Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 

Perpetoo - un serviciu de car sharing

- - - - -
  • Please log in to reply
54 replies to this topic

#37
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004

 primuministru, on 09 martie 2019 - 20:56, said:

Nu vad de ce mi-as lua masina personala, cand pot folosi, la nevoie, de una inchiriata. Nu platesc impozit, nu platesc asigurare, nu alimentez, nu-mi bat capul cu intretinerea, cu reviziile etc. Nu-mi bat capul nici cu locul de parcare, o pot parca oriunde este legal si nu ma mai intereseaza de soarta ei.

Nu vezi de ce pentru că nu ai nevoie zilnic de mașină. De aia nu vezi. Stai liniștit că în prețul tău de închiriere plătești și asigurarea ei și impozit și etc.
Locul de parcare e la fel și cu aia personală nici noi n-o parcăm pe linia de tramvai.


 Karhu, on 09 martie 2019 - 21:03, said:

Pățesc așa ceva firmele de închirieri din România?
Și oricum mașina ar avea full Casco pe zilele alea...
Tu ești firmă de închirieri ?
Sunt curios dacă CASCO acoperă daune provocate de o terță persoană în timp ce utilizează mașina.

Cred că nici ANAF nu e prea încântat de povestea asta.


Repet problema e cu oamenii de la noi.
Cunosc caz în care la o mare reprezentanță din Craiova, mașină nouă luată de la ei, chiar de către juristul lor, la revizie i-au schimbat bateria cu una veche. Care evident n-a mai pornit care scandal care etc.

Nu o lua ca pe jignire sau alte ălea, dar poate ai plecat de prea mult timp din România. Poate ai uitat cum sunt oamenii aici.

#38
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,787
  • Înscris: 25.06.2007

 waterman, on 09 martie 2019 - 21:10, said:

Poate ai uitat cum sunt oamenii aici.
Atunci cum de firmele de închirieri îndrăznesc sa dea mașini bune pe mâna necunoscuților?
Cum de nu au dat încă toate faliment?

#39
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Uite cum

Quote

Masini închiriate: cum se comportă românul…


Un amic cu o firmă de închiriat maşini mi-a povestit câteva întâmplări din viaţa unei firme de închirieri. Unele par greu de crezut, dar nu uitaţi că trăim în România.
Maşinile se fură
Maşinile închiriate furate nu sunt despăgubite de asigurator, pentru că contractul este intre fimă şi firmă, dacă dai maşina unei terţe persoane e violarea contractului civil sau abuz de încredere, iar firma de asigurare are chichiţe mişto.
Cu maşina la arat
Range Rover Sport HSE8 (variant cu frigider în cotiera, TV, navigaţie, piele, garda la sol reglabilă, 510CP). Închiriată pentru 4 zile unui domn care venea din Italia (extrem de prezentabil, garanţie de 1000E pentru maşină), livrată în aeroport. 2 zile mai târziu, într-o comună de langa Slobozia, folosea maşina pentru a ara terenurile vecinilor (legase o porcărie metalică extreme de grea, care părea a fi gândită special pentru a fi conectată la un SUV).
Făcut plinul cu apă
Ford Focus ST. Închiriată pentru 20 de zile unui roman care se întorcea din Irlanda. Maşina consuma 15%. La întoarcere masina ne-a fost predată în stare excepţională. După 100km în care am condus-o motorul moare. Concluzia? Clientul făcuse plinul cu apă. Reparaţia a costat 7.000 de euro, iar maşină a fost distrusă definitiv. Am vândut-o către un service o săptămână mai târziu. Ne judecăm de 1 an cu clientul.
Ţigara de pe bord
Audi A4, 2.0 TDI, berlină, noul facelift cu leduri. Ţigări stinse pe bord şi pe interiorul portierelor. După primii 30.000km maşinii îi pică cutia de viteze (automată) datorită folosirii necorespunzătoare.
Maşini de curse
BMW 320D automată, 2010, văzută la ştirile protv la o cursă de maşini. Cutie distrusă în primii 15.000KM.
În final…
    În România la fiecare 8 închirieri o maşină ni se întoarce lovită (mai mult sau mai puţin). În străinătate la fiecare 120 de închirieri o maşină ni se întoarce lovită.
    În România la fiecare 100 de maşini închiriate anual, între 8 şi 12 ni se fura chiar de către client, maşini pe care nu încasăm asigurare. Clientii fac însă 5-8 ani de închisoare pentru înşelăciune, abuz de încredere sau asociere în vederea comiterii de infracţiuni, însă acest lucru nu ne încălzeşte. În străinătate în 3 ani nu ni s-a furat nici măcar o singură maşină.
    Frecvent avem maşini care înregistrează pe dispozitivele GPS viteze de domeniul fantasticului.

https://www.zoso.ro/...ate-in-romania/

Quote

Ce imi spune un coleg de munca, ieri!? Ba, sa vezi ce mi s-a intamplat. Am fost cateva zile in Belgia. Am zburat la Charleroi si am inchiriat o masina din aeroport. Un Opel Corsa, pe benzina, motor de 1.2 litri. Cea mai lenesa cu putinta. Am rezervat masina cu 130 de euro pe net, din Romania. Cand am ajuns la fata locului sa ridic masina, mi-au blocat in total pe card 270 de euro (130 inchirierea si 140 pentru asigurari si alte garantii). Mi-au dat-o cu rezervorul plin, am adus-o cu rezervorul plin, si mi-au mai dat inapoi 55 de euro la final. Concluzia? 3 zile cu o masina de capacitate mica prin Belgia au costat 215 euro, fata de pretul “vazut” de 130 de euro. Nu l-am intrebat numarul de kilometri, dar cati putea sa faca intr-o tara pe care o strabati in 3 ore de la un capat la altul!? Aaaa! Si sa nu uit! Asigurarea nu includea si despagubiri pentru pasageri, in caz de accident.

Excursia mea portugheza
Masina inchiriata tot asa, pe net de la Goldcar. Un VW Polo, care evident ca nu era disponibil la sosire, transformat intr-un Fiat Punto tot de 1.2 litri, tot lenes si tot pe benzina.
Pretul pentru 4 zile era 260 de lei, aproximativ 60 de euro (58, 7 mai exact), ca sa calculam mai usor. La sosirea in Lisabona mi se pun in fata doua posibilitati.
    Platesc 85 de euro, un fel de CASCO care include orice dauna posibila (puteam sa sar si cu masina in ocean), si nu mi se mai returneaza nimic la final.
    Las 1.200 de euro garantie, dar pentru orice zgarietura sau avarie provocata masinii, mi se retine din mia de euro lasata la inceput.
O aleg pe prima, pentru ca ar fi insemnat sa stau cu multi bani blocati pe card si sa mai stau si cu emotii ca cine stie ce se poate intampla. Oricum, partea funny e ca in cea de-a doua zi a excursiei mi-am dat seama ca tabla de pe usa portbagajului era infundata (daca nu-mi atragea atentia doamna, nu o vedeam nici in 100 de ani), iar in ultima zi aveam sa constatam amandoi – tot la observatia Cristinei – ca antena de pe masina este rupta si lipsa la apel. Platea Jurca toate astea, daca alegea varianta 2? Le platea, normal. Ca erai pus sa iti faci singur constatarea la primirea masinii. Si era chior, si nu vedea!
Deci, sa revenim la calcul:
    60 euro – inchirierea masinii
    85 euro – asigurare
    80 euro – plinul masinii (trebuia sa aduci masina cu rezervorul cat mai gol cu putinta)
    6 euro (1,5 euro/zi) – transponderul (cititor de taxe de autostrada, amplasat pe parbrizul masinii, care inregistreaza toate taxele care trebuie platite; se citeste electronic la final si se achita contravaloarea)
    15 euro – inca o alimentare pe drum
TOTAL : 245 de euro pentru 1.050 de kilometri prin Portugalia, plus alti vreo 15-20 de euro taxe de pod si de drum. Si am intrat pe autostrada numai cativa kilometri.
Concluzia
Pretul pe care il vezi initial, cand rezervi masina, este departe de cel platit la final. Iti recomand sa le dai un mail celor de la care inchiriezi masina pentru a-ti face un calcul detaliat inainte de rezervare.
Fii atent daca ai kilometri nelimitati la inchirierea respectiva, daca se aplica suprataxe de drop-off (mai ales daca predai masina in alt loc decat cel de unde ai luat-o), cand returnezi masina (daca treci de termenul limita, poti fi taxat pentru inca o zi de inchiriere), daca e deschis sau nu centrul de inchiriere la ora dorita de tine, s.a.m.d.
Pentru mine, toate astea nu au fost o surpriza, dar am scris articolul in special pentru cei care nu au mai inchiriat masina pana acum, si care vad masini “starting from 9 euro/day”. Ca sa fac o gluma, 9 ori 3 nu fac niciodata 27 la companiile de rental cars. ��


http://www.mihaijurc...va-ori-mai-mult

+ țepe

https://stirileprotv...te-de-euro.html

+

Închirieri auto: mica țeapă Hertz, FireFly și RentalCars.com

#40
primuministru

primuministru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,835
  • Înscris: 05.10.2007

 waterman, on 09 martie 2019 - 21:10, said:

Nu vezi de ce pentru că nu ai nevoie zilnic de mașină. De aia nu vezi. Stai liniștit că în prețul tău de închiriere plătești și asigurarea ei și impozit și etc.
Locul de parcare e la fel și cu aia personală nici noi n-o parcăm pe linia de tramvai.


Intr-adevar, nu am nevoie de masina zilnic, ci ocazional. Nu-mi iau masina sa ma duc cu ea la serv, s-o folosesc maxim 2-3h zi,
In Bucuresti ma misc mult mai repede cu metroul, fac cel mult juma de ora dintr-un cap in altul al orasului. Nici daca ai merge cu masina cu girofar nu ai scoate un timp asa scurt din Militari in Berceni.
Bineinteles ca In pretul de inchiriere sunt incluse toate taxele, dar NU LE PLATESC EU, pe persoana fizica., nu e treaba mea, nu e grija mea. Nu am treaba cu reviziile, nici cu anvelopele vara/iarna, nu ma doare daca e zgariata, daca se caca porumbeii pe ea sau se pisa cainii pe vreuna din roti.

#41
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Nici eu n-am nevoie de metrou.
Suntem chit.

 primuministru, on 09 martie 2019 - 22:35, said:

Nu am treaba cu reviziile, nici cu anvelopele vara/iarna, nu ma doare daca e zgariata, daca se caca porumbeii pe ea sau se pisa cainii pe vreuna din roti.

Avantaje și dezavantaje. Eu stau cu griji dar dacă dimineață vreau să plec la munte nu caut să inchiriez mașină. Cobor cu un rucsac, îmi pun poponețul în mașina mea curată (am o doză de fobie de tot felul de microbi), dau drumu la muzica mea, eventual de pe telefon prin bluetooth, pun centura și-am plecat.

Dacă vreau să mă duc la muncă singur să nu stau cu toți transpirații prin troleu tramvai autobuz metro, la fel.
Sau iau frumos bicicleta dacă e soare și frumos afară și am chef de sport.

Sau mă duc cu transportul de la job.

Variante și variante.

#42
primuministru

primuministru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,835
  • Înscris: 05.10.2007
Vorbeam de avantajele acestui nou serviciu si ati dat-o in balarii. Nu inteleg de ce voi, cei care aveti masina, va credeti mai superiori decat altii care n-au, dar care isi permit sa inchirieze. Uitati ca inainte de a fi soferi sunteti pietoni. Va pute ma cu majoritatea in autobuze, in metrou si in alte mijoace de transport in comun, dar de miros de transpiratie n-a murit nimeni, in schimb de la gaze de esapament ne intoxicam toti.

Edited by primuministru, 10 March 2019 - 01:59.


#43
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Nu e vorba de superioritate aici ci de nevoi.

Sincer să fiu nici n-ai cum să te crezi mai superior. Posted Image

Edited by waterman, 10 March 2019 - 03:11.


#44
primuministru

primuministru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,835
  • Înscris: 05.10.2007
Ei nu mai spune ! E vorba de gradul comparativ al adjectivului. Vezi, te crezi "mai superior" decat mine !

#45
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,787
  • Înscris: 25.06.2007

 waterman, on 09 martie 2019 - 21:23, said:

Uite cum
...
Si totusi firmele de inchirieri isi continua pline de veselie activitatea in Ro, ceea ce inseamna ca exista profit, chiar daca se intampla si ce scrii tu acolo.

Cazurile descrise par a avea ca protagonisti bolnavi psihici. De ce o persoana normala ar vrea sa puna apa in rezervor ca apoi sa fie tarata apoi prin tribunale (pt o suma de 60-70 euro).

#46
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005
Schema simplă prin care se justifică MaaS (Mobility as Service) este că dacă la o mașină personală ai costuri fixe (asigurare, impozit, amortisment cost inițial, întreținere și verificări) și costuri mobile (carburant, amenzi, diverse taxe gen taxe de pod, autostrăzi cu plată, etc). ei bine la o mașină shared costurile mobile se reduc la fix ce ai utilizat iar costurile fixe se împart practic la mai mulți utilizatori. Acum problema este legată de utilizarea deficitară de către unii utilizatori care fie crează uzură excesivă mașini fie crează alte probleme de natură penală chiar (schimbări de piese), iar asta duce la creșterea costurilor mobile care sunt suportate de toți. Chestia asta e valabilă pentru mașinile de închiriat de la firme specializate pentru asta, sistemul cu închirierea mașinii personale îmi pare puțin cam excrocherie, anume firma de închirieri pasează toate riscurile pe fraierii care își bagă mașina la închiriat. Nu e o idee nouă, prin anii 90 într-o localitate din zona mea oamenii au strâns bani si au cumpărat țeava de gaze pentru rețeaua din localitate inclusiv pentru stația de gaze de reducere de presiune și Romgaz sa privatizat dar nu am auzit să fi primit oamenii acțiuni pentru partea lor de instalație.

#47
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,787
  • Înscris: 25.06.2007

 eugeniusro, on 10 martie 2019 - 08:17, said:

Chestia asta e valabilă pentru mașinile de închiriat de la firme specializate pentru asta, sistemul cu închirierea mașinii personale îmi pare puțin cam excrocherie, anume firma de închirieri pasează toate riscurile pe fraierii care își bagă mașina la închiriat.
Tot asa e si la airbnb, insa cu locuinta, si totusi toata lumea e multumita, serviciul ia amploare enorma, e deja de departe cea mai mare firma se servicii hoteliere din lume...

#48
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004

 primuministru, on 10 martie 2019 - 03:40, said:

Ei nu mai spune ! E vorba de gradul comparativ al adjectivului. Vezi, te crezi "mai superior" decat mine !


Quote

adjective (perechi de adjective) care în limba latină reprezintă forme ale comparativului sau ale superlativului: exterior-interior, minim-maxim, anterior-posterior, minor-major, superior-inferior, suprem, optim, etc.
Exemplu: „Ne aflăm la un nivel superior.” (CORECT)
„Ne aflăm la un nivel mai superior.” (GREȘIT)

Quote

Scurtă listă a adjectivelor / adverbelor fără grade de comparaţie:
-inferior, superior
-major, minor
-oportun,
-anterior, posterior, ulterior
-interior, exterior
-extrem

Am ajuns să facem și meditații aici?

On topic

Cred că tot acest business e ok într-o țară civilizată și cu asta am spus tot.

#49
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,719
  • Înscris: 26.02.2010
Pana la urma, fiecare face ce vrea, fie o închiriază sau nu, este strict treaba persoanei respective. Ca va prinde ideea la noi sau nu, rămâne de văzut.

#50
primuministru

primuministru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,835
  • Înscris: 05.10.2007
Și într-o țară ca România există oameni civilizați care folosesc aceste servicii de car-sharing. Cunosc familii cu venituri mari care au renunțat la mașinile lor personale pentru a folosi car-sharing-ul si rent-a-car. Și sunt foarte mulțumiți atât de oferta de mașini cât și de reducerea cheltuielilor. Nu le pute să mearga pe jos 50-100m și să folosească mașina în care s-au mai suit și alții, nu le pute nici să circule cu mijlocele de transport în comun sau cu metroul.
Cu mentalități de-astea că nu suntem o tara civilizata și cu snobismul in sange nu ne vom dezvolta prea repede.
Ar trebui sa sprijinim mai mult astfel de business-uri cu car-sharing sau cu bike-sharing daca vrem sa avem o circulație similară cu cea a  marilor capitale europene.
Am mai spus-o, mașina personală e rentabila dacă faci naveta zilnic sau dacă faci minim 15.000 km/an.Asta înseamnă necesitate. Altfel, dacă o folosești doar pentru dus-intors de la serviciu, 2-3h/zi, un shopping in weekend și nu faci mai mult de 200km/saptamana, e moft, snobism.



#51
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,873
  • Înscris: 03.12.2001

 Karhu, on 09 martie 2019 - 17:07, said:

Panamera, Tesla etc găsești, de ex aici sunt la vreo 400-500 euro/zi. O mașina obișnuită, mai modesta, 25-30 euro/zi. Motociclete, pe la 80-100 euro/zi (inclusiv chestii faine, gen Harley-Davidson, Hayabusa etc).
de aia am murit noi la revoluție, să dăm 400€ pe zi pe tesla?!?!

#52
primuministru

primuministru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,835
  • Înscris: 05.10.2007
Ce-are sula cu prefectura și Tesla cu revoluția din '89 ???

#53
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,787
  • Înscris: 25.06.2007

 vali, on 11 martie 2019 - 07:19, said:

400€ pe zi pe tesla?!?!
Mea culpa, e 300, nu 400: https://bloxcar.fi/vehicle/31

#54
adamsd

adamsd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 611
  • Înscris: 16.04.2019
S-a mai lansat ieri zilele trecute un serviciu de car sharing(inchiriere cu minutul/ora/etc. cu telefonul mobil), au vreo 50 de nissan leaf(si cred ca si renault zoe)... espark.ro ... cum sunt si pony si ego bcr (eu abia ieri am aflat de astea, desi masinile le vad de mult)...  e interesanta ideea... in loc sa se inchirieze masina cu ziua sau mai multe zile, se inchiriaza cat e nevoie zeci de minute/ore si astfel o folosesc mai multi oameni in aceeasi zi... si fara dureri de cap cu garantii si nu stiu ce...  masinile se parcheaza in locuri publice astfel incat sa le poata lua si altii(apropo, parcarile primariei sunt gratis pentur hibride/electrice) ... e similar cu tronitele electrice si cu bicicletele(care apropo, parca au cam disparut de cand au aparut trotinetele Posted Image )

Edited by adamsd, 15 July 2019 - 18:35.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate