Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Banca imi cere justificativ fondu...

schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras
 Canalele Sky Showtime 1 și S...

Recomandare anvelope lexus rx

Extindere rețea wireless int...

Configuratie PC
 Mufa TV

PPC Energy

Camera conferinta Tenveo tevo-vl12u

Recomandare rulouri exterioare us...
 Gaoyue 858

Telefon performant pe parte audio...

Aspecte legale https://registratu...

Filtru de apa curata apa de miner...
 

Pneumatic tube In public transportation

  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1
republicall

republicall

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,211
  • Înscris: 26.02.2008
Ar mai fi fezabil un astfel de sistem pentru transportul oamenilor?

https://en.wikipedia...espatch_Company
https://en.wikipedia...itehall_Railway
https://en.wikipedia..._Tube_Train.png

#2
PopaXXX

PopaXXX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 03.05.2018
Da, varianta moderna se numeste Hyperloop, se lucreaza la ea de cativa ani, si la noi in Romania incepuse Coanda sa lucreze la un astfel de sistem pe vremea lui Ceausescu.

#3
danyel61

danyel61

    Fumător

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,237
  • Înscris: 19.08.2005
Mai asteapta putin, poate vine Jean-Luc Picard cu teleportarea.
De asta nici a nostri nu se grabesc cu autostrazile.

#4
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,102
  • Înscris: 04.02.2011
La cum merge treaba cu infrastructura, mă aștept să vedem câteva sute de km de linii de genul prin Europa și America în câțiva ani de zile. Apoi intră chinezii în pită și fac pe la ei mii de km. Noi rămânem cu alea câteva sute de km și cu o mână de țipători care or să strige că au furat chinezii tehnologia. Asta în timp ce chinezii deja vor fi construit bază pe lună și vor fi trimis om pe Marte.

Edited by benis, 18 March 2019 - 13:17.


#5
kingtux

kingtux

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 370
  • Înscris: 10.05.2007
toate sistemele alea sunt facute inainte sa ai motoare electrice calumea / distributie electrica eficienta (compresoarele foloseam motoare cu abur, care din start sunt ineficiente)
in momentul de fata nu cred ca isi mai au rostul - ai prea multe conversii de energie de colo-colo, se aduna imediat pierderile.

cat despre hyperloop ... nu stiu daca o sa fie vreodata functional - adica suficient de sigur, fiabil si la un pret acceptabil - e o solutie foarte complicata de dragul complexitatii ( a se vedea soarta Concorde )

asta in conditiile in care deja ai sisteme pe suprafata ce se apropie de performantele alea fara sute de km de tuburi vidate, etc.
https://en.wikipedia...wiki/Shinkansen (cititi tot articolul, e foarte interesant)
"Test runs have reached 443 km/h (275 mph) for conventional rail in 1996, and up to a world record 603 km/h (375 mph) for SCMaglev trains in April 2015.[7]"

#6
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,861
  • Înscris: 28.11.2006
Nici Maglev-ul n-a prins prea bine. Din cate stiu, e o singuria linie comerciala intre Shanghai si aeroport (vreo 30 km strabatuti in 7 minute). Infrastructura e scumpa si e incompatibila cu liniile ferate existente (deci trebuie construita de la zero - alti bani, alta distractie). Prevad ca si Hyperloop va avea aceeasi soarta.

#7
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,102
  • Înscris: 04.02.2011
Pentru viitor tot trebuie ceva mai bun. Un proiect mai vechi de tub vidat transoceanic ar permite viteze de până la 8000 km la oră. E drept, puțin probabil să de realizeze un proiect de o asemenea anvergură.

#8
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,714
  • Înscris: 11.04.2005
Lansarea pneumatică a sateliților de mici dimensiuni ar putea fi o idee.
De exemplu,  dacă în muntele Everest ar fi forat un tub de vreo 12km (da,  să se ducă 3km sub cota zero),  accelerația dată de aerul introdus sub presiune ar putea accelera nava purtătoare până la voteze foarte mari.    Evident, tubul vidat în primă parte,  apoi, spre ieșire egalizată presiunea cu cea din exterior, mult mai mică față de nivelul mării.   Pentru a nu avea frecare în tub,  un sistem tip maglev ar fi perfect.

Oare care ar fi viteza unui corp care este accelerat continuu,  pe o distanță de 12000 metri,  fără ca accelerația să treacă de 5-6G?
Și în cât timp s-ar desfășura,  pornind de la V=0

Ps
Forat în plan vertical

#9
Bayley

Bayley

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 381
  • Înscris: 09.08.2019
Ti e lene să aplici formulele de clasa a 9 a sau faci teste să vezi câți tonti postează pe aria asta ? :)

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate