Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
De ce jucau Steaua si Dinamo cu sponsori pe tricouri inainte de '89 ?
Last Updated: May 14 2019 10:51, Started by
titispanac
, May 08 2019 19:54
·
0
#37
Posted 09 May 2019 - 06:35
titispanac, on 08 mai 2019 - 20:05, said:
Dar de ce sa fi ales sa dea bani la niste echipe din Europa de Est care nucau maxim 2-3 meciuri in cupele europene? Era clar ca nu puteau fi reclame ce se adresau romanilor. Care juma de planeta? Steaua si Dinamo Kiev si-au disputat finala Supercupei Europei cu stadionul gol. Interesul spectatorilor neutri era zero. Vai de capul tau - jucam cu 4-5 echipe in cupele europene pe timpul lu Ceausescu si stadioanele erau destul de pline. Dar expunerea la reclama sponsorului nu era in acele vremuri ceea ce este in prezent.. o idee obsesiva, deliranta, insinuanta (care ti se baga pe gat). Sponsorul isi punea si el o emblema pe tricou, un panou pe margine si cam atat.. Nu era industria obsesiei cum este acum Edited by Kres, 09 May 2019 - 06:37. |
#38
Posted 09 May 2019 - 06:39
titispanac, on 08 mai 2019 - 20:59, said:
Afirmatia de mai jos dovedeste tocmai ca sunt un om care gandesc si imi pun astfel de intrebari. De ce ai da bani unei echipe care face 2-3 deplasari pe an on Europa? Mediatizarea era 0. Dinamo a prins sferturile cu Sampdoria în 88 și semifinala Cupei Cupelor în 1989 cu Anderlecht și se anunță că mare favorita la CCE în 1990 Deci nu erau câteva meciuri ci fazele superioare. În aceste condiții Ford Castrol, Saniplast au considerat ca pentru niște sume probabil mici fata de ce era în vest sa sponsorizeze și niște echipe din est. Dar dacă dai pe youtube de meciuri din campionat de prin anii 70 o sa vezi bannere publicitare ale unor firme vestice cu interese pe aici deci acest fenomen al sponsorizării nu era deloc nou inclusiv pe la noi. Edited by Kokoshmare, 09 May 2019 - 06:41. |
#39
Posted 09 May 2019 - 07:04
business11, on 08 mai 2019 - 20:17, said:
nu stiu daca este intr-adevar corect 100%. Pana in 88 nu au existat sponsori in fotbalul romanesc. Ford a fost la Steaua 88-90, poate isi pregateau intrarea pe piata romaneasca si stiau ei ceva de caderea comunismului. Dupa care a urmat Castrol, Philips, CBS, care nu erau firme romanesti. |
#40
Posted 09 May 2019 - 07:58
Multitudinea de sponsori din fotbalul românesc de azi ar fi fost un fapt de neînchipuit în urmă cu peste două decenii, sub regimul lui Ceauşescu. De aceea, în ultimii ani ai comunismului, oamenii au privit miraţi cum Steaua şi Dinamo au apărut la un moment dat cu siglele unor firme pe piept: Saniplast în Ştefan cel Mare şi Ford în Ghencea.
Tribuna a transformat imediat ineditul în folclor: "Saniplastu' italian bate Fordu' american", scanda galeria "cîinilor" la acel celebru 3-0 administrat Stelei în Ghencea, în '89. Cîştigătoare a Cupei Campionilor în 1986, Steaua a fost asaltată de oferte din Vest. Nicolae Gavrilă, preşedintele de atunci al clubului, povesteşte: "Era greu, deoarece nu exista legislaţie pentru acest tip de contracte, iar oamenii, evident, voiau să dea bani corect, pe acte". Pînă la urmă, lucrurile au fost rezolvate de Valentin Ceauşescu, fiul dictatorului şi omul care-i sprijinea atunci din umbră pe roş-albaştrii. Tot Nicolae Gavrilă rememorează: "Eram în 1988, la Glasgow, la acel meci pierdut cu 2-1 în sferturile de finală ale Cupei Campionilor. Cei de la Ford, care ne curtau intens, au venit peste noi la hotel şi ne-au dat o pungă cu sigle, mai mici decît cele regulamentare. Am mers la Valentin şi l-am întrebat ce facem. «Le punem şi gata», a răspuns. Aşa s-au rezolvat lucrurile fără să ne mai certe nimeni". Ford oferea 350.000 de dolari şi alte avantaje la deplasările de afară. "Mai exista Castrol, care au fost primii, dar nu am putut să le punem sigla decît pe autocar şi pe gecile de iarnă", a mai explicat Nicolae Gavrilă. Vasile Anghel, fost preşedinte la Dinamo, îşi spune partea de poveste: "Spre finalul anilor '80 a venit contractul cu Saniplast şi Saniflor, două branduri ale unei companii de produse chimice. Legătura am făcut-o prin intermediul lui Gino Corioni, preşedintele Bresciei, pe care-l ştiam de mai multă vreme. Am încasat atunci echivalentul a circa 100.000 de dolari". După cele două superechipe, Victoria şi Flacăra Moreni s-au bucurat şi ele de beneficiile colaborării cu sponsori externi. Pentru că ambele formaţii se numărau printre sateliţii lui Dinamo şi sub oblăduirea Ministerului de Interne, au primit şi ele o "bucăţică" din contract. Victoria a început să joace cu Saniflor pe piept, iar pe tricourile Moreniului a apărut înscrisul "Watergate". Ambele erau branduri tot ale companiei recomandate de Corioni. https://www.gsp.ro/f...can-223008.html |
#41
Posted 09 May 2019 - 08:09
titispanac, on 08 mai 2019 - 20:05, said:
Care juma de planeta? Steaua si Dinamo Kiev si-au disputat finala Supercupei Europei cu stadionul gol. Interesul spectatorilor neutri era zero. Steaua a mai avut ( inainte de '89 ) ca sponsor si pe JVC. Edited by cristiany, 09 May 2019 - 08:18. |
#42
Posted 09 May 2019 - 08:56
stancosty, on 08 mai 2019 - 23:56, said:
De altfel, Ford a venit târziu în România. Uzina de la Craiova a fost, la înființare, în 1977, o societate cu capital mixt, 36% francez (firma Citroën), 64% românesc. În 1991, statul român a cumpărat partea franceză, iar în 1994, a vândut întreaga uzină, firmei sud-coreene Daewo. Abia după falimentul acesteia a intrat în joc Ford, care, în 2008 a cumpărat uzina de la Craiova. ---- Sfatul meu este ca, înainte de a-ți da cu părerea, să te informezi. E simplu, cu Google ... Parerea mea e sa citesti ce am scris acolo: Malaxa, mare inginer la Uzinele Ford inainte de razboi, a intermediat intre Nixon si Ceausescu. Dupa care in 1989, Ceausescu a facut impardonabilul, anume s-a apucat de afaceri cu petrol cu Iranul, fiind sumar impushkat. Faptul ca Ford isi facea reclama in Romania comunista a lui Ceausescu, inseamna ca cineva batuse palma cu Ford. Care, insa, dupa ce a fost mierlit ceashka, n-a mai fost in pozitia sa faca visul american sa come true. Dar, in cele din urma, Ford a revenit in Romania. |
#43
Posted 09 May 2019 - 09:01
Steaua era fosta castigatoare de Cupa Campionilor si cu o inca finala jucata, dar si super cupa europei in 86 https://ro.wikipedia..._Europei  iar dinamo sferturi de Cupa Campionilor pai cum sa nu vina sposori!? Poate nu ati trait in vremea respectiva si ati vazut doua trei faze pe la televizor. Generatia de AUR a lui Hagi si Popescu atunci s-a format cu acele rezultate in spate au ajuns si ei mari fotbalisti, uni dintre ei chiar au jucat si marcat in Super Cupa Europei - Hagi - la Steaua.
Cel putin Steaua chiar a fost o Barcelona a Est-ului in vremea respectiva. Asa ca mai subtire cu 3-4 meciuri pe sezon! |
#44
Posted 09 May 2019 - 09:50
din caute mai stiu tricourile erau folosite doar in cupele europene nu si in campionat. Si cum am mai mentionat totul s-a intamplat incepand cu anii 88' deci dupa ce Steaua castiga cupa europeana si avea un nume in Europa. Astfel ca Ford se folosea de imagine pentru niste reclama in Europa, nimica toata.
|
#45
Posted 09 May 2019 - 10:15
Ba se foloseau si in campionat. Vezi meciul steaua dinamo din 1989.
|
#46
Posted 09 May 2019 - 10:23
|
#47
Posted 09 May 2019 - 11:25
@criztu Malaxa era mare industriaș, avea uzinele lui, nu cred că avea vreo treabă cu uzinica Ford din București.
Tricourile sponsorizate nu au exitat de când fotbalul, ci au început a fi mai răspândite chiar din anii 1980, pe la sfărșitul deceniului Tot atunci a fost un boom al televiziunii. Cablu, satelit, color la prețuri accesibile, televiziuni de sport dedicate . Din cauza dezvoltării explozive a televiziunilor, fenomenul fotbalistic, banii din fotbal, sponsorizările au căpătat proporții uriașe. |
#48
Posted 14 May 2019 - 10:51
titispanac, on 08 mai 2019 - 21:15, said:
Le numeri pe degetele de la o mana. Si tot iti raman mai mult de 50%. Ori sa nu-mi spui ca meciul cu Dinamo Kiev avea expunere, cand s-a jucat cu tribunele goale, sau cel cu River Plate care nu s-a transmis la nici o televiziune din Europa. adistroe21, on 09 mai 2019 - 09:01, said:
Steaua era fosta castigatoare de Cupa Campionilor si cu o inca finala jucata, dar si super cupa europei in 86 https://ro.wikipedia...bc'>ar</strong> dinamo sferturi de Cupa Campionilor pai cum sa nu vina sposori!? Poate nu ati trait in vremea respectiva si ati vazut doua trei faze pe la televizor. Generatia de AUR a lui Hagi si Popescu atunci s-a format cu acele rezultate in spate au ajuns si ei mari fotbalisti, uni dintre ei chiar au jucat si marcat in Super Cupa Europei - Hagi - la Steaua. Cel putin Steaua chiar a fost o Barcelona a Est-ului in vremea respectiva. Asa ca mai subtire cu 3-4 meciuri pe sezon! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users