Durata minima de repaus zilnic
#1
Posted 09 April 2019 - 22:02
Long story short: ma voi intoarce dintr-o delegatie la ora 0:30 (voi fi pe aeroport), iar a doua zi dimineata ar trebui sa merg la lucru. Am dreptul de a veni mai tarziu la lucru a doua zi dat fiind timpul de odihna foarte scurt?
De asemenea sunt interesata daca am dreptul la diurna pe inca o zi tinand cont ca s-a depasit miezul noptii. Multumesc pentru raspunsuri. Edited by belvue, 09 April 2019 - 22:02. |
#2
Posted 09 April 2019 - 22:17
Diurna nu, iar venitul mai tarziu in ziua respectiva mai bine discuti cu angajatorul. Din cate stiu nu este prevazut asa ceva, ramane la bunavointa lui.
|
#3
Posted 09 April 2019 - 22:27
Conduci un camion+remorca ? Daca da , nu ai voie sa te prezinti la lucru mai devreme de 10 ore
Daca lucrezi la birou si nu esti platita la ora unde trebuie sa introduci cartela intr-un time clock sau cum se numeste ( pontaj parca ) nu. In loc sa intrebi aici nu e normal sa vorbesti direct cu supervisorul tau si sa ii spui omului sau oamei ca ajungi acasa la 1-2 dimineata si ai nevoie de cel putin 6 ore de somn ca sa functionezi normal ? Edited by Noua_pe_site, 09 April 2019 - 22:28. |
#4
Posted 09 April 2019 - 22:36
eu m-as duce dimineata la servici la ora obisnuita, insa as avea grija sa "ii scot ochii" sefului cu prima ocazie cind am nevoie sa lipsesc o zi sau sa plec mai devreme
pina la urma, tot la mica intelegere e toata treaba, asta daca nu aveti ceva in contractul de munca |
#5
Posted 09 April 2019 - 22:48
E vorba de bun simt si raspundere profesionala aici , nu ai nevoie de codul muncii sa iti spuna cum sa-ti faci treaba.
Daca ai intalniri programate dimineata faci pe dracu in patru , iti pui o tona de machiaj si bei 5 sticle de apa sa-ti revii dupa oboseala si te prezinti la intalnirile programate. Daca ai de impins hartii toata ziua si nu moare nimeni ca vii cu doua ore mai tarziu il suni pe sef si ii spui ca vii mai tarziu. |
#6
Posted 10 April 2019 - 05:12
belvue, on 09 aprilie 2019 - 22:02, said:
1. Am dreptul de a veni mai tarziu la lucru a doua zi dat fiind timpul de odihna foarte scurt? 2. am dreptul la diurna pe inca o zi tinand cont ca s-a depasit miezul noptii. 2. Nu. (făcând asta, parcă văd sărăcia în acțiune...) Nu mai folosi englezisme în locul cuvintelor/expresiilor care există de mii de ani în limba română. Nu mai ești o liceană fără minte. |
#7
Posted 10 April 2019 - 07:38
belvue, on 09 aprilie 2019 - 22:02, said:
Am dreptul de a veni mai tarziu la lucru a doua zi dat fiind timpul de odihna foarte scurt? In mod normal, ora de sosire la aeroport ( 0:30) nu inseamna neaparat ca deplasarea ta in interes de serviciu s-a incheiat. Cand intocmesti decontul, la ora "sosirii", poti scrie altceva ( poti justifica ora sosirii cu o stampula din alta parte cu conditia ca acea "alta" parte sa faca parte din interesul societatii care te-a trimis in delegatie) . Incearca de ex sa atasezi un bon fiscal de la taximetrul care te-a dus acasa de la aeroport. este cheltuiala eligibila pentru decont. belvue, on 09 aprilie 2019 - 22:02, said:
De asemenea sunt interesata daca am dreptul la diurna pe inca o zi tinand cont ca s-a depasit miezul noptii. |
#8
Posted 10 April 2019 - 07:51
tioopedi, on 10 aprilie 2019 - 07:38, said:
o stampula din alta parte . Normal trebuie sa ai pauza de 12 ore intre servicii dar depinde de sef , fiecare institutie ere reguli interne de la pauza pana la decont . "1.(1) Salariaţii au dreptul între două zile de muncă la un repaus care nu poate fi mai mic de 12 ore consecutive. , Codul muncii " Edited by ldpe, 10 April 2019 - 07:55. |
#9
Posted 10 April 2019 - 08:18
ldpe, on 10 aprilie 2019 - 07:51, said:
"1.(1) Salariaţii au dreptul între două zile de muncă la un repaus care nu poate fi mai mic de 12 ore consecutive. , Codul muncii " |
#10
Posted 10 April 2019 - 08:26
katti, on 10 aprilie 2019 - 08:18, said:
Problema aici e ca calatoria in sine nu se considera timp de lucru, adica, chiar daca ai calatorit toata ziua, dpdv al pontajului ti se considera o zi de lucru normala de 8 ore. Restul ti-l sacrifici din timpul personal, cum ar veni, dar esti compensat cu diurna. Cand calatoresti in interes de serviciu ar fi normal ca drumul sa fie pontat absolut normal ca si timp de lucru. Ma refer la drumul de acasa pana la locul unde am treaba si invers, in cazul initiatoarei 0:30 + drumul de la aeroport pana acasa. Mi se pare normal si de bun simt, ca nu ma plimb de drag ci in interesul firmei. Edited by giuliani, 10 April 2019 - 08:32. |
|
#11
Posted 10 April 2019 - 08:32
Discutiile astea se ivesc periodic si la firma unde lucrez, si presupun ca si in alte parti. Din pacate nu e asa, asta ar insemna ca un zbor pana in Australia sa zicem, care poate dura lejer 24 de ore cu drum spre aeroport, escale si eventuale intarzieri, s-ar considera o zi de lucru de 24 de ore, adica 8 ore + 16 ore supimentare, pentru care ai putea pretinde 2 zile libere in schimb, sau plata lor in bani. Ei, nu se intampla asta.
|
#12
Posted 10 April 2019 - 08:43
katti, on 10 aprilie 2019 - 08:32, said:
Discutiile astea se ivesc periodic si la firma unde lucrez, si presupun ca si in alte parti. Din pacate nu e asa, asta ar insemna ca un zbor pana in Australia sa zicem, care poate dura lejer 24 de ore cu drum spre aeroport, escale si eventuale intarzieri, s-ar considera o zi de lucru de 24 de ore, adica 8 ore + 16 ore supimentare, pentru care ai putea pretinde 2 zile libere in schimb, sau plata lor in bani. Ei, nu se intampla asta. Probabil in Romania nu se intampla asa din pacate, dar ar trebui ca cei care se ocupa cu legiferarile sa ia masuri pt ca mie mi se pare un abuz. In DE de exemplu am fost la un training de luni pana joi, dar am plecat de acasa duminica pt ca distanta era de 500km. Drumul cu trenul dus-intors s-a considerat timp de munca, iar cele 9h zilnice de training de asemenea. Deci in total aveam 4 x9h training + 2 x 5h calatoria = 46h ....vinerea nu am mai mers la lucru ci am ramas sa vizitez Leipzig-ul si in final am ramas si cu 6h suplimentare pe care le pot folosi altcandva. |
#13
Posted 10 April 2019 - 08:51
Da, angajatorul de exemplu te trimite in Japonia unde ai de lucru exact 1 ora, sa dai niste acte - e , el considera ca la reaintoarcere mai ai de executat 7 ore ca sa-ti acoperi ziua de lucru iar acea zi ti-o alege Duminica , asa, ca el e seful si tu mucles . Te duci cu avionul ca asa ai tu chef, ba ca ai si de recuperat ...Ca la noi la nimenea .
Vine fata acasa la 3 dimineata si la 9 la munca , ii ajung 6 ore , eu spun ca e chiar prea mare pauza . Numai la noi se interpreteaza legile , la personal se cunosc dar cauta toate meandrele , ba mai o baga si aia "vezi, aici este virgula in fata lui daca" , daca e virgula ...gata, vi la munca. Edited by ldpe, 10 April 2019 - 08:53. |
#14
Posted 10 April 2019 - 09:05
ldpe, on 10 aprilie 2019 - 08:51, said:
Da, angajatorul de exemplu te trimite in Japonia unde ai de lucru exact 1 ora, sa dai niste acte - e , el considera ca la reaintoarcere mai ai de executat 7 ore ca sa-ti acoperi ziua de lucru iar acea zi ti-o alege Duminica. |
#15
Posted 10 April 2019 - 09:34
katti, on 10 aprilie 2019 - 09:05, said:
Nu chiar. Se considera ca ai lucrat 8 ore in ziua aia, chiar daca tu ai zburat 15. 1.Daca lucrezi 10h se considera ca ai lucrat 8h + 2h suplimentare? 2.Daca lucrezi 15h de ce se considera ca ai lucrat doar 8? https://www.avocatne...-delegatie.html Edited by giuliani, 10 April 2019 - 09:37. |
|
#16
Posted 10 April 2019 - 09:49
"Nu constituie timp de munca, timpul pe care salariatul, de exemplu, il petrece pe drum pentru a ajunge si a se inapoia de la locul unde este delegat." (din linkul de mai sus)
Daca calatoria dureaza mai mult de 8 ore, esti pontat cu 8 ore pentru ziua respectiva, fara ca restul timpului de calatorie sa fie considerate ore suplimentare. Nu zic ca e neaparat corect, desi primesti diurna deci esti compensat oarecum, dar asta e legislatia. |
#17
Posted 10 April 2019 - 10:23
giuliani, on 10 aprilie 2019 - 08:43, said: Probabil in Romania nu se intampla asa din pacate, dar ar trebui ca cei care se ocupa cu legiferarile sa ia masuri pt ca mie mi se pare un abuz. In DE de exemplu am fost la un training de luni pana joi, dar am plecat de acasa duminica pt ca distanta era de 500km. Drumul cu trenul dus-intors s-a considerat timp de munca, iar cele 9h zilnice de training de asemenea. Deci in total aveam 4 x9h training + 2 x 5h calatoria = 46h ....vinerea nu am mai mers la lucru ci am ramas sa vizitez Leipzig-ul si in final am ramas si cu 6h suplimentare pe care le pot folosi altcandva. Ma faci sa rad. La voi la firma administrator e femeia de serviciu? Timpul de deplasare pana la locul delegatiei nu e considerat timp de lucru decat intr-o singura situatie : naveta zilnica |
#18
Posted 10 April 2019 - 10:38
titispanac, on 10 aprilie 2019 - 10:23, said:
Ma faci sa rad. La voi la firma administrator e femeia de serviciu? Timpul de deplasare pana la locul delegatiei nu e considerat timp de lucru decat intr-o singura situatie : naveta zilnica Pentru naveta zilnica primesti bani inapoi din impozitul pe salariu. Timpul de deplasare se considera timp de lucru atata timp cat ma deplasez in timp de servici. Daca am de mers la o conferinta/training trebuie sa imi calculez timpii asa incat sa nu depasesc 10h din transport+ore de munca(training/conferinta). Aveam de mers la o conferinta la Berlin anul trecut, plecare planuita pe la 14 (dupa 6h de munca) + 7h transport pana la Berlin. Am anulat plecarea cu 1h inainte pt ca nu am mai primit ok-ul de la personal fiindca cu 13h muncite pe zi ieseam de sub incidenta asigurarii de sanatate care prevede maxim 10h de munca pe zi. Ni s-a spus ca in situatii de genul asta este obligatoriu sa rezervi hotel cu 1 seara inainte. Cam astea-s regulamentele aici. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users