Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Subaru XV MY2018 Dark Blue

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
148 replies to this topic

#73
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016
Și manualul mașinii spune sa nu lași mașina parcată în P fara frana de mana trasa.

Și la Fullback și la seria 7 E32 pe care le-am avut cu cutie automata manualul menționează sa nu se lase mașina în P fara frana de mana. Cel puțin nu pe perioade care depășesc ore (ex. peste noapte)

De asemenea, se menționa că ordinea corecta este se oprește mașina cu frana din pedala, se trage frana de mana și abia apoi se pune in P, se eliberează pedala de frana.

In momentul in care se ia piciorul de pe pedala de frana, trenul de rulare se detensionează (la unele cutii e mai pronunțat și se observă o mica mișcare înainte sau înapoi), și în loc că mișcarea sa fie blocată de pinul din cutie, va fi blocată de frana de mana. Deci și pe teren plat e o idee buna de a folosi frana de mana.

Mai ales daca nu parchezi pe loc drept, este nerecomandabil sa lași mașina doar in P pentru că la un momentdat pin-ul care imobilizează cutia in P riscă să se rupă sau sa rămâne blocat în pozitia de imobilizare.

Edit - explicație mai amănunțită dacă mașina este lăsată doar in modul P.

In mare, in P, nu se blochează rotile, ci se blochează cutia de viteze prin acel pin care blochează coroana din cutia de viteze.

Asta înseamnă ca tot ansamblul sistemului de tracțiune rămâne sub stres mai ales daca terenul nu e drept - cutia de viteze, legătura dintre motor și cutia de viteze, diferențiale etc.

Mai ales e teren înclinat, toată greutatea mașinii se sprijină într-un mic pin și în dinții de pe coroana (roata dințată) din cutie. Exista riscul că dinții sa se ciobească sau chiar sa se rupă in timp din aceasta cauza.

Edited by Quoriah, 27 March 2019 - 07:50.


#74
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,048
  • Înscris: 02.03.2003
Cei mai multi utilizatori de cutii automate parcheaza pe drum drept si nu se lovesc de problema descrisa de tine.
Ea este remarcata de cei care locuiesc la munte si parcheaza des in panta sau rampa.

#75
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016
Panta nu inseamna doar deal / munte. Are Bucurestiul (de exemplu) suficiente locuri in panta. Dar e deja alta discutie pentru alt topic si alt loc :)

#76
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016
Pe drum drept eu nu am tras in viata mea frana de mana la vreo masina, doar lasata in treapta intai. La automate, la fel.
Acc ul bazat pe radar este mult mai bun decat cel pe camera, care este probabil mult mai ieftin ca si cost de productie.
Mini are la fel ca BMW ul active tourer acc pe camera, mult mai slab decat cel pe radar. La fel ca si headup displayul care nu este proiectat pe parbriz ci pe tablita de plastic.
Ce garda la sol are Xv?

#77
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Sunt curios de argumente. În afara de condițiile meteo extreme când camera se poate bloca din cauza zapezii, eu nu am văzut diferențe între sisteme. Mai mult, camera reacționează mai repede când este cuplata cu alte sisteme de siguranță comparativ cu radarul.

#78
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016
La radar nu am patit niciodata sa se dezactiveze din x cauza. In plus felul in care reactioneaza cea cu radar este mai lin, e mai sensibil sistemul.
La cea cu camera, e mai din topor putin, mai dependent de soare, ceata.
Am ambele sisteme si pt mine e clar ca cel pe baza de radar este mai bun. Dar si mai scump ca si cost pt producator, probabil fiind mai scump prin consecinta mai bun.
Sigur, ambele isi fac treaba, dar cu mici diferente care poate pt cineva care nu a avut sau e mai putin atent la detalii nu vor conta.

Edited by cavaliere, 31 March 2019 - 10:43.


#79
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 331
  • Înscris: 18.08.2009
Ceata, intuneric, conditii de vizibilitate precara cu soare in ochi sunt toate conditii care fara sa fie extreme pot pacali un sistem bazat pe input vizual.
Nici radarul nu e infailibil, la fel cum o camera se poate bloca din cauza zapezi, tot asa se poate acoperi si radarul, dar un acc bazat pe radar nu face diferenta intre zi si noapte, spre deosebire de unul bazat pe camere, indiferent de cat de performata e camera si cat de bine vede noaptea ... nu vede ca ziua.
Despre ceata ce sa mai zic.
Am prins odata o ploaie torentiala, dar ceva cum n-am mai prins vreodata in viata.
Eram pe autostrada in Bulgaria, treceau tirurile pe sensul celalalt si dadeau cu apa peste noi, se mergea cu 30/h pentru ca mai tare nu se putea iar de oprit nu oprea nimeni de frica sa nu intre cei din spate in el. Nu se vedea nimic, dar nimic, nici pe jos nici in fata, la un moment dat m-am trezit langa parapetul din dreapta desi eu credeam ca merg drept cu 30/h ... cat de greu poate fi.
Nu vedeam masina din fata, dar o vedeam pe bord ca o simte radarul. Aveam acc setat la 40 si masina mea mergea cu 30. Tin minte ca eram foarte stresat nu ca nu-l vad pe cel din fata si poate intru in el, ci ca nu ma vede cel din spate si poate intra in mine.
Nu aveam activat lane departure warning, care se bazeaza pe camera, dar sunt convins ca n-ar mai fi stiut de capul lui, eu nu vedeam dungile pe jos.

Edited by marius23mvp, 31 March 2019 - 10:50.


#80
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
Folosirea acc (și a oricărui automatism de condus în general, la nivelul de azi) în condiții nasoale de drum e echivalent cu un "death wish".
Vis-a-vis de cele 2 implementări ale acc, am mers cu ambele. Se comporta ușor diferit una de alta și ca sa fiu sincer prefer sistemul combinat, radar plus camera.

#81
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
De o vreme imi tot fac ”curaj” sa mai scriu cate ceva pe aici, dar am fost extrem de ocupat in ultima perioada - si am fost si bolnav cand am fost mic !  ;D
Am facut in week-end-ul trecut un drum pana la Zalau (Lorian - nu, nu am refacut de data asta stocul, dar se mai gaseste cate ceva pentru prieteni !).
Am prins o vreme infecta, cu multa ploaie - torentiala pe alocuri.
Dar m-am bucurat din plin de XV - stabilitate, confort, siguranta - you name it !
De data asta, nu am folosit deloc ACC-ul - desi am avut destui km de autostrada ( atat Sibiu - Sebes cat si Aiud - Nadaselu).
E mishto drumul de la Nadaselu spre Zalau - destul de liber, cu multe portiuni virajate.
Am mers destul de alert (140-150 km/h pe autostrada), viteza legala +10/20 km/h in rest. Consumul a fost de 7,8 l/100 km.
Tot mai mult imi place masinuta asta si-s tot mai multumit de alegerea facuta !
Mi se potriveste ”manusa” !

PS: Saptamana trecuta m-am invrednicit sa-i schimb anvelopele.
Cu ocazia asta am aflat si eu ce adidasi are in dotare XV-ul: Bridgestone Dueler HP Sport !
Bine ca au renuntat la Geolandar-uri !
La prima vedere, se comporta foarte bine pe ploaie. Pe uscat si la temperaturi ridicate, deocamdata nu a fost vreme sa le testez ...
Sper sa vina, intr-un final, si vara !

PPS: Inca ceva - am aflat cum se poate face update-ul de harti, fara a mai trebui sa merg in service.
Aici e un filmulet care arata, pas cu pas, ce si cum:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/boCowdBlT20?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Mi-am facut cont pe subaru-maps.com, a recunoscut VIN-ul masinii si perioada valabilitate a up-date-urilor gratuite (19.11.2021).
Am verificat si este disponibil  un update de soft si de harti pentru Europa lansat in 18.02.2019.
Versiunea software instalata pe masina mea este Rel2.17.43.20  / versiunea disponibila este Rel_U0.18.43.20 EU
Versiunea de harti pe care o am instalata este: Europe_991_6344_8391 / versiunea disponibila este: Europe 991_6759_9121
Daca-mi fac timp, incerc in week-end sa fac up-date-ul si revin cu detalii.

#82
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Este relativ la fel cu procesul de la mine de la Civic, cu exceptia faptului ca la mine pentru a putea descarca update-ul trebuie sa te duci intai la masina cu stick-ul pentru ca sistemul de navigatie sa scrie pe el date de identificare ale softului. In baza lor apoi ti se valideaza posibilitatea de a descarca un update (aplicatia citeste de pe stick si daca ii convine ce vede acolo porneste download-ul). Rezultatul ai un update care este disponibil numai pentru unitatea dintr-o anumita masina si nu poate fi instalat pe alta masina similara.

Edited by closchkutza, 10 May 2019 - 15:18.


#83
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
Mic up-date !
Am revenit ieri dupa un drum Sibiu - Timisoara si retur.
Si ma felicit (din nou !) pentru achizitia acestei masini !
Am plecat joi pe la pranz din Sibiu - soare si 22 grade, pe la Sebes a inceput sa picure, cand am urcat din nou pe autostrada la Margina erau 14 grade si ploa ”asezat”.
La dus, am folosit din plin ACC-ul - mai ales ca a fost teribil de aglomerat pe ambele sectoare de autostrada.
Am setat viteza de croaziera la 139 km/h si dupa aia am mai avut doar grija volanului.
Setezi viteza de croaziera (similar unui CC obisnuit) si dupa aia nu mai ai decat grija volanului.
Am mai spus cum functioneaza, dar imi place tot mai mult facilitata asta si o mai explic o data !
Daca drumul este liber, masina va rula cu viteza prestabilta. Daca ajungi din urma o masina si nu vrei / nu poti sa depasesti, masina ta va reduce viteza pentru a pastra distanta de siguranta presetata fata de masina din fata.
Schimbi banda / o schimba cel din fata ta - masina accelereaza pana atinge viteza de croaziera setata.
Iti intra in fata o masina de pe o alta banda, masina ta reduce viteza / sau chiar pune frana pentru a evita coliziunea si a pastra distanta de siguranta.
Chiar am avut parte de o faza din asta cu o masina ce cara dupa ea o platforma si al carei sofer a gasit de cuviinta sa intre in depasirea unui TIR fara sa se asigure si fara semnalizare in timp ce eu eram la cativa metri in spate, pe banda 2 si veneam cu 140 km/h. Eye-Sight-ul si-a facut datoria si a franat fara probleme. Nici macar nu m-am enervat pe idiot !
Singurul dezavantaj al ACC-ului (de fapt la fel e si in cazul CC-ului obisnuit) este consumul ceva mai mare decat in cazul in care mergi fara pilot automat. Asta deoarece de fiecare data cand drumul urca, computerul va tura motorul ca sa mentina viteza constata - cand o conduci doar din pedala, daca nu esti in depasire, de regula nu apesi mai tare pedala de acceleratie chiar daca pana in varful pantei viteza se reduce cu ceva.

Inca un lucru ce-mi place teribil este cutia automata (da, mult-hulitul CVT !).
La mers ”intins”, cu viteza constanta, la 140 km/h tine motorul la 2500 rpm. La 135 km/h e undeva la 2400 rpm.
Cand calci pedala la fund, urca in ture pana la rosu (6000 rpm) .... si moamaaa ce fain suna motorul !!!
Inca o situatie in care mi-a placut comportamentul cutiei este la urcare pe serpentine, pe portiunea dintre Abucea si Margina, in coloana - a gasit tot timpul raportul de trasmisie optim. Ma gandeam cum era cu manuala cand, in conditii similare, trebuia sa schimb permanent I-II-III-II-I ....

La intoarcere, am venit ”la liber”, fara ACC - ma grabeam si eram si ”fresh”.
Consumul mediu afisat de CB la sfrasitul cursei (547 km door-to-door - am avut treaba in Timisoara chiar in centru, in zona Hotel Tmisoara si Filarmonica Banatul) a fost de 8,1 l/100 km.

Aaaa - un ”+” pentru sistemul de navigatie al masinii (Tom Tom).
Initial am vrut sa merg cu Waze-ul , dar cand am vazut ca si Waze si navigatia masinii imi arata aceeasi distanta si acelasi timp pana la destinatie, am lasat navigatia masinii (mai ales ca voiam sa vad cum se descurca si - cu exceptia stradutelor din centrul Timisoarei, stiam drumul). S-a descurcat excelent !
Sunt putin deranjante indicatiile vocale in lb romana - suna ca si cum o englezoaica citeste un text in romana (fara dicritice si cu un accent haios !). Dar l-am dat pe ”mute” !
Am lasat Waze-ul pornit in fundal (fara indicatii de navigatie) doar pentru avertizari (pericole, politie, etc).
Am incercat sa le las sa ruleze in paralel si sa fac switch intre ele din cand in cand, dar aparent nu accepta sa ruleze simultan doua programe de rutare.

PS: ODO = 6775 km

#84
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
Mic update !

Tocmai am revenit dintr-o deplasare la Vatra Dornei, pe traseul : Sibiu - Medias - Tarnaveni - Tg. Mures - Reghin - Bistrita - Vatra Dornei. Door to door = 597 km.
Stiu ca ma repet - dar imi place teribil masinuta asta !
Ieri am prin un drum super aglomerat pana dincolo de Bistrita. Abia prin Pasul Tihuta s-a mai calmat ceva (ajutat probabil si de cele doua benzi la urcare).
Am mers usurel, cam in limitele legale (+10/20 km/h - dupa cum s-a putut).
Azi am plecat cu noaptea-n cap (adica noapte-noapte, pe la 4 dimineata). Si pana la Tg Mures a fost destul de liber (pana la Bistrita a fost chiar liber-liber).
Asta mi-a dat ocazia sa mai mai joc putin cu masina, sa vad ce si cum poate si unde trebuie sa-mi ”pun frana”.

Concluzii:
- Pe serpentine se comporta superb ! Si celelate Subaru pe care le-am avut pana acum stateau foarte bine pe curbe, dar asta pare si mai sigura pe traiectorie si, foarte important, nu are ruliu (sau acesta este imperceptibil). Si pe traseul asta am avut 4 zone cu serpentine - Pasul Tihuta, o portiune intre Reghin si Bistrita, o portiune intre Tarnaveni si Tg. Mures si inca una la iesirea din Medias spre Tarnaveni).
- Ca tot am vorbit de serpentine - cutia automata ajuta teribil de mult ! Mai ales cand nimeresti in spatele unui TIR ce abia se misca la deal si, cand eram cu ”manuala” treceam in permanenta I-II  / II-I . CVT-ul insa nu are problema asta si-si gaseste tot timpul raportul optim de transmisie.
- Apropo de cutie - generatia asta de CVT a celor de la Subaru este net superioara generatiei precedente - cea pe care o am pe Impreza. Schimba muuult mai rapid si raspunde instantaneu la acceleratii ”pedal to the metal”. Nu sta sa se gandeasca, nu se balbaie !
- Desi noul motor, pe hartie, nu pare mare lucru fata de precedentul (are abia 6 cai in plus), in realitate XV-ul se simte mult mai puternic decat Impreza. O fi si meritul cutiei - ideea e ca pot depasi din scurt fara probleme si fara emotii. Am avut ocazia sa depasesc o gramada atat pe serpentine cat si e drum drept. Se misca fara repros !
- La plecare, fiind noapte, am avut ocazia sa vad ce si cum e si cu farurile astea full LED, adaptive, etc.
Lumineaza foarte bine (desi, parca xenoanele de la Forester aveau o lumina mai puternica). Faza lunga automata (desi eram sceptic) este un ghizmo foarte mishto si foarte bine implementat ! Functioneaza perfect, schimba fazele imediat, sesizeaza de la distanta destul de mare daca vine o masina pe sens opus sau ajung eu o masina din spate si trece pe faza scurta. Trece pe faza scurta si in localitati sau in zonele unde drumul este iluminat.
Am vazut si ce-i cu oglinda retrovizoare electrocromatica. Atat am sa spun - pana acum, daca era optionala, nu as fi dat banii pe ea. Acum as da !
- Atat la dus cat si la intors am folosit Waze.  Abia acum am vazut ca implementarea Apple Car Play e mai desteapta decat am crezut - in sensul ca, indiferent de aplicatia in care esti (telefon, Waze, muzica, etc), pastreaza in permanenta pe ecran (pe latura dinspre sofer) o banda cu aplicatiile active. Asa ca-i foarte usor si rapid sa treci din una in alta. Am scapat si de stress-ul ca-mi suna telefonul si-mi dispare harta de pe ecran tocmai cand sunt in centrul unui mare oras aglomerat ! Ca sa nu mai vorbim de cate ori nu mi-a cazut telefonul din parbriz in situatii similare si trebuia sa cotrobai pe sub scaune ca sa-l recuperez !
In consecinta, recomand cu maxima caldura aplicatiile de genul Apple Car Play / Android Auto.

Pentru curiosi - consumul mediu indicat la CB cand am ajuns acasa, era de 6 l/100 km iar autonomia indicata este de 540 km (am facut plinul la dus, in Reghin si de atunci am facut cca. 450 km).
In schimb ieri, la intrarea in Tg Mures imi indica 5,4 l/100 km, iar in Bistrita 5,8 l/100 km.

ODO: Nu m-am uitat cand am ajuns la birou, dar am trecut de 7500 km ( nu stiu daca-i =76xx su 77xx).

#85
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
Inca un up-date.
Vad ca scriu mult mai rar aici decat obisnuiam sa o fac in Jurnalul fostului Forester.
Poate si o fi din cauza lipsei de timp, poate datorita drumurilor ceva mai putine si repetitive fata de acum 10 ani ...

In ultimele doua saptamani am avut mai multe drumuri (unul la Brasov, doua la Cluj si inca unul pana aproape de Bucuresti) asa ca am depasit primul ”prag psihologic” - cel de 10.000 km.
Urmatorul e cel de 50.000 km
ODO: 10.335 km
Nu mai repet ca masina se comporta exceptional la drum intins!
Ma vad insa obligat sa subliniez - din nou - ca in aglomeratia din aceasta perioada a anului, Eye-Sight-ul + CC Adaptiv este o binecuvantare pe autostrada !
Saptamana viitoare plec in concediu si se vor mai aduna niste km - ca atare, pribabil ca prin toamna vom efectua si prima revizie a XV-ului.

PS: Am omis sa spun ca, in urma cu cca. o luna, am ”dotat” XV-ul cu niste aparatoare de noroi.
Dupa ce le-am montat, am avut dubii cu privire la eficienta investitiei (ca nu au fost tocmai ieftine). Insa, in urma ploilor din saptamanile trecute, am constatat ca isi fac treaba incredibil de bine !
Am scapat de noroiul si mizeria aruncate de roti pe praguri si portiere.
Ramane de vazut cum va fi la iarna, cand se vor incarca cu zapada uda sau gheata ....
Poze cu obiectele in discutie:

Attached File  A Noroi F1.jpg   127.12K   66 downloads Attached File  A Noroi S1.jpg   127.58K   58 downloads

Edited by marr, 08 August 2019 - 09:35.


#86
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
De aproape o saptamana imi tot fac curaj sa mai scriu ceva pe aici, cu impresii despre comportamentul XV-ului in (prea) scurtul concediu la vecinii si pretenii de la sud de Dunare.
Dar, nu am avut nici dispozitia necesara si nici timp - desi am lipsit mai putin de o saptamana, parca as fi lipsit un an !
Avalanse de telefoane, e-mail-uri, oferte, contracte, termene de predare stranse ... pare-se ca toata lumea si-a amanat proiectele pana dupa concediu si acum TOTI vor sa fie gata ieri !

Ma rog, sa revenim la XV !
Am parcurs 1078 km in concediu (dintre care cca. 400 km pe autostrada), 4 adulti in masina cu bagajele aferente.
Consumul mediu afisat de CB la intrarea in curte = 7,3 l/100 km.
Rezonabil avand in vedere ca la dus am pierdut in vama Giurgiu aproape o ora si pe toate bucatile de autostrada am mers cu ACC-ul fixat la 140 km/h.
Ca tot am amintit de ACC - incep sa iubesc jucaria asta , mai ales in luna august cand iese toata lumea pe sosele !
Ca sa nu plictisesc lumea, nu mai spun cat mi-a placut masina, cum sta pe drum, cat de fresh am ajuns la destinatie  ...
Dar incet-incet ajunge pe acelasi plan cu fostul meu Forester (care - se stie - a fost masina mea de suflet !).
Acum insa, am sa spun ceva ce - probabil - o sa zgandare pe unii colegi:
In tot acest drum, cu masina incarcata, cu aglomeratie infernala, etc ... am ramas surprins sa constat ca ansamblul motor+cutie sunt foarte bine echilibrate pentru aceasta masina si efectiv ... nu am avut nevoie de mai multa putere !
A nu confunda necesitatea cu placerea, da ?
Ok, nu neg, mi-ar fi placut sa aiba un turbo de 240 CP cum e cel de pe WRX sau noul Legacy, dar nu, efectiv nu as fi avut nevoie de el !
Nu am simtit niciodata - nici pe autostrada, nici pe serpentinele de pe Dealul Negru, nici pe Valea Oltului - ca am nevoie de mai multa putere, ca masina ezita  sau ca trebuie sa ma inarmez cu rabdare la o depasire.
S-a comportat neasteptat de bine - si asta o spun dupa mai bine de 10 ani in care am fost in concedii doar cu dieselare de 2.0 si cutie manuala (de-aia pentru ”barbati”).,

PS: ODO: 11.739 km

Ar cam trebui sa vad cand imi gasesc o zi mai libera - sau un drum prin zona ca sa rezolv doua lucruri dintr-un foc - ca ar cam fi vreme sa dau o fuga la Auto Kino pentru revizie !

#87
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
OK !
In ultima luna (mai exact din 15 august pana azi) am parcurs 3898 km la volanul XV-ului.
Dupa ce am revenit din (prea scurtul) concediu, am mai avut un drum la Cluj, unul la Oradea, unul la Brasov, unul la Arad si azi unul pana la Timisoara.
Nu are sens sa ma repet spunand cat de mult imi place agregatul !

Apropo de drumul de azi la Timisoara - am injurat in mod continuu, fara sa ma repet toti cucii si matracucii ce tin inchisa autostrada dintre Ilia si Holdea !
E super funny (not) sa te tarai pe serpentine si prin gropi, in spatele unei coloane de TIR-uri si sa vezi la cateva zeci de metri o mandrete de autostrada pustie !!
Cred ca timp de o ora a sughitat tot pesedeul !!

Sambata am executat si prima revizie (mai tarzior decat aveam de gand - as fi vrut sa schimb uleiul la 10k km dar n-am prevazut perioada asta aglomerata si toate drumurile aparute ”din scurt”).
Revizia a fost executata la Auto Kino si a inclus:
- Fitru ulei OEM - 55,54 lei;
- Filtru aer OEM - 198,13 lei
- Filtru polen OEM - 296,45 lei
- Ulei MOTUL 8100 X-Clean FE C2-C3 5w30 / 5 l - 328,44 lei
- verificari uzuale
- Manopera / 2,6 h - 247,52 lei,
- consumabile (diverse maruntisuri) - 23,80 lei
Total factura = 1149,89 lei (inclusiv TVA)

La data reviziei, aveam la bord 13.713 km
In acest moment, odometrul indica : 14.443 km

Consumul mediu indicat de CB pe ultimii 3898 km  este de 7,9 l/100 km.
Dat fiind faptul ca mai bine de jumatate din km aia sunt facuti pe autostrada, cu ACC-ul setat la 140 km/h iar la viteza aia - din observatiile mele - consumul mediu e in jur de 8 l/100 km, e OK. Se putea si mai bine daca as fi mers mai usurel ... dar nu asta-i scopul vietii mele !

#88
corcodel10

corcodel10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,229
  • Înscris: 12.12.2011
Filtru polen ~ 300 lei. Minunat!

În rest, kilometri mulți! Cu consum mai mic😀😅

#89
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
Merci !

Cred ca filtrele alea le poleiesc cu haur, mancicas !

La Impreza ( tot 2.0 NA, tot CVT, dar MY2016) TOATE filtrele (ulei, aer si polen) MANN + manopera m-au costat cat minunea asta de filtru de polen de la MY2019 ! Posted Image

PS: Sunt chiar OK n ce priveste consumul.
Nici fostul XV 2.0 diesel, manual, nu lua cu mult mai putin la 140 km/h.

Edited by marr, 17 September 2019 - 16:17.


#90
andrey23

andrey23

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 11.07.2007
Filtrul ala de polen e cu particule de aur în el 😂.
Mulți km fără probleme! Interesant mașina a venit cu ulei motul.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate