Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

Subaru XV MY2018 Dark Blue

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
148 replies to this topic

#19
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,873
  • Înscris: 03.12.2001
poți stresa bmw-uri cu ea? :D

#20
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,133
  • Înscris: 05.08.2005
Eyesight e mai mult, is 2 camere color ce integreaza toate tehnologiile active de pe piata, inclusiv acc, aeb, bliss si inca cateva lucruri ce tin de siguranta.
https://www.subarumo...le/xv/eyesight/

Eu is curios mai mult de motor si de cum ti se pare, in primul rand find un motor nou si desi fisa tehnica nu pare a spune asta, e diferit de cel de pe Impreza pe care il ai.

In ceea ce priveste sistemul integral in combinatie cu CVT doar o mica mentiune, pt situatii de urcat in pante foarte abrupte si cu tractiune limitata, cand doar x-mode si esp decuplat nu face fata pt ca limiteaza cuplul si pur si simplu sta la 3000 rpm fara a misca, trece in mod manual pe treapta 1. Atunci actioneaza ca un reductor si forteaza sa trimita puterea echilibrat intre cele 2 punti.

Edited by t-balt, 05 March 2019 - 19:13.


#21
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,029
  • Înscris: 09.01.2007
Aha, lane assist

View Postvali, on 05 martie 2019 - 19:03, said:

poți stresa bmw-uri cu ea? :D

What?!

#22
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,873
  • Înscris: 03.12.2001
subaru stă bine pe șosea pe curbe și serpentine. e mișto să vezi că unii încearcă să se țină după tine.

#23
aspirina

aspirina

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 373
  • Înscris: 05.10.2005
De la inceputul anului au scos motorul de 2L din oferta, ramanand doar cel de 1.6 (probabil din cauza emisiilor).
Trec si astia la turbo si litraj mic ?

#24
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,180
  • Înscris: 13.07.2005

View Postandrey23, on 05 martie 2019 - 17:25, said:

Frumoasa masina ! Ti-ai facut damblaua:D nu e cam slab motorul ? Cum se descurcă la depășiri? Apropo ce e eye sight? Sa o stăpâniți cu placere !

Merci !
Motorul este absolut ok pentru masa masinii si modul de utilizare.
Bineinteles ca mai multa putere nu-i niciodata ... prea multa !
Despre EyeSight - vezi mai jos.

View Postoverseas, on 05 martie 2019 - 17:58, said:

Eye sight trebuie sa fie camera 360, corect ?
Ar fi misto sa ne pui o poza cu ecranul in mod Eye sight.
Nu-i o camera de 360 grade.  Vezi mai jos explicatiile.
EyeSight-ul este tot timpul activ (cu exceptia situațiilor in care-l dezactivezi manual).
Despre poze - e mai greu in ”modul EyeSight”.
Apare ceva diferit doar in modul de Pilot Automat Adaptiv cand afiseaza pe ecranul dintre cesurile de bord masina mea, masina din fata si distanta presetata fata de aceasta si liniile de demarcatie a benzilor. Mai apare ceva (oarecum similar dar din alt unghi) si in ecranul superior, de pe bord.
Cum nu am folosit inca ACC, nu stiu exact ce si cum afiseaza.

View Postt-balt, on 05 martie 2019 - 19:07, said:

Eyesight e mai mult, is 2 camere color ce integreaza toate tehnologiile active de pe piata, inclusiv acc, aeb, bliss si inca cateva lucruri ce tin de siguranta.
https://www.subarumo...le/xv/eyesight/

Eu is curios mai mult de motor si de cum ti se pare, in primul rand find un motor nou si desi fisa tehnica nu pare a spune asta, e diferit de cel de pe Impreza pe care il ai.

In ceea ce priveste sistemul integral in combinatie cu CVT doar o mica mentiune, pt situatii de urcat in pante foarte abrupte si cu tractiune limitata, cand doar x-mode si esp decuplat nu face fata pt ca limiteaza cuplul si pur si simplu sta la 3000 rpm fara a misca, trece in mod manual pe treapta 1. Atunci actioneaza ca un reductor si forteaza sa trimita puterea echilibrat intre cele 2 punti.

Multumesc pentru sfat ! Chiar nu stiam ”smecheria” cu treapta 1. Oricum, putin probabil sa intru de bunavoie in situatii in care X-Mode sa nu faca fata de unul singur ... Dar asta nu inseamna ca nu poti ajunge in acest gen de situatie !

Revenind la EyeSight - asta-i unul dintre motivele principale pentru care am ales sa schimb masina si sa o iau pe asta.
Dupa cum bine a precizat colegul @timestamp, EyeSight este un sistem de camere stereo, montate in fata, in partea superioara a parbrizului (in dreptul oglinzii retrovizoare).
Dupa cum ii spune si numele, acest sistem actioneaza ca inca o pereche de ochi !
NU este un sistem cu tehnologie radar ci unul optic.
Este programat sa recunoasca forme/contururi pe care le atribuie persoanelor, biciclistilor, masinilor sau diversor altor obstacole. In plus, seizeaza cand se aprind stopurile de frana ale masinii din fata, ”citeste” liniile de demarcatie ale bezilor de circulatie .. si alte bazdaganii de acest gen.
Din cate am studiat eu, este unul dintre cele mai performante sisteme de acest gen de pe piata.

Din punct de vedere al sigurantei active, asigura urmatoarele functii:
- Pre-collison Braking System - franare automata cand sesizeaza un obstacol (la orice viteza - inclusiv viteze de autostrada);
- Adaptive Cruise Control - pilot automat adaptiv - aici poti seta doi parametri: viteza de croaziera si distanta fata de masina din fata.
Daca drumul e liber, masina va merge ca si cu un CC clasic, cu viteza programata. Daca in fata apare o alta masina, va mentine distanta fata de aceasta, accelerand sau reducand viteza in functie de cum se misca masina din fata. Daca masina din fata paraseste banda, va reveni la viteza de croaziera presetata pana intalneste o alta masina. Daca intre tine si masina din fata luata ca reper intra o alta masina, o va lua pe aceasta drept reper si va mentine distanta presetata fata de noua masina. Daca masina din fata accelereaza la o viteza mai mare decat cea programata pe CC, nu va depasi aceasta viteza.
Este o optiune super utila, mai ales pe autostrada, in trafic aglomerat, etc.
- Lead Vehicle Start Alert - cand esti oprit in coloana - de exemplu la semafor, daca masina din fata se pune in miscare si tu nu reactionezi, te avertizea sonor si vizual. Asta ar fi o dotare buna pentru muuulti soferi de la noi !
- Lane Keep Assist - ”citeste” liniile de demarcatie ale benzilor de circulatie si actioneaza volanul pentru a te mentine intre ele. Se foloseste doar pe autostrada - dar e bine sa nu te bazezi exclusiv pe aceasta optiune. Se recomanda) a nu fi activata acesta functie pe drumuri normale, in aglomeratie, cand marcajele de pe drum nu sunt clare, etc. Stiu ca cei de la Subaru au testat acest sistem pe un drum de munte, cu sperpentine si a functionat perfect, fiind un prim pas spre conducere autonoma.
Eu unul nu stiu cand si daca o sa folosesc aceasta functie.
- Lane Departure Prevention - oarecum similara celei de mai sus, dar actioneaza prin corectarea traiectoriei atunci cand sistemul sesizeaza ca parasesti banda / intri pe contrasens si nu reactionezi in niciun fel. Ca sa functioneze, trebuie sa ai mainile pe volan iar viteza sa fie intre 60 si 145 km/h. Nu intra in ”actiune” cand conduci pe serpentine / dumuri foarte virajate ci doar pe drum drept sau cu viraje usoare.
Si asta poate fi activat/dezactivat.
- Lane Departing Warning - sistem de avertizare la parasirea benzii (avertizeaza sonor si vizual cand iesi de pe banza fara semnalizare). Se activeaza la viteze de peste 50 km/h.
- Pre-Collision Trottle Management - actioneaza daca esti oprit in fata unui obstacol (de exemplu un zid) sau in trafic aglomerat, la viteza mica si in fata ai o alta masina la mica distanta, cand sistemul ”simte” ca ai calcat acceleratia mai mult decat ar fi cazul (dintr-o eroare), te avertizeaza si, simultan, reduce drastic puterea motorului ca sa dea soferului timp sa reactioneze.
Ma gandesc la un accident prezentat masiv la TV in urma cu cativa ani, cand o doamna directoare a intrat cu masina in poarta scolii deoarece a confundat pedala de frana cu cea de acceleratie. E un sistem anti-prost !
- Lane Sway Warning - se activeaza la viteze de peste 60 km/h si sesizeaza cand ”dansezi” pe drum / te ”balangani” intre liniile de demarcatie ale benzii de circulatie. Avertizeaza sonor si vizual ”Stay alert!” Nu bipaie imediat ci dupa cateva minute - atunci cand sistemul ”constata” ca nu-i vorba despre o miscare accidentala / o manevra de eschiva singulara

In mare, cam asta face sistemul EyeSight.

Pe langa EyeSight, dpdv al sigurantei active, masina mai este dotata cu:
- Blind Spot Monitoring (asta l-au gandit fain, punand niste LED-uri enorme pe carcasa oglinzilor retrovizoare, spre interior - nu ai cum sa nu le vezi !).
- Rear Cross Trafic Alert - are in ( ma rog, sub) bara din spate, pe colturile masinii, doi senzori radar ce monitorizeaza drumul in ambele parti lateral-spate ale masinii.
Este foarte util la iesirea cu spatele dintr-o parcare/curte / etc - te avertizeaza daca vine ceva din lateral.
- Reverse Automatic Braking - dupa cum ii spune si numele, este un sistem de franare automata la mersul cu spatele. Este un sistem cu senzori ultrasonici montati in bara din spate (similar senzorilor de parcare - dar nu sunt vizibili din exterior) care initial te avertizeaza sonor cand te apropii de un obstacol, iar daca nu reactionezi, poate aplica frana in mod autonom. Raza de actiune a senzorilor este de 1,5 m in spatele masinii. Franarea automata se aplica doar la viteze mici ( intre 1,5 si 5 km/h) si doar atunci cand distanta dintre masina si obstacol este mai mica de 50 cm iar soferul nu reduce viteza / calca frana.

TOATE sistemele de mai sus pot fi dezactivate !

PS: La data testarii de catre EuroNCAP (2017), Subaru XV a primit distinctia de Best in Class !

Sper ca am fost concis si nu am plictisit pe nimeni !

Am sa revin mai tarziu cu detalii despre masina si cu raspunsuri la restul de intrebari (desi legat de comportamentul dinamic deocamdata nu pot spune prea multe).

#25
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,873
  • Înscris: 03.12.2001

View Postaspirina, on 06 martie 2019 - 09:36, said:

De la inceputul anului au scos motorul de 2L din oferta, ramanand doar cel de 1.6.
e o problemă delicată acolo. românia nu are alocată cotă de mașini, pentru ca Subaru românia a pierdut licența. de aia nu vezi dealer oficial pe nici un site subaru global/european. așa că au mașinile care nu se vând dincolo (1.6 non-turbo e prea mic și prea leneș), dar aduc 2.0 la cerere.


Quote

Trec si astia la turbo si litraj mic ?
nu prea se pricep ei la turbo.

#26
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,180
  • Înscris: 13.07.2005

View Postaspirina, on 06 martie 2019 - 09:36, said:

De la inceputul anului au scos motorul de 2L din oferta, ramanand doar cel de 1.6 (probabil din cauza emisiilor).
Trec si astia la turbo si litraj mic ?

Cu motorul de 2.0 e o alta poveste ...
Nu i-au pus (inca) filtru de particule (GPF ) si, implicit, nu au omologarea WLTP pentru Euro 6 d Temp.
Oficial mai este in oferta doar motorul de 1.6.
Practic, mai sunt disponibile masini si cu motorul de 2.0 dintre cele importate inainte de intrarea in vigoare a noilor reglementari (respectiv septembrie 2018).
Din cate stiu eu, XV-ul cu motor de 2.0 va reveni oficial din vara (parca prin iune).

Legat de turbo ... e mai complicat de spus ca astia de la Subaru sunt foarte secretosi !
Pe de o parte, sunt zvonuri legate de un motor turbo de 1.5 ce va aparea prin 2020.
Pe de alta parte, la noua generatie Levorg au renuntat la motorul turbo de 1.6 si l-au inlocuit cu un NA de 2.0 si 170 CP.
Insa, din surse (foarte) apropiate Subaru, am inteles ca din vara Outback-ul va primi un nou motor turbo de 1.8 in locul actualului 2.5 NA.

Ma repet, sunt ciudati si secretosi din cale-afara cei de la Subaru.
Sa nu ne uitam mai departe de ieri, la Geneva.
Au facut ceva informari ca vor lansa doua noi modele ”electrificate” in Europa.
Dar nimic despre noul Forester (lansat deja in restul lumii de un an).
Si ... surpriza !
Au prezentat XV-ul mild hybrid (desi au si Plug-In hybrid) si ... noul Forester (tot mild-hybrid) !
Dar n-au scos un cuvant despre el inainte, desi eu ma asteptam sa faca valva cu lansarea noului Forester in Europa.
Nici acum nu mi-e clar daca vine / va veni si in alta versiune de motorizare decat cea hybrid ...

#27
aandrei_24

aandrei_24

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,475
  • Înscris: 02.02.2007
Faina masina, pret OK-ish...
Ce e ciudat este ca asta a ta Exclusiv (nu apare aceasta echipare pe site la Subaru Romania) cu motor de 2l a fost 30500 in conditiile in care un 1.6 sport (maximul ca dotare) este cu 1000 de euro mai scump la pret de lista desi are un motor mai slab.
Sincer sunt interesat de o masina 4x4 cu garda mare in locul Passatului. Am pornit de la SX4 cu de toate, am ajuns la Kuga unde pretul de lista nu are treaba cu realitatea, prima strigare fiind mult sub, sunt curios un XV cat scade.
Motoarele astea de 2.0 se mai pot inmatricula acum, post septembrie 2018? Stiu ca e nasol cu normele si la benzina deja.
Cat are garantie masina?

#28
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,029
  • Înscris: 09.01.2007
Deci ala e pachetul de optionale electronice de safety. De aici si pretul.

#29
aandrei_24

aandrei_24

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,475
  • Înscris: 02.02.2007
este pretul de lista, la Sport cu eyesight. Pe site.

#30
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,180
  • Înscris: 13.07.2005

View Postaandrei_24, on 06 martie 2019 - 12:00, said:

Faina masina, pret OK-ish...
Ce e ciudat este ca asta a ta Exclusiv (nu apare aceasta echipare pe site la Subaru Romania) cu motor de 2l a fost 30500 in conditiile in care un 1.6 sport (maximul ca dotare) este cu 1000 de euro mai scump la pret de lista desi are un motor mai slab.
.....
Motoarele astea de 2.0 se mai pot inmatricula acum, post septembrie 2018? Stiu ca e nasol cu normele si la benzina deja.
Cat are garantie masina?

Raspund pe rand:
- Nivelul de echipare Exclusive este cel aferent configuratiilor din Germania si este echiparea de mijloc.
Versiunea de top este Exclusive + , si fata de a mea, are in plus:
- scaune cu tapiserie din piele;
- scaun sofer cu reglaj electric;
- volan incalzit;
- trapa;
Astea la un pret cu 3000 Euro mai mare.

Versiunea ”de baza”, fata de a mea nu are:
- Navigatie;
- Asistent faza lunga;
- Keyless entry/keyless go;
- Rear Cross Trafic Alert si Bild Spot Monitoring;
- Oglinda retrovizoare electrocromatica;

Cam astea - poate o mai fi ceva, dar imi scapa acum - insa e cu 2000 Euro mai ieftina.
Oricum, avand Apple Car Play/Android Auto navigatia nu-i mare sfaraiala. Keyless - nici atat.
Asistentul de faza lunga poate o fi ceva de capul lui, dar nu stiu ca nu am avut pana acum si pe asta nu am apucat sa-l testez.
Bune - dar nu indispensabile - mi se par (din ce nu are) Blind Spot Monitoring si Rear Cross Trafic Alert.

In rest, are cam de toate - faruri full LED adaptive, jante aliaj pe 18, clima automata dual-zone, cutie automata, Apple Car Play/Android Auto, parbriz cu degivrare, EyeSight ....
Lista de dotari inca din echiparea de baza este impresionanta !

Ca sa-ti faci o idee de dotari pentru fiecare versiune, cel mai bine te uiti pe subaru.de . Rar de tot aduc la noi masini configurate altfel.

Si bineinteles ca se poate inmatricula in Romania motorizarea de 2.0 !
Asta a mea a fost inmatriculata (pe Bv) saptamana trecuta. Tot saptamana trecuta Auto Kino a mai vandut doua XV-uri noi.

Legat de preturi, nu o sa vezi la Subaru discounturile de la Ford !
Probabil ca, fata de pretul de lista mai scazi 1000 - 1500 Euro.
Daca ai de dat si o masina la buy-back (cum am facut eu de fiecare data), la Brasov am primit preturi mai mult decat corecte pe masinile vechi. Cu mentiunea ca la mine toate masinile au fost pe firma si, in consecinta, le-am dat cu factura si TVA ...

View Postoverseas, on 06 martie 2019 - 12:07, said:

Deci ala e pachetul de optionale electronice de safety. De aici si pretul.

Da si nu !
Cam aia include pachetul de safety, dar nu-i optional !
Este inclus in pretul masinii.

#31
aandrei_24

aandrei_24

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,475
  • Înscris: 02.02.2007
mersi de raspunsuri.
Eu m-am uita pe site la Subaru Romania (SMT cred), la configurarile si denumirile lor :) Voi da un telefon la BV, ca distanta sa vad una cal mai la indamana mi-ar fi TM sau SB, eu fiind din jud Hunedoara.  
Em vazut masina de test a SMT e a vanzare cu 14000 km la 27000 euro, presupun ca e dotata daca e de drive test, sun sa vedem o oferta concreta.
in Germania am vazut ca sunt altel categorii.
Masina mea nu cred ca ii intereseaza prea tare pe buy-back, fiind VW diesel, pers fizica, peste 200 kkm si 7/8 ani. O dam pe piata, la pretul pietei, daca trebuie.
Momentan am in vedere un SX4 cu de toate si un Kuga trend cu ce a optionale, la Ford nu imi place garantia. KIA/Hyundai vand mult, nu prea ofera discounturi, si nici masinile nu imi plac prea tare, plus sistemul 4x4 destul de prost.
Mai vedem, vreau musai automat, garda, 4x4, noua sau aproape noua (cu garantie si sub 20-30 kkm) in jur de 25000 euro (max)

#32
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,180
  • Înscris: 13.07.2005
Daca tot suni la Brasov, intreba si de Kia Sportage (sunt si dealeri KIA).
Sportage e o masina simpatica si ofera destul de multe la un pret corect. Garda la sol nu-i prea mare, nici dotarile de siguranta activa la nivelul XV-ului, dar sta bine overall.
Bine KIA are dealeri cam peste tot - poti vedea ce si cum si pe la voi prin zona (la Sibiu, tot Auto Kino are reprezentanta KIA si dupa ce o termina pe aia, urmeaza si Subaru).
Am luat pe cealalta firma, pentru cumnatul meu, un Sportage GT Line 1.6 turbo cu DCT si-i incantat de masina (mai putin de consum). Aia a fost in jur de 28k Euro.
Am incercat sa-l conving sa luam un XV 2.0 in echiparea de baza (oricum avea mai mute dotari de Sportage - cu exceptia navigatiei) ca-l scoteam la acelasi pret (sau putin sub) ... dar n-am avut cu cine !

#33
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,873
  • Înscris: 03.12.2001
marr, zi cu consumul ăla la XV :)

#34
jiovrica-ciobanoiu

jiovrica-ciobanoiu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,155
  • Înscris: 29.11.2018

View Postmarr, on 05 martie 2019 - 15:49, said:

Daca situatia o cere, cuplul poate fi distribuit acolo unde-i nevoie de el - respectiv pe puntea / roata care are (mai multa) aderenta.

Distributia cuplului intre punti da, dar chiar si la roata? Personal nu cred...

#35
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,029
  • Înscris: 09.01.2007
Garda Sportage 175, XV 220. AWD Sportage = Dynamax by Magna cu Lock. Tractiunea Subaru se stie, e cotata cel mai bine.

Eu de ceva mici experimente 4x4 cu XV sunt curios.

#36
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,180
  • Înscris: 13.07.2005

View Postvali, on 06 martie 2019 - 13:42, said:

marr, zi cu consumul ăla la XV Posted Image

Zic : Habar n-am !
Asta, spre dosebire de precedentul, nu-mi mai arata pe toate ecranele datele de consum. La cel vechi, de fiecare data cand opream motorul imi afisa consumul mediu de la pornirea la oprirea motorului.
Asta nu !
Consumul mediu afisat pe ultimii cca. 300 km este in jur de 8 l/100km (parca 7,8-7,9 era cand m-am uita ultima data). Dar, din astia, aproape jumatate au fost parcursi de la Brasov la Sibiu si restul frecus pe drumuri scurte prin oras.
Astept sa ies in weekend la un drum prin zona, sa resetez consumul la plecare si atunci o sa-mi fac o idee.

Mai am de sapat o gramada prin meniuri si setari ... dar n-am timp !

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate