Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Cauciucuri dupa pana.

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#1
Notsure

Notsure

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,206
  • Înscris: 15.05.2016
Salut,
Din ce stiu, masinile trebuie sa aiba 2 cauciucuri identice pe o punte, cu acelasi profil, acelasi material si acelasi grad de uzura. Eu daca fac pana si distrug un cauciuc, cum pun unul nou daca celalalt e pe jumate sau un sfert uzat? Trebuie sa le schimb pe ambele?

#2
MotanulAlb

MotanulAlb

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,884
  • Înscris: 16.02.2019
çNu zice nicaieri de uzura, doar de tip marime marca.

#3
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

View PostNotsure, on 09 martie 2019 - 15:50, said:

Salut,
Din ce stiu, masinile trebuie sa aiba 2 cauciucuri identice pe o punte, cu acelasi profil, acelasi material si acelasi grad de uzura. Eu daca fac pana si distrug un cauciuc, cum pun unul nou daca celalalt e pe jumate sau un sfert uzat? Trebuie sa le schimb pe ambele?

N-are nimic.. insa daca ala de pe stanga e praf si tu inlocuiesti pe dreapta poate ar fi bine sa le iei pereche.. pentru ca unul va avea aderenta iar altul nu.
Daca insa diferenta de uzura nu e dramatica il schimbi doar pe ala care trebuie schimbat. nu are nicio influenta.

#4
Notsure

Notsure

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,206
  • Înscris: 15.05.2016
Am inteles. Asta e regula scrisa? Poti fi sanctionat daca ai 2 modele diferite de aceleasi dimensiuni? Unde se invata regulile astea? Eu am trecut omologarea RAR cu pneuri diferite foarte vizibil pe fata, unu era cu profil in V, altul asemanator celor mud terrain.

Edited by Notsure, 09 March 2019 - 16:12.


#5
Fjell

Fjell

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 932
  • Înscris: 21.08.2012
Nu stiu daca se aplica in Romania, dar daca Politia te opreste pe drum si constata ca ai doua cauciucuri diferite pe fata sau cauciucuri diferite pe masina, esti bun de plata. Asta se aplica in afara tarii...
Cat despre uzura, daca faci un accident sau esti implicat intr-un accident si Politia iti masoara uzura la cauciucuri, adio asigurare !
Logic ar fi ca ambele pneuri sa fie identice : estetica, proprietati, etc...

#6
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,224
  • Înscris: 13.03.2017
Nu conteaza profilul, modelul incrustat in cauciuc, firma, etc.
Dimensiunea trebuie sa fie cea inscrisa in cartea de identitate a vehiculului.
De asemenea - nu trebuie sa prezinte taieturi sau rupturi ori sa fie uzate peste limita legal admisa

#7
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
Daca ai trecut asa RAR-ul cu pneuri atat de diferite...de ce-ti mai faci atatea probleme?...in tara asta,orice e posibil...Eu stiu 2 cazuri care au trecut ITP-ul cu faruri de Anglia Posted Image

Edited by danpet, 09 March 2019 - 16:18.


#8
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,551
  • Înscris: 07.02.2003
Pai doar nu crezi ca la un ITP iti verifica si farurile... poate doar la statiile mari in asteptare de spaga :P Majoritatea nu fac faruri, se uita si-si dau seama dupa ce vad pe zid cand le fac poza daca e oki.

#9
Notsure

Notsure

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,206
  • Înscris: 15.05.2016
O sa trec in curand prin Ungaria, Austria si Cehia, de asta imi fac probleme. Eram curios si in tara cum e, ca poate cine stie... Dar mi-e mai mult teama de ce va fi in afara. In alte tari zicea Fjell ca mai conteaza si modelul, nu doar marimile. Unul este uzat 10%, altul 50-60%, modele diferite. Nu mai gasesc de vanzare ca cel uzat 10%, deci trebuie sa le schimb pe ambele. Le-as mai fi tinut jumate de an...

Edited by Notsure, 09 March 2019 - 16:27.


#10
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,268
  • Înscris: 01.12.2001

View PostMotanulAlb, on 09 martie 2019 - 15:59, said:

çNu zice nicaieri de uzura, doar de tip marime marca.
Unde zice de marca?

#11
MotanulAlb

MotanulAlb

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,884
  • Înscris: 16.02.2019

View PostFjell, on 09 martie 2019 - 16:16, said:

Nu stiu daca se aplica in Romania, dar daca Politia te opreste pe drum si constata ca ai doua cauciucuri diferite pe fata sau cauciucuri diferite pe masina, esti bun de plata. Asta se aplica in afara tarii...
Cat despre uzura, daca faci un accident sau esti implicat intr-un accident si Politia iti masoara uzura la cauciucuri, adio asigurare !
Logic ar fi ca ambele pneuri sa fie identice : estetica, proprietati, etc...
https://forum.softpe...ucuri-diferite/

View Postdorin_2k, on 09 martie 2019 - 16:28, said:

Unde zice de marca?

Adica am voie unu pireli si altul dunlop?

#12
cristyz

cristyz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,987
  • Înscris: 28.08.2008

View Postdanpet, on 09 martie 2019 - 16:17, said:

Eu stiu 2 cazuri care au trecut ITP-ul cu faruri de Anglia Posted Image

Eu stiu 3 care au dat o mica atentie la RAR ca sa nu schimbe farurile cand si-au adus masina din Anglia...

#13
Notsure

Notsure

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,206
  • Înscris: 15.05.2016
Sa lasam farurile. Stie cineva daca ma obliga legea la acelasi model, aici sau in alte tari? Zicea cineva ca nu e voie cu modele diferite ca difera greutatea cu peste 200g, dar uzura diferita poate aduce diferenta cel putin la fel de mare.

Iar daca vreau sa schimb latimea din talon, sa iau unele mai late (dupa optiuni, unele masini de fix acelasi tip vin din fabrica mai late), ce trebuie sa fac?


#14
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,268
  • Înscris: 01.12.2001
Nicăieri nu scrie de marca
https://forum.softpe...8#entry10813748

#15
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,730
  • Înscris: 01.10.2002

View Postcristyz, on 09 martie 2019 - 16:31, said:

Eu stiu 3 care au dat o mica atentie la RAR ca sa nu schimbe farurile cand si-au adus masina din Anglia...

Daca il prinde politia in trafic, poate ramane fara certificat https://www.auto-bil...lia-159009.html
Si, in plus, deranjeaaza pe ceilalti in trafic. Probabil ca o sa primeasca o multime de faze lungi.

Edited by Wotan, 09 March 2019 - 16:45.


#16
Notsure

Notsure

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,206
  • Înscris: 15.05.2016
Am inteles, dorin.
Mai urmeaza sa aflu in strainatate. Am intrebat pe vreo 2 forumuri straine, dar raspunsurile incep cu "e bine sa/nu e bine sa/probabil ca", deci sfaturi, informatii sigure nu prea. Asa stiu si eu ca daca-s diferite o poate lua masina cas la o franare violenta pe suprafete nasoale.

Daca o parchezi mereu cu una din parti in soare si iti plasticheaza unu din ele sau au aia la fabrica materialul mai diferit la unu din ele, conteaza cel putin la fel cat marca diferita. La fel si cata greutate ai pe o parte a masinii, si ca atunci cand pe jos e ultra-nasol, sanse mari sunt ca nu ambele roti vor avea aceeasi aderenta a suprafetei se sub ele. De asta zic, nu de accidente ma feresc, ca acolo o fac cu mintea si volanul, ci de politie, nu vreau sa-mi tractez masina prin tari straine.

Edited by Notsure, 09 March 2019 - 17:09.


#17
richi_e

richi_e

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,924
  • Înscris: 02.02.2007
initiator: pentru siguranta ta si a celor dim masina, le schimbi pe ambele!

#18
wb626ek

wb626ek

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,392
  • Înscris: 05.11.2014
Dacă ai vreun cazan de mașină, îți recomand să eviți Austria. Sunt puși după astfel de mașini.
Direct la remat le duc!

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate