Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Accident minor, cine e vinovat?

- - - - -
  • Please log in to reply
80 replies to this topic

#55
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,294
  • Înscris: 07.02.2003

 aris86, on 19 martie 2019 - 21:49, said:

Știu, dar în momentul în care bei o bere, îți asumi consecințele urcări la volan.
Premeditare :)

#56
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,335
  • Înscris: 22.10.2007

 Magicwisewolf, on 19 martie 2019 - 21:52, said:

Esti sigur ?
Daca mersul lui pe contrasens provoaca accident, cum dracu sa fie vina ta ca nu ai acordat prioritate ?
Daca esti sigur de ce sustii, da si articolul de lege.
Poate avem si pe cineva pe forum care lucreaza la politia rutiera, desi ma indoiesc, care sa spuna clar daca e asa sau nu.


https://www.scoalaru...za-trecerea/163
https://soferonline....aza-trecerea-52

scrie clar, "La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa se asigure ca pe drumul prioritar nu circula autovehicule"
cedezi tuturor de pe drumul cu prioritate, indiferent de banda, sens si directie, daca un gigel e in depasire in timp ce tu iesi si da peste tine esti 100% vinovat.

#57
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,080
  • Înscris: 19.03.2007
Depinde foarte mult in ce zone sunt lovite ambele masini, mai depinde si cum stie fiecare sa-si sustina punctul de vedere .
In rest constat ca isi dau cu parerea si pe aici soferii din NFS, care habar n-au ce scrie in legislatie sau pur si simplu o interpreteaza asa cum o inteleg .

 Baxon, on 19 martie 2019 - 20:36, said:

Daca ala care a dat flash , mergea in continuare pe banda lui , banda 1 si venea doamna de pe banda 2 peste el cine dracu era vinovat ???
Im pare rau s-o scriu dar parerologii care zic ca doamna avea prioritate habar nu au de legislatia rutiera . Puneti mana pe carti si invatati sa conduceti inainte sa scrieti tampenii pe forum !!!
Intrebare de 5 puncte, eu sunt pe banda 3 si tu pe banda 1, mergand oarecum in paralel, fiecare vrem sa ne inscriem pe banda 2....cine are prioritate?

 Magicwisewolf, on 19 martie 2019 - 20:56, said:

Unii sunteti constienti de ce ziceti ?
Lasand la o parte situatia de fata, cum puteti spune ca tre sa dai prioritate si celui care vine de pe contrasens si taie banda continua ??? Probabil si dubla...
Ce treaba are prioritatea cu contrasensul care taie banda continua ?
Eu zic sa-i lasam pe ceilalti participanti la trafic si sa vedem ce obligatii avem atunci cand intalnim semnul ala de cedeaza trecerea.

Edited by titoo, 27 March 2019 - 11:59.


#58
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,050
  • Înscris: 29.01.2016
Concret, ce obligatii sunt fata de cel care vine de pe contrasens si taie banda continua ?
Eu strict de situatia asta aberanta am zis si nu am gasit ca ai vreo obligatie.

Cedează trecerea
Se amplasează pe drumul public fără prioritate, unde poziţia de pătrundere are vizibilitate. La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să reducă viteza şi să se asigure că pe drumul prioritar nu circulă autovehicule, şi abia apoi poate să pătrundă în intersecţie. Dacă pe drumul prioritar circulă alte autovehicule, conducătorul auto este obligat să oprească pentru a le acorda prioritate. Acesta poate fi însoţit de panouri adiţionale ca : ’’Direcţia drumului cu prioritate’’(a şi b)sau ’’Distanţa între indicator şi începutul locului periculos’’ ©.
În cazul în care, indicatorul este însoţit de panoul adiţional :
a – conducătorul de autovehicul va acorda prioritate celor care vin din partea dreaptă, din faţă şi mai puţin celui ce vine din stânga deoarece se va aplica ’’regula priorităţii de dreapta’’.
b – conducătorul de autovehicul va acorda prioritate tuturor.
c – în unele situaţii, înaintea unei intersecţii, este montat indicatorul’’Cedează trecerea’’ împreună cu acest panou adiţional ’’ Distanţa între indicator şi începutul locului periculos’’, care indică distanţa ( 50, 100, 150 m…, etc.), între indicatorul respectiv şi celălalt indicator identic care este amplasat la pătrunderea în intersecţie.

detalii cu privire la situatia a, b ,c :
http://www.volanulpi...prioritate.html

#59
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,080
  • Înscris: 19.03.2007

 Magicwisewolf, on 27 martie 2019 - 13:20, said:

Concret, ce obligatii sunt fata de cel care vine de pe contrasens si taie banda continua ?
Eu strict de situatia asta aberanta am zis si nu am gasit ca ai vreo obligatie.

Cedează trecerea
Se amplasează pe drumul public fără prioritate, unde poziţia de pătrundere are vizibilitate. La întâlnirea acestui indicator, conducătorul auto este obligat să reducă viteza şi să se asigure că pe drumul prioritar nu circulă autovehicule, şi abia apoi poate să pătrundă în intersecţie. Dacă pe drumul prioritar circulă alte autovehicule, conducătorul auto este obligat să oprească pentru a le acorda prioritate. Acesta poate fi însoţit de panouri adiţionale ca : ’’Direcţia drumului cu prioritate’’(a şi b)sau ’’Distanţa între indicator şi începutul locului periculos’’ ©.
În cazul în care, indicatorul este însoţit de panoul adiţional :
a – conducătorul de autovehicul va acorda prioritate celor care vin din partea dreaptă, din faţă şi mai puţin celui ce vine din stânga deoarece se va aplica ’’regula priorităţii de dreapta’’.
b – conducătorul de autovehicul va acorda prioritate tuturor.
c – în unele situaţii, înaintea unei intersecţii, este montat indicatorul’’Cedează trecerea’’ împreună cu acest panou adiţional ’’ Distanţa între indicator şi începutul locului periculos’’, care indică distanţa ( 50, 100, 150 m…, etc.), între indicatorul respectiv şi celălalt indicator identic care este amplasat la pătrunderea în intersecţie.

detalii cu privire la situatia a, b ,c :
http://www.volanulpi...prioritate.html
Si articolul respectiv face vreo referire la contrasens sau marcaje ? Eu vad ca scrie ca esti obligat sa acorzi prioritate celor care circula pe drumul prioritar. Mai exact, nu e problema ta pe unde circula ceilalti si cat de legal o fac, obligatia ta e sa le acorzi prioritate si de restul normal ar fi sa se ocupe politia rutiera..Dar romanul s-a obisnuit sa nu-si vada si sa-si recunoasca propriile greseli si obligatii, pentru ca e mereu mai simplu sa caute sa dea vina pe altii.

Edited by titoo, 27 March 2019 - 13:59.


#60
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,720
  • Înscris: 26.02.2010
Daca ai cedeaza, nu prea te intereseaza pe tine cum circula ceilalti, grija ta este sa nu acrosezi pe nimeni si atat, nimic mai mult, indiferent din ce directie circula.

#61
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,050
  • Înscris: 29.01.2016

 titoo, on 27 martie 2019 - 13:46, said:

Si articolul respectiv face vreo referire la contrasens sau marcaje ? Eu vad ca scrie ca esti obligat sa acorzi prioritate celor care circula pe drumul prioritar. Mai exact, nu e problema ta pe unde circula ceilalti si cat de legal o fac, obligatia ta e sa le acorzi prioritate si de restul normal ar fi sa se ocupe politia rutiera..Dar romanul s-a obisnuit sa nu-si vada si sa-si recunoasca propriile greseli si obligatii, pentru ca e mereu mai simplu sa caute sa dea vina pe altii.
Cred ca divagam cu "romanul e obisnuit sa..."
Problema ca nu mi se pare normal sa nu se specifice niste lucruri clar, ca legea sa fie interpretabila, ca in multe alte sectoare. Ar trebui sa fie specificate aceste lucruri in fraze simple, cu subiect si predicat, cu referire la situatii concrete, nu la general.
Daca tu consideri ca e normal sa fii gasit vinovat ca ai venit de pe un drum fara prioritate si ai apucat sa intri pe banda in timp ce nu vezi ca unul vine sau intra pe contrasens pt ca "smecher" si vrea sa intoarca pe linie continua sau sa depseasca coloana stationata la semafor, atunci, no comment, ne meritam soarta si sa fim unde suntem ca dezvoltare...

 aris86, on 27 martie 2019 - 14:03, said:

Daca ai cedeaza, nu prea te intereseaza pe tine cum circula ceilalti, grija ta este sa nu acrosezi pe nimeni si atat, nimic mai mult, indiferent din ce directie circula.
Serios ? Ba chiar ma intereseaza.
Repet ce am scris mai sus. Daca un bivol cu benveu, haudi, mercedache, etc vine pe contrasens ca vrea el sa depaseasca coloana de la semafor si tu ai ghinionul sa intri pe banda de pe sensul tau fix in timp ce el depaseste sau chiar intoarce pe linie continua si te buseste pt ca ai apucat sa intri doar putin cu botul masinii pe banda de pe sensul tau (chiar daca te-ai oprit ca l-ai vazut ca vine ca un bou) si nu ai unde sa te duci ca sa il eviti, ti se pare normal sa fii gasit vinovat ?
Mie nu. El a incalcat legea si a depasit linia continua si daca nu ar fi facut acest lucru, nu intra pe banda ta si nu il loveai. Doar pt ca vii de pe un drum fara prioritate, sa fii gasit doar tu vinovat in aceasta situatie, mi se pare absurd.
Poate avem si vreun instructor auto printre noi, sa ne lumineze in aceste situatii mai speciale, care nu au legatura cu situatia initiatorului, unde e clar cine e de vina.

Edited by Magicwisewolf, 27 March 2019 - 16:33.


#62
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,976
  • Înscris: 09.05.2009
Poate fi pe contrasens si regulamentar! De aceea e scris acolo ca trebuie sa cedezi celor de pe drumul prioritar, fara alte precizari!

#63
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,335
  • Înscris: 22.10.2007

 Magicwisewolf, on 27 martie 2019 - 16:31, said:

Serios ? Ba chiar ma intereseaza.
Repet ce am scris mai sus. Daca un bivol cu benveu, haudi, mercedache, etc vine pe contrasens ca vrea el sa depaseasca coloana de la semafor si tu ai ghinionul sa intri pe banda de pe sensul tau fix in timp ce el depaseste sau chiar intoarce pe linie continua si te buseste pt ca ai apucat sa intri doar putin cu botul masinii pe banda de pe sensul tau (chiar daca te-ai oprit ca l-ai vazut ca vine ca un bou) si nu ai unde sa te duci ca sa il eviti, ti se pare normal sa fii gasit vinovat ?
Mie nu. El a incalcat legea si a depasit linia continua si daca nu ar fi facut acest lucru, nu intra pe banda ta si nu il loveai. Doar pt ca vii de pe un drum fara prioritate, sa fii gasit doar tu vinovat in aceasta situatie, mi se pare absurd.
Poate avem si vreun instructor auto printre noi, sa ne lumineze in aceste situatii mai speciale, care nu au legatura cu situatia initiatorului, unde e clar cine e de vina.

care fapta crezi ca e mai grava? neasigurare si neacordare de prioritate sau circulatul pe contrasens?
nu e nevoie de nici un instructor auto, in caz de accident fiecare si-o ia pt fapta lui, dovada sunt cei care au fost in situatia aia, au mers rapid la politie pt ca ei credeau ca au dreptate, iar acolo surpriza, au ramas pietoni 30 de zile (nu mai tin minte daca e mai mult in caz de accident)

Edited by _-livio-_, 27 March 2019 - 18:40.


#64
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,050
  • Înscris: 29.01.2016

 _-livio-_, on 27 martie 2019 - 18:38, said:

care fapta crezi ca e mai grava? neasigurare si neacordare de prioritate sau circulatul pe contrasens?
nu e nevoie de nici un instructor auto, in caz de accident fiecare si-o ia pt fapta lui, dovada sunt cei care au fost in situatia aia, au mers rapid la politie pt ca ei credeau ca au dreptate, iar acolo surpriza, au ramas pietoni 30 de zile (nu mai tin minte daca e mai mult in caz de accident)
Nu circulatul pe contrasens. Taierea de banda continua ! Despre asta vorbesc. Unde e banda punctata, ok, inteleg. Dar in momentul in care este taiere de banda continua (la care se ia permisul, la fel ca in cazul neacordarii de prioritate), asta nu mi se pare normal. Tu, poti sa incerci sa intri de pe drum fara prioritate si, in timp de te asiguri din stanga (sa vezi daca vine cineva pe banda ta), unul hotaraste ca e mai destept si iese din coloana oprita la semafor si te loveste, desi tu poate ai intrat doar cu botul masinii pe banda de pe sensul tau si te opresti pt ca il vezi, dar el nu se mai opreste decat ori in tine, ori te rascheteaza, in cel mai bun caz. Si tu esti de vina pentru asta, ca ai apucat sa intri 1 m pe banda pe care, teoretic, puteai sa intri pentru ca nu venea nimic din stanga, neavand de unde sa stii ca unul are ganduri mari de depasire a prostimii care sta regulamentar la semafor.

#65
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,976
  • Înscris: 09.05.2009
Trebuie sa te asiguri! respectiv sa acorzi prioritate in ambele directii, PUNCT! Ce e asa greu de inteles?

Edited by DannyMC, 27 March 2019 - 19:00.


#66
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,335
  • Înscris: 22.10.2007
banda aia poate fi continua din varii motive ce nu au nici o legatura cu iesirea ta de pe straduta, e complicat si inutil sa faci scenarii separate cand poti sa pui o regula generala ce functioneaza foarte bine.
la scoala de soferi nu se mai explica toata treaba cu asiguratul din ambele directii?

#67
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,720
  • Înscris: 26.02.2010
Dacă încep sa pună excepții, încep apoi sa existe situații speciale și mai greu de demonstrat. Poate celalalt a tras de volan, sa evite un accident, motive pot fi multe.

#68
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,080
  • Înscris: 19.03.2007

 Magicwisewolf, on 27 martie 2019 - 16:31, said:

Cred ca divagam cu "romanul e obisnuit sa..."
Problema ca nu mi se pare normal sa nu se specifice niste lucruri clar, ca legea sa fie interpretabila, ca in multe alte sectoare. Ar trebui sa fie specificate aceste lucruri in fraze simple, cu subiect si predicat, cu referire la situatii concrete, nu la general.
Daca tu consideri ca e normal sa fii gasit vinovat ca ai venit de pe un drum fara prioritate si ai apucat sa intri pe banda in timp ce nu vezi ca unul vine sau intra pe contrasens pt ca "smecher" si vrea sa intoarca pe linie continua sau sa depseasca coloana stationata la semafor, atunci, no comment, ne meritam soarta si sa fim unde suntem ca dezvoltare...


De ce spui ca divagam, daca citesti ce scriu unii chiar asta se intampla, cauta sa puna vina in carca celei care a schimbat banda trecand peste faptul ca initiatorul avea un indicator de cedeaza trecerea.
Legea are si ea mici lacune ,doar ca in acest caz lucrurile sunt foarte clare, chiar daca ar fi foarte explicita asa cum spui unii ar interpreta-o tot dupa bunul plac sau dupa cat sunt ei capabili sa o priceapa.
Ala care vine de pe contrasens si are linie continua nu a respectat legea, tu care iesi de pe un drum care are semn de cedeaza si din asta rezulta un accident, ai respectat legea ? Si daca e linie intrerupta si un alt participant la trafic se afla "legal" in depasire si tu te asiguri doar din partea stanga iar din asta rezulta un accident, esti vinovat sau nu ? Care e diferenta daca e linie continua sau intrerupta, rezultatul va fi acelasi, vei provoca un accident pentru ca nu ai respectat ce scrie in articolul ala ,care spune ca esti obligat sa le acorzi prioritate celor care circula pe drumul pe care vrei sa te inscrii si tu.

#69
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,080
  • Înscris: 19.03.2007

 Magicwisewolf, on 27 martie 2019 - 16:31, said:

Poate avem si vreun instructor auto printre noi, sa ne lumineze in aceste situatii mai speciale, care nu au legatura cu situatia initiatorului, unde e clar cine e de vina.
Daca e unul dintre astia inscris pe forum si iti raspunde eu zic sa nu te iei dupa ce-ti spune...si cand te gandesti ca astia ar trebui sa invete aspirantii la permis legislatia rutiera...


[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/4acQChttWPc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by titoo, 28 March 2019 - 09:46.


#70
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,050
  • Înscris: 29.01.2016

 DannyMC, on 27 martie 2019 - 19:00, said:

Trebuie sa te asiguri! respectiv sa acorzi prioritate in ambele directii, PUNCT! Ce e asa greu de inteles?
Bine.
O sa circul doar pe contrasens si, daca voi lovi pe cineva care iese de pe o strada cu "triunghi cu varf in jos", ala va fi vinovat.
Ms

#71
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,976
  • Înscris: 09.05.2009
Daca atat ai inteles din tot ce s-a scris pe aici ce pot sa zic!

#72
Amaryl

Amaryl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,705
  • Înscris: 14.02.2019

 Magicwisewolf, on 28 martie 2019 - 12:10, said:


Bine.
O sa circul doar pe contrasens si, daca voi lovi pe cineva care iese de pe o strada cu "triunghi cu varf in jos", ala va fi vinovat.
Ms

Da, exact asta se va întâmpla. E strada principală și cei de pe secundara care au stop sau cedează acordă prioritate. Nu e treaba lor să aprecieze daca cei de pe strada principală conduc corect sau nu.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate