Pareri despre Renault Symbol, 1.2 benzina (75 cp)?
Last Updated: Mar 11 2019 08:34, Started by
statusquo
, Mar 05 2019 13:48
·
0
#1
Posted 05 March 2019 - 13:48
Salutare!
Masina mea curenta (Scenic 2.0 benzina din 2005) din pacate isi cam da duhul. Avand in vedere ca o folosesc tot mai mult in Cluj-Napoca, un oras foarte aglomerat... nu se mai poate dom'le. Pentru naveta/drum extern mai era cum era dar asa, e timpul pentru un "upgrade". Pe de alta parte, nu e momentul sa ma aventurez si sa cheltuiesc prea mult pentru o noua masina. Mi-a captat atentia un Renault Symbol din 2012, cu aproape 150,000 km la bord (dintre care cam jumatate facuti in regim de oras). Argumentele pro ar fi: 1) totusi e o masina de doar 7 ani vechime, revizii facute la reprezentanta 2) motor mic, impozit mic 3) suficient de comuna incat, daca se strica o macara geam de exemplu, sa gasesc piesa in dezmembrari Argumente contra: 1) multi km (inclusiv cam multi facuti in oras) pentru un motor 1.2 benzina de 75 cp 2) nu stiu nimic despre masina in afara de faptul ca Symbol sunt facute in turcia si comercializate preponderent in Europa de Est... asa ca risc sa schimb o masina nefiabila cu alta masina nefiabila Sper ca ma puteti ajuta dvs. cu o parere, mai ales posesorii de Symbol sau cei care au avut cat de cat de-a face cu masina. Multumesc frumos! Edited by statusquo, 05 March 2019 - 13:48. |
#2
Posted 05 March 2019 - 13:54
Este o mizerie de motor. Am mers cu ele des, in trecut cand erau in flota unui angajator. Groaznice masini. Motorul aspirat de 1.2 isi va da duhul pe dealurile din Cluj-Napoca. Consum mare, motor nerafinat. Tin minte un drum de cosmar intre Bucuresti si Bacau, ruta circulata in ritm alert. Consumul pe Autostrada Soarelui la 120-130 km/h era cam 9%.
Cauta alternative. Cauta o japoneza mai veche, motor aspirat, sunt mult mai rafinate, fiabile, finisaje (mai) de calitate. |
#3
Posted 05 March 2019 - 14:04
despre motorul de 1.2 iti pot spune si eu ca am varianta chiar mai puturoasa euro 6 de 73 de cai. este intradevar puturos si trebuie turat. de consumat nu consuma mult, pana la 90km/h.la viteze mari este galagios si tinde sa consume.
nu pot spune neaparat ca este un motor prost, deoarece consuma mai putin ca 1.4 care l-a inlocuit si este mai fiabil decat cele in 3 pistoane.el avand 4/16v. m-am plimbat cu symbol si etc, pare cam acelasi lucru ca loganul. cred ca e o masina fiabila, oricum piesele or sa fie ieftine...fata de nu stiu ce japoneaza.iar la masini asa vechi te astepti sa mai schimbi una/alta. Edited by bobitad, 05 March 2019 - 14:05. |
#4
Posted 05 March 2019 - 14:07
De ce nu cauti de la Renault modelele cu motorizarile cele mai bune, care nu au avut probleme. 1.5 sau 1.6 16V.
Am la un Megane 2 1.6 16V din 2004 si in 2018 am facut 23k de km si doar filtrele schimbate + un brat. E un motor foarte bun. Am si o laguna 3 din 2008 si mi-as fi luat motorul de 1.5 doar ca e cam mic pentru masina. Am mers pe 2.0 diesel |
#5
Posted 05 March 2019 - 14:08
E o mașina simpla cu un motoraș care își arată repede limitele când îl duci la peste 110-120 km/h.
Dar în rest este o mașina cinstită. Întreținerea nu e așa scumpă și nici consumul nu e așa mare daca mergi omenește, gen 100km/h. Dacă cel de mai sus a scos" 9%, sigur și mașina era plină. Nimic ieșit din comun până la urmă. Personal m-aș uita la Logan de 1.4 75 CP sau 1.6 dacă te împaci cu un consum ceva mai mare. Edited by LauCalin, 05 March 2019 - 14:09. |
#7
Posted 05 March 2019 - 14:32
Asta e motorul cu pricina:
http://www.motorrevi...hp?engine_id=47 Din pacate toate Renault-urile dupa 2011-2012 (Dacia inclusiv) au doar motorul asta, cele vechi de 1.4 si 1.6 in 8V si 16V nu le-au putut adapta la EURO5. Daca vrei ceva cu vechile motoare trebuie sa te opresti la 2010-2011. Symbol e un Clio cu portbagaj mare sau un Logan cu interiorul mic, depinde cum vrei sa o iei. Scenic-ul tau mie imi place ca design dar un motor de 2 are impozit mare si e gurmand in oras. 150.000 km nu e chiar asa mult, 300.000 duce un astfel de motor exploatat corect. De curiozitate cat cere pe Symbol-ul ala? LauCalin, on 05 martie 2019 - 14:08, said:
Personal m-aș uita la Logan de 1.4 75 CP sau 1.6 dacă te împaci cu un consum ceva mai mare. Din pacate nu se mai fac motoare ca pe vremuri, consumul redus si incadrarea in EURO5 si EURO6 vine cu un pret. Dar cum s-a mai scris aici e un motor OK daca nu il turezi excesiv si ii schimbi uleiul si distributia la timp. |
#8
Posted 05 March 2019 - 15:03
vreau sa pun si eu gpl pe a mea. are un coleg si a ajung la 120,000 parca, 3-4 ani pe gpl din vreo 7. zicea ca merge bine si ala chiar merge ciudat rau. a zis ca-i troncane un pic tachetii si ca ar trebui sa-i ajuseteze sau stranga. dar nu parea prea ingrijorat. defapt si pe siteul care l-a dat jadcomp spune ca ar trebui facuta treaba asta la 100.000. daca nu ma insel eu.
|
#9
Posted 05 March 2019 - 15:10
#11
Posted 08 March 2019 - 10:59
jadcomp, on 05 martie 2019 - 14:32, said:
De curiozitate cat cere pe Symbol-ul ala? In primul rand, multumesc tutoror pentru pareri, m-au ajutat mult! In final, am cumparat masina respectiva, desi nu eram deloc incantat. Am facut o oferta destul de scazuta pentru ea pe cale de consecinta, 2500 euro, pe care initial au refuzat-o. Le-am multumit pentru timp si urat success, chiar nu eram motivat deloc ca sa zic asa. Cateva ore mai tarziu, m-au sunat si au zis ok. Ce sa zic, sper sa fie un compromis intelept masina... E din luna a 7-a, 2012, deci destul de noua. Masina apartinea directorului unei sucursale de schimb valutar, acum isi schimba intreaga flota. Masina de servici, dar pare exploatata chiar decent. Toate reviziile la reprezentanta, la ultima schimband si distributia, si filtrul de combustibil. Nivelul lichidului de racire era aproape de minim, probleme de acestea am si cu Scenic-ul meu, am completat 100ml lichid Glacerol verde de la Dacia, asta folosisera si ei. Trebuie completat si lichid de servo cred, Scenicul meu nu avea nevoie de lichid servo. Nu ma pricep, nu ma bag. Programat la revizie la noi la reprezentanta, cumparat filtre de ulei, aer si habitaclu + ulei Elf 5w30... vad ca tot Elf 5w30 au folosit pana acum, asa ca m-am conformat, eu de obicei pun Motul 5w40. Cu siguranta vor mai aparea probleme, imi dau seama care sunt limitele masinii si problemele Renault-urilor nu imi sunt straine, ca posesor de Scenic. Dar e o masina nouta, relativ comuna (respectiv pot gasi daca e nevoie macara geam la dezmembrari in loc sa platesc de 6-7x mai mult), incepe sa imi devina simpatica. A fost cu siguranta o alegere facuta cu mintea, nu cu sufletul dar asta este, sper sa nu dezamageasca! Edited by statusquo, 08 March 2019 - 11:01. |
#12
Posted 08 March 2019 - 13:03
Sa o stapanesti sanatos! Ai luat-o la pretul corect. Daca a fost bine intretinuta si o vei intretine si tu bine te mai duce cel putin atatia km iar ani chiar mai mult daca vei merge mai putin. Oricum e din ultimele Symbol derivate din Clio si fabricate in Turcia, Symbolul actual este de fapt Logan si se vinde in Turcia, printre altele, dar este fabricat la Mioveni.
https://www.renault....symbol-ph2.html Interesant e ca Dacia se vinde in Turcia dar lipseste exact modelul Logan berlina. https://www.dacia.com.tr/ Edited by jadcomp, 08 March 2019 - 13:05. |
#14
Posted 08 March 2019 - 21:59
jadcomp, on 08 martie 2019 - 13:03, said:
Sa o stapanesti sanatos! Ai luat-o la pretul corect. Daca a fost bine intretinuta si o vei intretine si tu bine te mai duce cel putin atatia km iar ani chiar mai mult daca vei merge mai putin. Oricum e din ultimele Symbol derivate din Clio si fabricate in Turcia, Symbolul actual este de fapt Logan si se vinde in Turcia, printre altele, dar este fabricat la Mioveni. https://www.renault....symbol-ph2.html Interesant e ca Dacia se vinde in Turcia dar lipseste exact modelul Logan berlina. https://www.dacia.com.tr/ Multumesc frumos, sper sa o pot tine fara mari batai de cap vreo 3 ani hepea, on 08 martie 2019 - 20:49, said:
O sa-ti fie dor de confortul si spatiul din scenic Cu siguranta, de aceea nu am fost deloc un cumparator motivat... dar plusul de confort vine cu un pret: 1) Scenicul are un display extrem de sf, foarte frumos, digital, etc. ... Symbol pe de alta parte, o masina de la jumatatea lui 2012 comparativ cu inceputul lui 2005 pentru Scenic, are un display extrem de "spartan"........ dar mie la Scenic bineinteles ca mi s-a stricat acel display grozav, si multe luni (spre disperarea sotiei), am mers fara display pana am gasit un electrician care sa il repare 2) Frana de mana este electrica pe Scenic, foarte comoda. Apesi acceleratia cand e trasa si gata, se decupleaza... de vis. S-a stricat si aia, deci si fara frana de mana am mers o perioada 3) Scenicul e extrem de spatios... dar consuma de rupe, eu l-am trecut pe GPL din start si am economisit o mica avere in cei 100 mii km facuti cu el... dar si acolo, probleme cu pornirea carora cu greu le-am gasit solutie Pana la urma, totul are un pret. Si facand abstractie de partea financiara, chiar nu mai am timp sa tot ma ocup de problemele care se ivesc. Cu siguranta si la Symbol vor fi, sper doar ca ponderea sa nu mai fie atat de enervanta avand in vedere ca masina este si mult mai noua, si cat se poate de... simpluta Edited by statusquo, 08 March 2019 - 22:01. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users