Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Amenajare alee/curte la tara
Last Updated: Aug 10 2022 18:01, Started by
Ephesos
, May 03 2019 23:24
·
0
#1
Posted 03 May 2019 - 23:24
Am o casuta la tara, construita de parinti acum ~15 ani, a carei curte nu a fost amenajata. Casa nu a fost si probabil nu va fi locuita permanent, doar cateva weekenduri pe an.
Curtea din fata are 20x40 metri, cu sol lutos acoperit de buruieni si pomi fructiferi pe margini. In lipsa buruienilor solul are tendinta sa formeze crapaturi pe timp de seceta si sa se transforme in noroi daca ploua, Vreau sa amenajez o alee de 6x40 m care sa nu se scufunde la trafic greu ocazional, precum tractor... la cateva sute de metri in spatele casei exista terenuri imense pe care bunicii le ara cu tractoare, iar accesul se face de obicei prin aceasta curte. Optiuni la care m-am gandit:
As vrea sa scap si de buruieni, am gasit in topicuri mai vechi discutii despre seminte de trifoi si alte plante mici care pot sufoca alte buruieni. Nu as vrea sa cheltuiesc mai mult de 5000 euro ron pentru amenajare si nu am experienta in domeniu in afara unui research de cateva zile, sfaturile sunt binevenite. Edited by Ephesos, 03 May 2019 - 23:27. |
#2
Posted 04 May 2019 - 00:59
Ephesos, on 03 mai 2019 - 23:24, said:
Am o casuta la tara, construita de parinti acum ~15 ani, a carei curte nu a fost amenajata. Casa nu a fost si probabil nu va fi locuita permanent, doar cateva weekenduri pe an. Optiuni la care m-am gandit:
Daca vrei trafic greu, respectiv trecut cu tractorul ai nevoie de varianta 1 Ceea ce cauti tu se numeste drum balastat. 2-3 camioane cu balast(pietris) rezolva problema. |
#3
Posted 04 May 2019 - 00:59
Aia nu e alee, ala e drum de trafic greu
Fara o idee de la un inginer de drumuri nu faci nimic. Cauta unul, invitatie la un gratar, cu topt ce este pe langa si vei avea o "idee", pentru ca in mod normal etapele sunt altele, pornind de la studiu geo si in urma acestuia o solutie data de inginerul de drumuri, Edited by keta, 04 May 2019 - 01:02. |
#4
Posted 04 May 2019 - 02:56
Nu are nevoie de un inginer de drumuri.
Vrea sa faca un drum privat nu autostrada. Balast la greu pana se stabilizeaza terenul. |
#5
Posted 04 May 2019 - 06:39
De ce nu faci cum a facut @DIY , geotextil si piatra sparta deasupra ?
Asa trebuie sa fac si eu o cale de acces |
#6
Posted 04 May 2019 - 08:01
#7
Posted 04 May 2019 - 08:09
Prin topicul asta pe undeva https://forum.softpe...asa-din-canepa/
|
#8
Posted 04 May 2019 - 08:24
Pentru alee pietonala merge orice varianta care sa aiba la baza un strat tasat prin vibrare pietris/ nisip, apoi pus ceva deasupra - dale/biscuiti colorati/beton, etc
Pentru tractor insa, trebuie construita o alee mai serioasa - strat de balast mai gros, compactare/tasare, armatura din fier-beton apoi beton/asfalt min 7cm Edited by Kres, 04 May 2019 - 08:24. |
#9
Posted 04 May 2019 - 08:35
Ca idee pentru greutate, 30 cm de piatra sparta spalata ( nu cu nisip in ea ) vanzatorii o numesc refuz de ciur, cu 15cm de beton turnat peste acest strat ( armat ) mi-a tinut si 40 tone ( tir incarcat cu 30 tone Marfa ). Pur si simplu stratul de 30cm de piatra sparta o sa tina cu brio un tractor. Pe unde trec rotile cu timpul o sa se scufunde fara de centru, dar cum oricum o sa treaca utilaje pe acolo, poti oricand sa rogi un tractorist sa treaca cu ceva lama peste mijloc sa il indrepte la loc toamna. Nu ai cum sa eviti acea tasare, sa nu apara burta de pe mijloc, doar daca betonezi si nu are rost 6x40m.
Cu refuzul de ciur te cam incadrezi cu 5000 ron. Vara trecuta m-a costat 1400 ron 24mc. Tie iti trebuie 6x40x0.3 adica vreo 72mc, 3 camioane. Ideal ar fi sa treci si cu un cilindru compactor peste el daca ai cum si iti permite bugetul, costa aprox 1100 ron pe zi |
#10
Posted 04 May 2019 - 15:25
Bai sunteti jale... Omu' vrea sa treaca ocazional cu un tractor sa are prin gradina si voi il puneti sa faca studiu geo,fier si betoane ca la nebuni + ingineri de autostrazi..
Initiator..fugi de pe forum si intreaba un mester de prin sat.. Cred ca un camion de pietris e destul.. Daca intra in pamant piatra aia...mai aduci unul. Daca nu..aia e. Astia de pe forum au vazut filme multe.. Si colegu de mai sus.. cica, cauta un inginer si invita-l la gratar sa-l tragi de limba.. Gizas.. Edited by mariovrs, 04 May 2019 - 15:27. |
|
#12
Posted 04 May 2019 - 15:43
keta, on 04 mai 2019 - 00:59, said:
Fara o idee de la un inginer de drumuri nu faci nimic. Cauta unul, invitatie la un gratar, cu topt ce este pe langa si vei avea o "idee", pentru ca in mod normal etapele sunt altele, pornind de la studiu geo si in urma acestuia o solutie data de inginerul de drumuri, mariovrs, on 04 mai 2019 - 15:25, said:
Bai sunteti jale... .. Gizas.. Edited by cristobob, 04 May 2019 - 15:48. |
#13
Posted 04 May 2019 - 18:49
Ephesos, on 04 mai 2019 - 08:01, said:
Poți să-mi dai un link cu lucrarea respectivă? Strucura la ce iti trebuie tie , este decopertare / adica spatura si eliminat pamintul pe toata suprafata drumului , in functie de caracteristici , cel putin un 50 de cm balastare / se pune piatra sparta , in straturi succesive si compactate ...dar trebuie un cilindru de mare capacitate . pauza / asta nu spune nimeni , dar dupa penultimul strat de balast , este bine sa abandonezi lucrare ceva timp , si sa te rogi sa dea citeva ploi sanatoase . Apa de ploaie va face minuni si va scoate la iveala defectele , drumul se va lasa unde stie el . balastare / se repara ce s-a lasat si se adauga ultimul strat de piatara sparta betonare / se toarna balast stabilizat ( de regula 6%) finisaj / ...aici , in functie de posibilitati ... |
#14
Posted 04 May 2019 - 18:53
Exagerezi grav ! Ca trece un tractor de 10 ori pe luna nu ai nevoie de asa ceva , intinde un geotextil cu latimea de 3-4 m si pune un strat de piatra concasata de 0-63 peste si aia e .
|
#15
Posted 04 May 2019 - 18:58
Mama lui de geotextil ...crezi ca ala face minuni ? Se duce dracului cu tot cu piatra cind o baga tractorul ..
|
|
#16
Posted 04 May 2019 - 19:28
Nu e cazul tau , dar...
In urma cu vreo 20 de ani cand lucram la drumuri faceam asa : 1. se facea nivelul brut al drumului 2. se balasta 3 se facea o compactare cu cilindrul 4 se verifica cota si compactarea 5 se mai adauga balast daca era necesar sau se baga piatra sparta 6 se compacta 7 peste piatra sparta se mai aplica un refuz de piatra sparta si se uda abundent 8 Se compacta iar 9 Se lasa drumul liber la circulatie cam 30 zile, se uda permanent 10 se revenea cu actualizari de profil stradal 11 se compacta 12 se amorsa si se turna stratul de asfalt 13 Se lasa in circulatie cam 2 luni 14 se turna stratul de asfalt final Era o mare cacanarie. faci un lucru bun de la inceput si termini cat mai rapid. Edited by keta, 04 May 2019 - 19:29. |
#17
Posted 04 May 2019 - 19:44
Mai lasati-l drk de geotextil, trebuie strat de piatra sparta si armatura ca sa tina tractorul ala, altfel apar fisuri si te scufunzi cu tractor cu tot.
|
#18
Posted 04 May 2019 - 21:10
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users