Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Primele supermaketuri, hypermarke...

Combinatie de conturi pentru tran...

Adaptor semnal hi to low

Jocuri Android Multiplayer online...
 Diferenta consum smart meter - Co...

Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie
 CM de snooker 2024

Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri
 Sunt ouale proaspete?

Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul
 

Majorare tarife cu 1 euro/abonament sau 1 euro optiune cartela

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
227 replies to this topic

#217
don_dannielo

don_dannielo

    Bah! Are we more than dumb sheep?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,456
  • Înscris: 27.06.2004

View PosttheMisuser, on 06 iulie 2019 - 13:02, said:


..from link..

Initial era 0.4%, OUG 114/2018 a facut-o 3% si acum au dat-o inapoi la 2%.
Nu cred ca scade nimeni nimic.

Teoretic nu se mai plateste nimic, ca inainte, daca nu cumva ANPC isi creste cheltuielile de functionare nejustificat.

Quote

Tariful de monitorizare

Tariful de monitorizare este o taxă pe care, până la OUG 114/2018, toți furnizorii de comunicații electronice și de servicii poștale erau obligați să o plătească exclusiv pentru acoperirea cheltuielilor administrative ale arbitrului telecom (ANCOM).

Acest tarif era stabilit în lege (OUG 111/2011) la maxim 0,4% din cifra de afaceri și nu a mai fost aplicat de 10 ani. Motivul? Tariful se aplica numai dacă ANCOM nu-și acoperea cheltuielile administrative cu veniturile din celelalte surse de finanțare, ori autoritatea a fost mereu pe excedent și are acum în conturi peste 1 miliard de lei.

Prin OUG 114/2018 s-a impus plata către ANCOM a unui tarif fix de monitorizare de 3% din cifra de afaceri pentru furnizorii de comunicații, fiind exceptați furnizorii de servicii poștale și curierat, sector în care statul, prin Poșta Română, este cel mai mare jucător din piață.

Prin noul proiect , acest tarif de monitorizare nu poate depăși 2% din cifra de afaceri totală a furnizorilor de comunicații și trebuie să acopere numai costurile administrative ale autorității de reglementare în domeniu în vederea îndeplinirii atribuțiilor acesteia de reglementare, gestionare a resurselor limitate și control, sumele colectate din tariful de monitorizare neputând fi utilizate în alte scopuri decât cele indicate mai sus, nici pentru îndeplinirea altor atribuții legale decât cele de reglementare a pieței, gestionare a resurselor limitate și control a îndeplinirii obligațiilor impuse în conformitate cu cadrul european de reglementare.

Pe scurt, Poșta Română va fi în continuare exceptată de la plata acestui tarif de monitorizare , dar pentru ceilalți furnizori nivelul tarifului nu va mai fi fix de 3%, ci se va percepe în limita a 2% și doar pentru acoperirea cheltuielilor administrative ale ANCOM, așa cum prevede legislația UE.

http://mobile.hotnew.../stire/23232662

Edited by don_dannielo, 07 July 2019 - 11:09.


#218
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,113
  • Înscris: 25.02.2007

View Postdon_dannielo, on 07 iulie 2019 - 11:05, said:

Teoretic nu se mai plateste nimic, ca inainte, daca nu cumva ANPC isi creste cheltuielile de functionare nejustificat.

http://mobile.hotnew.../stire/23232662
Ahaaaa, deci nu e musai 2% ci e maxim 2% si justificat. Got it !

#219
porcusoru

porcusoru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,433
  • Înscris: 04.04.2008
Bre eu știam că denunțarea unilaterală se poate face oricând!
Plătești ce este de plătit și aia este..
A și ca să nu vorbim aiurea nu trebuie să plătești nici un abb în plus pe lunile ramase ci doar ratele la telefon dacă ai.. (aici se adună, calculează și se plătește integral)
Dar oricum aia cu 100 euro pt lunile rămasă sau etc, etc este vrăjeală. Iar din câte îmi aduc eu aminte Anpc au spus clar că este o clauza abuziva!

Edited by porcusoru, 08 July 2019 - 18:33.


#220
MariusXT

MariusXT

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 953
  • Înscris: 03.03.2008

View Postporcusoru, on 08 iulie 2019 - 18:15, said:

Bre eu știam că denunțarea unilaterală se poate face oricând!
Plătești ce este de plătit și aia este..
A și ca să nu vorbim aiurea nu trebuie să plătești nici un abb în plus pe lunile ramase ci doar ratele la telefon dacă ai.. (aici se adună, calculează și se plătește integral)
Dar oricum aia cu 100 euro pt lunile rămasă sau etc, etc este vrăjeală. Iar din câte îmi aduc eu aminte Anpc au spus clar că este o clauza abuziva!

ANPC au spus multe si de multe ori au gresit.Ce stiai tu daca poti sa imi oferi partea din contract unde scrie ca poti denunta oricand fara sa platesti?

Atentie oricine poate denunta abonamentul dupa perioada minima obligatorie 12 luni sau 24 de luni. Cei care denunta atat clientul cat si firma inainte trebuie sa aiba un motiv bine intemeiat. Clientul poate invoca abuz din partea companiei , gen lipsa semnal , reclamatii nesolutionate etc. La fel si compania poate denunta inainte de termen pe motive bine intemeiate: modificari legislative etc si abonatul nu e obligat sa plateasca taxa de reziliere si nu e obligat sa accepte mariri de tarife.

Utilizatorii care fac spam sau incalca acordurile de functionare , dupa 24 de luni si ei pot fi anuntati de catre operator prin scrisoare ca operatorul reziliaza cu ei abonamentul, adica poate sa vina rezilierea si din partea furnizorului nu numai din partea clientului.

#221
porcusoru

porcusoru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,433
  • Înscris: 04.04.2008

View PostMariusss2000, on 08 iulie 2019 - 18:40, said:



ANPC au spus multe si de multe ori au gresit.Ce stiai tu daca poti sa imi oferi partea din contract unde scrie ca poti denunta oricand fara sa platesti?

Atentie oricine poate denunta abonamentul dupa perioada minima obligatorie 12 luni sau 24 de luni. Cei care denunta atat clientul cat si firma inainte trebuie sa aiba un motiv bine intemeiat. Clientul poate invoca abuz din partea companiei , gen lipsa semnal , reclamatii nesolutionate etc. La fel si compania poate denunta inainte de termen pe motive bine intemeiate: modificari legislative etc si abonatul nu e obligat sa plateasca taxa de reziliere si nu e obligat sa accepte mariri de tarife.

Utilizatorii care fac spam sau incalca acordurile de functionare , dupa 24 de luni si ei pot fi anuntati de catre operator prin scrisoare ca operatorul reziliaza cu ei abonamentul, adica poate sa vina rezilierea si din partea furnizorului nu numai din partea clientului.

Operatorii de telefonie mobilă n-au voie să ceară clienților o taxă de reziliere, potrivit Legii nr. 193/2000, atunci când aceștia din urmă vor încetarea serviciilor înainte de expirarea duratei minime contractuale.
Mă repet asta nu înseamnă că dacă îți iei telefon moka și vrei să reziliei a-2-a zi nu merge, și plătești ratele și sincer imi pare și corect!
Te invit să lecturezi!
https://laurentiumih...inte-de-termen/
Link 2
https://www.avocatne...ie-mobilă.html

Edited by porcusoru, 08 July 2019 - 19:58.


#222
MariusXT

MariusXT

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 953
  • Înscris: 03.03.2008

View Postporcusoru, on 08 iulie 2019 - 19:52, said:

Operatorii de telefonie mobilă n-au voie să ceară clienţilor o taxă de reziliere, potrivit Legii nr. 193/2000, atunci când aceştia din urmă vor încetarea serviciilor înainte de expirarea duratei minime contractuale.
Mă repet asta nu înseamnă că dacă îți iei telefon moka și vrei să reziliei a-2-a zi nu merge, și plătești ratele și sincer imi pare și corect!
Te invit să lecturezi!
https://laurentiumih...inte-de-termen/
Link 2
https://www.avocatne...

Dar te referi la subiecte diferite, subiectul era denuntare unilaterala iar taxele de reziliere intra la alta categorie unde legea este in momentul de fata foarte neclara

Teoretic daca iei un sim only fara nici o reducere sau telefon atasat, ar trebui sa fie reziliere fara taxa. Dar daca iei un sim only + telefon subventionat (este un pachet) se poate pune taxa. Cred ca se pune taxa si pe un sim only + reducere pe el pentru ca se poate dovedi ca ti-a fost data o reducere.

Inteleg subiectul ca taxele ar fi abuzive insa sa ne uitam la acele abonamente fara contract si dau un exemplu de abuz al clientilor :

Client care merge foarte des in roaming : se duce la Telekom face abonament fara perioada contractuala dela la liber, se intoarce din roaming il inchide. Deschide altul si tot asa. Pare un abuz..o smecherie. In telecomunicatii ar trebui pusa o perioada minima de 6 luni obligatorie. Ce ar insemna ca in 6 luni sa vezi acelasi om de 6 ori in magazin ca deschide si reziliaza de 6 ori.

#223
l_dan

l_dan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,333
  • Înscris: 05.09.2006

View PostMariusss2000, on 09 iulie 2019 - 18:03, said:

Client care merge foarte des in roaming : se duce la Telekom face abonament fara perioada contractuala dela la liber, se intoarce din roaming il inchide. Deschide altul si tot asa. Pare un abuz..o smecherie. In telecomunicatii ar trebui pusa o perioada minima de 6 luni obligatorie. Ce ar insemna ca in 6 luni sa vezi acelasi om de 6 ori in magazin ca deschide si reziliaza de 6 ori.
Nu e nevoie de prezenta fizica in magazin. La Telekom se poate face si inchide abonamentul online.

#224
MariusXT

MariusXT

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 953
  • Înscris: 03.03.2008

View Postl_dan, on 09 iulie 2019 - 18:28, said:

Nu e nevoie de prezenta fizica in magazin. La Telekom se poate face si inchide abonamentul online.

Si la Vodafone si Orange, numai Digi acepta cerere scrisa la Digi punct, ma refeream la alta chestie...situatiile in care nu ar exista taxele de reziliere, si cei de la Telekom au deschis abonamente fara perioada contractuala, mi se pare ca il poti inchide dupa 30 de zile si au situatii cu abuzivi care vin deschid contracte , le inchid dupa 2 luni , iar deschid, iar inchid pentru chestii de roaming abuziv ca sa nu ii prinda si motive de neinteles. Aceleasi persoane. Ideea era ca daca nu ar mai exista perioada obligatorii minime cred ca am intra intr-o harababura de neconceput. Cozi infernale la magazine cu indivizi care inchid si deschid 10 abonamente in 10 luni ...

Edited by Mariusss2000, 09 July 2019 - 19:28.


#225
l_dan

l_dan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,333
  • Înscris: 05.09.2006
Lasand la o parte ca nu vad niciun abuz, de ce ar fi cozi "infernale" in magazine, daca indivizii respectiv deschid si inchid abonamentele online, fie ele si 10 abonamente in 10 luni??

#226
MariusXT

MariusXT

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 953
  • Înscris: 03.03.2008

View Postl_dan, on 09 iulie 2019 - 20:06, said:

Lasand la o parte ca nu vad niciun abuz, de ce ar fi cozi "infernale" in magazine, daca indivizii respectiv deschid si inchid abonamentele online, fie ele si 10 abonamente in 10 luni??

Nu toti deschid online si nu toti inchid online. Dupa un studiu , se pare ca peste 60% din abonamente sunt semnate in magazine/shopuri/dealeri si restul prin alte canale online/activari la telefon etc. Prelungirile de abonamente sunt intradevar telefonic in procente mai mari decat cele din magazine pentru ca acolo intra retentia fiecarui operator de telefonie.
Cozile infernale sunt si acum in magazine indiferent ca este Vodafone , Orange etc. Cei din magazine nu fac doar contracte: ei incaseaza bani pe facturi, fac diverse proceduri pentru clienti : returnari garantii, rezilieri , incarcari prepaid, pana si probleme de internet , reparatii service, transferuri de responsabilitate, portari etc etc.

Edited by Mariusss2000, 09 July 2019 - 20:47.


#227
porcusoru

porcusoru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,433
  • Înscris: 04.04.2008

View PostMariusss2000, on 09 iulie 2019 - 18:03, said:


Dar te referi la subiecte diferite, subiectul era denuntare unilaterala iar taxele de reziliere intra la alta categorie unde legea este in momentul de fata foarte neclara

Teoretic daca iei un sim only fara nici o reducere sau telefon atasat, ar trebui sa fie reziliere fara taxa. Dar daca iei un sim only + telefon subventionat (este un pachet) se poate pune taxa. Cred ca se pune taxa si pe un sim only + reducere pe el pentru ca se poate dovedi ca ti-a fost data o reducere.

Inteleg subiectul ca taxele ar fi abuzive insa sa ne uitam la acele abonamente fara contract si dau un exemplu de abuz al clientilor :

Client care merge foarte des in roaming : se duce la Telekom face abonament fara perioada contractuala dela la liber, se intoarce din roaming il inchide. Deschide altul si tot asa. Pare un abuz..o smecherie. In telecomunicatii ar trebui pusa o perioada minima de 6 luni obligatorie. Ce ar insemna ca in 6 luni sa vezi acelasi om de 6 ori in magazin ca deschide si reziliaza de 6 ori.
Fix la denuntare unilaterala ma refeream si eu!
Si este tot aia ..
Oricum ideea de baza este ca acele clauze aberante si ciudate chiar sunt abuzive
Adica de ce sa iti platesc eu niste servicii pe care nu le folosesc? Este cam absurd nu crezi?

#228
MariusXT

MariusXT

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 953
  • Înscris: 03.03.2008

View Postporcusoru, on 10 iulie 2019 - 10:53, said:


Fix la denuntare unilaterala ma refeream si eu!
Si este tot aia ..
Oricum ideea de baza este ca acele clauze aberante si ciudate chiar sunt abuzive
Adica de ce sa iti platesc eu niste servicii pe care nu le folosesc? Este cam absurd nu crezi?

Inseamna ca nu m-am exprimat pe inteles. La denuntare unilaterala din partea operatorului nu se cere taxa de reziliere. Denuntare unilaterala din partea clientului trebuie sa ai la baza un temei/motiv intemeiat gen :abuz din partea operatorului (gen prelungiri de abonament fara acord), lipsa semnal la domiciliu si reclamatii nesolutionate in termenul legal de 30 de zile.

Insa daca te referi taxa de reziliere inainte de termen minim obligatoriu..exista anumite conditii in care nu se pune. Sa ai un abonament (ma refer doar cartela) fara reduceri. Nu ar trebui sa se puna taxa. Daca iei un telefon + cartela si ai reducere si pe telefon si pe cartela, legal cat si in legea civila privind clauze de contract operatorul are voie sa iti puna taxa pentru ca ti-a oferit reduceri.

Edited by Mariusss2000, 10 July 2019 - 17:59.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate