Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...
 Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 

VW Golf cu CGN din fabrica

- - - - -
  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#19
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 Adm, on 18 martie 2019 - 11:58, said:

Dar tot zic unii ca CGN = metan...
Butelia mea de gratar ma lasa pe temperaturi sub 0, care e faza in cazul asta?

Butelia de la gratar este cu GPL "casnic". Daca vrei sa mearga si sub 0grd, mergi cu ea la incarcat la statiile Peco si baga GPL auto (este ilegal, dar prin Ro se poate).

GPL este o combinatie intre propan si butan, sau doar unul din astea doua. In buteliile de argaz (alea folosite in casa) este mult butan si deaia nu merge la temperaturi negative. La auto, se foloseste mai mult propan, care merge si la temperaturi negative.

#20
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005

 tehnics, on 18 martie 2019 - 12:08, said:

...
GPL-ul il folosesti si la masina si la aragaz (cel putin in Romania te duci cu butelia la statia de gaz si ti-o incarci). Deci dupa cele scrise mai sus, e acelasi gaz la o presiune mare.
...
mai documenteaza-te, ca nu-s la fel.

@florin71_skoda
temperaturi de evaporare diferite.

Edited by arg, 18 March 2019 - 12:17.


#21
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Corect @Arg.

Din ce spune Google, butanul fierbe la 0grd, iar propanul fierbe la -44grd.
Adica butelia clasica de aragaz, care contine butan, trebuie tinuta/pastrata la peste 0grd ca sa iasa din butelie gaz (si nu lichid), pe cind propanul ce se foloste la auto, trebuie tinut la temperaturi mai mari de -44grd, ca sa iasa din butelie gaz (si nu lichid).

Edited by florin71_skoda, 18 March 2019 - 13:33.


#22
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
"trebuie tinut la temperaturi mai mari mici  de -44grd, ca sa ramina in starea lichida."
te-ai incurcat un pic.

#23
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,348
  • Înscris: 22.10.2007
daca lumea zicea de gpl ca e bomba, asta cu 200bar deja e next level stuff. Posted Image
ce se mai aude de a3-ul ala ramas fara spate in timpul alimentarii cu cng?

Edited by _-livio-_, 18 March 2019 - 12:59.


#24
BortSimpson

BortSimpson

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 147
  • Înscris: 28.02.2019

 maistoru, on 18 martie 2019 - 12:06, said:

daca mai traia Ceausescu........
CGN-ul este o tehnologie ok pana cand se mai imbunatatesc performantele bateriilor. Rezultatul arderii contine mult mai putin jeg decat la diesel (cu i-rosu sau fara).

Barcelona si Helsinki folosesc (si) autobuze pe CGN.
Si in Iasi, acu vreo zece ani, au fost convertite cateva autobuze diesel la CGN intr-un proiect european.

N-am auzit sa faca poc.

#25
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005

 arg, on 18 martie 2019 - 12:16, said:

mai documenteaza-te, ca nu-s la fel.
Ok. Mea culpa. Eu asa am tras concluzia din ce citisem. Ca nu sunt la fel, ok. M-am lamurit.

 BortSimpson, on 18 martie 2019 - 13:11, said:

CGN-ul este o tehnologie ok pana cand se mai imbunatatesc performantele bateriilor. Rezultatul arderii contine mult mai putin jeg decat la diesel (cu i-rosu sau fara).

Barcelona si Helsinki folosesc (si) autobuze pe CGN.
Si in Iasi, acu vreo zece ani, au fost convertite cateva autobuze diesel la CGN intr-un proiect european.

N-am auzit sa faca poc.
Ideea este ca una e autobuz, alta-i masina mica. Cate accidente cu autobuze facute praf datorita vitezei, depasirilor etc,  ai auzit pana acum ??

#26
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
nu accidentul in sine e problema ci faptul ca poate lua foc.

#27
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 arg, on 18 martie 2019 - 12:54, said:

"trebuie tinut la temperaturi mai mari mici  de -44grd, ca sa ramina in starea lichida."
te-ai incurcat un pic.

Un pic mai mult :D
Am corectat.

#28
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
GPL-ul se depoziteaza in stare lichida in rezervor. Rezervorul de GPL este mai rezistent decat orice parte din masina, slabe sanse sa pateasca ceva butelia. GPL-ul este mai greu decat aerul si persista la sol.
CNG-ul se depoziteaza comprimat in butelie, la presiuni mult mai mari. La fel ca si in cazul GPL, butelia este foarte rezistenta. CNG-ul este mai usor decat aerul, nu se acumuleaza la sol. Pentru CNG nu este nevoie de o retea de transport rutier cu cisterna, el vine din reteaua nationala de gaz natural si este comprimat in statie.

#29
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
In Suedia sunt multe masini care se vand cu CNG din fabrica. Si infrastructura de CNG este generoasa, gasesti la foarte foarte multe benzinarii alimentare CNG.
Nu prea sunt accidente/explozii (apropos de ce spunea cineva pe pagina anterioara). In zona Stockholm vad si autobuze cu MAN cu CNG.

LE: Errata ... a facut poc un autobuz cu CNG acum cateva zile .. dar e primul de care am auzit si e din cauza ca a dat peste barierele de limitare a inaltimii inainte de intrarea intr-un tunel in timp ce mergea naiba stie unde ... driver error (nu era in circuitul normal, nu avea pasageri la bord).

Edited by ro_explorer, 18 March 2019 - 14:04.


#30
BortSimpson

BortSimpson

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 147
  • Înscris: 28.02.2019

 tehnics, on 18 martie 2019 - 13:31, said:

Ideea este ca una e autobuz, alta-i masina mica. Cate accidente cu autobuze facute praf datorita vitezei, depasirilor etc,  ai auzit pana acum ??
Daca vehiculul ajunge praf din cauza vitezei, butelia are sanse mai mari de supravietuire decat o au pasagerii. Situatia descrisa de tine e o non-problema.

Cred ca tehnologia CGN, pentru circulatia in oras, e excelenta ca un pas intermediar pana la automobilul & autobuzul integral electric.

Edited by BortSimpson, 18 March 2019 - 14:14.


#31
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006

 BortSimpson, on 18 martie 2019 - 14:12, said:

Daca vehiculul ajunge praf din cauza vitezei, butelia are sanse mai mari de supravietuire decat o au pasagerii. Situatia descrisa de tine e o non-problema.

Cred ca tehnologia CGN, pentru circulatia in oras, e excelenta ca un pas intermediar pana la automobilul & autobuzul integral electric.
In Romania tehnologia CNG s-a aplicat din 1981. Doar ca buteliile de atunci erau primitive si de fapt era vorba mai mult de NG fara C, adica incarcarea buteliilor se facea direct din reteaua de medie presiune, nu stiu la ce presiune dar sigur nu erau 200 bar.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate