Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Autostrada 100km pt biciclete
#37
Posted 08 April 2019 - 18:25
andreic, on 08 aprilie 2019 - 14:55, said:
Va bucurati la asemenea idei, nu sunt rele evident dar... ele vor fi pentru pasionati aproape exclusiv ! Pai oamenii obisnuiti lesina dupa 2-3 statii de pedalat... dupa aia se baga precum hipsterii in autobuze si tramvaie, 100km fac numai pasionatii, sportivii. Da, se pot face "autostrazi" pentru bicle (ciclostrazi) si sunt mai inguste, se consuma mai putin teren, pot fi facute din alte materiale nu neaparat asfalt.. ceva mai eco dar cum spuneam... mai intai sa existe o cerere reala, nu doar a pasionatilor ca ei nu sunt chiar asa multi incat sa merite. insa pe termen scurt gandit, asa e cum zici tu, insa un drum se face pe termen lung zzhunt, on 08 aprilie 2019 - 16:16, said:
Eu pot merge cu cursiera asa undeva pe la 30km/h, nu trag tare. In olanda, nu am vazut nici macar o singura cursiera, doar city bikes, fara viteze. E adevarat ca au un teren mai plat Digix, on 08 aprilie 2019 - 17:44, said:
Am prins și eu 60 km/h la vale. Totuși, după cum am constatat pe propria piele, nu e nevoie de viteză prea mare ca să pățești ceva. Eu aveam vreo 25 km/h când mi-a ieșit o mașină din dreapta, la 2 m în fața mea. Eram pe drumul cu prioritate, complet regulamentar, cu lumini față-spate, geacă reflectorizantă, benzi reflectorizante la glezne, catadioptri la roți și pedale, etc. A fost suficientă viteza ca să îmi rup mâna cu tijă, 5 șuruburi, operație cu anestezie generală și alte alea. S-a întâmplat acum, în februarie, în București. Încă fac kinetoterapie. |
#38
Posted 08 April 2019 - 19:40
Digix, on 08 aprilie 2019 - 17:44, said:
Am prins și eu 60 km/h la vale. Totuși, după cum am constatat pe propria piele, nu e nevoie de viteză prea mare ca să pățești ceva. Eu aveam vreo 25 km/h când mi-a ieșit o mașină din dreapta, la 2 m ĂŽn fața mea. Eram pe drumul cu prioritate, complet regulamentar, cu lumini față-spate, geacă reflectorizantă, benzi reflectorizante la glezne, catadioptri la roți și pedale, etc. A fost suficientă viteza ca să ĂŽmi rup mâna cu tijă, 5 șuruburi, operație cu anestezie generală și alte alea. S-a ĂŽntâmplat acum, ĂŽn februarie, ĂŽn București. ĂŽncă fac kinetoterapie. fara prin Bucuresti cica mai sunt si orasteni ,neechipati corespunzator,pana si pe martalogii aia de lucreaza La Uber sau Meebo cibo ,la tine a fost vina altuia. La mine a fost vina mea , se mira doctoru credea ca mint )))) Eu nici nu mi-am mai luat bicicleta pt ca nu am pe unde sa merg cu ea efectiv,imi e frica pe sosea . |
#39
Posted 08 April 2019 - 20:35
unbrutus, on 08 aprilie 2019 - 14:36, said:
pe distante scurte, si cu efortul muschilor, si numai daca omul e sportiv maxim. adica cand omul nu mai da din pedale o secunda, viteza se duce imediat inapoi, la electrice, o poti tine cu 50-60 cat te tine bateria oricum 90% din bicle nu sint cursiere (semi?) eu cu a mea pot prinde cam 25, cam maxim, pt ca imi iese imediat limba de un cot. Ceea ce e ok. Mai putin ok mi se par insa aceste electrice, pe care le compar cu motocicletele, spuneam eu [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/RyWormP4Ji0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Nu trebuie sa fii sportiv profesionist. 100 de km se fac lejer in 4-5 ore, cu o pauza de odihna la mijloc. business11, on 08 aprilie 2019 - 14:28, said:
asa mai merge. Ai si un articol pe limba germana ca eu nu am gasit nimic. Se numeste Ruhr RS1 http://www.rs1.ruhr/ Edited by Wotan, 08 April 2019 - 20:42. |
#40
Posted 08 April 2019 - 20:41
Wotan, on 08 aprilie 2019 - 20:35, said:
Daca esti cat de cat in forma, sa zicem mergi zilnic la lucru cu bicicleta, stai constant peste 25 de km/h cu mountain bike (cu roti inguste de sosea) si peste 30 cu o cursiera apropo, felicitari tuturor pt forma fizica grozava in care se afla, eu ma mentin la ce am spus, nu pot sustine mai mult de 25km/h si si aia doar pt perioade relativ scurte |
#41
Posted 08 April 2019 - 20:44
unbrutus, on 08 aprilie 2019 - 18:25, said:
pericolele aduse de masini le stim, eu ma refeream la pericolele aduse de bicicletele electrice, care ating 50-60km/h pe distante lungi etc Bicicletele electrice sunt limitate la 25 km/h, de obicei sunt cu asistare la pedalat si odata ce depasesti aceasta viteza motorul se opreste automat si ramai la forta muschilor https://bizze.ro/blo...cleta-electrica Ce depaseste 25 km/h devine din punct de vedere legal moped si necesita permis. Dar si acestea sunt limitate la 45 km/h. https://www.autogene...tetoria-am.html Daca iesi in fiecare weekend la o tura mai lunga, dupa cateva luni ajungi sa fii confortabil la 25 km/h. Da renunta la fumat, ca de aia ramai fara suflu, nu pentru ca nu pot muschii mai mult. Am fost si eu fumator pana acum 7 ani, crede-ma ca se simte diferenta. Edited by Wotan, 08 April 2019 - 21:06. |
#42
Posted 08 April 2019 - 22:41
Wotan, on 08 aprilie 2019 - 20:44, said:
Daca iesi in fiecare weekend la o tura mai lunga, dupa cateva luni ajungi sa fii confortabil la 25 km/h. Da renunta la fumat, ca de aia ramai fara suflu, nu pentru ca nu pot muschii mai mult. Am fost si eu fumator pana acum 7 ani, crede-ma ca se simte diferenta. poate am masurat eu gresit viteza, dar cam pe la 15 tin minte ca oboseam repede. Pe bicicleta normala, cursierele le consider ceva bun pt... curse si atat. Pozitie incomoda. Wotan, on 08 aprilie 2019 - 20:44, said:
Bicicletele electrice sunt limitate la 25 km/h, de obicei sunt cu asistare la pedalat si odata ce depasesti aceasta viteza motorul se opreste automat si ramai la forta muschilor https://bizze.ro/blo...cleta-electrica Ce depaseste 25 km/h devine din punct de vedere legal moped si necesita permis. Dar si acestea sunt limitate la 45 km/h. https://www.autogene...tetoria-am.html |
#43
Posted 08 April 2019 - 22:44
Da, e nasol cu vântul. Mai ales în spaţiu deschis.
Însă la noi nici în oraş nu fac piste ca lumea şi visăm autostradă pentru biciclete. Mai 1 să facă o pistă Bucureşti - Otopeni. |
#44
Posted 09 April 2019 - 01:12
Un-ZeU, on 08 aprilie 2019 - 19:40, said:
Insanatosire rapida ! sau Multa Sanatate ! pff si inca erai cu echipament... |
#45
Posted 09 April 2019 - 08:38
esti curajos. eu dupa o banala fractura de clavicula am mers cateva luni cu frica de masini
|
#46
Posted 09 April 2019 - 10:40
business11, on 08 aprilie 2019 - 12:49, said:
dar de ce se numeste autostrada si nu drum pentru biciclisti ca nu imi dau seama. Cred ca cineva a tradus gresit din germana ) In Belgia exista "fietssnelweg". "Autosnelweg" se traduce cu autostrada. Banuiesc ca acelasi lucru e si cu traducerea din germana. Sotul meu foloseste cam de 3 pri pe saptamana fietssnelweg-ul F4 Gent-Antwerpen. 48 de km in care mergi drept de-a lungul caii ferate Gent-Antwerpen. Si se numeste "fietsnelweg" pentru ca este grum complet separat, este numai pentru biciclete, nu ai aproape nimic care sa te faca sa reduci din viteza. Cam ca la o autostrada pentru masini.Singura diferenta ar fi ca nu exista delimitator intre sensuri.In rest bagi cat te tin picioarele. https://fietssnelwegen.be/f4 [ http://fietsroute.org/images/Fietssnelweg.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#47
Posted 09 April 2019 - 10:45
unbrutus, on 08 aprilie 2019 - 18:25, said:
asa este ASTAZI, si aici, la noi, insa gandeste-te la Olanda de ex, unde toata lumea merge pe bicla de la 2 ani zilnic, deci nu lesina dupa 2-3 statii insa pe termen scurt gandit, asa e cum zici tu, insa un drum se face pe termen lung |
#48
Posted 09 April 2019 - 10:52
La Iron Manul din Maastricht era si un roman care locuia in Bucuresti si de curiozitate am intrebat familia el unde se antreneaza pe bicla. Pentru ca mie din Bucuresti mi se pare imposibil sa faci ture lungi si sa fii in siguranta.
Cand merg acasa ii vad pe drumul spre Giurgiu. Eu nu as merge acolo nici platita. Poate doar daca imi doresc sa ma sinucid si nu am curaj singura. Mi-au zis ca singura tura cat de cat Ok e drumul vechi spre mare. Pe undeva prin Snagov. Drumul spre Giurgiu si cam atat. Deci nu cred ca e numai faptul ca nu avem "cultura" biciclitului. Mai trebuie sa ai si curaj sa mergi pe drum. In Belgia politia iese cu copiii de 4-5 ani la biciclit sa ii invete regulile. Se investeste in "cultura bicilcitului" Dar se investeste masiv si in drumuri. |
#49
Posted 09 April 2019 - 16:33
andreic, on 09 aprilie 2019 - 10:45, said:
Pai stiu de olandezi, ei au cultura pentru biciclete bine impamantenita... la noi no way acum 10 ani mai tii minte cum era? Peste 10 ani probabil o sa vedem cam de 10 ori mai multe biciclete pe strada ca acum. A dat primaria vreo 50.000 de cupoane parca... sau 100.000? Pistele de bicicleta au devenit subiect de campanie electorala... pe cand in trecut nici nu erau mentionate something00, on 09 aprilie 2019 - 10:52, said:
Pentru ca mie din Bucuresti mi se pare imposibil sa faci ture lungi si sa fii in siguranta. |
#50
Posted 09 April 2019 - 19:25
unbrutus, on 09 aprilie 2019 - 16:33, said:
azi nu prea... ieri deloc, dezi azi e un mare progres, magazine de biciclete si ateliere de reparatii la tot pasul acum 10 ani mai tii minte cum era? unbrutus, on 09 aprilie 2019 - 16:33, said:
Peste 10 ani probabil o sa vedem cam de 10 ori mai multe biciclete pe strada ca acum. [ https://shawglobalnews.files.wordpress.com/2017/11/gettyimages-837893324.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://skoda-wlc.s3.amazonaws.com/2/2018/01/profimedia-0339601637.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://static.pressfrom.info/upload/images/real/2019/01/11/mind-blowing-footage-shows-tens-of-thousands-of-shared-bikes-abandoned-at-a-massive-bicycle-graveyar_330952_.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Articol despre ce inseamna sa nu prevezi viitorul si cererea reala: https://www.moneycon...hy-2553277.html Edited by andreic, 09 April 2019 - 19:31. |
#51
Posted 09 April 2019 - 20:36
andreic, on 09 aprilie 2019 - 19:25, said:
Da, cei care cumpara sunt amatori si cativa entusiasti nu poti nega cresterea exponentiala a numarului de biciclete, magazine si ateliere de service din ultimii ani. nu exista nici un semn ca va incetini, ci din contra. Avem chiar si producatori romani... andreic, on 09 aprilie 2019 - 19:25, said:
Asta nu e asa sigur, ar pute fi la fel. Stii ce s-a intamplat in China cand unii inca mai mizau pe cresterea cererii de biciclete si inevitabilul s-a produs adica a scazut treptat dar destul de dramatic traficul velo. Companiile de bike share au profitat la max pana au dat chix... resultatul: e normal ca intr-o tara cu miliarde populatie sa ai asemenea imagini, si la fel si intr-o tara care produce o bicicleta cu 100 ron ( si nu, nu e o exagerare) in ce fel au dat chix? nu mai merge lumea pe bicicleta in china sau ce anume s-a intamplat? au luat mai multe ca le luau pe nimic cu cat comandau mai multe? ok... eu ziceam ca in Romania va creste cererea de biciclete, si clar nu are cum sa nu fie asa, de vreme ce abia acum incepem sa construim piste de biciclete cand vor exista, numarul de utilizatori va exploda. |
|
#52
Posted 11 April 2019 - 00:43
Flat, on 09 aprilie 2019 - 08:38, said:
esti curajos. eu dupa o banala fractura de clavicula am mers cateva luni cu frica de masini something00, on 09 aprilie 2019 - 10:40, said:
Sotul meu foloseste cam de 3 pri pe saptamana fietssnelweg-ul F4 Gent-Antwerpen. |
#53
Posted 14 April 2019 - 22:59
something00, on 09 aprilie 2019 - 10:52, said:
La Iron Manul din Maastricht era si un roman care locuia in Bucuresti pe langa drumurile proaste, indisciplina soferilor, absenta pistelor mai e si problema poluajului... sportivii din Buc dezvolta probleme plamani |
#54
Posted 26 May 2021 - 15:51
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users