Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata
 

Inmatriculare auto cu GPL din RO in DE

- - - - -
  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1
Andrei_Du

Andrei_Du

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 69
  • Înscris: 11.06.2007
Salut!

Am in Romania un Clio pe benzina, pe care o sa-l aduc in Germania dar inainte de asta as vrea sa ii pun un GPL in tara pentru ca montajul e mult mai ieftin. Ma gandesc sa nu am totusi probleme cand o aduc aici si fac TUV-ul, stiu ca vor cere o omologare a instalatiei GPL.

A mai inmatriculat cineva masini din Romania, in Germania, cu instalatie GPL?
Va multumesc!

#2
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
Din moment ce RAR-ul omologheaza instalatia si o trece in CI-ul masinii si in certificatul de inmatriculare nu vad de ce ar fi probleme, dar poate nu ar strica sa suni la RAR pentru orice eventualitate.

#3
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Pentru omologare, trebuie sa ai cartea tehnica cu montajul instalatiei care sa cuprinda seria instalatiei si seria buteliei (cu data fabricatiei a buteliei). Fara ele te resping (ori pentru demontare, ori pentru aducerea actelor de montaj).

Urmeaza sfatul lui Spooky: suna inainte.

Dupa ce am montat instalatia de GPL, mi-au dat cartea tehnica cu specificatiile instalatiei (tipul computerului de bord instalatiei, tipul buteliei si locul de montare al ei, autorizatia de montaj pentru firma, etc). La RAR nu mi-a cerut factura (nu-i intereseaza), doar sa ai cartea tehnica a instalatiei cu datele de montaj.

Edited by Pololica, 17 April 2019 - 10:04.


#4
atupi

atupi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,548
  • Înscris: 17.08.2007
Eu zic sa vorbesti cu nemtii ca sunt tipicari si mai ales la chestii din astea ce necesita omologari si au si potential exploziv.
Un om pe care il cunosc, nu din auzite, s-a mutat in Germania cu o Mazda 3 noua si l-au picat la tuv din cauza ca farurile nu bateau cum trebuie. Iti dai seama ca a fost socat, era masina noua si i-au explicat cei de la Mazda ca reglajul farurilor nu se face dupa aceleasi standarde peste tot si a necesitat un nou reglaj.
Deci intereseaza-te la nemti mai intai sa nu dai banii degeaba in Ro si sa te pomenesti ca nemtii nu sunt de acord sa o omologheze sau mai rau sa stai pe drumuri cautand nu stiu ce documente iti cer ei si dupa aia sa regreti ca nu ai cheltuit mai mult si nu ai facut-o in Germania.
Un exemplu simplu: de ce nu poti sa faci ITP in alta tara decat tara in care e inmatriculata masina?

#5
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
@atupi: posibil ca raspunsul sa fie si mai simplu (in special in UE): timpul limitat pentru circulatia autovehiculelor. Sunt norme care limitaza la 90 de zile fara sa inmatriculezi masina in tara respectiva (acorduri internationale). Da, poate ar fi mai usor sa mergem in vacanta si sa nu stam stresati sa mai pierdem timp pentru ITP si restul (teoretic, ar trebui sa fie aceleasi norme).

#6
wb626ek

wb626ek

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,392
  • Înscris: 05.11.2014
Mai intai intereseaza-te daca ai pompa de gaz in germania!

#7
Andrei_Du

Andrei_Du

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 69
  • Înscris: 11.06.2007
Da, peste vreo doua luni ajung la un TUV si intreb, acum nu am posibilitatatea.

Chiar daca RAR trece instalatia in cartea de Romania, cand ajung in Germania si vreau sa fac cartea si talonul lor, ma obliga sa trec prin TUV si la TUV vor verifica din nou omologarea instalatiei dar nu in actele masinii, ci in hartiile instalatiei sau pe butelie. Din ce am reusit sa aflu, se cauta un cod E04 si un cod ABE.

Poate cineva stie mai multe...

Pompe GPL sunt suficiente, nu e problema.

Edited by Andrei_Du, 17 April 2019 - 21:16.


#8
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004
Cel mai indicat ar fi sa iei contact direct cu tüv

Daca inteleg io bine, iti trebuie hirtii care atesta conformitatea cu norma ECE-R 115
Ce inseamna tota povestea iei de aici cu translatorul:
https://frontgas.de/...ece-r-115-norm/

In locul tau nu m-as complica

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate