Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Corporatiile si pretul liniei de cod pe secunda

* - - - - 1 votes
  • This topic is locked This topic is locked
86 replies to this topic

#1
Iulius-Foyas

Iulius-Foyas

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,361
  • Înscris: 21.04.2019
Sa dai bani pe un plugin a carei functionalitate o gasesti gratis in orice IDE care se respecta, este deja  de matrix. De aceea InteliJ  cere bani pe mediul C++, pt chestii din astea
pe care alte limbaje le au de la inceputul inceputurilor.

Care este scurtatura in Visual Studio 2017 prin care daca scriu denumirea unui obiect automat imi face importurile la fisierele header si ale dependintelor (daca exista) ?

 MarianG, on 03 mai 2019 - 20:42, said:

Va mai intreb odata.
Cine este programator, voi sau IDE-ul ?
Noi dar daca trebuie sa stai sa inspectezi minutios fiecare actiune a IDE-ului deja productivitatea a zburat pe fereastra.
IDE-ul pt productivitatea unui programator are acelasi rol precum instrumentele de bord ale unui avion pt un programator.

Quote

o fi utila pentru kinderii care abia se leaga la sireturi
Ei bine kinderii aia dar si cei care au proiectat acest feature o fac dintr-un singura cauza: productivitatea unde timpul  inseamna bani.
Unealta =  productivitate, unealta deficitara =  productivitate deficitara= crestere costuri =pierdere bani

Tare as vrea sa te vad lucrand la un proiect in Spring framework sau orice alt framework , unde folosesti dependency injection  via annotari , si sa le importi tu asa manual de manuta pe toate.
Cred ca iti trebuie task separat doar pt acest lucru. Posted Image

Quote

P.S. Parca vorbeam de constructori, nu de IDE-uri care la sfarsit de zi sunt o unealta.
Right, raspunsul in opinia  mea este ca daca  obiectul trebuie sa fie disponibil imediat in cel mai scurt timp posibil. Daca dureaza in cazul de fata o jumate de ora atunci trebuie modificat business logicul astfel incat,.  fie obiectul in cauza sa fie spart in mai multe obiecte sau regandita sectiunea care dureaza o jumate de ora procesarea.

Edited by MarianG, 04 May 2019 - 19:20.


#2
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,383
  • Înscris: 10.08.2005
desigur, intr-un shortcut, in asta puterea unei unelte.

la cat laudati IDE-ul si criticati compilatorul eu am mari indoieli.

Quote

IDE-ul pt productivitatea unui programator are acelasi rol precum instrumentele de bord ale unui avion pt un programator.
nu stiu exact unde bati, dar avioanele au pilot automat

Edited by MarianG, 03 May 2019 - 21:00.


#3
tavitu

tavitu

    Minune: HE a început sã emitã facturile!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,598
  • Înscris: 16.02.2009

 Iulius-Foyas, on 03 mai 2019 - 20:52, said:

Noi dar daca trebuie sa stai sa inspectezi minutios fiecare actiune a IDE-ului deja productivitatea a zburat pe fereastra.
IDE-ul pt productivitatea unui programator are acelasi rol precum instrumentele de bord ale unui avion pt un programator.

Cred că ai dorit să zici pilot? Și chiar și așa comparația mi se pare nefastă. Instrumentele de bord îi arată pilotului starea avionul, tot pilotul e cel care trebuie să decidă dacă ce arată instrumentele alea e de bine sau de rău, si dacă e de rău pilotul e cel care trebuie să decidă ce trebuie făcut pentru a înbunătății situația. Ai auzit de cele două avioane care s-ar fi prăbușit pentru că instrumentele de bord au luat-o razna si nu au mai ascultat de pilot?

#4
Iulius-Foyas

Iulius-Foyas

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,361
  • Înscris: 21.04.2019
Acel shortcuturi care importa zeci de linii de cod ce constau in pachete inseamna productivitate, altfel pur si simplu ai obosi facand manual acest lucru, caz in care trebuie sa te lupti si cu oboseala cumulata din sarcini triviale de scrie importurile manual, si de a rezolva problemele.

Nici un project manager n-ar accepta asa ceva.Lipsa unei astfel de feature distruge ergonomia software.

Ca sa am productivitate, intai trebuie sa am asigurata ergonomia software, iar asta se realizeaza in primul rand prin uneletele folosite, sau mai in gluma, mai in serios circula o vorba :
Productivitatea unui programator este rezultanta uneltelor folosite.

Ar fi hilar sa ma gandesc de pilda la un proiect enterprise ca mavenul s-ar putea sa ma induca in eroare cu dependintele din pom.xml-ul proiectului. Tu ai idee cam cat de mare poate  ajunge uneori acel pom.xml ?
Ar fi dezastru daca as pune sub semnul intrebari ca maven-ul (care este un tool de productivitate)  nu mi-ar construi corect buildul sau m-ar induce in eroare.

 tavitu, on 03 mai 2019 - 21:08, said:

Cred că ai dorit să zici pilot? Și chiar și așa comparația mi se pare nefastă. Instrumentele de bord îi arată pilotului starea avionul, tot pilotul e cel care trebuie să decidă dacă ce arată instrumentele alea e de bine sau de rău, si dacă e de rău pilotul e cel care trebuie să decidă ce trebuie făcut pentru a înbunătății situația. Ai auzit de cele două avioane care s-ar fi prăbușit pentru că instrumentele de bord au luat-o razna si nu au mai ascultat de pilot?
Da, dar uite vezi prima regula a aviatiei  spune : pilotul trebuie sa creada intotdeauna orice ii arata instrumentele de bord.Iar aceasta regula a fost stabilita de catre NTSB, doarece  avionica reprezinta
un sistem prea complicat pt om, iar ceea ce observa  pilotul si poate percepe se rezuma la 30% fata de toate datele pe care le culege avionica atunci cand pilotul automat ia o decizie.

Pilotii sunt invatati sa aiba intotdeauna incredere in instrumentele de bord, doarece 90% din accidente s-au datorat neincrederii pilotului in instrumentele de bord si asta din cauza

http://avstop.com/st...orientation.htm

Edited by Iulius-Foyas, 03 May 2019 - 21:21.


#5
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004

 Iulius-Foyas, on 03 mai 2019 - 21:20, said:

doarece 90% din accidente s-au datorat neincrederii pilotului in instrumentele de bord si asta din cauza
Procente extrase din A.N.U.S. :first:

Doar vreo 50% din accident au fost cauzate de erori de pilotaj si alea includ o mare plaja de motive, de la oboseala, pina la cretinatate, gen l-o lasat pe fiu-so sa piloteze. Neincrederea in instrumente practic n-are nici o treaba printre toate alea, dimpotriva, asta daca te uitai la nenumarate episoade Air Crash Investigation pe National Geographic. Problema este cind un senzor da gherla sau ceva programator nu si-o validat bine obiectele :first:

Mai mult, C++ nu e Java, nu exista nici un motiv sa te astepti la "importuri automate", pentru ca nu e nimic de importat. Include nu e import. Liburile nu-s jaruri. Nu mai vorbim de macro-uri, namespace-uri, forward declarations sau dll-uri, compilare statica sau dinamica, fiecare necesitind alte rahaturi...

#6
iulian_1976

iulian_1976

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,571
  • Înscris: 10.05.2008

 MarianG, on 03 mai 2019 - 20:57, said:

nu stiu exact unde bati, dar avioanele au pilot automat

Mi-a luat-o tavitu@ de la fileu  Posted Image
Avand in vedere incidentul aviatic nu trebuie absolutizat acest domeniu, greseala este comuna si in informatica chiar daca prin zona vad numai experti Posted Image

Cauza reala a incidentului este acesta,s-a pus intreabarea la dep IT:
Este posibil ca puterea motoarelor poate fi controlata de soft in anumite momente critice fara a fi inclus in modulul pilotului automat?
Raspunsul a fost afirmativ.

Edited by iulian_1976, 03 May 2019 - 22:35.


#7
parabellum

parabellum

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,447
  • Înscris: 06.01.2010

Quote

Ei bine kinderii aia dar si cei care au proiectat acest feature o fac dintr-un singura cauza: productivitatea unde timpul  inseamna bani.
Daca tu cu de-astea iti pierzi o fractiune semnificativa din timpul pe care il petreci lucrand la un proiect, e cazul sa schimbi proiectul. Si programatorul Posted Image

Edited by parabellum, 03 May 2019 - 22:47.


#8
Iulius-Foyas

Iulius-Foyas

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,361
  • Înscris: 21.04.2019
Depinde de proiect, poate tu faci fie proiecte mici fie lucrezi pe un proiect unde productivitatea si eficienta timpului nu sunt criterii de evaluare sau autoevaluare si nimeni nu raspunde
de banii consumati in plus, adica mediu bugetar, eu   insa lucrez in mediu private corporate, iar aici la proiectele  enterprise  lucrurile sunt diferite la mine fata de tine.
Tu iti dai seama ca eu , cu acea scurtatura fac in cateva secunde cea ce in mod normal,  ti-ar lua  manual  un task intreg ?

In softurile de productie acolo unde se fac bani si optimizare a muncii de cateva ore inseamna economie de cheltuieli,doarece mediul corporate este extrem de atent cum se consuma banii. Si au managerii tooluri care evalueaza productivitatea fiecarui angajat zilnic pe ore.Practic sunt niste politzai care urmaresc zilnic progresul si iti atrag atentia daca incepi sa
aduni  intarziere pe task.
Poate tu te referi la programare, acolo unde  productivitatea nu reprezinta o cerinta sau nici macar nu se ia in calcul, cum ar fi mediul bugetar, acolo  unde nu prea sunt obsedati de productivitate, sau in mediul academic/cercetare/educatie unde banii sunt platiti de catre stat si stim cu
totii ca in astfel de medii avem trei cutume:  timpul trece, leafa merge, "hartia" suporta orice si "nimeni nu este de vina".

Poate pentru tine daca intarzii la un task o ora fata de estimat nu inseamna mare lucru, insa pt mine insemana pt ca acea ora trebuie s-o recuperez in weekend, doarece munca
noastra este normata.

Edited by Iulius-Foyas, 04 May 2019 - 00:21.


#9
parabellum

parabellum

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,447
  • Înscris: 06.01.2010

Quote

iar aici la proiectele  enterprise  lucrurile sunt diferite la mine fata de tine
Ai o singura problema aici: presupui prostii cu privire la persoana mea.
Dar ai dreptate, programarea in cazul meu e diferita de programarea 'corporate' unde 90% din cod e inutil, 5% sunt buguri (evitate cat de cat cu exceptii si cod suplimentar aiurea), 4% sunt 'include'-uri iar 1% e functionalitatea, care e o banalitate.

In cazul meu productivitatea nu se masoara in cantitate de cod. Nici in clase de tipul AbstractProblemFactoryFactoryWithConstructorThatDoesntTakeMuchTimeComparedWithJVM implements Bullshit..

Edited by parabellum, 04 May 2019 - 08:56.


#10
DemocracySucks

DemocracySucks

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 227
  • Înscris: 06.04.2019

 parabellum, on 04 mai 2019 - 08:55, said:

Ai o singura problema aici: presupui prostii cu privire la persoana mea.
Dar ai dreptate, programarea in cazul meu e diferita de programarea 'corporate' unde 90% din cod e inutil, 5% sunt buguri (evitate cat de cat cu exceptii si cod suplimentar aiurea), 4% sunt 'include'-uri iar 1% e functionalitatea, care e o banalitate.
Deci corporatiile sunt niste entitati naive care risipesc banii pe "cod inutil si buguri". Iar codul util si fara buguri, te pomenesti ca se gaseste in mediul academic si in ... blogosfera.

Yeah, right! :D

#11
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006

 DemocracySucks, on 04 mai 2019 - 18:51, said:

Deci corporatiile sunt niste entitati naive care risipesc banii pe "cod inutil si buguri". Iar codul util si fara buguri, te pomenesti ca se gaseste in mediul academic si in ... blogosfera.

Yeah, right! Posted Image
Corporatiile produc cod pentru bani, nu pentru a rezolva probleme complicate. Uneori, unele companii se iau la tranta cu probleme complicate care si produc bani, dar numarul acestor companii e destul de redus (procentual vorbind), mai ales in Romania.

Deci da, "un blogger" care scrie cod de nebun poate scrie cod mult mai provocator dpv intelectual ca majoritatea companiilor.

#12
DemocracySucks

DemocracySucks

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 227
  • Înscris: 06.04.2019

 OriginalCopy, on 04 mai 2019 - 18:58, said:

Corporatiile produc cod pentru bani, nu pentru a rezolva probleme complicate. Uneori, unele companii se iau la tranta cu probleme complicate care si produc bani, dar numarul acestor companii e destul de redus (procentual vorbind), mai ales in Romania.

Deci da, "un blogger" care scrie cod de nebun poate scrie cod mult mai provocator dpv intelectual ca majoritatea companiilor.
Cele mai multe corporatii produc cod pentru sine, pentru a rezolva probleme din lumea reala. Iar legat de cele care produc pentru bani, cine crezi tu ca da bani complet aiurea, ca sa se produca "nimic"? Astea sunt naivitati in cel mai bun caz, daca nu cumva frustrari! Posted Image

Codul "provocator dpdv intelectual" nu poate avea vreo calitate in sine, atata timp cat softul produs de cod nu ofera niste beficii tangibile! Abia ceea ce fac bloggerii poate fi catalogat ca inutil in vasta majoritate a cazurilor!

Edited by DemocracySucks, 04 May 2019 - 19:09.


#13
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012

 Iulius-Foyas, on 03 mai 2019 - 20:10, said:

Sa dai bani pe un plugin a carei functionalitate o gasesti gratis in orice IDE care se respecta, este deja  de matrix. De aceea InteliJ  cere bani pe mediul C++, pt chestii din astea
pe care alte limbaje le au de la inceputul inceputurilor.
Nu remarca nimeni ruptura de logica? Cica gasesti gratis functionalitatea respectiva, doar trebuie sa platesti pe un IDE in genul IntelliJ...

Cat despre productivitate, exista in unele medii ideea asta stupida cum ca ea se refera la linii de cod scrise (per minut, ora, whatever). Sa le zic medii academice si ferme de negrisori?
Ce se intampla daca nu-ti indeplinesti norma de linii de cod? Penalizari, bataie cu rigla la palma, pus in colt pe coji de nuc? :rolleyes:

Dificultatea unui task nu se masoara in linii de cod.
Scopul tau ca programator nu este sa scrii multe linii de cod, ci sa rezolvi o problema anume.
Viteza devenita scop primar inseamna o calitate slaba a codului.
Un mediu represiv scade productivitatea reala si-ti alunga programatorii de la mediocri in sus (care-si pot, si-si vor gasi un alt job)

Pentru cei ce nu stiu:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/M8qkL_7Lbyw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#14
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006

 TS030, on 04 mai 2019 - 20:27, said:

Cat despre productivitate, exista in unele medii ideea asta stupida cum ca ea se refera la linii de cod scrise (per minut, ora, whatever). Sa le zic medii academice si ferme de negrisori?
Ce se intampla daca nu-ti indeplinesti norma de linii de cod? Penalizari, bataie cu rigla la palma, pus in colt pe coji de nuc? Posted Image
Se abereaza mult pe acest topic.

Excluzand situatiile in care am fost platit sa sterg cod, o data am fost platit destul de consistent de o firma ca sa schimb un singur caracter. Era intr-un sistem complex prin care treceau "toti banii firmei". Si da, nu stia nimeni ca va fi un singur caracter, si chiar daca ar fi stiut, nu stia nimeni care va fi acela.

Cum e sa fii platit o suma de 4 cifre ca sa schimbi un singur caracter? Cred ca nu mi-am indeplinit norma de LOCs Posted Image

Sunt de acord cu tine, novicii nu stiu d-astea.

Ca sa raspund subiectului topicului

Quote

Corporatiile si pretul liniei de cod pe secunda
extrapoland, o linie de cod sa fi fost vreo 20k-30k euro Posted Image


Oricum ai da-o, subiect tembel. Inclusiv daca am vorbi in termeni de complexitate ciclomatica sau alta masuratoare mai buna, si nu LOCs.

Edited by OriginalCopy, 04 May 2019 - 20:52.


#15
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006

 Iulius-Foyas, on 03 mai 2019 - 20:10, said:

Right, raspunsul in opinia  mea este ca daca  obiectul trebuie sa fie disponibil imediat in cel mai scurt timp posibil. Daca dureaza in cazul de fata o jumate de ora atunci trebuie modificat business logicul astfel incat,.  fie obiectul in cauza sa fie spart in mai multe obiecte sau regandita sectiunea care dureaza o jumate de ora procesarea.
Ceva valoare e in subiect, dar nicidecum pe unde bajbai tu cu IDE-urile.

Ceea ce conteaza e cat de scurta e bucla de dezvoltare, aia din ciclul TDD cel mai scurt.

O firma se minuna cum de am reusit sa fac in cateva luni singur ceea ce face o intreaga echipa in ani. Pai simplu: taie din bucla aia de dezvoltare pana cand e mai mica de 10 secunde. Scrie codul direct in cloud, si nu o mai arde cu tot felul de prostii. Asa:

[ https://st4.depositphotos.com/1005097/20821/i/1600/depositphotos_208210854-stock-photo-cloud-computing-illustration-binary-code.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Fara IDE. Fara fluff.

Muta muntii din loc daca e nevoie ca sa scurtezi acea bucla. Investeste o saptamana in optimizarea procesului de dezvoltare insusi.

Asta inseamna productivitate.

A da, IDE, desigur, dar degeaba IDE, daca nu ai "superpowers" si fara el.

#16
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,383
  • Înscris: 10.08.2005

 OriginalCopy, on 04 mai 2019 - 20:46, said:


Oricum ai da-o, subiect tembel. Inclusiv daca am vorbi in termeni de complexitate ciclomatica sau alta masuratoare mai buna, si nu LOCs.
Omul zice ca apasa doua-trei butonane si compania castiga (sau nu pierde) bani deoarece se scrie  software-ul singur.


#17
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005

 MarianG, on 04 mai 2019 - 21:56, said:

Omul zice ca apasa doua-trei butonane si compania castiga (sau nu pierde) bani deoarece se scrie  software-ul singur.
si cine verifica daca softul e scris bine?

#18
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004
Discutia este inutila, pentru simplul fapt ca nici o "corporatie" nu masoara productivitatea in linii de cod. Este doar o metrica printre multe altele si un indicator destul de bun pentru complexitatea unui proiect si cantitatea de cacat pe care o poti intilni in el, datorata vechimii proiecctului si zecilor sau poate sutelor de oameni care si-au bagat botul. Chiar daca exageram si spunem ca 90% din codul unui proiect de 1 milion de linii e complet debil, tot mai ramin 100k de linii.

Proiectul la care lucrez are tone de cod duplicat, practic i-a durut la banana pe aia care au lucrat la el despre chestia asta, pentru ca au fost presati de adevaratul indicator al productivitatii pentru firme: cit de repede faci un feature sau repari un bug. Si toate alea se acumuleaza si se acumuleaza si se mai acumuleaza pina cind face implozie si atunci se escaleaza pina la dumnezo, se face un pas inapoi si se decide: ori se omoara proiectul, ori se incearca o resuscitare, de data asta cu mai multa atentie pentru chestii de genul calitate. Unul din proiectele la care am lucrat a fost rescris de la zero dupa vreo 2 ani, pentru ca s-a ajuns la concluzia ca nu se ajunge nicaieri :first:

Am vazut chestia asta de citeva ori pina acuma, la proiecte de zeci si sute de meleoane, nu prostioare. Si nu exista solutii miraculoase in multe cazuri, de exemplu corporatia fabuloasa la care lucrez nu permite folosirea AWS din ratiuni de securitate. Exista ceva cloud intern de trei parale, mai bine iti pui un pentium 4 sub birou si lucrezi pe el. De fapt de cind m-am angajat am zis ca trebuie sa avem un server local de development pentru ca aplicatia e "chatty as fuck" si au zis "hai sa incercam prima data cu cloudu". Dupa citeva luni in care au dat vreo 800 de euro pe luna pe cloudu lu peste s-au lasat convinsi. :lol:

 MarianG, on 04 mai 2019 - 21:56, said:

Omul zice ca apasa doua-trei butonane si compania castiga (sau nu pierde) bani deoarece se scrie  software-ul singur.
Well, tre sa recunosc ca ar fi al dracului de fabulos daca as scrie numele unei clase in Visual Studio si mi-ar include direct ce trebuie. Asta e o asteptare nerealista din partea unuia care a lucrat numai in Java. La fel, sistemele de build sau de testare sint infinit mai placute in Java.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate