Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Sri Lanka in faliment

La multi ani @VladVladd!

RADIO BRAILA DENS FM
 Amplificator yamaha as 501 in pro...

Electrician sau Instalator sanitar?

Cate placute RAM sa adaug?

Modul step up dc to dc legat de p...
 Cost autorizație de construi...

ajutor vita de vie

Instrumentala

Duba 4x4
 Ca PFA eu platesc cu 4% mai mult ...

clickul se invarte continuu ajutor

unde preschimb franci elvetieni d...

7.83 HZ Schumann-Resonance Low-Fr...
 

GPL -De ce nu se trec obligatoriu toate motoarele cu ardere pe gaz lichefiat?!

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
132 replies to this topic

#37
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

View Posteugeniusro, on 19 aprilie 2019 - 07:38, said:


Nu cred, principala problemă a masinilor electrice a fost tot aia care este și azi, bateria respectiv autonomia asigurată de aceasta.
Dacă socotești și infrastructura care trebuie să o construiești pe lângă ca să operezi parcul de mașini electrice și ce producție de bioxid de carbon se întâmplă la fabricarea acelei infrastructuri pe lângă bioxidul de carbon produs la fabricarea mașinii și a bateriei nu obții mare efect de reducere.
Trecerea parcului auto pe electric se face din rațiuni politice și de profit evident, schema cu problema poluării este doar o motivație.
Mai documenteaza-te:
http://www.rador.ro/...lasa-de-mijloc/
"În 1899, 90% dintre taxiurile din New York erau electrice. Flota de maşini fusese construită de compania Electric Carriage and Wagon din Philadelphia."

#38
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,958
  • Înscris: 21.08.2005

View PostPSC, on 19 aprilie 2019 - 08:42, said:

A făcut ITB porcăria asta, în anii 80, cu ordin de la partid. S-a ales praful de autobuze (supraîncărcarea caroseriilor), dar şi de motoare.
Eu n-aş merge cu o bombă în spate. Să ridice mâna sus cine ar face-o.

Dar cu o baterie ai face-o ? Știi ce recomanda Tesla în caz de incendiu la baterie, să fie mașina trasă în spațiu deschis 10-15 m și să nu se încerce stingerea cu apă deoarece apa accelerează reacția la contact cu litiul, și să fie lăsată așa minim 24 ore, deci e cam stingere prin ardere totală, în fine ia imaginează-ți că peste 4-5 ani or să fie parcările pline cu din astea electrice, imaginează un incendiu într-o parcare din asta, sau un incendiu într-un carambol pe șosea unde sunt mai multe electrice, or să trebuiască în spitalele de urgențe să se asigure un număr mai mare de locuri pentru arși.

#39
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006

View PostPololica, on 19 aprilie 2019 - 08:02, said:

@Spooky: cifra octanica in State e de 85, la noi pana si GPL are 91-93.

Cred ca e o problema de mentalitate de nu sunt mai multe masini pe GPL/GNC in trafic. Mai sunt intrebat si la serviciu daca nu imi e frica cu butelia in spate. Raspunsul meu e simplu: voua, astia fara gaz, nu va e frica cu rezervor de plastic? Eu am butelie de otel care rezista pana la de 10 ori presiunea rotilor.

"In Europe, gas stations describe different types of gasoline based on their RON rating. It is typical to have 100, 99, 98, 97 or 95 RON with prices varying accordingly. In the States the descriptions look a lot like RON, but they are not.
Pump gas
In the United States gas stations describe the types of gasoline based on the Pump Octane Number (PON). That number is the average between RON and MON. This causes many problems.
If a fuel is 98 RON then it will be 93 PON -> 93 PUMP
If a fuel is 95 RON and 87 MON then it will be 91 PON -> 91 PUMP

Is American fuel quality bad after all?
No, not at all. Contrary to popular belief, fuel quality in the States is as good as anywhere else in Europe. Most Americans think that because they are running 91 octane fuel, their engine will blow up. It is the same as if they were using European 95oct fuel."

#40
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,559
  • Înscris: 16.10.2007
@ jadcomp, f. bune observatiile.

Noi vorbim vorbe, ne spunem oful, oricum nu ne intreaba nimeni ce am vrea. Liniile le traseaza multinationalele si noi ne aliniem la trend.
Cineva mai sus puncta ca s-a cam terminat cu GPL-ul. Asa este. Noile motoare turbo pe benzina cu filtru de particule am inteles ca nu mai accepta gaz. Nu stiu ce sa zic.

Viitorul e al electricelor. Imi pare rau ca nemtii au cam pierdut startul, daca incepeau de acum 10-15 ani, eram departe acum.
Cat priveste infrastructura, sunt solutii pt toate problemele, doar sa se doreasca........

#41
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,958
  • Înscris: 21.08.2005

View Postmyshyk, on 19 aprilie 2019 - 09:38, said:

Mai documenteaza-te:
http://www.rador.ro/...lasa-de-mijloc/
"În 1899, 90% dintre taxiurile din New York erau electrice. Flota de maşini fusese construită de compania Electric Carriage and Wagon din Philadelphia."

M-am documentat stai liniștit, erau 90% pentru că erau 10 toate și 9 erau electrice și concurau cu trăsurile la vremea aia. Eu vă recomand să nu vă grăbiți să îngropați banii în electrice încă minim 5 ani de acum înainte până nu se pune la punct infrastructura, tehnologia bateriilor și se mai așează și prețurile că acum sunt mult umflate față de ce rahat oferă.

Edited by eugeniusro, 19 April 2019 - 09:46.


#42
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015

View PostMembruAnonim, on 19 aprilie 2019 - 08:14, said:

Nu vreau să dezvolt o argumentare anti GPL dar eu nu am văzut mașină care să aibă montată aftermarket o astfel de instalație și să mai meargă la fel ca înainte. Că este funcțională, cred, dar că merge perfect nu cred. Eu am montat anul trecut pe actuala mașină și nu sunt mulțumit deloc. Mai mult decât atât, am avut probleme tehnice și la reprezentanță mi-au spus că nu au ce să-i facă pentru că nu știu ce modificări au făcut cei de la gpl iar cei de la gpl au zis că dacă o fac să meargă pe benzină ei o fac să meargă pe gaz. Toată iarna am avut diverse erori, unele dispărând la repornire, altele trebuind să fie șterse cu interfață de diagnoză. O dată cu venirea căldurii și-a revenit și mașina.
Am văr care după montarea instalației are permanent check engine aprins și din când în când cutia automată refuză să mai treacă în P. O lasă câteva minute să meargă pe benzină și își revine.

Daca nu e reglata corect, normal ca da rateuri. Si nu, nu e o polemica anti GPL, e realitatea. Mie, unul, nu mi-a facut probleme nici cand avea 1cm de gheata pe caroserie (bine, am stat mai mult sa se incalzeasca, dar a trecut pe gaz fara probleme).

#43
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,559
  • Înscris: 16.10.2007

View Posteugeniusro, on 19 aprilie 2019 - 09:44, said:

Eu vă recomand să nu vă grăbiți să îngropați banii în electrice încă minim 5 ani de acum înainte până nu se pune la punct infrastructura, tehnologia bateriilor și se mai așează și prețurile că acum sunt mult umflate față de ce rahat oferă.
Pt un oras mare din Romania eu zic ca e solutia ideala in privinta poluarii, costului per km, intretinere.
Ai nevoie de o singura cerinta, sa stai la casa si noaptea sa o lasi in priza si asta nu e nevoie sa o faci zilnic.

Edited by TheWarrior, 19 April 2019 - 10:00.


#44
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 229,403
  • Înscris: 08.10.2015
Pololica, te cred pe cuvânt că la tine merge perfect. Spune-mi cum ai împăcat nevoia diferită în ceea ce privește scânteia? Toți știm că benzina are nevoie de o diatanța dintre electrozi mai mare iar gpl-ul mai mică? La mașina ce am avut-o mai demult (euro 2) am ales să folosesc reglajul pentru gpl cu mers prost pe benzină. La actuala (euro 5) am ales reglajul pentru benzină întrucât de gpl nu sunt mulțumit. Reglaje făcute atât de reprezentantul local cât și de importatorul direct al instalației. Cu toate astea, consumul este atât de mare încât prețul pe km este comparativ cu mersul pe benzină. Și că tot vorbim de mașini, tu ce mașină ai?

Edited by MembruAnonim, 19 April 2019 - 10:03.


#45
razor01

razor01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,071
  • Înscris: 01.03.2016

View Posteugeniusro, on 19 aprilie 2019 - 09:38, said:

Dar cu o baterie ai face-o ? Știi ce recomanda Tesla în caz de incendiu la baterie, să fie mașina trasă în spațiu deschis 10-15 m și să nu se încerce stingerea cu apă deoarece apa accelerează reacția la contact cu litiul, și să fie lăsată așa minim 24 ore, deci e cam stingere prin ardere totală, în fine ia imaginează-ți că peste 4-5 ani or să fie parcările pline cu din astea electrice, imaginează un incendiu într-o parcare din asta, sau un incendiu într-un carambol pe șosea unde sunt mai multe electrice, or să trebuiască în spitalele de urgențe să se asigure un număr mai mare de locuri pentru arși.

Pana la urma tot hulitul diesel ramane cea mai sigura varianta in caz de accident?

Edited by razor01, 19 April 2019 - 10:10.


#46
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,559
  • Înscris: 16.10.2007

View PostMembruAnonim, on 19 aprilie 2019 - 10:02, said:

Cu toate astea, consumul este atât de mare încât prețul pe km este comparativ cu mersul pe benzină.
Banuiesc ca esti la curent cu faptul ca la viteze mari, consumul e sensibil egal cu cel pe benzina.
Colegii imi spun ca la 130km/h costul la gaz este la fel ca cel pe benzina.
Adica cu gaz se merge cu 90-100km/h. Sau nu iti pui gaz, ramai pe benzina.

Edited by TheWarrior, 19 April 2019 - 10:10.


#47
super8

super8

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 10,000
  • Înscris: 14.04.2016

View Postmyshyk, on 19 aprilie 2019 - 07:20, said:

Din acelasi motiv pentru care, desi s-au inventat/construit primele masini electrice prin anii 40-50, de-abea acuma incep sa fie folosite in transport: Marile investitii in industria automobilelor clasice trebuie recuperate mai intai.
In secolul XIX se faceau automobile electrice chit ca aveau autonomie mica, dar intr-o 100 de ani sigur s-ar fi imbunatatit bateriile crescand autonomia unei masini electrice.
Motorul electric a fost primul care a depasit 100Km/h inainte de 1900 ! automobilul La Jamais Contente
https://en.wikipedia...Jamais_Contente

Din pacate declinul motoarelor electrice a aparut la finalul Primului Razboi Mondial cand oamenii de afaceri au investiti in proiectele de extragere a petrolului de au imbogatit Arabia Saudita si celelalte tari cu zacaminte de petrol.
Producatorii de automobile au vazut ca pretul unui motor cu ardere interna e mai ieftin si cu randament mai mare decat unul electric cu randament mic din cauza avansului tehnologic slab al bateriilor la vremea aceea.
Si din 1920 masinile pe benzina, motorina si gaz au inlocuit masinile electrice, prin 1930 nici nu se mai stia de masinile electrice.

Desi au fost tentative de a reintroduce masinile electrice pe piata pe la mijloul secolului XX, magnatii petrolului au facut orice pt. a stopa aceste proiecte.
A trebuit ca criza de petrol din '70 sa readuca interesul masinilor electrice, dar OAPEC a inteles ca trebuie sa micsoreze pretul atat de mult incat sa convinga mapamondul sa nu mai caute surse alternative de energie.

In America cea mai buna masina electrica de serie fara probleme a fost GM EV1 (1996-1999), insa lobbystii americani au pus bete in roate acestei masini deoarece alti fabricanti de automobile ar fi copiat trendul si in 10-20 de ani s-ar fi renuntat definitiv la motorul cu ardere interna iar magnatii petrolului ar fi saracit.

Ceilalti fabricanti de masini electrice nu li se acordau scutiri de taxe, prize in oras pt. incarcarea bateriei si nici licenta pt. bateriile electrice.
Motiv pt. care costul unui automobil electric era mai mare decat al unuia cu ardere interna.

Din cauza lacomiei banilor oamenii inca sunt dependeti de petrol iar avansul tehnologic stagneaza !

#48
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,923
  • Înscris: 27.09.2006

View Postcspot, on 19 aprilie 2019 - 08:55, said:

Singurul avantaj la GPL este ca are pret mai mic.
In rest sunt numai dezavantaje. In plus, iarna ingheata si ca atare trebuie sa mergi pe benzina.
E mai mult o solutie de compromis.
La max. 60% costuri fata de benzina dezavantajele sunt absolut minore. De unde ai scos prostia ca ingheata? Pornirea oricum se face doar pe benzina iar comutarea pe GPL se face cand temperatura lichidului de racire atinge 30 grade. Chiar si pe frig maxim iarna comuta dupa aproximativ 1 km. Daca faci drumuri de 2-3 km nu merita, daca faci 50-100 km/zi se schimba datele problemei. Pe Uber si Bolt e singurul combustibil cu care poti castiga cat de cat decent, asta dupa ce amortizezi instalatia.

#49
Valmont43

Valmont43

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 15,148
  • Înscris: 22.01.2013
Viitorul auto va fi electric ca ne place ca nu ne place e inevitabil....

#50
razor01

razor01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,071
  • Înscris: 01.03.2016
Eu nu cred asta. Minereurile din care se fac bateriile masinilor electrice se vor termina mai rapid decat petrolul daca omenirea va incerca sa produca sute de milioane de masini electrice.

Sau cine stie, poate va gasi Elon Musk pe Marte ceva despre care nu stim noi Posted Image

Pariul meu pentru viitor este pe uleiul vegetal (biodiesel). Asta va fi din belsug, trebuie doar pamant roditor si niste instalatii care sa-l extraga si sa-l proceseze putin. Aia e, mai inspiram niste gaze arse dar cel putin nu vom sta cu morcovul in partea dorsala ca nu stim cand se mai trezeste cate un nene binevoitor sa faca niste speculatii pe piata cobalt-ului (de exemplu) si sa ne trezim in vreo criza (din care el sa iasa si mai putred de bogat, iar noi mai saraci).

Edited by razor01, 19 April 2019 - 10:46.


#51
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,559
  • Înscris: 16.10.2007

View Postrazor01, on 19 aprilie 2019 - 10:26, said:

Pariul meu pentru viitor este pe uleiul vegetal (biodiesel). Asta va fi din belsug, trebuie doar pamant roditor si niste instalatii care sa-l extraga si sa-l proceseze putin.
Mai trebuie si altceva. mai trebuie si combustibil pt tractoare, mai trebuie si combustibil pt realizarea ingrasamintelor.
Mai ocupi si terenul pt cultivarea cerealelor..........

#52
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,720
  • Înscris: 04.02.2011

View PostAdm, on 19 aprilie 2019 - 05:29, said:

Stai sa vezi cand vei descoperi si CGN

Sunt probleme, mai ales la partea de autonomie si performanta.
Nu prea mai sunt, alea erau pe vremuri, am avut pe Mondeo cu instalație de ungere și autonomie aveam 300km cu rezervor de roată, unul în locul celui cu benzină ar fi dar o ditamai autonomie. Performanța era foarte bună, diferența față de benzină la multipunct este nesemnificativă.

#53
razor01

razor01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,071
  • Înscris: 01.03.2016

View PostTheWarrior, on 19 aprilie 2019 - 10:48, said:

Mai trebuie si altceva. mai trebuie si combustibil pt tractoare, mai trebuie si combustibil pt realizarea ingrasamintelor.
Mai ocupi si terenul pt cultivarea cerealelor

O sa razi dar exista atat de mult pamant fertil neexploatat pe Terra incat este imposibil sa-l cultivam pe tot, indiferent cat am incerca.

E mai bine sa hotarasca niste smecheri cat trebuie sa coste barilul de petrol? Stai sa vezi cand smecherii astia vor controla cele cateva mine mai importante de cobalt din lume si vor hotara ei cat trebuie sa coste totul, pentru ca vor avea grija ca legislatia sa nu ne mai permita sa folosim motoare conventionale, pe motiv ca poluam.

Edited by razor01, 19 April 2019 - 10:55.


#54
xwildmanx

xwildmanx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 309
  • Înscris: 12.05.2009

View PostDarkman48, on 19 aprilie 2019 - 05:00, said:

Pentru ca GPL nu merge montat pe motoare diesel.

S-o crezi tu .
In tarile cu apa calda exista de mult gpl pe motoare diesel .
Stiu ce spun. Nu fac confuzie intre GNC si GPL .
https://gpl-expert.r...tii-gpl-diesel/

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate