Frane TRW vs ATE vs Bosch vs Brembo
Last Updated: Nov 07 2023 20:58, Started by
vinciun
, May 06 2019 14:01
·
1
#37
Posted 06 May 2019 - 16:02
La TEXTAR productia pentru echiparea O.E. are cea mai mare pondere din lume, realizand plăcuţe de frână pentru producatori de sisteme de franare recunoscuti, cum ar fi ATE sau TRW (Lucas)
Plăcuţele Textar frânează de la o viteză de peste 400 km/h cea mai performantă maşină de serie (1001 CP) – Bugatti Veyron, sau de ex. BMW M5, Audi R8, SLR McLaren, Porsche GT3. Mai multe informaţii despre plăcuţele de frână de la TMD Friction si super-maşininile pe care sunt montate O.E. vezi aici https://www.elit.ro/...i-de-uzura.html |
#38
Posted 06 May 2019 - 16:04
george_alexandru, on 06 mai 2019 - 14:46, said:
Trebuie sa stii ce vrei pe masina, unde o utilizezi. Pt traficul normal/de strada nu sunt de acord cu franele sport, care trebuie incalzite in prealabil ca sa ai eficienta maxima (in unele cazuri, neincalzite, sunt mai skabe ca un sistem stock/de fabrica ) . In trafic normal trebuie sa ai un sistem de placute/discuri care sa aibe o eficienta cat mai buna la prima franare, atunci cand dai o frana de urgenta sa fie cat de eficiente posibil. Aici e compromisul la cele stock, din tot ce am avut de fabrica pana acum, o pedala, doua, frana excelenta, dupa care pierde clar din eficienta. Dar asa trebuie sa fie astea de strada, si nu recomand un sistem sport de placute/discuri pt traficul de strada. Pt circuit e altceva Deci atentie ce alegeti, total fara efect in traficul real testele tampite care le mai vad pe iutub, frane pana se vede rosu la disc si ia uite bre ce frane rezistente am! In trafic trebuie sa ai eficienta max la prima apasare, nu dupa 7 probe de franare. |
#39
Posted 06 May 2019 - 16:09
Merg cu DS2500 de 30.000 Km şi nu am întâmpinat probleme de acest gen, ţin foarte bine şi la rece.
|
#40
Posted 06 May 2019 - 16:48
Prin primavara lui 2016 am schimbat toate 4 discurile, dar nu mai tin minte ce am cumparat, deoarece sa montat ce a gasit mecanicul. In septempbrie 2016, dupa un drum de Grecia, alea de pe fata sau ovalizat. Asa ca in martie 2017 am schimbat iar discurile si placutele pe fata si am cumparat ATE. De data asta le-am schimbat singur si am reconditionat si etrierele cu un set nou de garnituri. Pe piese am dat aproape 500 lei. Am facut bucati etrierele, le-am curatat metodic, inclusiv cu perie de sirma montata pe bormasina, am curatat cu peria de sirma butucul rotilor si la fel si janta de aluminiu pe interior. Am muncit o zi intraga ca sa curat tot ce era de curatat dupa care am pus vaselina cuprata pe janta si pe etrier in zona in care culiseaza placutele. Prin vara aceluiasi an, am schimbat si spatele, deoarece am vazut ca discurile cumparate cu un an in urma au inceput sa se exfolieze. Zici ca erau facute din fier ruginit, peste care cineva a lipit o foita frumoasa nichelata. De atunci am facut aproximativ 30.000km fara probleme.
Nu stiu daca problema a fost doar de la discuri, sau si de la faptul ca cei ce au montat discurile alea ce nu au tinut, garantat nu au curatat nimic. |
#41
Posted 06 May 2019 - 17:04
Octavian___, on 06 mai 2019 - 16:04, said:
Trebuie sa stii ce vrei pe masina, unde o utilizezi. Pt traficul normal/de strada nu sunt de acord cu franele sport, care trebuie incalzite in prealabil ca sa ai eficienta maxima (in unele cazuri, neincalzite, sunt mai skabe ca un sistem stock/de fabrica ) . Apropo de placute tari, mecanicul mi-a zis ca si TRW sint mai tari si uzeaza discul mai rapid, ca ATE. Nu stiu sa spun daca e asa sau nu, si nu stiu nici cat conteaza |
#42
Posted 06 May 2019 - 17:59
Depinde de cod, dar cred ca asa este.
La Logan am avut si TRW si ATE. ATE au fost mai moi (dar nu foarte moi cum erau cele de fabrica) si mi s-au parut mai bune/mai eficiente decat TRW. TRW nu de aruncat, dar erau un pic mai tari si isi pierdeau mai repede eficienta , la a treia frana erau cam varza. Sunt pro ATE la placute si TRW la discuri (pt varianta de echipare stock) . Oricum e un compromis intre placute si discuri. Preferabil placutele sa fie mai moi (dar eficiente) zic eu |
#43
Posted 06 May 2019 - 18:26
totusi de ce combinatia ideala nu e cu placute si discuri de la acelasi producator?
|
#44
Posted 06 May 2019 - 20:39
florin71_skoda, on 06 mai 2019 - 16:48, said:
Prin primavara lui 2016 am schimbat toate 4 discurile, dar nu mai tin minte ce am cumparat, deoarece sa montat ce a gasit mecanicul. totusi, nu ai cerut macar o factura? eu pastrez pe cat posibil si cutiile de la piese sa le mai studiez acasa, daca mecanicul comanda el piesele sa trebuiasca sa schimbi si pe fata si pe spate asa rapid... nasol. Discurile ar trebui sa reziste 100.000km macar |
#45
Posted 06 May 2019 - 20:49
Pus discuri TRW acum o luna pe Fiat Grande Punto.
Foarte multumit de rezultat. Masina franeaza absolut impecabil. Placute de frana am pus ceva brand italian, nu am putut face nazuri, erau singurele in stoc. Dar multumit, nu scartaie, franeaza uniform, imi place combinatia. Vizual discurile arata excelent, par lucru de calitate, cu serie individuala stantata pe cantul discului, partile care nu sunt expuse frecarii cu placutele sunt vopsite cu vopsea termica neagra. Eu ma declar perfect multumit de TRW. Edited by abac, 06 May 2019 - 20:49. |
#46
Posted 07 May 2019 - 00:24
Alfa 159, discuri Ate și plăcute Brembo, absolut nici o problema de peste 40 k km.Sâmbătă le-am testat la maximul posibil într-o sesiune de o ora pe circuit, nu le-am menajat deloc, s-au comportat ireproșabil, plăcutele pe fata după aceasta experienta se cam apropie de schimbat, dar e ceva normal, am adunat ceva km cu ele. Probabil voi merge pe aceasi combinație in continuare.
|
|
#47
Posted 07 May 2019 - 01:05
Ce tot ii dati atata cu discuri ovalizate? Discurile nu se ovalizeaza, ci flambeaza. Tamburii se ovalizeaza.
|
#48
Posted 07 May 2019 - 08:09
Se stramba, daca ti-e mai ok asa.
Edited by Octavian___, 07 May 2019 - 08:11. |
#49
Posted 07 May 2019 - 09:55
unbrutus, on 06 mai 2019 - 20:39, said:
dubioasa experienta, din ce spui, pare ca mecanicul te-a pacalit si a montat ceva de proasta calitate. Daca caut acum in google discuri pentru rabla mea si dau clik pe primul link, vad ca discurile de spate incep de la 41,64 lei bucata, iar alea de fata de la 60,59 lei bucata. Cit 2-3 pachete de tigari, sau un bax de bere La bani aia, cit suparare sa tina ? unbrutus, on 06 mai 2019 - 20:39, said:
sa trebuiasca sa schimbi si pe fata si pe spate asa rapid... nasol. Discurile ar trebui sa reziste 100.000km macar Edited by florin71_skoda, 07 May 2019 - 09:56. |
#50
Posted 07 May 2019 - 10:36
unbrutus, on 06 mai 2019 - 20:39, said:
... Discurile ar trebui sa reziste 100.000km macar andrey_r, on 07 mai 2019 - 00:24, said:
... am adunat ceva km cu ele. florin71_skoda, on 07 mai 2019 - 09:55, said:
....Alea originale au tinut peste 220.000km. Ce treabă au plăcuțele și discurile cu km? Unii conduc mult în afara orașului și ating frâna o dată la 50 km, alții merg mult prin Bucale și se târâie cu piciorul pe frână cu 3 km/h la oră de vârf. Ghici care consumă discurile și plăcuțele mai repede? |
#51
Posted 07 May 2019 - 10:39
florin71_skoda, on 07 mai 2019 - 09:55, said:
Alea originale au tinut peste 220.000km. (O perioada ma gindeam sa le pun inapoi pe alea vechi). Astea de acum, chiar ATE fiind, garantat nu o sa ma mai tina asa de mult. Cind ploua sau este umezeala, apar pete de rugina pe ele in citeva ore de stat in parcare. Pe alea originale nu am vazut niciodata nici o pata. rugina nu cred ca are cum sa nu se formeze, e ceva normal. Annoying, on 07 mai 2019 - 10:36, said:
Ce treabă au plăcuțele și discurile cu km? Unii conduc mult în afara orașului și ating frâna o dată la 50 km, alții merg mult prin Bucale și se târâie cu piciorul pe frână cu 3 km/h la oră de vârf. Ghici care consumă discurile și plăcuțele mai repede? oricum, daca am zis "100.000 macar" si colegul a zis 200.000, inseamna ca ar trebui sa tina si in oras macar 100.000 |
|
#52
Posted 07 May 2019 - 11:05
unbrutus, on 07 mai 2019 - 10:39, said:
wow 220.000km... atunci clar merita sa iei tot originale, cat ar costa? Vezi si la autokarma Acum este prea tirziu pentru mine. Deocamdata am facuti cam 40.000km cu astea "noi" si daca ma mai tin un 60.000km, dupaia vad eu ce fac. Pe autokarma zice ca acum un disc fata pentru rabla mea ar fi de la ATE 118 ron, de la Volkswagen 212 ron, iar de la Skoda 284 ron. (nu am stat sa le verific codurile si daca intradevar este exact ce-mi trebuie mie). Daca merg pe Skoda ar veni 568 lei dicurile, plus 246 lei setul de placute, si ajung la un 814 lei. Cu transport si ce o mai fi, cred ca trec de un 900 lei doar pentru fata. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users