Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Etriere spate franeaza sau nu?

- - - - -
  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1
cornelius2011

cornelius2011

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 635
  • Înscris: 05.05.2011
Salutare, am un mondeo mk3 2000, diesel 2004, si pe discul de frana de pe spate la ambele se vad urme de rugina. Am mers cu ea prin tara vreo 2000 km si tot are urme de rugina. E posibil sa nu functioneze bine franele pe spate si sa franez doar cu franele de pe fata? Etrierele au fost schimbate acum doua luni cu unele noi. Ce semne ar fi atunci cand etrierele de pe spate nu ar frana? E posibil sa nu franeze spatele?

#2
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Test pe stand? Gen 4 beri sa stii daca esti pasibil de winter is coming. Pe forum e mai greu sa le testam,.

Edited by RealThing, 07 May 2019 - 23:35.


#3
Amaryl

Amaryl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,705
  • Înscris: 14.02.2019
Dezactivezi ABS si vezi daca blochează rotile pe spate, in caz ca ești certat cu cei de la service si nu vrei sa dai ochi cu ei. :)
Altfel, mai bun ar fi un test pe stand.

#4
ionutz_joe2009

ionutz_joe2009

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 26.01.2011
Nu trebuie sa te mire daca suprafata pe care calca placutele e deformata si ai schimbat si placutele.

#5
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Test pe stand. banuiesc ca nu vrei sa testezi real si spatele sa doreasca a lua locul puntii fata (asta ca sa fiu delicat).

#6
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
In mod normal franeaza functie de distributia sarcinii pe masina.
Daca masina ta este in parametrii de functionare normali, dar ai utilizat-o doar cu un pasager si rezervorul aproape gol, atunci evident ca distributia sarcinii este pe partea din fata si sistemul de franare foloseste in mod preferential franele de pe fata unde exista aderenta.

Urmele de rugina pot aparea si in decurs de 6 ore daca ai trecut prin mediu umed, nu este un criteriu de urmarit, chiar este benefic, inseamna ca suprafata discurilor este curata , fara urma de grasimi.
Cum functioneaza frana de mana ?
Poti pleca de pe loc cu frana de mana trasa ?

Si cel mai concludent test este la un service cu stand de franare.

#7
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

 keta, on 08 mai 2019 - 01:30, said:

In mod normal franeaza functie de distributia sarcinii pe masina.
Daca masina ta este in parametrii de functionare normali, dar ai utilizat-o doar cu un pasager si rezervorul aproape gol, atunci evident ca distributia sarcinii este pe partea din fata si sistemul de franare foloseste in mod preferential franele de pe fata unde exista aderenta.


      Extraordinara explicatie !
       Presupun ca lucrezi la un service auto. Totusi ai putea candida cu succes la IUmor.
       Daca vrei, te pun in contact cu un fost coleg care pretindea ca masinile incarcate franeaza mai greu pentru ca sunt mai grele.

 keta, on 08 mai 2019 - 01:30, said:

Cum functioneaza frana de mana ?

     Frana de mana functioneaza normal. Nu am avut probleme ...

Edited by cspot, 08 May 2019 - 04:02.


#8
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018
Incredibil.

#9
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

 keta, on 08 mai 2019 - 01:30, said:


Urmele de rugina pot aparea si in decurs de 6 ore daca ai trecut prin mediu umed, nu este un criteriu de urmarit, chiar este benefic, inseamna ca

     Muhahaha !  Mediu umed ? Cum ar fi sa treci cu masina printr-o balta.
     Ruginesc toate ! La revedere !

#10
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Bagi in marsarier, accelerezi si franezi, apoi vezi daca se blocheaza sau nu rotile pe spate. Rugina poate aparea si dupa o spalare, usor de vazut daca ai roti cu spite. intri la spalatorie cu disuri stralucind, cand ai terminat, deja poti vedea pete de rugina.

#11
costin001

costin001

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,761
  • Înscris: 13.08.2013

View Postcspot, on 08 mai 2019 - 04:06, said:

  Extraordinara explicatie !
   Presupun ca lucrezi la un service auto. Totusi ai putea candida cu succes la IUmor.
   Daca vrei, te pun in contact cu un fost coleg care pretindea ca masinile incarcate franeaza mai greu pentru ca sunt mai grele.



Frana de mana functioneaza normal. Nu am avut probleme ...
Nu rade asta face EBD (Electronic Brakeforce Distribution). Daca masina este goala si usoara, atunci EBD-ul distribuie raportul de franare doar pe fata. I-a pune 4 saci de ciment in portbagaj si o bordura sa vezi cu franeaza si cu spatele, dar inegal in raport cu fata. Si da, o masina cu cat este ma aprope de greutatea maxima admisa cu sarcina, franeaza mai greu. Raportul maselor si inertia mult mai mare. Mai intervine si ABs-ul si ESP-ul care impreuna cu EBD-ul fac front comun ca tu sa franezi in siguranta.

Edited by costin001, 08 May 2019 - 07:33.


#12
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
Daia ai trecut ITP-ul inseamna ca la verificare franele au fost ok.

#13
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Cand ai dat jos etrierii si ai împins pistonasele la maxim in spate ca sa incapa placutele noi, au rămas blocate. Se cere desfacerea etrierilor si schimbarea garniturilor sau chiar a pistonaselor , daca  au ruginit. In mod normal,  presiunea generată de pompa de frana împinge plăcuțele spre disc . Daca s-au blocat , nu mai ai frana pe spate. Fiind spate si existând sistemul intercalat al franei de mana ,  se poate sa se fi folosit presa nepotrivită și daca rotația pistonului la retragere cu a fost pe pasul filetului presei ...se poate sa fi rupt ceva pe acolo. Trebuie desfăcut.

Edited by JurasikMan, 08 May 2019 - 07:41.


#14
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,365
  • Înscris: 28.10.2018

View PostAmaryl, on 07 mai 2019 - 23:44, said:

Dezactivezi ABS si vezi daca blochează rotile pe spate, in caz ca ești certat cu cei de la service si nu vrei sa dai ochi cu ei. Posted Image
Altfel, mai bun ar fi un test pe stand.

ABS previne blocarea rotilor. Daca anulezi ABS, atunci se vor bloca rotile pe fata. Pentru ca mai exista si un repartitor al fortei de franare care detecteaza incarcarea pe puntea spate si redirectioneaza forta de franare pe fata.

Plus de asta cum te prinzi din masina in timpul unei franari violente care roata s-a blocat?

Edited by abac, 08 May 2019 - 07:43.


#15
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,966
  • Înscris: 06.04.2007
Daca dupa o plimbare de 2000 km ai discurile oxidate/ruginite e evident ca spatele nu franeaza.
Oricat de prost/slab ar frana, trebuie sa fie lucioase.
Musai un test de frana si mers la mesteru care ti-a pus etrierii noi

Edited by Octavian___, 08 May 2019 - 07:49.


#16
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016
O fi greu tare sa ridici masina pe cric si cineva sa invarta de roata in timp ce tu calci pedala de frana? Pe fata e mai simplu ca nu ai nevoie de o alta persoana.

#17
costin001

costin001

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,761
  • Înscris: 13.08.2013
Dar daca ar fi o problema cu pistonasele blocate in etrieri, nu trebuia sa i se aprinda ABs-ul, ESp-ul sau vreo avarie prin bord? Eu am avut ABS, TCS, etc, aprise prin bord de la niste frane mai serioase pe trasee montane.

#18
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,365
  • Înscris: 28.10.2018
In principiu daca masina sta mult si ruginesc discurile in profunzime, placutele nu mai curata tot. Raman dungi lucioase si zone rugininte.

Masina totusi franeaza in continuare pentru ca ce sa vezi, forta de frecare nu depinde de suprafata de contact. Si 2 mm de disc daca prinde, forta de frecare tot aia e. Doar ca intervine racire defectuasa si uzura accelerata in zona de contact redusa.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate