Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Problema chirias

- - - - -
  • Please log in to reply
195 replies to this topic

#37
jakota

jakota

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,662
  • Înscris: 22.05.2011

 maccip, on 09 mai 2019 - 15:46, said:

Poi daca facturile de 1300 insamna 18% din ce castigi, insamna ca 65% din ce castigi dai pe chirie si intretinere. Cu ce mai traiesti?

total OFF...  dar la posibilitatea ca-i plateste altcineva(angajator) chiria  nu te-ai gandit ?

#38
MinettoMatoi

MinettoMatoi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,011
  • Înscris: 04.09.2018
Am aflat de la imobiliar ca proprietaru plateste si reparatiile din bloc, chiriasu plateste doar ce consuma, apa calda, rece, gaze, caldura, folosire lift.
Asa o sa fac, in contract scrie intretinerea, nu se specifica fondul de reparatii, insa probabil asta trebuia pe chitanta separata, dar omu vrea sa nu plateasca ce nu trebuie sa plateasca.
La noi in bloc unde stau eu, nu unde e celalalt apartament, se ia de ex doar 5 luni pe an cate 25 lei fond de reparatii la ap cu 3 camere, deci la doua e mai putin.
Omu e serios, plateste la timp, are grija de casa, nu am treaba cu el.

#39
MinettoMatoi

MinettoMatoi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,011
  • Înscris: 04.09.2018
Sa intreb altceva, un contract semnat dar neanuntat inca la anaf inca, e valabil ?

#40
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
da

#41
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Da, e valabil, ca orice contract, dar dacă ai depășit cele 30 de zile de anunțare la ANAF, vei primi amenda.

#42
FC72

FC72

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,622
  • Înscris: 06.03.2005
Ce amenda?
Pentru a fi sanctionat ca ai inchiriat fara sa declari, trebuie ca cineva sa faca o reclamatie la ANAF, apoi ANAF nu poate desfasura nici o ancheta, trimite solicitarea politiei pentru a constata starea locativa la adresa respectiva, cu rezultatele anchetei si declaratiile celor implicati se poate merge in instanta pentru a te obliga sa platesti sumele datorate statului in urma inchirierii.

#43
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Deci ANAF nu trimite amenzi pentru sumele datorate, nedeclarate si neplatite, nu? Incearca tu sa faci asta (sa nu declari contractul si peste X luni fa declaratia unui contract nedeclarat) si zi-ne ce se intampla. Ma iindoiesc sa scapi (de amenda ANAF, ca de Politie probabil sa primesti avertisment).

#44
MinettoMatoi

MinettoMatoi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,011
  • Înscris: 04.09.2018
Sau mai bine nu mai declari deloc, si daca nu se sesizeaza nimeni, gata, insa nu e okey ptr o suma care e mica adica 6 %. E bine sa declari.
Trebuie sa scriu mai mult, ca situatia o cere.

Ce chestie, adminu zice ca nu a luat fond de reparatii, are 0 afisat mereu, zice ca se lua si dadea chitanta separata care platea proprietarul (din asta cica face modernizari),  insa in intretinere ar fi bagata o taxa de mentenanta (adica reparatii de fapt) si se zice de catre multi ca mai nici un chirias nu a pus problema asta, platea cat arata intretinerea si gata.
Sau era obligat administratorul sa dea chitanta separata si ptr asta ?! Adica fondul ala de reparatii sa includa tot, adica modernizari si reparatii ?

Deci si reparatiile tot proprietaru le plateste deci ?

Alta faza, administratorul nu prea vrea sa scoata sumele de mentenanta din intretinere pe care chiriasu vrea sa le platesc eu, ca dupa chirias, si reparatiile pe scara, lift, tevi, geam spart si altele, dar si modernizarile pe scara tot proprietarul plateste.
Administratorul zice ca reparatiile n-ar fi normal sa le plateasca proprietaru ca doar..si chiriasu beneficiaza daca se repara liftul, daca se sparge o teava pe coloana, daca se sparge un geam pe scara. Cum e ?
Mai zice ca nu a mai auzit asa ceva, ca, chiriasu sa nu plateasca mentenanta (de fapt reparatii) inclusa in intretinere. Insa s-ar spune ca nu ar trebui inclusa in intretinere, si s-ar vedea clar separat si ar plati proprietaru.

Apoi...chriasu m-a amenintat cu dat in judecata ca nu am scos lista de la administrator, ca sa ii platesc suma aia de mentenanta (reparatii) ! Pai dar eu nu am chef de joaca, sa il amenint pe administrator, sa altele. L-a amenintat si pe administrator cu judecata.
Administratorul nu prea vrea ca ii ia timp. Are dreptate chiriasul ?
Administratorul zice "sa ma dea in judecata, eu arat listele ca la reparatii am zero, deci ce sa-i dai tu ?". Zice ca modernizarile ce le-a facut, le-a facut din penalitati si din inchirieri spatii, si nu s-a mai luat de la oameni nimic de 4 ani. Bine, la el..repartii fond e de fapt fond de modernizari si are zero acolo, si mentenanta..sunt reparatii..care ar fi inclus in intretinere si asta nu ar fi zero.


Alta faza:

S-a plans de o tipa batrana care nu se spala (e cu capu) ca ii vine mirosul in baie pe la aerisire de la etajul inferior. S-a plans mereu si pe buna dreptate, i-am zis ca procesul s-a incheiat sa vina aia sa faca curatenie dar nu se stie cand se finalizeaza treaba, deci stia asta.
Dadea aia drumu la muzica la 11 noaptea, se ducea, batea in usa, aia oprea muzica, si zicea "nu se poate trai in conditiile astea, o iei razna". Dar asta cu muzica nu o face prea des.
Cu toata situatia cunoscuta a vrut contract mai departe !
Acuma dupa ce a prelungit imi reproseaza ca nu am facut nimic, pai de ce a prelungit daca nu ii convine ?! Ce sa fac io si administratoru ? Nu avem ce deocamdata.
Cand a venit si era vechiul proprietar nu a pus  problema cu reparatii, nu i-a cerut sumele sa i le plateasca, cand a venit la mine la fel, abia dupa 9 luni a pus problema cand a vazut ca asociatia vrea sa faca o modernizare in scara.

As dori si eu niste pareri, cum si ce fel, ce sa fac eu, abuzeaza el ?
Familia mea ar zice sa reziliem si sa se duca naiba unde vrea, sa bagam pe altul okey.
Daca vreau reziliere cum procedez ? Ii spun, sau in scris ii zic sa plece ? Si daca da, cu cate zile inainte trebuie spus inainte de data plecarii ?

Edited by MinettoMatoi, 13 May 2019 - 01:14.


#45
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Pai nu prea poate împărți în doua întreținerea. Poți avea 3 chitanțe: una întreținere, una fond rulment, una fond reparații. Pe administrator nu-l interesează xum te-ai înțeles cu chiriașul (și nici nu e treaba lui). Din punct de vedere juridic, proprietarul plătește (apare pe chitanta).

Intretinerea se afișează la avizier. Se uita și vede ce are de plata. Eu zic ca banii sa ți dea ție, chirie+întreținere, și tu sa plătești mai departe. Bine, și tu trebuie sa dai mai departe ceva la mana (chitanta sau sa plătească în cont bancar).

Dacă are probleme cu vecinii, poate chema politia. Vor face proces verbal de constatare ai e treaba lor mai departe.

Te sfătuiesc sa vorbești cu chiriașul și sa faceți un act adițional la contract în care sa specificați ce ai cum se plătește. Asa el îți va plăti ce trebuie sa plătească și tu vei ști ce trebuie sa încasezi și sa plătești mai departe.

#46
AroundYou

AroundYou

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,706
  • Înscris: 17.04.2015
Initiator, desi ti-am urmarit topicul inca de la deschidere, sincer, mi-a fost si lene sa-ti raspund, caci ti-au dat raspunsuri si altii si credeam ca esti pe calea cea buna in care ai inteles deja ca "problema chirias" este una falsa. Problema de fapt este la tine precum si la administratorul care, se pare ca, nu prea face listele de plata asa cum ar trebui ele normal si legal sa fie. Si sa mai stii ca iti vorbeste acum un om care are ceva apartamente pe care le inchiriaza de multi ani.
Nu ma intereseaza deloc discutiile tale cu administratorul si ce acesta isi da cu parerea si cum, prost probabil, considera el sa isi indeplineasca atributiunile.
Concret, ca sa iti faci o parere si sa termini cu problemele care de fapt nu sunt:
-Cade in sarcina ta plata pentru reparatii de orice gen, altele dacat cele facute in urma culpei exclusive ale chiriasului tau, fie ca ele sunt in apartamentul pe care il inchiriezi lui, ori in spatiile comune aferente condominiului in care apartamentul respectiv se gaseste.
-Cade in sarcina ta orice plata pt eventuale modernizari efectuate de catre asociatia de locatari in spatiile comune.

#47
MinettoMatoi

MinettoMatoi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,011
  • Înscris: 04.09.2018
Ai dreptate Around, eram bulversat, zapacit, ma tensionase situatia asta care e recenta si..na, mai intrebam si eu, mi s-a raspuns dar nu imi era f clar, acuma imi este.

#48
MinettoMatoi

MinettoMatoi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,011
  • Înscris: 04.09.2018
Uitati aici, deci eu platesc costurile de reparatii din poza, sper ca nu si celelalte tot din poza...cenzor, chitantier...etc etc etc ?!

Edited by MinettoMatoi, 13 May 2019 - 18:52.


#49
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Chiriasul plateste la intretinere:
  • consumuri (apa, curent, gaze, radet, gunoi)
  • o parte din cheltuielile pe cota parte indiviza (femeia de servici, consumabile curatenie, cheltuieli administrative (chitantiere, pixuri, hartie, etc), consumabile de pe scara (becuri, intrerupatoare, senzori, etc))
  • costul administrarii (alariul/factura administratorului)
Proprietarul plateste:
  • fondul de rulment
  • fondul de reparatii
  • fonduri speciale
Acum, a mai ramas o cheltuiala: remuneratiile presedintelui si cenzorului. Din punctul meu de vedere, ar intra in sarcina chiriasului (cei doi raspund de corectitudinea documentelor), dar sunt si voci care sustin ca salariile (administrator, presedinte, cenzor, comitet) sa intre in cheltuiala proprietarului.

Sper ca am sintetizat cheltuielile cat mai simplu.

#50
AroundYou

AroundYou

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,706
  • Înscris: 17.04.2015
Chiriasul plateste absolut orice existent in nota de plata emisa individual pentru apartamentul pe care il inchiriaza, mai putin cheltuieli nominalizate distinct referitoare la reparatii de orice fel, modernizari (asa cum s-a zis si mai sus, fond de reparatii, etc)
Teoretic imi este imposibil sa cred ca un administrator ar putea strecura cheltuieli facute pt reparatii sau modernizari, etc, fara de a le nominaliza distinct in vreo rubrica a notei de plata emisa pt apartamentul respectiv.
In cazul de fata, chiriasul initiatorului de la ceva s-a luat... Undeva deci, in nota de plata a apartamentului, figurau probabil anumite cheltuieli suplimentare si descrise intr-un anumit mod (nu putem acum sti, pana nu ne spune initiatorul, cum erau ele descrise). Cu siguranta insa nu erau corespondente nici apei, nici salarizarilor adm/cenzor, nici energiei electrice, nici gazului, nici curateniei sau mentenantei lunare gazon/parcare/lift ori dezinsectie/deratizare si ce orice altceva ar mai putea figura pe vreo nota de plata drept cheltuieli lunare comune. Undeva era vreo sectiune in care au fost inscrise clar anumite celtuieli ce se refereau la reparatii ori modernizari si alea, da, sunt in sarcina proprietarului.
Ii spusesem initiatorului si in privat, faptul ca in lista generala de cheltuieli a intregului condominiu figureaza intr-o anumita luna o suma distincta pentru cheltuieli cu anumite reparatii nu inseamna neaparat obligatoriu ca pt respectiva luna vor aparea si in notele de plata individuale per/apt cotele parte din respectiva cheltuiala, fiindca daca acele cheltuieli au fost facute din fondul de reparatii al asociatiei, fond care poate avea si alte surse de venit suplimentare (precum din inchirieri de anumite spatii comune, din sume provenite din penalizari, etc), atunci poate ca nu e obligatoriu ca acel fond sa fie reintregit de fiecare data dupa vreo anumita cheltuiala minora, etc. Cine stie cum o fi!
Trebuie sa ne spuna initiatorul exact de la ce s-a luat chiriasul. Si sa ne arate exact nota de plata individuala de la care s-a luat. Si eventual sa-i spunem noi exact  ce si cum.

#51
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Buba poate fi alta: sunt administratori care baga la cheltuieli comune toate cheltuielile care intra in conta parte indiviza, desi, poate la o sedinta, au fost defalcate pe tip de cheltuiala (poate e o reparatie la acoperis, care a costat 300 lei, s-au cumparat cateva becuri pentru schimbarea celor arse, etc si chiriasul nu stie/nu a fost informat de acea reparatie).

Unde stateam cu chirie, la avizier aveam o intretinere foarte sumara (adica erau expuse cheltuieli pe persoana, pe cota parte, restante si total). Proprietarul primea nota de plata cu defalcarea conforma a cheltuielilor. Daca nu este afisat si un tabel in care sa fie explicate cheltuielile, nu prea e bine.

#52
MinettoMatoi

MinettoMatoi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,011
  • Înscris: 04.09.2018
Totul a inceput cand chiriasul s-a sesizat ca s-a hotarat sa se puna usa termopan la intrare in scara. Asa ca omul spunea cum ca vrea admistratorul sa-si puna usa pe banii locatarilor. Admnistratorul stand la parter, cum ca sa nu-i fie lui frig. De aici s-a startat treaba.
Pana acum o luna si ceva nu mi-a zis nimic.

Am aflat ca modernizarile si reparatii-le eu trebuie sa le platesc.
Cum la modernizari nu s-au luat bani de la oameni ptr ca s-au luat de la penalitati si inchirieri, s-a luat doar o taxa de mentenanta din care se intretin si se repara tot felul cand e cazul.
Taxa asta..a zis ca este in intretinere fara a fi afisata separat si zice ca...asta ar trebui sa o plateasca chiriasul, zice administratorul, cica nu a mai auzit asa ceva pana acuma.

Insa o sa pun aici doua liste, deci si intretinerea si lista din dreapta cu cheltuieli reparatii si ce mai sunt.
Prima va fi aia pe nov 2018 cand erau 1045 lei cheltuieli reparatii, si alta pe feb 2019 cand era 0 la cheltuieli reparatii.
Se va observa ca pe nov, la C.P.I la fiecare ap sunt sume mai mari cu 20-35 lei fata de feb cand e 0 la reparatii.
Deci asa cum zice chiriasul, e logic ca s-a luat de la oameni reparatii.
Sa vad si eu pareri de la voi.
Ca pe undeva esta asta cu "chiriasul plateste absolut orice existent in nota de plata emisa individual pentru apartamentul pe care il inchiriaza", pe de alta parte chiriasul s-a sesizat la reparatii, a vazut el ca apar cheltuieli de rep, ca sau pus sume mai  mari la C.P.I.
Deci cum dracu e ? Trebuie sa plateasca toata suma de pe lista si punct, sau din aia...partea de rep eu ?!

E adev ca, chiriasul doar taxa de rep a cerut-o, nu altele, daca...cere...si altele nu mai inchiriez, ce dracu`, adevaru e ca nici eu nu am mai auzit asa ceva pana acuma, cam asa cum zice si administratorul.
Stiam ca, chiriasu platea suma de pe lista, nu punea problema de fond de rep sau altele.
Trebuia fondul de rep pe chitanta separata in mod normal ? Ca atunci automat nu platea chiriasul.

Adica chiriasul plateste suma intreaga de pe lista la ap lui, dar...chiar daca are taxa de rep inclusa ?!
Vreau sa stiu cum e corect, ca nici sa fiu eu nedrept nu doresc, dar nici invers adica chiriasul sa nu fie corect !
Mie imi convine cu acesta ca e serios, isi plateste la timp chiria, in casa e ok, nu fumeaza, nu are copii, animale de casa, nu are masina deci nu m-a intrebat de loc de parcare care nu prea e, vrea sa stea destul in timp, nu pleaca dupa 4-5-7 luni, nu as vrea sa renunt la el.
Insa...a aparut problema asta.
E ca nemtii, daca trebe sa-i dau 0,5 lei, apai sa-i dau, el face la fel cu tine. E tipicar omul, si s-a pus pe studiat probabil ce trebe si ce nu sa plateasca, eu sincer habar nu aveam ! In contract nu scrie din astea.

Edited by MinettoMatoi, 17 May 2019 - 01:35.


#53
laffin

laffin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,495
  • Înscris: 16.03.2007
minetto, sa moara jana, acum ceva ani cand am stat prima data cu chirie, la fel sub mine aveam un bosorog troglodit care putea de rupea pamantu. ba si cand stateam intr-un loc pe canapea, simteam cum candeste ceva.. zic ce plm... trece o saptamana, doua... nu stiam de unde vine. apoi din intamplare am detectat ca mirosul venea pe la priza. pfff. am scos priza si am infundat canalul cu spuma poliuretanica si am rezolvat problema.

Edited by laffin, 17 May 2019 - 05:53.


#54
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005

 MinettoMatoi, on 13 mai 2019 - 01:07, said:

Administratorul zice ca reparatiile n-ar fi normal sa le plateasca proprietaru ca doar..si chiriasu beneficiaza daca se repara liftul, daca se sparge o teava pe coloana, daca se sparge un geam pe scara.
Chiriasul plateste o suma de bani lunar pentru a beneficia de conditiile pe care le ofera proprietarul la semnarea sau pe durata desfasurarii contractului. Daca se sparge o teava, nu mai are apa, daca se sparge un geam si il trage curentul, etc. aceste conditii nu mai sint indeplinite. El de ce sa-ti plateasca aceeasi suma de bani pentru un confort redus ? Asta nu inteleg proprietarii (no offense, MonettoMatoi), ca proprietari ai si obligatii, nu doar dai apartamentul si-l lasi cum se prezinta si apoi colectezi banii ca de la o vaca de muls. Periodic trebuie sa aduci apartamentul in parametri, trebuie sa faci reparatii, lucrari de intretinere. De asta se si ia (cel putin asa era acum vreo 10 ani, cand stateau eu in chirie) impozit doar pe 25% din banii primiti, pentru ca de restul se considera ca faci reparatii si intretinere.

MonettoMatoi, nu stiu cum atati oameni de pe lista aia pot consuma atat de putina apa.

Edited by Ion_de_la_Raion, 17 May 2019 - 08:59.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate