Schimbare rulment alternator in service Dacia
Last Updated: Feb 06 2020 17:49, Started by
ldpe
, Mar 22 2019 10:37
·
0
#1
Posted 22 March 2019 - 10:37
Un coleg de-al meu nu avea incredere in service de cartier si suna la Dacia service pentru schimb rulmenti alternator .
Pret in magazin la 1 rulment 6303 in jur de 25 lei/bucata Koio sau SKF , la ei ...375 lei bucata fara manopera sau 22 mil un alternator nou vs 7 mil in magazin . Rezolvat profesional la un service de cartier cu 300 lei manopera inclus, piese inclus . E ceva diferenta ... Pentru cei care cauta rulmenti : rulment fata 6303 , rulment spate 6202 , optional dar indicat se monteaza fulie INA cu cliket de dci in locul celei originale la benzinar 130 lei plus transport pe dacia shop plus 20 transportul , calitate garantata , vine cu saiba distantier in pachet. Edited by ldpe, 22 March 2019 - 10:38. |
#2
Posted 22 March 2019 - 10:49
Si unde e teapa ?!
I-ar fi pus alte piese, nu-i dadeau bon fiscal, ii furau piese sau lucruri din masina ?! In economia de piata capitalista democratica libera... fiecare firma pune ce pret vrea ea, cu respectarea legilor in vigoare. Adica, sint 100% ca asa era si la acest service Dacia. |
#3
Posted 22 March 2019 - 11:09
Aveam oe vremuri la job un Damas. Trebuia schimbat un rulment pe spate, m-am dus la reprezentanta, intamplator am dat peste un mecanic pe care-l sriam de mic. Cand a scos rulmentul, am vazut ca e identic cu cel de la Dacia 1300 fata. L-am intrebat si pe el. A zis ca da, dar nu recomanda. Au mai fost cativa care s-au zgarcit, in maxim o luna toti s-au intors sa puna original, ca cel de dacie huruia. Deci pot exista diferente mari, chiar daca par la fel.
|
#4
Posted 22 March 2019 - 11:29
Nu este țeapă.
Cam așa este peste tot, prețurile diferă. Vezi că important e și producătorul, poți găsi piesă de origine la 300 lei, iar alte firme la 100 lei, 200 lei ori 500 lei etc. Poate fi vorba de calitate, performanță. Poate Dacia lucrează doar cu piese de origine. Exemplu: Hyundai H1 2008, revizie la Simpo aproximativ 900 lei oferta lor, deși am solicitat cel mai ieftin ulei și cele mai ieftine filtre. La un service mic, din cartier, revizie cu ulei preț mediu, filtre la fel, 450 lei. În ambele cazuri cu factură. |
#5
Posted 22 March 2019 - 11:37
ldpe, on 22 martie 2019 - 10:37, said:
Un coleg de-al meu nu avea incredere in service de cartier si suna la Dacia service pentru schimb rulmenti alternator . Pret in magazin la 1 rulment 6303 in jur de 25 lei/bucata Koio sau SKF , la ei ...375 lei bucata fara manopera sau 22 mil un alternator nou vs 7 mil in magazin . Rezolvat profesional la un service de cartier cu 300 lei manopera inclus, piese inclus . E ceva diferenta ... Pentru cei care cauta rulmenti : rulment fata 6303 , rulment spate 6202 , optional dar indicat se monteaza fulie INA cu cliket de dci in locul celei originale la benzinar 130 lei plus transport pe dacia shop plus 20 transportul , calitate garantata , vine cu saiba distantier in pachet. oricum, tot nu inteleg care a fost teapa |
#6
Posted 22 March 2019 - 11:39
rumegus, on 22 martie 2019 - 11:09, said:
Au mai fost cativa care s-au zgarcit, in maxim o luna toti s-au intors sa puna original, ca cel de dacie huruia. Deci pot exista diferente mari, chiar daca par la fel. 6303 C3 de la SKF e tot ce trebuie, credeti ca la Renault pun ceva mai bun? |
#7
Posted 22 March 2019 - 11:45
Producatori de rulmenti sunt vreo 3-4 mari si lati printre care renumiti SKF si Koyo . Se stie clar ca rulmentul fata alternator la ph1 este slab din nastere , sunt de proasta calitate indiferent cine produce acel original, se stie si de fulia antrenare la benzinare ca este o mizerie , la multi nici 50k km nu a mers . Nu spun ca nu pui adaos dar chiar de la 25 lei cat costa on line pana la 375 bucata este o diferenta enorma iar 25 lei costa Nr.1 , la manopera si altele este altceva dar aici vorbim de aceeasi piesa.
Nu confundati pentru ce este rulmentul cu firma care il produce ! rulmentii sunt pe coduri , firma aleasa trebuie sa fie nr.1 mai ales daca este vorba de lucrari cu multa manopera , daca incepi sa compari un rulment de sinterom cu un koyo ... "tot nu inteleg care a fost teapa" Adica ...in loc de 300 lei sa platesti 750 lei 2 rulmenti + 300 manopera Vorbim de Logan ph1 nu de cine stie ce nava cosmica - de aici plecam , la acea suma la o masina de 12 ani ii dublezi valoarea . Edited by ldpe, 22 March 2019 - 11:50. |
#9
Posted 22 March 2019 - 11:53
"La mine fulia a mers 75Kkm !"
E bine ! La mine 38k km si cand am schimbat cureaua accesorii am observat ca merge greu axul la alternator , am schimbat tot acum vreo o luna . La sfaturile cunoscatorilor am luat fulie dci INA cu cliket , rulmenti koyo , gresat, spalat , merge brici , tot 300 am platit si eu la un atelier specializat cu banc de probe. |
#11
Posted 22 March 2019 - 12:59
Manopera in flux profesional full time se plateste si in functie de complexitate, dificulate, oameni calificati, specializati, cu abilitatile necesare, apoi in f de sculele necesare - costul si amortizarea lor, uzura scule, etc., dar si in relatie directa cu timpul necesar sau consumat pt. respectiva manopera.
Daca media pretului de service la auto, care include cele de mai sus plus adaus comercial/profit firma, plus taxe peste taxe plus TVA plus alte taxe, se duce spre o anumita suma semnificativ mai mare decat costul unei anumite operatii de genul celei despre care se discuta aici, e posibil ca un manager sa aleaga ducerea pretului spre media orara de manopera, si astfel pretul pieselor la importator poate sa ajunga mai putin relevant cand acestea sunt cativa lei. Astfel chiar impusca doi iepuri dintr-un foc: - avand in general o capacitate limitata de manopera, in f de marimea serviceului, marja de timp alocat, numarul de angajati si desigur numarul celor capabili sa realizeze suficient de bine manopera, pretul mare limiteaza numarul de astfel de comenzi care ocupa din timpul dedicat pt lucrari mai importante financiar. - acele comenzi care sunt totusi acceptate de clienti, sunt mai apropiate de pretul mediu de manopera, deci isi scoate parleala. Ideea e ca unii au motivele lor, cel putin pt ei poate justificate. Poate altii sunt doar speculanti, poate la altii birocratia a facut erori in sistem si au omis o virgula, etc. Daca e o chestie simpla, iei un extractor de rulmenti cu 15 lei din targ, si-ti rezolvi singur problema... Sau de la 30 de lei in sus deja iti iei din magazin unul cu 3 brate. Edited by loock, 22 March 2019 - 13:02. |
#12
Posted 22 March 2019 - 13:27
ldpe, on 22 martie 2019 - 11:45, said:
Producatori de rulmenti sunt vreo 3-4 mari si lati printre care renumiti SKF si Koyo Koyo are fabrica si la noi la Alexandria. Unde produce rulmenti auto. Asa ca rulmentii aia de "Dacia 1300" ori nu erau Koyo ori erau din perioada de dinainte sa vina japonezii la Alexandria cand se stie ca romanii ii cam durea in cot de calitate. Quote Se stie clar ca rulmentul fata alternator la ph1 este slab din nastere , sunt de proasta calitate indiferent cine produce acel original Quote se stie si de fulia antrenare la benzinare ca este o mizerie , la multi nici 50k km nu a mers. Quote Nu confundati pentru ce este rulmentul cu firma care il produce ! rulmentii sunt pe coduri , firma aleasa trebuie sa fie nr.1 mai ales daca este vorba de lucrari cu multa manopera , daca incepi sa compari un rulment de sinterom cu un koyo ... |
#13
Posted 22 March 2019 - 13:38
loock, on 22 martie 2019 - 12:59, said:
Daca e o chestie simpla, iei un extractor de rulmenti cu 15 lei din targ, si-ti rezolvi singur problema... Sau de la 30 de lei in sus deja iti iei din magazin unul cu 3 brate. La Bosch se intampla cel mai des treaba cu rulmentii , cei de prim montaj sunt NSK , japonezi , nu prea stiu de ei . |
#14
Posted 22 March 2019 - 13:42
cum se face ca acum e bun un ”antreprenor de cartier”
plecati frumos la rep. sa va simtiti respectai si pupati in kur,dar cu banii luati cati sar de cur in sus,vai de mine,buticuri de cartier si dai la huleala chiar si exprimarea,”service de cartier” daca omu avea locatia in camp era mai bine? sunt mai multumit din toate punctele cand pot rezolva ceva la masina,decat la reprezentanta gata m-am enervat!!! |
#15
Posted 22 March 2019 - 13:46
ldpe, on 22 martie 2019 - 13:38, said:
Rulmentul fata iese foarte foarte greu , gheara de la extractor nu prea intra ca da in palele de racire si le indoaie . Sunt meseriasi artisti in flex cu disc mic si taie efectiv rulmentul fara a atinge axul dar trebuie mana si precizie , eu prefer sa platesc . Trebuie doar un pic de antrenament, ala`l poti face pe o piulita si surub! Daca nu, asta e rezolvarea, profesionala, asa cum se si cere: [attachment=2211411:Screenshot from 2019-03-22 13-43-53.png] Si in fapt, daca ciupesti un pic arborele cu flex-ul ce are? E la fel ca inainte, n`are nici pe gaia! Edited by Ion_Bumbu, 22 March 2019 - 13:50. |
|
#16
Posted 22 March 2019 - 14:16
Fulia lisa e o prostie de proiectare, cere curea tensionata care incarca axul cu forta laterala si uzeaza rulmentul.
Cu pinioane si curea zimtata tensionata mai putin ar fi ceva mai bine. Si cu alternatorul antrenat doar cu pinioane sau direct de la arbore, ar fi inca si mai bine. Si daca se vrea, se pot pune rulmenti mai mari, sau chiar dublati, fie in tandem, fie chiar si concentrici, si poti sa cresti durata de viata si de 100 X. |
#17
Posted 22 March 2019 - 14:29
La alternator si electromotor nu ma bag , sunt prea multi de "daca" dupa reparatie si daca e ceva iar desfaci tot . La cele fara ac e simplu , te joci, dar la cele cu ac trebuie dat jos bara si extras pe sub alternatorul, chin , dat jos roata sa desfaci intinzatorul , dupa repozitionat curea si intins pana cand poti rasuci cureaua la 45 grade (aceasta e regula ochiometrica) - cureaua prea intinsa distruge rulmentul din fata .
Am un cunoscut la un laborator de incercari mecanice betoane ce are o presa de 400 tone , am avut un proiect cu juc si bac de prindere dar l-am abandonat - prea multe drumuri si si acelea puteau fi fara rost, daca erau safii prin zona nu puteam mesterii . Ideea in sine era ok, simplu, fara efort , la acea forta il puteam face si mai lat si mai lung Multumec pentru corectarea titlului, da, nu este teapa , face parte din "prost e cine da nu cine cere..." Ca si la cumparaturi urmaresti calitate/pret , aici urmaresti ce masina repari si cat costa , una este la Mercedes A class la care trebuie sa dai jos tot motorul si rotile pentru un alternator alta e la Logan , alte clase, alte preturi de achizitie, alte preturi de revanzare dupa 12 ani. Edited by ldpe, 22 March 2019 - 14:39. |
#18
Posted 22 March 2019 - 14:52
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users