Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

Google Stadia - Cloud Gaming

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#19
cipi_v

cipi_v

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 474
  • Înscris: 20.02.2007

View PostRedDev, on 20 martie 2019 - 11:28, said:

Orice serviciu de genul acesta mizează pe jucătorii de duzină. Ăia care nu văd diferența între 30 / 60 cadre pe secundă, pentru care un gamepad e super pentru un FPS și care reprezintă vreo 80% din totalul jucătorilor.

După cum ziceam, la 144Hz ai o fereastră de 6.95 milisecunde pentru a genera un cadru. Evident că nu voi accepta nici 2 milisecunde extra.

La 60Hz ai 16.67 milisecunde. Cu RDS mi se pare că cel mai bine scoți un 20 - 30 de milisecunde latență până la un server din Europa de Vest (mă îndoiesc că Google va avea servere în România, până și google.ro are vreo 20 - 30 ms ping în România). Deci deja timpul între apăsatul butonului și reacția pe ecran e foarte mare.

Așa că pentru jucătorii de canapea care oricum joacă la 30 de cadre pe secundă marea majoritate a titlurilor, indiferent că e 1080p sau 4K, unde parcă îți miști personajul cu un elastic, va prinde foarte bine.

Iar apoi infrastructura de date contează foarte mult. Crede că va juca cineva pe mobil prin 4G unde ai ping de 40 ms și jitter de 20 în condiții excelente? Dacă schimbi camera în care ești și mai pui un perete între tine și stâlp, îți crește ping-ul la 60 ms?

Degeaba, între randarea în timp real pe sistemul propriu și randarea la distanță + costul transportului de date, întotdeauna va câștiga prima, chiar dacă durează cu o milisecundă în plus tot. Poți miza doar să ai o masă de oameni care să renunțe la calitate. Și de ăștia sunt.
Te-ai gandit vreodata ca eu as putea juca cu un gamepad FPS pe PS4 doar ca sa vad frumos, mare si mai multe detalii pe televizorul meu cu diagonala de 55 inch? Si ca eu sunt un fel de erou cand iau kill-ul fata de tine cu mouse?
Cat despre topic, evolutia este un lucru bun. Sa vedem rezultatele

#20
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,924
  • Înscris: 29.10.2014
Ca fapt divers, un TV poate fi legat la fel de bine la PC. Plus un mouse și o tastatură wireless și te-ai scos.

E mișto să ai un gamepad în mână, lași brațele relaxate și îți stau în poală. Doar că eu nu am putut juca nimic cu un gamepad (și am luat un Logitech scump, nu ceva la 90 de lei). M-am chinuit și cu jocuri făcute pentru console (Final Fantasy). Pur și simplu nu pot să am aceeași acuratețe. Ba chiar din mouse uneori trebuie să fac setări fine pentru a o obține.

Am ratat multe jocuri din cauza gamepad-ului (cam tot ce-i exclusiv pe consolă să fiu sincer). Am auzit că Xbox are sau va adăuga suport de mouse/tastatură.

Edited by RedDev, 20 March 2019 - 14:00.


#21
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,149
  • Înscris: 30.08.2017

View PostRedDev, on 20 martie 2019 - 13:25, said:

Again, nu banda e problema, ci durata între apăsatul butonului și reacția pe ecran (latența).

Un monitor la 144 Hz e vreo 1400 de lei. Atâta am dat pe al meu. VA, 27 inchi, 1440p. Și e o diferență enormă de la 60Hz.

Și vă zic, ba chiar ordon, să luați monitoare de 144 sau mai mult când bugetul vă va permite. Și dacă nu simțiți diferența, fuga la oftalmolog și neurolog că aici vorbim de probleme de sănătate/cogniție grave :>

Anyway, eșecuri de astea au mai fost (onLive din 2003) și vor mai fi. Mai este PS Now, Geforce Now, Microsoft scoate ceva acum și au mai fost/sunt încă 100 de astfel de servicii de care probabil că habar nu aveți de ce încununate de succes sunt.

Nu monitorul e problema, ci placa video. Degeaba ai tu 144hz daca joci jocul in 60fps ca atat poate placa. Cand activezi Free Sync sau G-Sync, monitorul va avea refresh fix fps-ul. Daca nu le activezi, tot nu e bine si tot nu te vei bucura de cei 144hz. Si e cam aiurea sa trimiti oamenii la neurolog cand tu nu intelegi niste principii simple. Am mai zis cuiva pe alt topic si s-a suparat, nu mai dati verdicte categorice, ca nu sunteti in locul userilor respectivi. Eu v-as pune pe toti astia la un blind test, sa vad cati nimeriti monitorul cu 144hz.

Edited by george_alexandru, 20 March 2019 - 15:46.


#22
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,924
  • Înscris: 29.10.2014
Am mutat monitorul pe 60 de herți și mouse-ul se mișcă parcă e tras cu o bandă elastică. Vedeți că eu folosesc 144 Hz la scris cod și mutat spreadsheet-uri, nu doar la gaming. Chiar și lucrând pe desktop se vede diferența.

Da, nu mă mai întorc la 60.

#23
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,149
  • Înscris: 30.08.2017
Topicul era despre gaming. In alte situații da, cei 144hz vor fi folosiți (excepție filme)

#24
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,924
  • Înscris: 29.10.2014
Subiectul este despre al 67-lea serviciu de cloud gaming și despre ce cool e să te joci ceva pe calculatoare low-medii sau nici un calculator și să plătești 2 lei pe lună (dar tot trebuie să-ți cumperi jocul).

Deci tu n-ai bani de calculator sau consolă (400 - 500 de euro), dar ai internet de 100+ mbps cu latență scăzută (fibră optică, un lucru banal la noi, lux în Vest), bani de jocuri originale (50 - 60 de euro jocul) și de TV de 55 inchi (140 cm), cel mai ieftin fiind 1600 de lei.

Edited by RedDev, 20 March 2019 - 16:44.


#25
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,149
  • Înscris: 30.08.2017
E ca la Netflix, n-am bani de dat pe filme blu-ray, dar 15 euro pe luna am. Trebuie vazut daca mai este necesara achizitionarea jocului si daca da, va fi acelasi pret? Stim prea putine, dar sa nu uitam ca Google nu prea da rateu cu produsele sale.

#26
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,924
  • Înscris: 29.10.2014
I beg to differ: https://en.wikipedia...Google_services (Și acolo nu e trecut Google+ și Google Fiber)

Iar Netflix e o altă porcărie. Am vrut să mă uit la noul Star Trek, calitatea era execrabilă. Se uită soția la ceva seria acum, până și ea, complet atehnică, înjură macroblock-urile.

Una peste alta Google are bani să testeze. Dacă implementarea lor va prinde la mase, good for them. Dacă nu și ajunge alt product mort, nici o problemă.

Attached Files


Edited by RedDev, 20 March 2019 - 17:07.


#27
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,446
  • Înscris: 19.04.2009
Lmao cati oameni folosesc 144hz in gaming!?

Sub 20%. Deci sunteți o minoritate fițoasa. Cam atât.

Restul. “Duzina”. Se mulțumește cu 60hz.


#28
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,924
  • Înscris: 29.10.2014
I shall pray for them.

Anyway, de anul ăsta se ieftinesc SSD-urile, RAM-ul și apar monitoarele de refresh ridicat la prețuri ok-ish, cum a fost al meu. 1400 și ceva de lei pentru 27 inchi, VA, 1440p, 144Hz. Mi se pare ok. Deși aș fi preferat 4K la 144 Hz (am testat 120 pe monitorul ăsta și nu e suficient de fluent) doar să văd mai multe tabele în HeidiSQL. Oh well.

#29
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,149
  • Înscris: 30.08.2017
Cum platforma aia e pentru gameri, sunt tare curios ce sistem e necesar sa duci, de exemplu, Metro Exodus in 1440p la 144fps.

#30
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,924
  • Înscris: 29.10.2014
Google lucrează cu dezvoltatorii software ca aplicațiile lor (jocurile) să scaleze pe fermele lor de procesare. Că este evident că un Vega56 modificat nu va duce 4K 60-144Hz de unul singur. Așa că engine-urile jocurilor trebuie să lucreze cu dispozitive virtuale de procesare grafice (că nu vor folosi SLI). Va fi o placă video virtuală generică care înglobează, să zicem, 5 plăci fizice.

#31
serban57

serban57

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,124
  • Înscris: 28.02.2017
Sa vezi ce Routere de gaming si placi de retea RGB or sa apara Posted Image

#32
DaniJ90

DaniJ90

    You Are Terminated!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,104
  • Înscris: 22.11.2011

View Postgeorge_alexandru, on 20 martie 2019 - 16:47, said:

E ca la Netflix, n-am bani de dat pe filme blu-ray, dar 15 euro pe luna am. Trebuie vazut daca mai este necesara achizitionarea jocului si daca da, va fi acelasi pret? Stim prea putine, dar sa nu uitam ca Google nu prea da rateu cu produsele sale.
Sper ca ai fost ironic...

#33
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,446
  • Înscris: 19.04.2009
Nici consolele nu sunt pentru gamerii inraiti si totusi au succes...

144Hz e pentru inraiti. Gamerii ocazionali/ care joaca pentru fun nu pentru de cate ori isi schimba un pixel culoarea nu vad oricum nicio diferenta.


Cred ca va avea succes. Google are foarte multi bani pentru PR & Marketing. In plus, integrarea cu alte servicii (gen Youtube) va aduce multi clienti.

Problema e insa ce jocuri vor oferi... De exemplu xbox game pass pe windows bate vantul. Daca n-ar fi Sea of Thieves nu l-as tine. La Origin la fel, jocuri cu jumatatea (nu ai DLC-uri incluse in multe jocuri).

Deci, ce-o sa faca google... vedem. Nu cred ca Steam ii lasa usor. Si steam inca are relativ monopol pe piata PC. Eventual doar sa faca precum EPIG Games si sa ceara dezvoltatorilor exclusivitate pe Steam (cum au facut Epic cu Metro Exodus).

Jocuri doar in cloud nu vrea nimeni (pentru cei cu ochii descrucisati). Jocuri doar pe steam la fel..

#34
Blomsfield

Blomsfield

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 383
  • Înscris: 01.11.2010
Oare unde are Google cel mai apropiat server? Am verificat ping-ul cu google.com si am 16ms in Bucuresti cu RDS fiber. Am verificat si origin.com de la EA si acolo am... 2ms ! Deci EA are server in Bucuresti? Pentru steampowered.com am 37ms deci e prin Germania. Pentru Ubisoft n-am reusit sa aflu. Partea ciudata cu Google e ca n-are trebui sa am 16ms. Conform http://www.gcping.com/ cel mai aproape server ar fi in Zurich la 46ms.

#35
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Cloud gaming nu e pentru e-sports sau shootere la nivel competitiv ... e exact ca o consola dar fara consola.

Am experimentat cloud gaming pe platforma celor de la Sony si merge OK pentru jocuri slow-paced / rpg-uri.
De asemenea detin un nVidia shield pe care pot accesa cloud gaming la performante decente (lagul raportat este de 30ms) si nu am nici o problema in a juca (am jucat chiar ieri RE2 - remastered din cloud). Imi place ce au facut cei de la nVidia in directia asta, prin parteneriatul cu uPlay, Epic si Steam si faptul ca iti poti juca in cloud jocurile deja achizitionate pe PC in una din platformele respective. Asta e chiar super. Daca Google face ceva similar si merge la fel de bine, jos palaria.

Streamingul din cloud pe care l-am experimentat eu este maxim FHD / 60 Hz dar daca fac game-stream, de pe computerul personal pe tv prin nVidia Shield, pot juca 4K/60Hz HDR fara probleme, singura chestie fiind obisnuinta (sau mai bine zis lipsa ei) de a manui un controller in mod eficient. Pentru o calitate 4K fara cusur insa, e nevoie de o conexiune wired gigabit ceea ce reduce din start posibilitatea unui streaming din cloud la nivelul asta fara compromisuri majore in ceea ce prveste compresia.

Daca o sa fie disponibile si exclusivitati deosebite (gen Detroit become human, sau Horizon Zero Dawn, ambele fiind jocuri pentru care merita sa iei un PS4 PRO doar ca sa le joci pe astea 2 si apoi sa vinzi consola) deja consolele statice sunt condamnate.

GO GOOGLE !!! Posted Image

Edited by ro_explorer, 21 March 2019 - 14:38.


#36
wather

wather

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,377
  • Înscris: 09.05.2018
Pt mine unul e bine venit ca si concurenta , fiindca oricum daca vrei ceva caliatativ mai e mult pana cand vom putea juca un joc on-line destul de sofisticat ( ma refer la cele cu efecte multe , umbre si tot tacamul , nu cele de genul ''spectrum'' - prietenii stiu ce scriu )
Pt romanul de rand va conta si costurile , care probail nu vor ca cele de la cornetul de seminte
Per general concurenta face bine userului , insa sa vedem si ce va scoate MS care se lauda ca vor scoate mai multe tipuri de console , printre care si una de jocuri on-line
In teorie/pe hartie intotdeauna este frumos sau pe platoul de prezentare , prb apar cand ajungi acasa si ai cu totul alte conditii si de abia atunci realizezi ca......una e reclama si alta e realitatea
Mai ales cand vine vorba de on-line in general , unde intervin si alti factori care nu tin de tine

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate