Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Tesla - Full Self-Driving
#19
Posted 24 April 2019 - 09:37
Bursul, on 24 aprilie 2019 - 08:30, said: Pana atunci vom avea victime datorita experimentelor. Sunt erori in industria aeronautica care au experienta in domeniu de ani de zile si nu vor fi in industria auto? Oricum va trebui corelata si legislatia privind semnalizarea rutierea. De exemplu cum se va comporta masina cand va apare o lucrare pe drum? Aia va trebui semnalizata corespunzator. Asa a fost este si va fi in orice domeniu, numa sa vezi si dupa gard. Bine ca altii vad, altfel am fi ramas la cal si caruta apropo de ce spuse colegu mai sus. |
#20
Posted 24 April 2019 - 10:22
Pe multi soferache de azi de pe la noi ii bate deja masina autonoma. Eu o astept cu interes. O sa fie momemtul ala cand nervii mei se vor odihni, ca nu mai trebuie sa se "lupte" cu oligofrenii din trafic.
|
#21
Posted 24 April 2019 - 10:30
filipxxx, on 24 aprilie 2019 - 09:31, said:
M-as bucura sincer, dar din pacate e vrajeala de marketing ala Elon Musk, nu ai cum sa fii tu full autonom nivel 5 peste 3 ani si altul pe sosea sa mearga fara stopuri, semnalizari si eventual baut si sa croseteze benzi. Inainte ca sa existe in realitate Level 5 e nevoie ca toate masinile sa fie cel putin la level 3 si niste schimbari in lege pentru ca nu mi se pare normal ca daca eu dau pe pilot automat care tine banda si merge singur de acasa pana la vecinul in alt oras sa fiu tot eu de vina cand pilotul da cu masina in parapet sau mai rau da peste cineva. Chestia asta ca soferul trebuie sa fie pregatit la orice moment sa preia controlul e o idiotenie si cred ca ar trebui socasa din regulament, la o franare de urgenta la 90 km/h daca nu esti atent si fanezi cu jumatate de secunda mai tarziu ai niste metri buni in plus fata de franarea in care erai atent pregatit cu mainile pe volan. Cred ca era nevoie sa mai creasca un pic pretul actiunii ca sa mai ia baietii o fiantare sau imprumut, Ca pilotul automat da cu masina in parapet se datoreaza faptului ca softul nu a atins gradul de maturitate necesar. In afara de asta nici senzorii nu sint la nivelul la care informatia sa fie sigura. Tocmai din cauza asta legislatia considera ca responsabilitatea ramine deocamdata la sofer. Avem o situatie de genul “oul si gaina”. Daca legislatia ar amplasa responsabilitatea la producator, atunci n-ai vedea niciun pilot automat la persoane private pe strada. Pe de alta parte este nevoie de teste si de multe obiecte de test pe strada, daca se vrea avint tehnologic |
#22
Posted 24 April 2019 - 13:21
Huck_, on 24 aprilie 2019 - 03:26, said:
Tesla va lansa anul asta autonomous driving level 4 in update-uri succesive ale softului. Model 3 are deja tot hardul necesar. In urmatorii 2-3 ani sistemul va fi upgradat spre nivelul 5, in functie de viteza cu care se vor misca legislatia. Nici un alt producator nu a anuntat un sistem similar (nivelul 4) pentru urmatorii 3 ani. Practic soferul doar introduce destinatia iar sistemul preia comanda complet. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tlThdr3O5Qo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Mai multe detalii in presentarea asta de 3 ore: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Ucp0TTmvqOE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] https://emerj.com/ai...-11-automakers/ |
#23
Posted 24 April 2019 - 13:57
vata_pa_batz, on 24 aprilie 2019 - 10:30, said: Ca pilotul automat da cu masina in parapet se datoreaza faptului ca softul nu a atins gradul de maturitate necesar. In afara de asta nici senzorii nu sint la nivelul la care informatia sa fie sigura. Tocmai din cauza asta legislatia considera ca responsabilitatea ramine deocamdata la sofer. Avem o situatie de genul “oul si gaina”. Daca legislatia ar amplasa responsabilitatea la producator, atunci n-ai vedea niciun pilot automat la persoane private pe strada. Pe de alta parte este nevoie de teste si de multe obiecte de test pe strada, daca se vrea avint tehnologic |
#24
Posted 24 April 2019 - 14:39
filipxxx, on 24 aprilie 2019 - 13:57, said:
E o chestie de vid legislativ momentan, dar parerea mea ca de la Level 3 deja trebuie avut in vedere si producatorul ca parte intr-un accident, bine-intels nu poate fi facut vinovat by default dar nici absolvit de vina by default pentru ca timpii de franare si eficienta evitarii sunt substantial diferiti daca conduci activ versus stai de vorba relaxat cu pasagerul si brusc intr-o fractiune de secunda devii responsabil de masina. Sa nu uitam ca producatorii nostri corecti au ascuns mari probleme cu poluarea in mod orchestrat, iar unii si-au facut masinile in asa fel incat sa iasa bine cand doar in teste. E destul de ciudat sa te bazezi doar pe datele lor intr-un accident in care soferul zice ca mergea drept si de-o data masina a evitat un caine intr-un camion argintiu Aspectele juridice sint destul de complexe ca sa clarificam ceva plauzibil aici pe forum. Cine stie, poate vor fi obligati sa introduca un blackbox, care inregistreaza permanent ultimile secunde. Diagnose, greseli... Trebuie insa sa observam altceva mai relevant. Ceea ce anunta Musk prin conferinte are valoare juridica egala cu zero. Conteaza doar ceea ce scrie in manualul de utilizare. In decursul timpului s-a modificat si reclama de pe homage-ul lor. Acum nu mai este vorba despre autonomie, ci despre asistenta. Pe de alta aparte Musk este efectiv fortat sa riste. De asta anumite functii sint la liber, dar Tesla nu preia raspunderea pentru utilizarea lor. E ca si cum i-ai interzice ciinelui sa iasa din cusca, dar lasi poarta deschisa si o bucata de carne in fata |
#25
Posted 24 April 2019 - 18:09
TS030, on 24 aprilie 2019 - 09:19, said:
Exista discutii aprinse pe topicul despre diesel, cum ca e inuman sa interzici, doar in anumite zone, doar motorizarile cele mai poluante. Cum ar suna interzicerea tuturor masinilor actuale (inclusiv Tesla, ca nici ele nu suporta ce zici tu)? Presupunand ca ar fi posibila treaba asta, ar insemna hardware nou, masini noi. ”Nearly 1.25 million people die in road crashes each year, on average 3,287 deaths a day. An additional 20-50 million are injured or disabled. More than half of all road traffic deaths occur among young adults ages 15-44. Road traffic crashes rank as the 9th leading cause of death and account for 2.2% of all deaths globally. Road crashes are the leading cause of death among young people ages 15-29, and the second leading cause of death worldwide among young people ages 5-14. Each year nearly 400,000 people under 25 die on the world’s roads, on average over 1,000 a day. Over 90% of all road fatalities occur in low and middle-income countries, which have less than half of the world’s vehicles. Road crashes cost USD $518 billion globally, costing individual countries from 1-2% of their annual GDP. Road crashes cost low and middle-income countries USD $65 billion annually, exceeding the total amount received in developmental assistance. Unless action is taken, road traffic injuries are predicted to become the fifth leading cause of death by 2030.” Edited by silverflower, 24 April 2019 - 18:28. |
#26
Posted 24 April 2019 - 18:28
vata_pa_batz, on 24 aprilie 2019 - 09:12, said:
Concurenta care exista momentan in capetele unor manageri incapatinati si care se extinde si asupra clientilor este efectiv de tot rîsul. Se va trece cu siguranta la standardizari si cooperare cel tirziu cind va aparea o solutie viabila pentru baterie, care sa demonstreze fara drept de apel ca automobilul electric reprezinta intr-adevar viitorul. Pina atunci toate firmele isi fac reclama ca si pina acum, se ataca reciproc in presa si livreaza clientilor promisiuni ar trebui sa existe COLABORARE nu competitie in asa ceva, e vorba de joaca cu vietile oamenilor Niste chinezi au reusit sa pacaleasca sistemul Tesla cu niste simple abtibilde! Despre ce vorbim aici?? 2 bucati albe pe asfalt au dus tesla pe contrasens... https://futurism.com...ncoming-traffic [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/6QSsKy0I9LE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#27
Posted 24 April 2019 - 20:10
Introducerea prematura a sistemului autonom implica un risc major, capital as spune. Daca sistemul nu e perfect, si daca apare vreun accident serios, impactul asupra publicului poate fi devastator pentru aceasta tehnologie. Graba strica treaba.
Se vor gasi tineri entuziasti care sa-si riste viata pentru distractia asta, dar nu va fi decat rezultatul selectiei naturale, lucru pozitiv pentru societate: idiotii, cu cat dispar mai repede, cu atat mai bine. |
#28
Posted 24 April 2019 - 21:04
silverflower, on 24 aprilie 2019 - 18:09, said:
- Se poate face treptat, desigur, dar viețile sînt importante și trebuie făcut ceva. De exemplu, pentru început se pot ”injecta” pe centrul și marginile drumurilor existente din metru în metru să zicem, la 10cm adîncime, senzori pasivi detectați de către vehicule, astfel că măcar să avertizeze atît conducătorul cît și pe ceilalți, dacă nu chiar și poliția, aprinzînd intermitent luminile, dacă încalcă banda continuă, cînd e pe contrasens, depășește viteza legală pe tronson sau e în pericol de a ieși în decor. Si eu sunt de parere ca mijloacele de transport/caile de transport rutier trebuie aduse la tehnologia acestui secol, cu senzori. Altfel ne tot rugam la predictia traficului lui Google in loc sa avem o situatie in timp real, cu masuri de crestere a eficientei pe tronsoane aglomerate. Rosebud09, on 24 aprilie 2019 - 20:10, said:
Introducerea prematura a sistemului autonom implica un risc major, capital as spune. Daca sistemul nu e perfect, si daca apare vreun accident serios, impactul asupra publicului poate fi devastator pentru aceasta tehnologie. Graba strica treaba. Se vor gasi tineri entuziasti care sa-si riste viata pentru distractia asta, dar nu va fi decat rezultatul selectiei naturale, lucru pozitiv pentru societate: idiotii, cu cat dispar mai repede, cu atat mai bine. |
|
#29
Posted 25 April 2019 - 00:10
Rosebud09, on 24 aprilie 2019 - 20:10, said:
Introducerea prematura a sistemului autonom implica un risc major, capital as spune. Daca sistemul nu e perfect, si daca apare vreun accident serios, impactul asupra publicului poate fi devastator pentru aceasta tehnologie. Graba strica treaba. Se vor gasi tineri entuziasti care sa-si riste viata pentru distractia asta, dar nu va fi decat rezultatul selectiei naturale, lucru pozitiv pentru societate: idiotii, cu cat dispar mai repede, cu atat mai bine. pana la urma, daca selectia naturala chiar ar functiona, populatia ar scadea destul de mult |
#30
Posted 25 April 2019 - 08:46
Autopilotul este in orice caz cool. Problema este ca se bazeaza pe marcajele de pe sosea. Pe tronsoanele unde se fac reparatii nu functioneaza, acolo trebuie sa preia controlul soferul. Va mai trece mult timp, pina cind se va putea discuta despre solutii intr-adevar viabile. Deocamdata toata tehnica se afla intr-un stadiu modest.
Ideea de sistem perfect nu exista si nici nu poate fi definita macar |
#31
Posted 25 April 2019 - 10:15
vata_pa_batz, on 25 aprilie 2019 - 08:46, said:
Problema este ca se bazeaza pe marcajele de pe sosea. Pe tronsoanele unde se fac reparatii nu functioneaza, acolo trebuie sa preia controlul soferul. Asta se intampla acum, cu varianta eurepeana a Autopilot-ului. Prin SUA ocoleste si conurile din cate stiu si are si alte functii pe care aici inca nu le are. Edited by inuendo0, 25 April 2019 - 10:15. |
#32
Posted 25 April 2019 - 11:12
Undeva, candva... intr-un viitor mai apropiat sau indepartata, la un momentdat, fiecare tara va face un referendum (mai mult sau mai putin "informat" si "manipulat") in urma caruia se vor interzice pe AUTO-strazi masinile care nu au hardware de conducere autonom.
Asa va incepe, fix unde sistemul va functiona cel mai bine si cu riscuri minime. Masinile fara sisteme de conducere autonoma vor devenile noile "carute" care nu au voie pe autostrada sau drum european. Sigur, vor putea fi folosite pe drumuri laturalnice. Sistemele autonome vor putea conduce masinile la scara larga doar in momentul in care nu vor avea in jurul lor factorul "uman" (imprevizibil). Si asta se poate face doar prin interzicerea masinilor fara conducere autonoma. Sistemele autonome vor fi standardizate, vor aparea producatori independenti de sisteme autonome, vor aparea noi teste NCAP fix pentru sistemele autonome ca sa poti alege in functie de siguranta si/sau buget. Si tot ce face Tesla acum ni se va parea in 30-40 de ani de un barbarism crunt la fel cum vedem acum modul in care s-a "ridicat" societatea industriala in secolul 19: mine pline cu copii de intre 7 - 18 ani, oameni striviti de rotile treieratorilor pe baza de abur (siguranta? ce e aia siguranta?), primele carute cu motor si asa mai departe. Vom asemana Tesla cu mainframe-urile anilor '50 - '60. Numai ca aceasta trecere se va face mai rapid si perioada de acomodare va fi si mai scurta. |
#33
Posted 25 April 2019 - 14:46
Problema marcajelor este importanta.
De exemplu, pe majoritatea drumurilor pe care merg acestea lipsesc complet sau de multe ori sunt foarte greu de distins. Nu mai spun pe vreme rea, mazga, zapada, soarele din fata, etc. Asta complica tehnologia de detectare. Intretinerea marcajelor ar deveni ceva f, important si destul de scump. Daca ar pune marcaje active, care sa comunice cumva cu senzorii masinilor cred ca ar fi un lucru important, dar asta costa, plus problema intretinerii. Toate astea vor necesita timp.Pe deasupra, daca legislatia nu se pune la punct, un proces de daune dupa un accudent sever, pus pe mana unor avocati tari pot ruina o companie si frana puternic dezvoltarea. |
|
#34
Posted 25 April 2019 - 18:20
Rosebud09, on 25 aprilie 2019 - 14:46, said:
Problema marcajelor este importanta. De exemplu, pe majoritatea drumurilor pe care merg acestea lipsesc complet sau de multe ori sunt foarte greu de distins. Nu mai spun pe vreme rea, mazga, zapada, soarele din fata, etc. Asta complica tehnologia de detectare. Intretinerea marcajelor ar deveni ceva f, important si destul de scump. Daca ar pune marcaje active, care sa comunice cumva cu senzorii masinilor cred ca ar fi un lucru important, dar asta costa, plus problema intretinerii. Unul din ele, pe un drum FARA NICI UN MARCAJ, nici o linie, nimic, nici borduri, doar o fasie de bitum, santuri si boscheti pe margine. E drept ca din cei 2-3 km cat avea drumul, doar de 3 ori mi-a aparul pe display volanul in gri (semn ca pot activa Autopilotul). Am stat pe faza, si imediat ce am putut, am activat Autopilotul. Atentionarile de a pune mana pe volan si Autosteer limitat apareau foarte des, dar masina tinea drumul fara nici o problema. Ce e drept mergea ca un sofer beat si folosea toata latimea drumului, insa am fost foarte impresionat de ce poate. Edited by inuendo0, 25 April 2019 - 18:21. |
#35
Posted 25 April 2019 - 23:08
vata_pa_batz, on 25 aprilie 2019 - 08:46, said:
Autopilotul este in orice caz cool. Problema este ca se bazeaza pe marcajele de pe sosea. Pe tronsoanele unde se fac reparatii nu functioneaza, acolo trebuie sa preia controlul soferul. Va mai trece mult timp, pina cind se va putea discuta despre solutii intr-adevar viabile. Deocamdata toata tehnica se afla intr-un stadiu modest. Ideea de sistem perfect nu exista si nici nu poate fi definita macar inuendo0, on 25 aprilie 2019 - 10:15, said:
Aici te inseli. Ti-o spun din proprie experienta. Daca liniile, chiar si alea galbene, de reparatii sunt trasate ok, nu are nici o problema in a le urma. Daca nu sunt linii ci doar balize din alea pline cu apa, devine putin confuz, franeaza, vireaza scurt si des dar le ocoleste. Daca sunt doar conuri (si aici am probat doar o sungura data) da sa se urce pe ele. Asta se intampla acum, cu varianta eurepeana a Autopilot-ului. Prin SUA ocoleste si conurile din cate stiu si are si alte functii pe care aici inca nu le are. mai sus se vede ca se ia dupa 2 bucatele albe de hartie puse pe drum. Restul e cancan, ce mai e de spus? Cum poti argumenta o discutie cand exista asemenea filmari? inuendo0, on 25 aprilie 2019 - 18:20, said:
Ce e drept mergea ca un sofer beat si folosea toata latimea drumului, insa am fost foarte impresionat de ce poate. |
#36
Posted 26 April 2019 - 00:18
Eu sunt convins ca se va putea face foarte mult aici, dar trebuie timp si lucrat cu grija, nu dat drumul la program si pac masina in sant, in anumite conditii care nu au fost inca prevazute in soft.
Compar cu programele de recunoastere a fetei, ca si complexitate si rezultate si parca ar trebui sa fiu mai optimist, chiar daca sunt convins ca nu voi apuca sa vad autonome de nivel 5 in cursul vietii. Problema este pentru toti oamenii, nu numai pentru posesorii de jucarii din astea, ca ele pot da peste tine si daca esti pieton pe marginea strazii, ca sa nu mai zic daca esti cu masina oarecare. Inuend0 se simte insa bine ca beta tester Mai era unu care a vrut sa verifice daca functioneaza franarea automata, si sigur pe el, a pus nevasta in fata (in loc de soacra...) |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users