Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 

GPL -De ce nu se trec obligatoriu toate motoarele cu ardere pe gaz lichefiat?!

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
132 replies to this topic

#127
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

 4di, on 29 aprilie 2019 - 18:23, said:

LE: linkul nu funcționează .
cu putina bunavointa il gaseai: https://www.dacia.ro...L_Plus_2019.pdf

 4di, on 29 aprilie 2019 - 18:23, said:

Cel puțin la cutia automata mai ai o șansa când te vei trezi ca o tine turata la 3000-4000 timp de 5-10 minute fără ca, condițiile de trafic sa impună turația asta.
ce treaba are cutia automata cu ce discutam aici?

 4di, on 29 aprilie 2019 - 18:23, said:

Iar legat de diesel te va convinge economia făcută când vei schimba/curată EGR-ul și filtru de particule.
filtrul de particule, poate pe la 500.000km sa il schimbi.

Sa spunem ca vei schimba EGR pe la 160.000. Cate revizii si filtre GPL schimbi pana la 160.000?

Ramane cuplul mult mai mare de la diesel si economiile de combustibil, care cresc cu cat mergi mai mult incarcat, caz in care cuplul si eficienta de la diesel e tot mai important

#128
4di

4di

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 981
  • Înscris: 05.04.2006
Procedura de regenerare a FAP la Grupul VAG, dar ce te faci dacă nu știi sa folosești VCDS și mai dacă nu știi ca trebuie făcută regenerarea periodic ca sa nu schimbi FAP-ul?
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_eHPhgkuOj8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Cutia automata ia decizie singura pe baza unui algoritm , adică dacă considera ca are nevoie de regenerare ridica turația la 3000-4000 in mers deși nu e cazul sau rămâne la 1500 când ești pe loc, cu scopul de a creste temperatura in filtru de particule ca sa poată termina regenerarea și cât mai repede. Dacă te-ai prins ca face regenerare doar din turația e bine , in cele mai multe cazuri șoferii dau vina pe clapeta de acceleratie sau senzorul de la axul cu came sau mai știu eu ce .... dacă însă îți apare și semnul de filtru de particule și creste și turația e clar. Dacă ai noroc, dacă nu o faci forțat. Sau dai banii pe alt filtru.
La cutia manuala nu ai de unde sa știi când trebuie regenerare decât dacă îți apare check engine și o pui pe tester.

Acum fiecare cu părerea lui despre diesel/ Gpl. Părerea mea e foarte buna, după 7 ani de Gpl și 3 instalații și mașini diferite.

#129
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

 4di, on 29 aprilie 2019 - 18:49, said:

Procedura de regenerare a FAP la Grupul VAG, dar ce te faci dacă nu știi sa folosești VCDS și mai dacă nu știi ca trebuie făcută regenerarea periodic ca sa nu schimbi FAP-ul?
nu e nici o procedura speciala, pur si simplu isi face regen cand senzorii ii spun ca trebuie si asa cum am spus, filtrul merge inspre 500.000km
detin masini VAG de multi ani si pe forumul monomarca urmaresc ce spun si altii. Au fost probleme candva o data la prima generatie de masini cu filtre, prin 2005 parca.

 4di, on 29 aprilie 2019 - 18:49, said:

Cutia automata
incao data, ce legatura are cutia cu ce discutam noi aici... logan nu ofera cutie automata pe diesel din ce am vazut eu in linkul de mai sus.
detin masina cu DPF si cutie automata, nu e nici o problema. nici la manuala nu e nici o problema. Spui niste lucruri in corecte acolo.

 4di, on 29 aprilie 2019 - 18:49, said:

cu scopul de a creste temperatura in filtru de particule ca sa poată termina regenerarea și cât mai repede.
temperatura se creste prin postinjectie de motorina, intr-adevar creste si turatia un pic, dar nu e nici o problema... hai sa trecem peste.
Din mii de detinatori pe forum, nu am mai vazut unul care sa inlocuiasca un filtru de particule in ultimii ani.
Mai sint si firme care le curata mai nou. Totusi, asa cum am mai spus, tinand cont ca se duc pe la 500.000 km fara probleme, nu prea mai are sens sa iti faci griji pt filtru.
Masina trebuie sa fie in stare ok de functionare insa... ca la orice alt sistem. Inclusiv GPL. Daca motorul are defectiuni, regenerarea nu se mai face, dar asta inseamna masini neingrijite.

 4di, on 29 aprilie 2019 - 18:49, said:

Acum fiecare cu părerea lui despre diesel/ Gpl. Părerea mea e foarte buna, după 7 ani de Gpl și 3 instalații și mașini diferite.
eu atrageam doar atentia asupra consumului oficial, pe instalatii GPL din fabrica, pe logan Tce.
Care consumuri sint mai mari fata de benzina si peste dublu in unele cazuri fata de diesel.
atata tot. Nu contest starea ta de multumire.

#130
Malus_Dacus

Malus_Dacus

    Brasovean

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,849
  • Înscris: 11.07.2016
Eu am Toyota Prius Hybrid din 2006.
Acum are 270000 km la bord. Merge si pe gpl de la 230 000km...
Fara probleme!
Si nu o vand, doar ma laud!

Edited by Malus_Dacus, 29 April 2019 - 20:22.


#131
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 4di, on 29 aprilie 2019 - 18:23, said:

Probabil se fac și alte modificări care afectează consumul.
Calculatorul GPL se poate seta pe Normal, Economic și Sport (sau ceva asemănător). Montatori de GPL, de regulă setează pe Economic, pentru că asta vrea clientul cînd montează GPL, adică economie la carburant. Alea de fabrica o sa vina pe Normal, sau Sport, ca să aibă putere.

 unbrutus, on 29 aprilie 2019 - 18:36, said:


Sa spunem ca vei schimba EGR pe la 160.000. Cate revizii si filtre GPL schimbi pana la 160.000?


Eu am motor modelul ASV, deci fara filtru de particule. O dată, mai de mult, am curățat turbo, iar anul asta, la aproape 240.000km am curățat EGR-ul. Deocamdată nu l-am schimbat și nici nu înțeleg de ce ar trebui schimbat.

 unbrutus, on 29 aprilie 2019 - 19:44, said:


eu atrageam doar atentia asupra consumului oficial, pe instalatii GPL din fabrica, pe logan Tce.
Care consumuri sint mai mari fata de benzina si peste dublu in unele cazuri fata de diesel.
atata tot. Nu contest starea ta de multumire.
Păi așa și trebuie să fie. Întotdeauna consumul GPL a fost mai mare. Numa că-i mai ieftin litrul de GPL și de acolo apare economia, chiar dacă consumul este mai mare

#132
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006

 Malus_Dacus, on 29 aprilie 2019 - 20:21, said:

Eu am Toyota Prius Hybrid din 2006.
Acum are 270000 km la bord. Merge si pe gpl de la 230 000km...
Fara probleme!
Si nu o vand, doar ma laud!
Suntem offtopic dar de curiozitate cat iti consuma Prius-ul in oras atat pe benzina cat si pe GPL? Rezervorul de GPL e toroidal, intra in locul rotii de rezerva? Instalatia de ce tip e? Cand e motorul cald porneste direct pe GPL sau pe benzina si apoi comuta pe GPL? In oras cam in ce conditii porneste motorul termic?

#133
Malus_Dacus

Malus_Dacus

    Brasovean

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,849
  • Înscris: 11.07.2016

 jadcomp, on 30 aprilie 2019 - 14:03, said:

Suntem offtopic dar de curiozitate cat iti consuma Prius-ul in oras atat pe benzina cat si pe GPL? daca conduc agresiv, cam 6%. Daca conduc linistit = 4,5...5%.
Rezervorul de GPL e toroidal, intra in locul rotii de rezerva? Da, de 42 litri, deci intra undeva pe la 34 litri
Instalatia de ce tip e? Tomasetto, nu stiu exact modelul, dar e o instalatie foarte potrivita ptr. prius. Si e cu hotstart.
Cand e motorul cald porneste direct pe GPL sau pe benzina si apoi comuta pe GPL? Are hotstart, deci porneste pe gpl, daca temperatura motorului permite.
In oras cam in ce conditii porneste motorul termic? Intrebarea corecta e cand porneste motorul electric, ptr. ca motorul termic e motorul principal.
Asadar motorul electric porneste cand mergi constant fara accelerari bruste, cand stai la semafor/bariera/stationari mai lungi.
Sau  cand apesi un buton special, si atunci mergi electric pana la 49 km/h, pana se descarca bateriile, adica 2..3 km maxim. Probabil cand era noua, putea merge mai mult pe electric, dar eu nu am avut-o de noua.
Priusul consuma ma mult la viteze de autostrada, si mai putin in oras sau afara, la mers batranesc.

Edited by Malus_Dacus, 01 May 2019 - 16:21.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate