sa contribuie la siguranta calatorilor.
Cu tehnologia, mentalitatile si legile de acum, e greu pentru masinile autonome sa se impuna.
Gandeste-te ca in urma cu 100 de ani strazile erau pline de vehicule cu tractiune animala; au parut drumuri care interzic accesul acestor vehicule, pentru a creste viteza si siguranta autovehiculelor. Poate asta va fi solutia in viitor; sa apara drumuri doar pentru masinile autonome; eventual, masini electrice ce se incarca de la drum, in timp ce merg.
Problema e ca trecerea de la conducere autonoma la cea manuala este foarte periculoasa; lipsa antrenamentului continuu in materie de condus manual va duce la soferi mai slabi, care vor face mai multe accidente; dar, probabil ne vom obisnui cu aceasta idee. Accidentele dintre carute nu erau foarte periculoase; probabil ca numarul victimelor a crescut foarte mult cand s-au inlocuit carutele cu masinile.
Oamenii au trecut de la caruta la masina pentru ca acestea din urma erau mai rapide; daca masinile autonome vor oferi rapiditate, vor castiga razboiul. Momentan, ofera doar confort si nu e suficient (pentru toata lumea).

Acum are loc razboiul dintre masinile electrice, cele clasice pe benzina/motorina si minoritarii gpl/cng. Desi masinile electrice sunt minoritare, mentalitatea oamenilor si legislatie le incurajeaza sa creasca; bine, si producatorii sunt incantati de marja mare de profit (pret de fabricatie mai mic, pret de vanzare mai mare, plus ajutoare de la stat).

Ca sa fiu si la subiect, momentan, nivelul 1 se poate impune lejer; soferul e atent si conduce, dar primeste avertismente de la masina; legislatia si mentalitatea favorizeaza acest nivel; tehnologia se adapteaza si ea incet incet la acest nivel.
Nivelul 4 e ca la avioane, un fel de pilot automat in momentele plictisitoare si conducere manuala in momentele periculoase; momentan nu e o solutie reala, dar, probabil, peste cativa zeci de ani va fi acceptata si fiabila.
Nivelul 5, eliminarea soferului e un pas urias fata de nivelul 4; cred ca va trece foarte mult timp de la 4 la 5.

#25
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007
PSC: Ca n-ai avut accidente f bine, Doamne ajuta, dar autonomul nu tine numai si doar de siguranta, si toate draciile astea mai moderne.

Pilot automat/cruze control e f f f bun, mai ales acum ca e adaptiv.
Franare automata la fel, e f util (pt siguranta) practic ai sistem dublu la franate, te ai oe tine si in caz de rractie tarzie posibil sa te scoata sistemu automat din belea.

Ideea e ca iti face viata mai usoara si mai putin obositoare (speta drumuri lungi) fara dar si poate.

E cam aiurea sa conduci acum asa cum mergea si tata-meu acu 30-40 de ani pe drum, adica principiu la fel, doar ca alta masina, mai performanta dar fara sisteme moderne

Edited by Octavian___, 09 May 2019 - 12:22.


#26
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006

View PostPSC, on 09 mai 2019 - 12:11, said:

Înseamnă că nu avem maşini autonome. Restul e can-can.


Nu e can-can, sunt masini semi-autonome cu diverse gadgeturi care fac conducerea mai interesanta si mai placuta. Deocamdata.

#27
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014
Corect. Masina autonoma trebuie sa mearga singura, fara om in ea, daca e nevoie. Iar soferul sau proprietarul sa stea pe bancheta din spate. Asta e autonom. Pana cand va fi asa ceva, restul e gargară.

Nu e mai placuta. Oricum trebuie sa stai cu mainile pe volan si sa te uiti in fata. In caz de accident, raspunzi, iar ca sa previi, mai bine conduci ca si pana acuma.

Practic chiar conduci ca si pana acuma, cu tot autonomul.

Edited by Torquemada-666, 09 May 2019 - 12:47.


#28
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
Am nivel 1. Poate voi trece la nivel 2 în următorii zece ani. Mai sus nu voi prinde şi nu cred că va apuca vreunul pe durata vieţii. Se încadrează la categoria "basme".
Vorbim de soluţii fezabile comercial şi aplicabile la scară largă, nu de experimente izolate.

#29
nlcian

nlcian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 374
  • Înscris: 27.03.2006
probabil initiatorul a citit declaratiile lui musk, cum ca in 2020 va lansa Tesla cu autonomie 5. bineinteles, a exagerat, dar asta nu inseamna ca nu o sa reuseasca pana la urma.. tehnologia nu e chiar asa departe pe cat isi imagineaza unii. problema principala cred ca e cea legala.
o masina cu autonomie 5 implica raspunderea legala doar a producatorului (software-ului - sofer nu mai exista, vorbim de un pasager), de aici anumite nevoi de fiabilitate si de precizie.. daca eu omor cu masina pe x, familia lui x imi va cere daune de 100-300.000 euro.. daca dai google in judecata ceri cel putin 500.000 euroi.. adica o companie mare tinde sa plateasca mai mult decat o persoana fizica.. deci daca scot un produs cu probleme "ei" stiu ca vor plati. MULT.   si poate va fi amendata si de ue, pentru rele tratamente aplicate pasagerului Posted Image)
si politicul are partea lui, trebuie date noi regulamente, noi legi, deci depinde unde te situezi.. asta apropo de taximetristii nostri si interzicerea uberului in cluj.. o societate cu dinozauri la carma (cum e tarisoara nostra) sau cu birocratie si interese divergente (UE) va tinde sa blocheze progresul. d-aia primele masini autonome vor circula in sua (in regim comercial, ne-experimental)..

Edited by nlcian, 09 May 2019 - 13:48.


#30
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006

View PostYoda, on 09 mai 2019 - 13:03, said:

Mai sus nu voi prinde și nu cred că va apuca vreunul pe durata vieții. Se Ăźncadrează la categoria "basme".
Atunci,Audi A8 e un "basm", are nivel 3 de autonomie în 2019. In 2020 va avea și Volkswagen ID. Viitorul incepe azi ...

#31
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,415
  • Înscris: 15.12.2009

View PostTorquemada-666, on 09 mai 2019 - 12:45, said:

Nu e mai placuta. Oricum trebuie sa stai cu mainile pe volan si sa te uiti in fata. In caz de accident, raspunzi, iar ca sa previi, mai bine conduci ca si pana acuma.

Ai mers vreodata mai mult de 50km ca sa faci afirmatiile astea? Cand poti doar sa tii mainile pe volan si sa te uiti in departare in timp ce masina tine banda si viteza, e comod.

Edited by Ann0nyym0us, 09 May 2019 - 13:51.


#32
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002

View PostFujitsu, on 09 mai 2019 - 13:44, said:

Atunci,Audi A8 e un "basm", are nivel 3 de autonomie în 2019. In 2020 va avea și Volkswagen ID. Viitorul incepe azi ...

Da, Audi A8 e un "basm". Faptul că poţi să ţii banda şi să păstrezi distanţa în condiţii de trafic intens, la viteze mici, nu înseamnă mare lucru. Oricât şi-ar dori cei de la Audi să fie "first car level three builders", asta rămâne doar în imaginaţia lor. :)

#33
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,079
  • Înscris: 07.07.2006

View Postnlcian, on 09 mai 2019 - 13:40, said:

o masina cu autonomie 5 implica raspunderea legala doar a producatorului (software-ului - sofer nu mai exista, vorbim de un pasager), de aici anumite nevoi de fiabilitate si de precizie.. daca eu omor cu masina pe x,
De unde rezultă o situație de blocaj: dacă pentru fapta respectivă se suspendă permisul șoferului pentru 3 luni, în cazul softului, se suspendă dreptul de a conduce timp de 3 luni pentru toate mașinile care folosesc softul respectiv. Că doar softul ține acum loc de șofer. Deci primul accident nasol trage pe dreapta toate mașinile.

#34
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,157
  • Înscris: 13.11.2017

View PostFujitsu, on 09 mai 2019 - 13:44, said:

Atunci,Audi A8 e un "basm", are nivel 3 de autonomie în 2019. In 2020 va avea și Volkswagen ID. Viitorul incepe azi ...

Este marketing comercial. Se numeste Traffic Jam si functioneaza doar pana la 60 km/h. Inca nici nu stim real cum se va comporta in trafic chiar si in aceste conditii. E omologat doar in UE, nu stiu daca in toate tarile din UE.

#35
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View PostPSC, on 09 mai 2019 - 12:11, said:

Dacă maşinile devin autonome, atunci ce rost mai au şoferii?
Tu traiesti intr-o casa cu apa curenta, electricitate, caldura si alea alea sau intr-o pestera? Caci stramosii nostri traiau in pesteri si ieseau zilnic la vanatoare ... daca le aratai stilul de viata de acum s-ar caca pe ei de ras ce "moi" au devenit oamenii ...

EI, acum transpune asta la masini. Se cheama evolutie. Eu vreau cat mai multe chestii inteligente, automate si autonome pe masina mea ... cat mai multe.

#36
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

View Postalexcrist, on 09 mai 2019 - 12:02, said:

Așa ziceam și despre căruțe, că chiar de căruțașul e beat mangă, calul vede și nu se bagă. De-aia e mai bună o căruță decât o mașină.

M-a distrat chestia asta Posted Image
Autonomia este fictiune deocamdata

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate