Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Înca are utilitate

Romanii si masinile de spalat vase

Functionare anormala combina frig...
 Probleme cu front speaker-ul

Tár (2022)

modificare setari implicite camer...

Unde gasesc whiskey Macallan 12 a...
 Cana filtranta

Concret: Cat ai platit pt rca? 2022

Convertirea religioasa.

Transformator electric
 Intrerupator cap scara si cap cru...

Watcher (2022) - film despre Roma...

Centrala lemn cu puffer si centra...

R.I.P. Coolio
 

Cum arătau drumurile din România în anii '70-'90?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#19
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,351
  • Înscris: 22.03.2007
Drumurile anilor 80 erau foarte proaste dar libere. Multa piatra cubica, dale imbinate aiurea, drumuri proiectate total gresit de taranii adusi de comunisti de la sapa si calificati la locul de munca, cu curbe de 90 de grade in camp deschis. Ratia de benzina in Galati, cel putin, era de 20L pe luna pentru o Dacia 1300, care consuma cam 8-10 L in oras, in functie de anotimp, nu de trafic! Duminicile se circula alternativ, par/impar, dupa numarul de inmatriculare. Din noiembrie pana in martie se cam interzicea circulatia masinilor particulare pe drumurile publice fiindca, nu.i asa, n.aveau cauciucuri de iarna, sanki! In plus, benzina era de 90 si 98, parca, nu mai retin daca era si de 92, insa era aditivata cu tetraetil de plumb si mirosea ingrozitor. Cea de 98 se gasea cam o data la 6 luni. Fiecare avea canistra si bidon de plastic pentru stocuri cu care sa se poata deplasa in concedii sau in situatii de urgenta. Taxiurile veneau cam la 45 min sau 1h de la.comanda, rar aveai norocul sa gasesti unul disponibil in statie sau la telefon. Repet, Galati, anii 80!
Timpul maxim de asteptare pentru o Dacia 1300 ajunsese la 5 ani. Masina costa 70.000 de lei, in ultima perioada, spre '89 o mai scumpisera putin, spre 80.000, pe motiv ca avea radio si luneta incalzita. Masina tatalui meu, Davia 1300 din 1972 a avut 6 luni garantie. Mai putin anvelopele, bateria si inca vreo cateva repere pe care nu le.mai retin. A fost o perioada trista de care n.as mai vrea sa.mi aduc aminte si imi doresc nici copilul meu sa nu traiasca asemenea nenorociri!
Daca va e dor de drumurile Epocii de Haur, dati o fuga in Rep Moldova, dar nu pe traseul Leuseni-Chisinau, mergeti de la Sculeni la Balti si o sa va aduceti aminte de ce s.a inventat Volga, Lada, Gaz sau Niva...

Edited by takis, 20 March 2019 - 20:28.


#20
EMPP

EMPP

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,332
  • Înscris: 12.01.2018
PUSTII

#21
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,923
  • Înscris: 27.09.2006

View Postpasilla, on 20 martie 2019 - 20:19, said:

"Tehnologia" asta "revolutionara" a aparut dupa '89.

P.S. Pentru cei care nu au avut dea face cu asa ceva:
Se toarna smoala fierbinte pe drumul gaurit si dupa aia se intinde un strat de griblura (piatra sparta). Restul muncii,  ramane in sarcina conducatorilor auto.
GRESIT!!! Prima data am intalnit-o "pe teren" in 1975, undeva pe drumul dintre Reghin si Bistrita. Semnul il stiam de mai demult, stiu semnele de la varsta de 3 ani, l-am speriat pe un sofer de TV care ne luase de la gara Mangalia sa ne duca la gazda din 2 Mai.
Sunt nascuta in 1967 si ai mei si-au luat prima masina abia in toamna lui 1974.
In linii mari multe drumuri azi nu difera semnificativ fata de cum aratau in 1975, doar traficul a crescut exponential.

#22
dcr

dcr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,783
  • Înscris: 01.05.2004

View Postpasilla, on 20 martie 2019 - 20:19, said:


P.S. Pentru cei care nu au avut dea face cu asa ceva:
Se toarna smoala fierbinte pe drumul gaurit si dupa aia se intinde un strat de griblura (piatra sparta). Restul muncii,  ramane in sarcina conducatorilor auto.
Aia era varianta oficială! :)

Varianta eco sărea peste turnatul smoalei fierbinti, se limita la întinderea criblurii peste asfalt lăsând ca soarele și traficul să facă restul adică să bage piatra în asfalt. Dura mai mult dar nu era problema lor :D

#23
djl

djl

    Limbaj limitat. Trecutul mă inspiră.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 105,604
  • Înscris: 13.06.2004
Dacă vreţi să vedeţi ceva despre benzinării   :rolleyes:   https://forum.softpe...pana-prin-2000/

#24
Tsunnnami

Tsunnnami

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 44,167
  • Înscris: 20.10.2015

View Postpasilla, on 20 martie 2019 - 20:19, said:

"Tehnologia" asta "revolutionara" a aparut dupa '89.

P.S. Pentru cei care nu au avut dea face cu asa ceva:
Se toarna smoala fierbinte pe drumul gaurit si dupa aia se intinde un strat de griblura (piatra sparta). Restul muncii,  ramane in sarcina conducatorilor auto.

Aici in Michigan inca se foloseste
Dar nu se mai toarna smoala
Se pune direct criblura si de la caldura intra in sosea
Uite peste cateva luni va fac un film

Anul trecut era sa pun motoru jos. Nu mai spus de loviturile pietrelor pe picioare

Se pune dau un semn cu pericol de ricoseu si limitarea vitezei de la 45 la 35M/h

#25
danyel61

danyel61

    Fumător

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,146
  • Înscris: 19.08.2005
Erau mai bune ca acum.

#26
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,885
  • Înscris: 12.07.2010
Vă vine sau nu să credeți e DN 1 în vremea copilăriei mele! În ,89 centura orășelului meu era terminată în proporție de 90%. Normal că după aproape 30 de ani e la fel, ba mai mult s-au furat până și balustradele podurilor! Ce să vă mai spun, e o adevărată aventură să treci cu mașina dintr-o parte în alta la ore de vârf, unii forțează trecerea, claxoane, înjurături. De-ale românilor...

Attached Files



#27
abancor

abancor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,579
  • Înscris: 07.07.2006
Centură în 89? Asta e o noutate, credeam că în anii 80 nu s-a mai construit nimic în afară de autostrada Fetești - Cernavodă. Sigur e începută în anii 80? Io țin minte că pe vremea aia singura „centură” gîndită la sistematizarea Făgărașului era mutarea traficului de pe strada din poza ta pe noul bulevard care trece ceva mai la sud. Adică un fel de „centură” prin oraș, care să ocolească centrul și zona cetății. Prin anii 90 parcă încă era șantier, puteai alege să mergi pe drumul vechi sau pe varianta nouă.

#28
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,885
  • Înscris: 12.07.2010
De acord, abancor, respect mult postarea ta, nu mă pricep să „urc” pe net, deja era realizată varianta ocolitoare pornind de la aprox. un km. intrarea în oraş, drumul la dreapta, traversarea oraşului de digul de lângă Olt si revenirea după trecerea podurilor peste Berivoi şi a canalului „de fugă” a Hidrocentralei Voila la aprox. un km. la ieşirea din oraş. Vorbesc de sensul Braşov - Sibiu.

#29
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,197
  • Înscris: 20.12.2007
Prin arhiva google maps se mai vad vechile drumuri pietruite
Attached File  DN 3 Ostrov.jpg   524.97K   50 downloads
Daca vreti sa vedeti imagini din arhiva vedeti unde exista in stanga sus iconita cu ceas, asa cum este aici cu imagini din 2009 a centurii Ploiesti
Attached File  Centura Ploiesti.jpg   308.01K   51 downloads

Pana la momentul 1998-1999 cand a inceput Basescu procesul de refacere din temelie al DN-urilor , cu celebra "aici sunt banii dumneavoastra" situatia era jalnica din punct de vedere al infrastructurii rutiere. Chiar si in filmele epocii gen Raliul vezi cat de inapoiati eram
Attached File  Raliul film.jpg   83.86K   54 downloads

Pentru anii 80 ca de astia imi amintesc in Bucuresti DN3/ DN3A avea portiuni cu placi de beton sau sosea pe doua benzi cu straturi de asfalt turnate prost fara borduri care sa mentina cotele corecte
Aici e o ramasita din originalul DN 3 largit pe la inceputul anilor 80
Bucata de "autostrada" Fetesti Cernavoda era cu placi de beton refacuta total pana la fundatie parca prin 2002
A1 nu era deloc autostrada, lucru recunoscut chiar de politie. Era un drum expres similar "trasselor" din spatiul ex-sovietic. Chiar si cand a trebuit sa fie si asta refacuta din temelii (multumim Anca Boagiu si programelor de pre-aderare UE ISPA si RICOP , nu mai stiu exact de asta din urma daca chiar asa se numea ) la nivel de autostrada au ramas destule urme care sa ii arate trecutul gen constructii fix in buza soselei sau intrari foarte din scurt.
Centurile sau variantele de ocolire, ce sa zic, aia a Ploiestiului era o soseluta iar ale Bucurestiului erau tot din beton spart pe partea de est si sud. Am facut turul cu bicicleta cu prietenii mei si ne-am intors plini de praf.

#30
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,885
  • Înscris: 12.07.2010
Chiar și comuniștii au desființat două țgănii din orășelul meu, au trasat un bulevard est - vest și au gândit o centură rutieră pentru traficul greu.

Attached Files



#31
valyvis10

valyvis10

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,572
  • Înscris: 05.11.2005
Iarna ma dadeam, seara, cu sania prin cartier, pe strada principala.
Mai trecea cate un autobuz rătăcit si poate o masina de pâine.
Când se lua si curentul, destul de des, era mai cald afara la săniuș decât in apartament.

#32
Piscopescu

Piscopescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,262
  • Înscris: 24.03.2018

View Postpasilla, on 20 martie 2019 - 20:19, said:

"Tehnologia" asta "revolutionara" a aparut dupa '89.

P.S. Pentru cei care nu au avut dea face cu asa ceva:
Se toarna smoala fierbinte pe drumul gaurit si dupa aia se intinde un strat de griblura (piatra sparta). Restul muncii,  ramane in sarcina conducatorilor auto.

Si ante-1989, au schimbat ai mei un parbriz sau doua din cauza de "criblura"... Cand devenisem, datorita varstei, ocupant legal de "locul mortului" -tin minte ca mergeam portiuni intregi de sosea cu degetul mare si cel aratator "raschirate" pe parbriz, parca era un salut extraterestru Posted Image!

Edited by Piscopescu, 21 March 2019 - 21:38.


#33
pasilla

pasilla

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 44,272
  • Înscris: 31.03.2012

View PostKokoshmare, on 21 martie 2019 - 17:30, said:

Pana la momentul 1998-1999 cand a inceput Basescu procesul de refacere din temelie al DN-urilor , cu celebra "aici sunt banii dumneavoastra" situatia era jalnica din punct de vedere al infrastructurii rutiere.
Chiar si cand a trebuit sa fie si asta refacuta din temelii (multumim Anca Boagiu si programelor de pre-aderare UE ISPA si RICOP
Nu isi mai aduce aminte nimeni. Realitatea este distorsionata.

#34
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,885
  • Înscris: 12.07.2010
E o porcărie ordinară (părerea mea) ca si cei care parcurgem 1 000 km/an să plătim taxe de poluare ca şi cei (unu se lauda aici că „face” 100 000 km/an) care parcurg mult mai mulţi km si poluează mult mai mult!

#35
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,558
  • Înscris: 27.10.2007
uite aici drum ca in anii 80.prost marcat, prost intretinut si cu o dunga de piatra cubica pe margine. Evident, nu lipseste Dacia. n-am mai fost pe drumul acesta demult, dar sunt sigur ca e la fel si acum.

si, pentru cei care nu stiu cum arata un drum din placi beton, va spun doar atat. in realitate arata mult mai bine decat pe teren.

#36
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 245,290
  • Înscris: 08.10.2015

View Postdanyel61, on 21 martie 2019 - 08:40, said:

Erau mai bune ca acum.
Lecitina.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate