FORD, un nou scandal legat de emisii
Last Updated: May 23 2019 21:38, Started by
takis
, Apr 27 2019 13:33
·
0
#19
Posted 27 April 2019 - 17:02
_-livio-_, on 27 aprilie 2019 - 16:30, said:
da, dar muta productia aia de gaze din orase in afara lor, ceea ce e oarecum ok. iar "În realitate, conform studiului, o maşină Tesla va emite în cele din urmă între 156 și 181 de grame de CO2 pe kilometru" e mult sau cum? am o masina ce scoate 128g din 1.4t si una cu 190 din 2l aspirat, ambele clasa compacta-medie dar pe langa co2 mai ies si alte chestii, iar teslele sunt masini mari, asa ca viitorul e electric, fie ca ne place sau nu. |
#20
Posted 27 April 2019 - 17:10
da, dar nimic din gazele alea nu e in orase si ar trebui sa se depuna pana ajunge la zonele dens populate.
in final tot cam acolo esti, de asta ziceam ca pur si simplu muta poluarea, ceea ce nu e neaparat rau. |
#21
Posted 27 April 2019 - 17:47
takis, on 27 aprilie 2019 - 15:10, said:
Or mai fi si altii care au trișat, cu siguranta, dar pana una alta, hotul neprins e negustor cinstit. Ford e un nume mare, insa nu cred ca se poate musamaliza asa de usor acest caz, mai ales ca UE abia asteapta revansa. |
#22
Posted 27 April 2019 - 17:48
myshyk, on 27 aprilie 2019 - 15:54, said:
Ia uitati-va putin la "protejarea mediului cu electrice", chiar daca nu are legatura directa cu Ford-ul. Chiar merita citit articolul. Mai ales de cei care sunt convinsi de superioritatea electricelor in domemniul protejarii mediului- http://www.rador.ro/...nTEhiUsU55z71RU O inepție de studiu, a fost deja demontat. |
#23
Posted 27 April 2019 - 17:58
emisiile sunt direct proportionale cu consumul. eu nu cunosc pe nimeni a carui masina sa consume ca in specificatiile producatorului. sau ca sa nu mint, prin 2000, o cunostinta cu un Megane diesel sustinea ca are un consum ff mic. in rest, toate cunostintele mele sustin ca masinile lor consuma putin peste, mai mult, sau chiar consuma de rupe. normal, nu-i cunosc pe toti propritarii de masini din lume, deci as putea fi subiectiv.
in realitate, daca toti marii producatori au ajuns sa magareasca testele, chiar nu ne dam seama ca e o problema sistemica ? in aceste conditii eu nu vad vreo solutie rezonabila la aceasta problema a emisiilor, alta decat recurgerea la onestitate: motoarele le testam in mers, cu mai multi utilizatori obisnuiti, iar testele sunt orientative. periodic, publicam valori medii / maxime / minime. corelate cu viteza de deplasare, cu anotimpul, cu mai stiu eu ce. adica utilizatorul sa aiba o plaja de valori in care sa se regaseasca ca utilizator de autoturism. Edited by strongsss, 27 April 2019 - 18:10. |
#24
Posted 27 April 2019 - 17:59
#25
Posted 27 April 2019 - 19:36
djl, on 27 aprilie 2019 - 13:54, said:
Ne vom întreba în curând: care sunt ăia puţini care nu trişează la testele astea? P.S. Dacă cineva se întreabă de ce îmi plac chestiile vechi... păi măcar cu alea vechi au alţii experienţă. P.S. 2 Aştept o manea pe tema emisiilor costea_nelu, on 27 aprilie 2019 - 14:28, said:
djl@subscriu si eu,la calitatea care era in trecut se punea pret pe calitate, acum este doar cantitate.Si se merge pe acelas principiu. Dihorul Razboinic, on 27 aprilie 2019 - 14:50, said:
Masinile vechi consuma de rup, polueaza la fel... Nu cred ca ai vrea sa stai intr-un oras cu masini din anii '80 sau mai vechi, eventual pe benzina cu plumb (care cica a crescut comportamentul violent in societate pina a fost eliminata). Dintre alea vechi, pina si unele motociclete consumau mai mult decit o masina de azi. Asta cu scandalurile pt. emisii e chiar nasoala in SUA, unde orice Gigel care se simte pagubit poate cere daune de la producator. VW cica urma sa plateasca 25 miliarde (!!!) $ pt. scandalul in care au fost implicati. Într-un oraş cu maşini numai din anii '80... depinde de cât de mult ar fi utilizate acele maşini. Că dacă jumătate dintre şoferi folosesc în 75% din cazuri transportul în comun, poluarea nu va fi mare. Nu se mai foloseşte benzina cu Pb Dar în România îmbunătăţirea transportului în comun e vis frumos. Maşinile noi poluează mai puţin, dar tot poluează şi fără un transport în comun mai bun nu ai cum să-i faci (nici măcar cu taxe) pe şoferi să folosească transportul în comun. Eu îmi doresc însă maşină şi mai veche de anii '80. Chestii de stil, de tehnologie. Colegule dihorul_războinic, te rog frumos, defineşte ce înseamnă "mult" în materie de consum. Lăsând însă la o parte gusturile legate de stil şi durabilitate, ţineam să subliniez că totuşi e anormal că atunci când achiziţionezi un obicet nou, în loc să ai încredere că e de calitate (dacă e ieftin e normal să fie posibil să fie ciuruc) sau să te aştepţi la surprize-suprize aiurea. În cazul maşinilor să-ţi fie teamă că dacă nu te încadrezi la norme de poluare şi eventual dacă te duci repede cu ea în service. Revenind la trecut, măcar ştii să judeci ce a fost bun şi ce nu a fost. Că e azi globalizare e una, dar mi se pare extrem de aiurea că atunci când dai o sumă de bani care nu e mică să te trezeşti cu vreo ţeapă sau cu probleme - ştii unele mărci ştii că s-ar putea să nu fie de încredere, dar dacă şi alea de încredere dau ţeapă, ce să mai zici? Eşti total ambramburit. Edited by djl, 27 April 2019 - 19:37. |
#26
Posted 27 April 2019 - 21:02
Mototzoacla Zundapp cica consuma 12 litri la 100 km, enorm in comparatie cu masinile de azi. Probabil si masinile de prin anii '50 erau sus cu consumul.
|
#27
Posted 28 April 2019 - 00:00
12% e consum mare azi pentru că avem preţuri mari la carburanţi. Dacă ar fi 4 Lei litrul de carburant, un consum de 12% nu ar fi mare. 4 x 12 = 48 Lei... nu ar fi mult. Cu 4,5 Lei ai plăti 54 Lei. Dar azi plăteşti cam 68 Lei la consumul ăla. Dacă porneşti maşina din în când şi nu faci multe drumuri, te ţine şi un consum de 14 %.
Dar sunt curios: cine va mai fi prins cu nasoalele? Edited by djl, 28 April 2019 - 00:01. |
#28
Posted 28 April 2019 - 01:15
takis, on 27 aprilie 2019 - 15:10, said:
Or mai fi si altii care au trișat, cu siguranta, dar pana una alta, hotul neprins e negustor cinstit. Ford e un nume mare, insa nu cred ca se poate musamaliza asa de usor acest caz, mai ales ca UE abia asteapta revansa. UE (prin EASA) si-a luat revansa cu Boeing 737. Cand la inceputul lui 2018 li se opreau aleatoriu motoarele in zbor Airbusurilor nu s-au scremut asa tare. |
|
#29
Posted 28 April 2019 - 02:42
Problema la Ford este de alta natura, si e posibil sa scape usor.
Anume, regimul standard considerat pentru determinarea consumului este -dupa opinia unora- prea lejer, de unde consum mai mic. Se apeleaza acum la o firma specializata care sa determine daca regimul respectiv a fost corect si daca nu cumva anumite lucruri au fost intentionat facute ca sa iasa consumul mai mic. Deci e vorba de a cauta intentia, daca nu se gaseste nu se va lasa cu scandal mare. Deci nu este vorba de actiune intentionata, pe scara larga, de falsificare cu ajutorul unor dispozitive sau softuri specializate pentru falsificare ca in cazul VW si se pare ca si Daimler ( incepe o ancheta si la ei). Consumurile reale, la utilizatori sunt mai mari intotdeauna pentru ca prea putini, poate nici unul nu utilizeaza masina sau o intretine cu multa grije si in mod constant , ca la carte cum se zice dar problema este atat la “carte” cat si la standardul folosit de companie atunci cand a lansat modelul. Ref la acest aspect, e chiar dificil de facut un standard foarte corect si care sa acopere satisfacator toata gama de situatii. Poate pe zone, tari, climate, obiceiuri, etc dar cum vedem intotdeauna, se spune ca atat la suta, eventual ceva toleranta plus minus si gata. |
#30
Posted 28 April 2019 - 07:16
Cu siguranță va scăpa mai ușor deoarece așa cum a spus și Rosebud nu e vorba de falsificare intenționată a emisiilor și a supus de la început că colaborează cu autoritățile.
FCA deși nu a avut softul elaborat de detectie banc al VW a negat până în ultimul moment orice neregula iar în aceste condiții amenda/mașina a fost mai mare decât la VW. Norocul FCA ca toate mașinile implicate au SCR și au putut fi aduse la norme din soft, ceea ce la VW nu a fost cazul. |
#31
Posted 28 April 2019 - 07:43
Eu am mai observat și un alt fenomen, foarte elegant și mascat se "exportă" poluarea în afara orașelor, la industrie se făceau coșuri cât mai înalte ca să disperseze poluarea pe o zonă mai întinsă, iar la mașini se pun filtre de particule care rețin particulele în oraș și le expulzează când mașina aleargă afară pe autostradă. O soluție asemănătoare este aplicată și în cazul automobilului electric care este nepoluant în oraș dar poluarea este acolo unde se fabrică bateria și acolo unde se produce curentul electric.
|
#32
Posted 28 April 2019 - 07:51
#33
Posted 28 April 2019 - 07:54
|
#34
Posted 28 April 2019 - 08:06
#35
Posted 28 April 2019 - 09:19
deschide un google si da copy paste la asta: how+does+a+dpf+work
|
#36
Posted 28 April 2019 - 11:04
djl, on 27 aprilie 2019 - 13:54, said:
Ne vom ĂŽntreba ĂŽn curând: care sunt ăia puţini care nu trişează la testele astea? P.S. Dacă cineva se ĂŽntreabă de ce ĂŽmi plac chestiile vechi... păi măcar cu alea vechi au alţii experienţă. P.S. 2 Aştept o manea pe tema emisiilor |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users