intrebari - infiintare SRL
Last Updated: Apr 17 2019 22:09, Started by
yapy
, Feb 27 2019 15:32
·
0
#1
Posted 27 February 2019 - 15:32
Buna ziua,
De cateva zile citesc tot ce pot de pe onrc.ro si site-uri private care explica cum sa iti infiintezi un SRL. Cred ca am inteles ce trebuie sa fac pentru a inregistra societatea. Cu toate acestea am cateva intrebari la care nu am gasit raspunsuri prea concludente: 1. Daca trec sediul social al SRL-ului la adresa la care locuiesc (apartament) voi plati ceva in plus? Adica se schimba destinatia locuintei? 2. Activitatea desfasurata in cadrul SRL-ului va fi de design grafic, design de interior, web development, consultanta IT. Deci, nu voi avea nevoie decat de un laptop si, eventual 1 monitor mai mare, daca vreau sa ma pun la un birou acasa si sa lucrez. In cazul acesta, sunt nevoit SA AM PUNCT DE LUCRU ? 3. Daca adresa de acasa devine punct de lucru al SRL-ului, se va schimba destinatia locuintei si va trebui sa fac alte contracte la ENEL, ENGIE, cu intretinerea, etc. ? 3. Conform codului fiscal, Titlul II, capII, art25, alin (2): Cheltuielile cu salariile şi cele asimilate salariilor astfel cum sunt definite potrivit titlului IV sunt cheltuieli deductibile Tot salariul este considerat cheltuiala pentru SRL? Sau doar ce platesc pentru angajat (CASS, impozt, CAS, somaj, etc.)? Va multumesc mult pentru rabdare si pentru timpul acordat, G Edited by yapy, 27 February 2019 - 15:33. |
#2
Posted 27 February 2019 - 15:53
1 - Daca ai activitate la sediul social - DA - vei plati un impozit mai mare. Daca NU ai activitate, vei plati un impozit normal
2 - Deschiderea unui punct de lucru este o procedura optionala NU obligatorie 3 - Desigur. Este exact ca la persoanele fizice. Daca schimbi apartamentul nu modifici contractele de utilitati pe noua adresa ? Fireste ca DA |
#3
Posted 27 February 2019 - 16:10
Pai nu ramane persoana fizica proprietarul apartamentului?
Nu se poate un comodat catre firma? |
#4
Posted 27 February 2019 - 16:16
Ce zice Nijax e bine zis, doar ca e telegrafic.
As mai completa cu:
|
#5
Posted 27 February 2019 - 16:27
1. sediul SRL-ului poate fi la adresa ap unde locuiesti. in cazul asta ai nevoie de un raport de evaluare anevar care vine acasa, face poze si iti calculeaza cat % ocupa firma din apartament (respectiv o camera). si iti face un raport din care sa reiasa cat % reprezinta rezidential si cat % nerezidential. cu raportul respectiv mergi la primarie impreuna cu declaratia itl-001 iar cotele ti le calculeaza ei pe loc.
*o mica subliniere la acest aspect care este destul de important. daca nu ai un astfel de raport de departajare, impozitul pe apartament se calculeaza 2% din valoarea acestuia, undeva la cateva mii de lei/an, depinde unde locuiesti si cat de mare este suprafata. pana in 2016 scapai cu un contract de comodat insa trebuie si puturosii sa aiba de-o paine si s-au infiintat astfel de servicii. 2. punctul de lucru este optional, in cazul tau este de ajuns sediul SRL-ului. 3. apartamentul unde are SRL-ul sediu va avea destinatia de rezidential si nerezidential, conform raportului de evaluare anevar. contractele de utilitati nu trebuie schimbate si iti poti deduce cheltuielile aferente procentului din locuinta pe care SRL-ul il ocupa. vei avea nevoie de un contabil pentru salarii, bilant, situatie financiara etc.. cel mai bine apelezi la o firma de conta/avocatura si te rezolva ei cu toata procedura. tu doar semnezi si atat. chestiile cu sediu si etc sunt cea mai mica problema, important e sa ai activitate si sa produci banul, restul curg de la sine. Edited by mikaell, 27 February 2019 - 16:31. |
#6
Posted 27 February 2019 - 17:59
De ce nu infiintezi un PFA? La SRL scoti banii din firma doar prin dividente anul viitor.
|
#8
Posted 27 February 2019 - 20:06
#9
Posted 28 February 2019 - 00:07
Mizu, on 27 februarie 2019 - 17:59, said:
De ce nu infiintezi un PFA? La SRL scoti banii din firma doar prin dividente anul viitor. asta doar in primul an, apoi poti sa scoti banii cand doresti, faci declaratiile, platesti dividende si eventual sanatate si banii sunt ai tai OP zicea ceva de salariu, poate se descurca in primul an doar din salariu. el stie ce vrea sa invarta doua mici aspecte printre altele: 1) banii din firma nu sunt banii tai. sunt banii societatii care este persoana juridica. dupa ce scoti bani din firma in contul tau, abia apoi sunt banii tai (pentru care trebuie sa platesti cum am precizat mai sus impozit pe dividende 5% si eventual sanatate daca depaseste 10% din 12 salarii minime pe economie/an.) 2) un aspect legat de ce spunea colegu' Pololica despre vecini, da este bine sa ai toata documentatia pusa la punct. eu n-am intrat in aceste detalii decat strict la ce s-a intrebat. recomandarea mea este sa mergi la un cabinet de avocatura care se ocupa de asa ceva, le expui problema, spui ce stii si tu, ce vrei sa faci si ajungeti la un rezultat final Mizu, on 27 februarie 2019 - 20:06, said:
Pentru SRL e obligatoriu sa ai contabil. am spus mai sus ca e nevoie de un contabil pt SRL Quote
vei avea nevoie de un contabil pentru salarii, bilant, situatie financiara etc. asta in caz ca OP nu e licentiat in economie si va putea sa-si faca singur treaba dar pentru bilant tot are nevoie de o semnatura autorizat ceccar. |
#10
Posted 15 April 2019 - 13:51
Va multumesc din suflet tuturor pentru toate raspunsurile! Pana la urma merg cu un contabil care sa ma ajute sa fac SRL-ul. Intr-adevar, cred ca e prea complicat sa pun firma in apartament, din prea multe considerente.
|
|
#11
Posted 15 April 2019 - 15:22
de ce? ai vecini scartari ? asta ar fi cam singurul aspect care ar ingreuna lucrurile
500 lei la un cabinet de avocatura si te rezolva, ai o intalnire cu ei, si apoi dupa 3 zile cand semnezi la onrc (asta in caz ca nu vrei sa le faci lor procura) 400 lei costa un raport de evaluare anevar acum 3 ani cand l-am facut eu, pentru suprafete pana in 100 m2 si un contabil te poate ajuta sa deschizi firma. al meu n-a vrut, mi-a dat cu flit, asta e poate ai tu mai mult noroc PS. sunt diverse firme care gazduiesc sediu social si platesti o chirie de vreo 500-1000 lei/an. asta in caz ca nu vrei sa te complici cu apartamentul tau. intereseaza-te, poate ti-e mai convenabil asa |
#12
Posted 17 April 2019 - 22:09
mikaell, on 15 aprilie 2019 - 15:22, said:
PS. sunt diverse firme care gazduiesc sediu social si platesti o chirie de vreo 500-1000 lei/an. asta in caz ca nu vrei sa te complici cu apartamentul tau. intereseaza-te, poate ti-e mai convenabil asa Convenabil nu văd cum ar putea fi. Plătești chirie mai mult decât plătești impozit și nici nu-ți poți deduce integral cheltuielile cu utilitățile. yapy, on 15 aprilie 2019 - 13:51, said:
Va multumesc din suflet tuturor pentru toate raspunsurile! Pana la urma merg cu un contabil care sa ma ajute sa fac SRL-ul. Intr-adevar, cred ca e prea complicat sa pun firma in apartament, din prea multe considerente. Singurul lucru complicat poate fi acordul vecinilor, dacă nu sunt de acord nu ți-l dau și trebuie să mai stai printr-un proces pentru a-l obține. În rest, e cel mai practic să ai sediul social unde desfășori activitate, odată că e mai simplu de gestionat partea de corespondență, nu trebuie să stai să-i spui unuia care-ți trimite ceva să-ți trimită pe o altă adresă, pe urmă poți deduce cheltuielile cu utilități. Și nu știu dacă ai muncit mult de-acasă, dar doar costurile cu energia sunt cam duble decât în cazul în care te duci 8 ore pe zi la muncă în altă parte. Alte considerente nu există. Să fii cumva dezavantajat, în vreo situație, că ai firma în apartamentul în care locuiești. Nu ești obligat să primești clienți în apartament sau alte treburi de genul ăsta. Edited by SmurfK, 17 April 2019 - 22:09. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users