Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Google Sheet - Referire la textul...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?
 Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...
 Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 

Subaru XV MY2018 Dark Blue

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
148 replies to this topic

#55
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005

 dantt, on 19 martie 2019 - 17:40, said:

....Daca se adeverește acest consum,după un test-drive mai amănunțit(CVT-ul de pe Impreza modelul tau e groaznic,fără supărare),mă bate gândul la modul serios (și trecând peste faptul că la Brașov și București în reprezentanta te primește cu programare după vreo săptămână minim )de una ca a ta pentru naveta.

Cosumul este ... care este !
Si pe mine m-a surprins, mai ales ca drumul l-am facut cu treaba si, fiind primul drum mai lung cu masinuta asta, consumul era ultimul lucru care m-a interesat !
Cat despre CVT-ul de pe Impreza, da-mi voie sa te contrazic !
Nu-i groaznic, e doar ... altfel !
Necesita un timp de acomodare cu modul in care se comporta, dar mai ales cu senzatia complet diferita fata de o cutie de viteze clasica (fie ea manuala, cu convertor de cuplu sau dublu ambreiaj).
Am mai spus si pe topicul Imprezei- la CVT cel mai greu e sa te obisnuiesti cu senzatia !
La o cutie clasica, cu trepte de viteza ”fizice”, date de pinioane, cand accelerezi, viteza creste simultan cu cresterea turatiei. Deci percepem accelerarea ca fiind strans legata de crestarea turatiei motorului.
La CVT-ul in discutie (ca la marea majoritatea a cutiilor de acest tip), la o accelerare hotarata, turatia ”sare” rapid la 5-6000 rpm si .... sta acolo !
Ca atare, auzi un zgomot constant de la motor si dat fiind reflexul de a asocia acceleratia cu cresterea tonalitatii motorului (cresterea turatiei) ... senzatia auditiva iti induce convingerea ca nu se intampla nimic si masina nu accelereaza.
In realitate, viteza masinii creste liniar si nu sta deloc rau dpdv dinamic.
O explicatie foarte buna o gasiti la John Cardogan (AutoExpert.com.au) :

Quote

This criticism of Impreza’s performance is mainly a kind of cognitive dissonance on behalf of the reviewer. Impreza has a CVT. A continuously variable transmission. CVTs don’t sound or feel like conventional transmissions.
When you ask a CVT to perform on the highway, it holds the engine at the optimal revs for that performance - somewhere between peak power and peak torque, most probably, which would be north of 4000rpm in the Impreza.
The engine remains at those optimal revs, and the gearing changes as the speed increases. This is the exact opposite of all other transmissions. Revs increase as speed increases in all other transmissions. The engine gets louder.
We make the following mental bookmark: louder, higher-pitched revs = shit happens. And the reverse: no change in noise = shit not happening. And I’d suggest that this completely subjective determination is responsible for 90 per cent of the criticisms of Impreza’s highway and uphill performance.

Si o descriere facuta de acelasi tip (btw - sunt un mare fan al lui, explica excelent o multime de lucruri din domeniul auto) a plusurilor si minusurilor diferitelor variante constructive de cutii de viteze, gasiti aici.
Merita sa ”cheltuiti” 17 minute pentru vizionare !

#56
tatalor51

tatalor51

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,316
  • Înscris: 01.01.2014

 marr, on 20 martie 2019 - 08:11, said:

Cat despre CVT-ul de pe Impreza, da-mi voie sa te contrazic !
Nu-i groaznic, e doar ... altfel !
Necesita un timp de acomodare cu modul in care se comporta, dar mai ales cu senzatia complet diferita fata de o cutie de viteze clasica (fie ea manuala, cu convertor de cuplu sau dublu ambreiaj).
Am mai spus si pe topicul Imprezei- la CVT cel mai greu e sa te obisnuiesti cu senzatia !
La o cutie clasica, cu trepte de viteza ”fizice”, date de pinioane, cand accelerezi, viteza creste simultan cu cresterea turatiei. Deci percepem accelerarea ca fiind strans legata de crestarea turatiei motorului.
La CVT-ul in discutie (ca la marea majoritatea a cutiilor de acest tip), la o accelerare hotarata, turatia ”sare” rapid la 5-6000 rpm si .... sta acolo !
Ca atare, auzi un zgomot constant de la motor si dat fiind reflexul de a asocia acceleratia cu cresterea tonalitatii motorului (cresterea turatiei) ... senzatia auditiva iti induce convingerea ca nu se intampla nimic si masina nu accelereaza.
In realitate, viteza masinii creste liniar si nu sta deloc rau dpdv dinamic.
O explicatie foarte buna o gasiti la John Cardogan (AutoExpert.com.au) :



Si o descriere facuta de acelasi tip (btw - sunt un mare fan al lui, explica excelent o multime de lucruri din domeniul auto) a plusurilor si minusurilor diferitelor variante constructive de cutii de viteze, gasiti aici.
Merita sa ”cheltuiti” 17 minute pentru vizionare !
Corect. Majoritatea CVT-urile noi nu penalizeaza performanta (intr-o foarte mica masura, poate, daca varianta cu CVT a aceluiasi motor are cuplu putin mai mic, ca la 1.5 turbo de pe Civic). Este strict problema de perceptie si as zice ca se manifesta chiar mai des la criticii auto decat la publicul larg.

Deasemenea, pentru marea majoritate a oamenilor, in conditii reale de trafic, aproape toate cutiile automate moderne se descurca mai bine si mai rapid decat ar face-o ei. Da, stiu, incredibil.

Ca o nota, si mie imi place la culme John Cadogan. O multime de informatii si pareri foarte argumentate despre masini prezentate intr-un mod amuzant. What's not to like? :)

Si felicitari pentru masina, din tot ce am citit/vazut despre ea, pare o achizitie excelenta.

Edited by tatalor51, 20 March 2019 - 20:30.


#57
flaviuf

flaviuf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 860
  • Înscris: 05.09.2007
Sa o stapaniti sanatosi si multi km fara evenimente. Se pare ca virusul "Subaru" e extrem de puternic :))!

#58
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005

 flaviuf, on 21 martie 2019 - 20:06, said:

Se pare ca virusul "Subaru" e extrem de puternic Posted Image)!

Da, daaaa ! Posted Image

Maine mi-a aparut un drum pana la Cluj.
Cu ocazia asta am sa vad cum se comporta pe autostrada si, poate, sa testez si ACC-ul !

#59
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005
Oki-doki !
Dupa cum spuneam, am fost in week-end pana la Cluj.
Am profitat de faptul ca traseul Sibiu-Cluj are multi km de autostrada ca sa vad ce si cum e cu Pilotul Automat Adaptiv (ACC).
Pe scurt - e senzational !

Cum functioneaza ?
Simplu !
Setezi viteza de croaziera similar cu orice Pilot Automat (Cruise Control) si ... te relaxezi.
Atat timp cat drumul e liber, masina merge cu viteza setata (140 km/h in cazul meu).
In momentul in care detecteaza o masina in fata, reduce viteza pentru a pastra distanta presetata fata de aceasta (distanta difera in functie de viteza, dar la ”sensibilitate maxima” este de cca. 20-30 m).
In momentul in care masina in fata paraseste banda, sau cand trec eu pe banda 2, masina accelereaza pana la viteza presetata.
Daca intra o masina in fata ta pe banda, o ia pe aceata drept reper si franeaza pentru a restabili distanta de siguranta.
O chestie bine gandita este faptul ca, In cazul in care este nevoie sa franeze mai puternic la detectarea unei masini in fata, se aprind si stopurile de frana ca sa vada si cei din spate ca ai redus viteza !

Una peste alta, este un sistem excelent care-si merita fiecare banut platit in plus (bine, la Subaru nu-i cazul fiind oferit standard la toate masinile noi) !
Pacat ca avem atat de putine autostrazi !
Oricum, dupa ce am vazut cum functioneaza, pot spune fara teama de a gresi ca ACC-ul poate fi utilizat fara probleme si pe DN-uri sau chiar in oras. Mai ales avand in vedere aglomeratia teribila de pe toate drumurile din tarisoara noastra !
Cand ai de facut un drum lung si vrei sa ajungi relaxat la destinatie - e ceea ce-ti trebuie !

Am mai facut cateva observatii - spre deosebire de setarile CC-ului de la precedentul XV si de la Forester, asta pastreaza viteza presetata constata, indiferent de panta / rampa.
La cele dinainte, cand urcai o rampa, CC-ul lasa viteza sa scada usor iar la coborarea unei pante o lasa sa creasca usor peste viteza prestabilita.
La asta - NU !
Am surprins de cateva ori motorul turat la 5000 rpm pe rampe mai accentuate ca sa mentina viteza la 140 km/h.
Asta nu-i neaparat un lucru bun, deoarece va conduce la un consum ceva mai mare decat cel obtinut cu vechiul sistem CC sau chiar fara CC.

Ce am mai remarcat  este mult mai bine antifonata fata de precedentul XV (sa nu mai vorbim de Forester). La viteza de 140 km/h nu auzeam decat zgomotul de rulare al anvelopelor (si asta bine estompat desi am inca anvelopele de iarna si afara erau catre 20 de grade) sau vajaitul vantului.
Apropo de vant, am prins intre Turda si Cluj, pe A3, o zona cu rafale puternice de vant perpendiculare pe axul drumului.
Colegul meu, cu care am fost impreuna pe acelasi drum, el avand un Sportage 1.6 T-Gdi AWD, mi-a spus ca o rafala din asta aproape ca l-a mutat de pe o banda pe alta !!!
Eu am perceput rafalele doar ca si zgomot de vant (a fost si singurele momente in care am auzit vantul din masina).
XV-ul nu a schitat nicio clatinare/ruliu/ezitare ! Chiar ma miram de unde-i zgomotul ala de vant ca eu nu simteam nimic !

PS: Sunt tot mai acut surprins de dinamica masinii.
Sincer sa fiu, ma asteptam sa fie foarte sigura si confortabila, dar nu m asteptam deloc sa se miste si sa accelereze atat de bine !
Preconceptiile legate de CVT si motor aspirat ....

#60
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,888
  • Înscris: 03.12.2001
mai ai puțin și mă faci să vreau și eu un XV nou :D

#61
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005
Tine aproape !
Este din cu totul alt film fata de generatia precedenta !
Nu stiu ce si cum au facut japonezii cu XV-ul asta, dar le-a iesit !

#62
Argent

Argent

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,777
  • Înscris: 01.10.2017
Ia de cumpara, baga bani in fiare ca ii pacat sa stai cu atatia bani.

#63
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,888
  • Înscris: 03.12.2001

 Argent, on 25 martie 2019 - 09:47, said:

Ia de cumpara, baga bani in fiare ca ii pacat sa stai cu atatia bani.
mai bine să mă îngrop cu ei...

#64
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005
Ce am omis sa spun cu privire la ACC-ul de pe masina mea (functioneaza identic la toate modelele Subaru):
1. Daca masina din fata se opreste, si masina mea franeaza pana se opreste complet.
Daca masina din fata pleaca, ACC-ul nu se activeaza automat - doar ma avertizeaza ca masina din fata s-a pus in miscare dar ma lasa pe mine sa decid daca plec sau nu de pe loc.
2. Nu interfereaza cu vointa soferului (decat in cazurile in care sistemul EyeSight sesizeaa o coliziune iminenta).
De exemplu, daca sunt pe banda 1 si ajung din urma un autovehicul mai lent, iar eu nu pot sa intru in depasire imediat din cauza unor masini de pe banda 2, pot sa las masina sa incetineasca ca sa pastreze distanta de siguranta presetata sau, pot sa accelerez eu si sa ma apropii de masina din fata pana cand am posibilitatea sa intru in depasire.
Similar CC-ului clasic, in momentul in care soferul actioneaza acceleratia sau frana, sistemul ACC este temporar dezactivat.
La fel ca si in cazul CC-ului binecunoscut, la eliberarea pedalei de acceleratie ACC-ul se rectiveaza, dar la eliberarea pedalei de frana este nevoie sa reactivezi sistemul de la butonul de pe volan.

Edited by marr, 25 March 2019 - 10:42.


#65
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Am aterizat si eu pe topic cu intarziere. Sa te bucuri cat mai mult de jucarie. Am un vecin cu un XV (nu stiu ce an ca model caci nu le cunosc dar are nou Posted Image ) si dimensional e cam cat "baiatul de la tara" pe care il conduc eu. Rezonez cu crossoverele astea (sub)compacte.

Referitor la ACC bazat pe camera, ai intalnit situatia sa conduci cu soarele drept in fata? La mine da un semnal sonor ca nu poate functiona in siguranta si se dezactiveaza. Il mai pot reactiva doar dupa ce nu mai am soarele frontal (ori ajunge lateral, intru in zona de umbra sau apune pur si simpliu). Am intalnit situatia asta de 2 ori pana acum, la rasarit si apus, cu soarele in lungul strazii. Sunt curios daca si la tine se comporta similar.

Edited by ro_explorer, 25 March 2019 - 17:45.


#66
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005
Din cate stiu / am citit, singurele situatii in care functionarea este perturbata este in conditii de vizibilitate extrem de redusa - de exemplu pe ceata deasa.
Practic, are (aproximativ) aceleasi limitari ca si ochiul uman (ca de aia-i si spune ... Eye Sight !) - cand nu poate a ”vada” nu poate reactiona.
Oricum, testele spun ca ar fi mai putin influentat de conditiile de mediu comparativ cu sistemele ce folosesc exclusiv unde radar.

Dar, revenind la intrebarea ta - nu, nu are probleme cu soarele / lumina puternica din fata.
L-am condus destul de mult cu soarele in fata si nu face probleme de niciun fel. Si nici nu am vazut/citit pe undeva ca ar fi vreo problema cu asta.
Probabil or fi cumva tratate / polarizate lentilele camerelor.

#67
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 330
  • Înscris: 18.08.2009

 ro_explorer, on 25 martie 2019 - 17:44, said:

Am aterizat si eu pe topic cu intarziere. Sa te bucuri cat mai mult de jucarie. Am un vecin cu un XV (nu stiu ce an ca model caci nu le cunosc dar are nou Posted Image ) si dimensional e cam cat "baiatul de la tara" pe care il conduc eu. Rezonez cu crossoverele astea (sub)compacte.

Referitor la ACC bazat pe camera, ai intalnit situatia sa conduci cu soarele drept in fata? La mine da un semnal sonor ca nu poate functiona in siguranta si se dezactiveaza. Il mai pot reactiva doar dupa ce nu mai am soarele frontal (ori ajunge lateral, intru in zona de umbra sau apune pur si simpliu). Am intalnit situatia asta de 2 ori pana acum, la rasarit si apus, cu soarele in lungul strazii. Sunt curios daca si la tine se comporta similar.

Din cate am citit eu este un comportament normal pentru un sistem bazat pe camere, vs un sistem bazat pe radar (eventual radar + camera). Si e si cam logic, una e sa-i bata soarele in ochi unei camere si alta unui radar. Si nu numai soarele, dar poftim - ceata !
Pe de alta parte, daca conditiile sunt normale cica asta de la Subaru ar fi cel mai rapid.
O discutie interesanta aici, chiar daca e forum subaru :
https://www.subaruou...sla-others.html

#68
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,888
  • Înscris: 03.12.2001
întrebare poate stupidă, că n-am fost atent: autohold are?

#69
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005
Da, are auto hold !
Are si X-Mode si Hill Descent Control.
Astea dintre dotarile mai ”deosebite”.
Super faina este si oglina retrovizoare electrocromatica (nu am avut pana acum si-i misto sa nu mai trebuiasca sa comuti tu oglinda pe pozitia de zi/noapte).
Ce mai are - dar inca nu am avut ocazia sa le vad in actiune - High Beam Assist (asistent de faza lunga) si faruri adaptive.
Din ce-mi spune un prieten cu un Outback 2017, asistentul de faza lunga functioneaza foarte bine si e super util noaptea, la drum lung.
Singurele minusuri pe ce i le-am gasit pana acum XV-ului sunt:
- lipsa butonului de ”mute” pe volan (poti insa apasa pe butonul de volum de pe consola centrala);
- frana de mana ”la buton” - imi placea mai mult cea clasica, ”cu levier”.
- compartimentul inferior din consola fata putea fi mai mare - acum am un Iphone 8+ si intra cam ”la fix” acolo. Bine, telefonul asta nu a fost chiar alegerea mea si oricum mi se pare putin cam mare;
- m-am obisnuti de la vechiul XV sa-mi afiseze la finalul fiecarei curse consumul mediu de la pornirea la oprirea motorului. Asta nu o mai face (sau nu am gasit eu optiunea asta in meniu).
- MANUALUL ! Este vorba de fapt de ... 3 manuale: 1 manual al masinii, un manual al sistemului EyeSight si unul al sistemului multimedia ! Cred ca, adunate, au vreo 800-1000 pagini.
Din astea ma citit cca. 50 ! Si cred ca ... cu astea raman !

O chestie care la inceput nu m-a facut foarte fericit, dar acum am ajuns sa o indragesc este sistemul Keyless Entry / Keyless Go. E fain sa nu mai trebuiasca sa cauti cheia prin buzunare.
Si daca la mine nu-i ceva complicat, ca oricum tin cheile in buzunarul din drepta-fata al pantalonilor, in cazul sotiei este o binecuvantare - nu mai trebuie sa scotoceasca prin cele 20 de buzunarase ale gentii !

#70
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,888
  • Înscris: 03.12.2001

 marr, on 26 martie 2019 - 09:08, said:

Super faina este si oglina retrovizoare electrocromatica (nu am avut pana acum si-i misto sa nu mai trebuiasca sa comuti tu oglinda pe pozitia de zi/noapte).
asta e de mult pe mașini. eu o aveam pe un Megane din 2007.

Quote

- frana de mana ”la buton” - imi placea mai mult cea clasica, ”cu levier”.
la ce folosești frâna de mână dacă ai cutie automată?
că treci în P și nu mai ai nevoie de așa ceva. eu am levier la XVul meu și nu am folosit-o niciodată.

Quote

vreo 800-1000 pagini.
dacă te prinde nevoia pe drum și nu ai hârtie...

#71
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005

 vali, on 26 martie 2019 - 09:41, said:

....
dacă te prinde nevoia pe drum și nu ai hârtie...

Nici macar ! Le am in format electronic
Desi acum vad ca cel din masina nu este complet useless cum il consideram eu ( asta fiind intr-o limba straina pentru mine - recte germana) !

Frana de mana o activez (era sa zic ”trag” dar nu se mai aplica) intotdeauna cand parcez masina. Reflex din vechime ....
Cat despre oglinda electrocromatica sau heliomata - stiu ca exista de mult in domeniul auto ! Dar la Subaru a ajuns mai tarziu pe modelele ”de masa” - pana de curand era doar in dotarea Outback-ului.

Edited by marr, 26 March 2019 - 09:59.


#72
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006

 vali, on 26 martie 2019 - 09:41, said:

la ce folosești frâna de mân dac ai cutie automat?
c treci în P și nu mai ai nevoie de așa ceva. eu am levier la XVul meu și nu am folosit-o niciodat.

Sa lasi masina imobilizata prin frana de mana si nu doar lock-pin-ul de Park.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate