Cauciucuri dupa pana.
Last Updated: Mar 14 2019 10:34, Started by
Notsure
, Mar 09 2019 15:50
·
0
#1
Posted 09 March 2019 - 15:50
Salut,
Din ce stiu, masinile trebuie sa aiba 2 cauciucuri identice pe o punte, cu acelasi profil, acelasi material si acelasi grad de uzura. Eu daca fac pana si distrug un cauciuc, cum pun unul nou daca celalalt e pe jumate sau un sfert uzat? Trebuie sa le schimb pe ambele? |
#3
Posted 09 March 2019 - 16:09
Notsure, on 09 martie 2019 - 15:50, said:
Salut, Din ce stiu, masinile trebuie sa aiba 2 cauciucuri identice pe o punte, cu acelasi profil, acelasi material si acelasi grad de uzura. Eu daca fac pana si distrug un cauciuc, cum pun unul nou daca celalalt e pe jumate sau un sfert uzat? Trebuie sa le schimb pe ambele? N-are nimic.. insa daca ala de pe stanga e praf si tu inlocuiesti pe dreapta poate ar fi bine sa le iei pereche.. pentru ca unul va avea aderenta iar altul nu. Daca insa diferenta de uzura nu e dramatica il schimbi doar pe ala care trebuie schimbat. nu are nicio influenta. |
#4
Posted 09 March 2019 - 16:10
Am inteles. Asta e regula scrisa? Poti fi sanctionat daca ai 2 modele diferite de aceleasi dimensiuni? Unde se invata regulile astea? Eu am trecut omologarea RAR cu pneuri diferite foarte vizibil pe fata, unu era cu profil in V, altul asemanator celor mud terrain.
Edited by Notsure, 09 March 2019 - 16:12. |
#5
Posted 09 March 2019 - 16:16
Nu stiu daca se aplica in Romania, dar daca Politia te opreste pe drum si constata ca ai doua cauciucuri diferite pe fata sau cauciucuri diferite pe masina, esti bun de plata. Asta se aplica in afara tarii...
Cat despre uzura, daca faci un accident sau esti implicat intr-un accident si Politia iti masoara uzura la cauciucuri, adio asigurare ! Logic ar fi ca ambele pneuri sa fie identice : estetica, proprietati, etc... |
#6
Posted 09 March 2019 - 16:17
Nu conteaza profilul, modelul incrustat in cauciuc, firma, etc.
Dimensiunea trebuie sa fie cea inscrisa in cartea de identitate a vehiculului. De asemenea - nu trebuie sa prezinte taieturi sau rupturi ori sa fie uzate peste limita legal admisa |
#7
Posted 09 March 2019 - 16:17
Daca ai trecut asa RAR-ul cu pneuri atat de diferite...de ce-ti mai faci atatea probleme?...in tara asta,orice e posibil...Eu stiu 2 cazuri care au trecut ITP-ul cu faruri de Anglia
Edited by danpet, 09 March 2019 - 16:18. |
#8
Posted 09 March 2019 - 16:26
Pai doar nu crezi ca la un ITP iti verifica si farurile... poate doar la statiile mari in asteptare de spaga Majoritatea nu fac faruri, se uita si-si dau seama dupa ce vad pe zid cand le fac poza daca e oki.
|
#9
Posted 09 March 2019 - 16:26
O sa trec in curand prin Ungaria, Austria si Cehia, de asta imi fac probleme. Eram curios si in tara cum e, ca poate cine stie... Dar mi-e mai mult teama de ce va fi in afara. In alte tari zicea Fjell ca mai conteaza si modelul, nu doar marimile. Unul este uzat 10%, altul 50-60%, modele diferite. Nu mai gasesc de vanzare ca cel uzat 10%, deci trebuie sa le schimb pe ambele. Le-as mai fi tinut jumate de an...
Edited by Notsure, 09 March 2019 - 16:27. |
#10
Posted 09 March 2019 - 16:28
|
#11
Posted 09 March 2019 - 16:29
Fjell, on 09 martie 2019 - 16:16, said:
Nu stiu daca se aplica in Romania, dar daca Politia te opreste pe drum si constata ca ai doua cauciucuri diferite pe fata sau cauciucuri diferite pe masina, esti bun de plata. Asta se aplica in afara tarii... Cat despre uzura, daca faci un accident sau esti implicat intr-un accident si Politia iti masoara uzura la cauciucuri, adio asigurare ! Logic ar fi ca ambele pneuri sa fie identice : estetica, proprietati, etc... dorin_2k, on 09 martie 2019 - 16:28, said:
Unde zice de marca? Adica am voie unu pireli si altul dunlop? |
#12
Posted 09 March 2019 - 16:31
#13
Posted 09 March 2019 - 16:44
Sa lasam farurile. Stie cineva daca ma obliga legea la acelasi model, aici sau in alte tari? Zicea cineva ca nu e voie cu modele diferite ca difera greutatea cu peste 200g, dar uzura diferita poate aduce diferenta cel putin la fel de mare.
Iar daca vreau sa schimb latimea din talon, sa iau unele mai late (dupa optiuni, unele masini de fix acelasi tip vin din fabrica mai late), ce trebuie sa fac? |
#14
Posted 09 March 2019 - 16:44
#15
Posted 09 March 2019 - 16:45
cristyz, on 09 martie 2019 - 16:31, said:
Eu stiu 3 care au dat o mica atentie la RAR ca sa nu schimbe farurile cand si-au adus masina din Anglia... Daca il prinde politia in trafic, poate ramane fara certificat https://www.auto-bil...lia-159009.html Si, in plus, deranjeaaza pe ceilalti in trafic. Probabil ca o sa primeasca o multime de faze lungi. Edited by Wotan, 09 March 2019 - 16:45. |
|
#16
Posted 09 March 2019 - 17:03
Am inteles, dorin.
Mai urmeaza sa aflu in strainatate. Am intrebat pe vreo 2 forumuri straine, dar raspunsurile incep cu "e bine sa/nu e bine sa/probabil ca", deci sfaturi, informatii sigure nu prea. Asa stiu si eu ca daca-s diferite o poate lua masina cas la o franare violenta pe suprafete nasoale. Daca o parchezi mereu cu una din parti in soare si iti plasticheaza unu din ele sau au aia la fabrica materialul mai diferit la unu din ele, conteaza cel putin la fel cat marca diferita. La fel si cata greutate ai pe o parte a masinii, si ca atunci cand pe jos e ultra-nasol, sanse mari sunt ca nu ambele roti vor avea aceeasi aderenta a suprafetei se sub ele. De asta zic, nu de accidente ma feresc, ca acolo o fac cu mintea si volanul, ci de politie, nu vreau sa-mi tractez masina prin tari straine. Edited by Notsure, 09 March 2019 - 17:09. |
#17
Posted 09 March 2019 - 17:26
initiator: pentru siguranta ta si a celor dim masina, le schimbi pe ambele!
|
#18
Posted 09 March 2019 - 17:27
Dacă ai vreun cazan de mașină, îți recomand să eviți Austria. Sunt puși după astfel de mașini.
Direct la remat le duc! |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users