Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Mașină nouă GPL?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#19
Slick0r

Slick0r

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 17.12.2005

View PostPascalau, on 07 martie 2019 - 15:07, said:

Exista si masini cu GPL din fabrica la care pornirea sa se faca direct pe gaz?

La rece sau la cald? la rece, exclus, imposibil.

#20
excentryc

excentryc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,497
  • Înscris: 15.07.2005
Eu am Sandero 1.6 MPI ...150.000 km facuti pe gaz ...
Cu un plin  de 40l de gaz fac ~500 km (vara mai mult , iarna mai putin)
Benzina ... 1 plin la  6000 km (iarna)  si 9000 km (vara)

#21
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015

View Postjadcomp, on 07 martie 2019 - 15:30, said:

Deci vreo 10.000 km/an. Instalatia o amortizezi cam intr-un an si jumatate la diferenta de pret actuala intre GPL si benzina. Reviziile in perioada de garantie (24 luni) se fac la 6 luni sau 15.000 km (care se atinge primul), dupa garantie se recomanda minim o revizie pe an daca nu se ating cei 15.000 km.

La mine, cu instalatie after market, desi in manual scria ca revizia se face la 6 luni sau 15.000 km, imi treceau ca data pentru urmatoarea revizie 12 luni, dar nu mai mult de 15.000 km parcursi intre cele doua revizii.

In afara de Dacia, Fiat mai produce din fabrica autoturisme cu GPL. Capacitatea buteliei este cu dus si cu intors. Eu am butelie de 35 L (28 utili), iar Loganul comandat are capacitate de 32L (n-am intrebat daca sunt sau nu utili, desi tind sa cred ca e capacitatea maxima).

Ontopic: masini care sa porneasca direct pe GPL nu se fabrica (cel putin nu la nivel de masa). Computerul instalatiei de GPL nu permite pornirea directa in gaz. Tin minte ca la montaj (in 2016), inainte sa mi se faca instructajul, auzeam ca li se spunea la cei de dinaintea mea ca electronic, instalatiile nu pornesc direct in gaz, ci doar manual tinand comutatorul apasat. La a mea (Chevrolet Spark) nu permite computerul masinii suntarea comenzii de pornire prin instalatia initiala de benzina. Deci, presupun ca depinde de fiecare producator in parte ce permisiuni ofera si cata libertate de rescriere exista pe fiecare model.

Edited by Pololica, 07 March 2019 - 16:10.


#22
atupi

atupi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,583
  • Înscris: 17.08.2007

View Postryland123, on 07 martie 2019 - 15:35, said:

Cum adica amortizez instalația?
O instalatie gpl inseamna un cost aditional la o masina, cost pe care il recuperezi in perioada urmatoare in baza faptului ca gpl ul e mai ieftin decat benzina. Asta inseamna ca ai amortizat investitia in instalatia gpl. Am fost destul de clar?

#23
Slick0r

Slick0r

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 17.12.2005

View PostPololica, on 07 martie 2019 - 16:10, said:

La mine, cu instalatie after market, desi in manual scria ca revizia se face la 6 luni sau 15.000 km, imi treceau ca data pentru urmatoarea revizie 12 luni, dar nu mai mult de 15.000 km parcursi intre cele doua revizii.

In afara de Dacia, Fiat mai produce din fabrica autoturisme cu GPL. Capacitatea buteliei este cu dus si cu intors. Eu am butelie de 35 L (28 utili), iar Loganul comandat are capacitate de 32L (n-am intrebat daca sunt sau nu utili, desi tind sa cred ca e capacitatea maxima).

Ontopic: masini care sa porneasca direct pe GPL nu se fabrica (cel putin nu la nivel de masa). Computerul instalatiei de GPL nu permite pornirea directa in gaz. Tin minte ca la montaj (in 2016), inainte sa mi se faca instructajul, auzeam ca li se spunea la cei de dinaintea mea ca electronic, instalatiile nu pornesc direct in gaz, ci doar manual tinand comutatorul apasat. La a mea (Chevrolet Spark) nu permite computerul masinii suntarea comenzii de pornire prin instalatia initiala de benzina. Deci, presupun ca depinde de fiecare producator in parte ce permisiuni ofera si cata libertate de rescriere exista pe fiecare model.

E din cauza ca vaporizarea gazului e o reactie endoterma, deci apa care trece prin vaporizator trebuie sa fie calda, altfel ingheata tampenia. Daca o pornesti cu japca pe gaz vei vedea ca merge execrabil.
Exista cel putin 2 ECU gaz care permit pornirea direct pe gaz daca temperatura apei e > decat un prag configurabil Posted Image

View Postexcentryc, on 07 martie 2019 - 15:58, said:

Eu am Sandero 1.6 MPI ...150.000 km facuti pe gaz ...
Cu un plin  de 40l de gaz fac ~500 km (vara mai mult , iarna mai putin)
Benzina ... 1 plin la  6000 km (iarna)  si 9000 km (vara)

Asta depinde de cate drumuri scurte ai. Ca sa folosesti 1 plin la 6000km, ho, hooo...

#24
ryland123

ryland123

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 102
  • Înscris: 21.09.2016
Mulțumesc tuturor pentru comentarii. Deci, ca o concluzie, dacă circul până în 1000 km pe lună, merita să-mi iau mașină pe gpl sau sa încerc altceva?

#25
Slick0r

Slick0r

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 17.12.2005
Merita sa iei oricati km ai circula, intrebarea e cati km ai de gand sa tii masina.
Sa zicem ca o instalatie GPL sau o masina cu GPL te costa 1000e in plus si costurile cu GPL sunt 60% din costurile pe benzina, inseamna ca in loc sa dai 1000e pe benzina o sa dai 600e pe benzina si gaz, in loc de 2000e pe benzina o sa dai 1200 pe benzina si gaz.

#26
ryland123

ryland123

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 102
  • Înscris: 21.09.2016
Eu vreau sa o țin cel puțin 5 ani, tocmai de aceea vreau sa o iau in rate, dar sa fie noua. Sau în leasing sh, dar ceva bun, cu care sa nu am probleme la piese imediat cum o iau

#27
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Eu am amortiza mașina în primul an de la cumpărarea instalației. Dacă ai grija de mașină, în special dacă te hotărăști s-o iei de nou (cu avans bănuții pe care ii ai), va renta fără discuție.

#28
Pascalau

Pascalau

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 24.02.2007

View PostPololica, on 07 martie 2019 - 16:10, said:

Ontopic: masini care sa porneasca direct pe GPL nu se fabrica (cel putin nu la nivel de masa). Computerul instalatiei de GPL nu permite pornirea directa in gaz. Tin minte ca la montaj (in 2016), inainte sa mi se faca instructajul, auzeam ca li se spunea la cei de dinaintea mea ca electronic, instalatiile nu pornesc direct in gaz, ci doar manual tinand comutatorul apasat. La a mea (Chevrolet Spark) nu permite computerul masinii suntarea comenzii de pornire prin instalatia initiala de benzina. Deci, presupun ca depinde de fiecare producator in parte ce permisiuni ofera si cata libertate de rescriere exista pe fiecare model.

Am fost un pic intrigat de raspunsurile de aici. Stiam ca exista... Si se pare ca exista. Acum am vorbit cu un vecin care are un Hyundai Sonata 2015. pe GPL. Doar pe GPL. Nu are rezervor de benzina! Rezervor de saizeci si ceva de litri, autonomie 500km, motor de doi litri, 163cp.

#29
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Inseamna ca masina respectiva a fost construita (sau adaptata) in asa fel incat sa mearga doar cu GPL.

#30
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006

View PostPololica, on 08 martie 2019 - 09:37, said:

Inseamna ca masina respectiva a fost construita (sau adaptata) in asa fel incat sa mearga doar cu GPL.
Probabil injecteaza direct GPL lichid in fiecare cilindru. Cele "clasice" intai transforma GPL-ul lichid in gaz apoi gazul este injectat in fiecare cilindru. La cele si mai vechi (cele ce se montau pe Dacia clasica, injectarea GPL in faza gazoasa se facea direct in galeria de admisie si intra in cilindri odata cu aerul, exact ca in cazul functionarii pe benzina a motorului respectiv.

#31
Pascalau

Pascalau

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 24.02.2007

View Postjadcomp, on 08 martie 2019 - 09:49, said:

injecteaza direct GPL lichid in fiecare cilindru.
Exact.

#32
Slick0r

Slick0r

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 17.12.2005
Bestial, nu credeam ca monteaza vreun producator asa ceva :D in ce tara s-a vandut masina?

#33
Pascalau

Pascalau

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 24.02.2007
e inmatriculata in Romania si e luata de noua.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate