Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Consolidare drum acces auto
Last Updated: Mar 05 2019 10:30, Started by
Baxon
, Feb 26 2019 14:19
·
0
#1
Posted 26 February 2019 - 14:19
Trebuie sa fac un drum de acces pe terenul meu circa 100 m lungime si latimea de 4 m . Am inteles ca se pune substrat folie geotextil ( nu stiu de care ) si deasupra se poate pune /tasa pietris , piatra sparta , refuz de ciur etc . Ideea este ca va fii necesar sa treaca si masini grele de cateva ori betoniere ( cand aduc betonul ) .
Suprafata este plana si solul e prafos amestecat cu pietre , cand ploua fara 4x4 nu ai cum sa mergi . Recomandari folie si structura ordine montare , multu ! Attached Files |
#2
Posted 26 February 2019 - 14:43
Pana nu termini cu constructia, arunci banii pe geam de pomana, mai ales ca sunt 100m!
Ca la carte, se face cam asa: - piatra sparta, nisip, folie geotextil, asfalt. Acel geotextil e un fel delana, ce asigura aderenta intre straturi. http://www.minet.ro/...use/geotextile/ Problema este ca te costa o avere, iar daca vrei sa ai ceva bun, ca tot bagi banii, fa din beton, dar nu uita de autorizatia de contructie, ca iese haos... |
#3
Posted 26 February 2019 - 15:11
Pe perioada constructiei as merge pe refuz de ciur. Camioanele o sa il taseze/ bage in pamant pe majoritatea si apoi vei putea finaliza cu balast/piatra sparta ca sa iti ramana tie frumos.
In prima faza indeparteaza stratul vegetal si da o panta pentru scurgerea apelor pluviale, eventual sapa niste santuri. O sa fie un pic mai greu de dat panta cu buldo, dar autogreder e mai greu de gasit si mult mai scump. Geotextil se poate pune pentru evitarea amestecului intre straturi, dar daca nu vii cu un strat de 20-30 cm peste nu cred ca te ajuta. P.s. Terenul tau nu era pe la munte? Nu ar trebui sa fie dracul asa negru pe acolo. Edited by andbozo, 26 February 2019 - 15:12. |
#4
Posted 26 February 2019 - 15:47
La latimea de 4m trebuie sa faci panta unica a drumului spre un sant pentru a evacua apa pluviala. Ca sa faci ceva trainic e foarte costisitor: daca aportul de piatra in pamantul argilos nu e mare, iti recomand imbunatatirea pamantului cu refuz de ciur pe toata suprafata, urmat de o cilindrare. Dupa care folosesti un geotextil cu rol de separare a straturilor, e undeva la 5 lei/mp, asta tot pe toata suprafata trebuie pus. Peste geotextile vii cu un strat de 20 cm de balast, profilat, udat si cilindrat, iar peste balast, vii cu un strat de 12 cm piatra sparta, deasemnea profilat, udat si cilindrat. Ca sa fie treaba buna, peste piatra sparta trebuie sa vii cel putin cu un strat de 5 cm de mixtura asfaltica cu dimensiunea agregatului de 16, cel mai bun caz ar fi 2 straturi un strat de legatura de 6 cm si un strat de uzura de 4 cm. Ca si deviz estimativ: -un grederist bun in 2-3 ore iti face si platforma si rigola de evacuare a apei - pret cam 800 lei
-refuzul pe suprafata de 400mp x 0.1 = 40 mc, undeva la 3 bascule - pret cam 3000 lei -balast 400mp x 0.2 = 80 mc, undeva la 5 bascule - pret cam 5500 lei -piatra sparta 400mp x 0.12 = 48 mc, undeva la 3 bascule - pret cam 5000 lei -mixtura de 6, 400 mp x 0.144 kg/mp = aproximativ 58 t - pret pe tona cu tot cu manopera e undeva la 250 lei -mixtura de 4, 400 mp x0.094 kg/mp = 37,6 t - pret pe tona cu tot cu manopera cam la 300 lei La agregate am pus in pret si manopera, per total iesi undeva in jurul sumei de 40000 lei sa faci ca la carte, destul de costisitor. Varianta cea mai simpla, strat de balast de 20 cm, cilindrat, dar trebuie sa l intretii periodic pt ca o sa ti apara fagase dupa ploi/sezonul rece... Preturile puse de mn difera in functie de zona, deci posibil sa gasesti mai ieftin sau chiar mai scump..sunt orientative Edited by legeamist, 26 February 2019 - 15:49. |
#5
Posted 26 February 2019 - 15:56
In primul rand faci sant (cu cat mai adanc cu atat mai bine) si dai panta viitorului drum spre acel sant. La 4 m latime merge cu panta unica
Daca bugetul permite pui geotextil peste pamant - are rol filtrant si de separare adica nu se afunda piatra in pamant Apoi piatra sparta, refuz de ciur, material frezat, zgura de furnal .... dupa posibilitati si buget ?? @Adm alea de care vorbesti (sub mixtura) au rol de a prelua intainderile/fisurile si sunt geocompozite http://b2bconsulting...ntifisuraarmare @legeamist preturile tale sunt pentru lucrari mai mari, la o astfel de lucrare doar transportul ii poate dubla costurile Daca ramane la un singur strat de piatra ar trebui sa fi concasata pt o mai buna impanare, nu balast Edited by gabian22, 26 February 2019 - 16:00. |
#6
Posted 26 February 2019 - 16:06
gabian22, on 26 februarie 2019 - 15:56, said:
In primul rand faci sant (cu cat mai adanc cu atat mai bine) si dai panta viitorului drum spre acel sant. La 4 m latime merge cu panta unica Daca bugetul permite pui geotextil peste pamant - are rol filtrant si de separare adica nu se afunda piatra in pamant Apoi piatra sparta, refuz de ciur, material frezat, zgura de furnal .... dupa posibilitati si buget ?? @Adm alea de care vorbesti (sub mixtura) au rol de a prelua intainderile/fisurile si sunt geocompozite http://b2bconsulting...ntifisuraarmare @legeamist preturile tale sunt pentru lucrari mai mari, la o astfel de lucrare doar transportul ii poate dubla costurile Daca ramane la un singur strat de piatra ar trebui sa fi concasata pt o mai buna impanare, nu balast Un balast amestec optimal se impaneaza de-I suna apa-n cap. Si balastul e mai usor de reprofilat decat piatra sparta, pe suprafata careia dupa 1 sezon rece apar fagase. Alea doar cu buldozerul sa le mai poti reprofila. Materialul frezat e ok ca impanare, doar ca vara din cauza caldurii degaja un miros insuportabil. Ar mai fi o varianta, un strat de balast de 10 cm, peste care vii cu un strat de 2 cm nisip, apoi faci o structura rutiera rigida (betonata). Betonul trebuie sa aiba minim 18 cm grosime, si iti trebuie un beton rutier, nu e betonul standard pt civile. Cred ca iesi mai ieftin cu varianta de structura rutiera rigida. Edited by legeamist, 26 February 2019 - 16:10. |
#7
Posted 26 February 2019 - 16:16
Stati asa ca nu ne intelegem nu vreau sa fac strada cu asfalt & shit , vreau sa poata trece de 2 ori o betoniera , in rest eu cu 4x4 trec oricum, indiferent ca amenajez au ba calea de acces .
Da , terenul e la munte , nu e argila , e prafos si plin de pietre ( l-am curatat o data si au iesit altele ) . As vrea, daca ploua, sa nu se faca mocirla pe calea de acces , amu daca nu are 4m latime nu-i bai si 3 m e ok . Problema e ca daca pun numa strat de pitris /piatra sparta , la anu nu mai e ca se duce la fund sau iese pamantul sau naiba stie ce sol de kko e , de aia ziceam de ceva geotextil ca substrat , multu ! Edited by Baxon, 26 February 2019 - 16:18. |
#8
Posted 26 February 2019 - 16:22
Balastul e amestec optimal doar daca ai norocul sa-l extraga direct asa
Altfel.... prin zona de ses mai mult nisip, prin zona de deal mai multa piatra.... Am prins eu la lucrare pe fonduri, cu ISC, diriginte... tot tacamul, balast cu pietre de 22 cm deci... ce sa mai vb la o lucrare mica. Baxon: santuri + panta + geotextil (min 300-400 g/mp, NU din Dedeman) + piatra/zgura/material frezat |
#9
Posted 26 February 2019 - 16:25
gabian22, on 26 februarie 2019 - 16:22, said:
Balastul e amestec optimal doar daca ai norocul sa-l extraga direct asa Altfel.... prin zona de ses mai mult nisip, prin zona de deal mai multa piatra.... Am prins eu la lucrare pe fonduri, cu ISC, diriginte... tot tacamul, balast cu pietre de 22 cm deci... ce sa mai vb la o lucrare mica. Baxon: santuri + panta + geotextil (min 300-400 g/mp, NU din Dedeman) + piatra/zgura/material frezat |
#10
Posted 26 February 2019 - 16:38
Vezi cine vrea sa scape de niste moloz din demolari ( costa al naibii sa scapi de el ) si zi-i sa ti-l aduca si sa ti-l puna pe drum. O sa se bucure . Il vei primi gratis . Mai ai nevoie doar de un utilaj cu senile si cupa sa ti-l niveleze si de un tasator cu benzina sa-l aranjezi . Daca faci un strat de vreo 30-40 cm tasat , rezista la cateva ploi. Dupa aia , intra in pamant si poti pune piatra .
Daca esti un negociator bun , s-ar putea sa obtii si nivelarea si tasarea din partea aluia pe care il ajuti sa scape de moloz ...tot mocaciune . Edited by JurasikMan, 26 February 2019 - 16:39. |
|
#11
Posted 26 February 2019 - 16:42
gabian22, on 26 februarie 2019 - 16:22, said: Baxon: santuri + panta + geotextil (min 300-400 g/mp, NU din Dedeman) + piatra/zgura/material frezat Am gasit geotextil insa de 5 m latime sau 3,2 m . De 4 m nu cred ca este , poate la comanda ( o sa intreb ) . Piatra sparta concasata sau refuz de ciur ? Eu inclin spre piatra sparta concasata . |
#12
Posted 26 February 2019 - 20:55
Refuz de ciur ca si fundatie, si peste el piatra sparta, ca sa-l impaneze. Musai cilindrat putintel.
|
#13
Posted 27 February 2019 - 00:42
Uite cum am facut noi.
Am decopertat (adica am scapat de stratul cu material vegetal) si, unde era cazul, am mai sapat astfel incat sa punem 40cm strat de piatra. Unde panta a lucrat in favoarea noastra, n-am sapat, ci am umplut. Dupa aceea am bagat compactorul. Pasul urmator a fost sa intindem geotextil. Peste geotextil s-a pus un amestec de piatra sparta cu piatra de rau (ca sa nu taiem geotextilul) de pana la 40cm grosime. S-a bagat, din nou, compactorul si, sezonul urmator, s-a "taiat pamblica" pentru utilajele mari; buldo, camioanele cu pamant / pietris / nisip, betonierele s.a.m.d. Pe margini am lasat drenuri de scurgere (sapatura, geotextil, bolovani). Toate cele de mai sus s-au facut un an inaintea pornirii santierului. Intre timp au trecut niste ierni, niste anotimpuri ploioase si multe utilaje grele peste el. S-au mai facut sleauri, pe ici, pe colo, dar s-a tasat foarte bine. O parte din piatra a plecat la vale, o parte s-a impanat bine (noi avem o panta considerabila, cu care lucram). In fiecare primavara, dupa ploi, vine cel cu buldo, mai arunca niste piatra, pe unde e nevoie, si mai niveleaza cu cupa. Am mai observat ca, in urma schimbarii profilului terenului, cu drumul, s-au format alte directii de scurgere a apelor de ploaie decat cele pe care le identificasem noi, initial; asa ca urmeaza sa ne ingrijim de niste traversari, pentru apa. Dupa ce toate se vor fi aranjat si tasat si dupa ce vom fi terminat cu utilajele grele (vara asta) urmeaza sa punem piatra sparta (dintr-aia adevarata) si sa-l mai batem / compactam. Pentru noi, a fost foarte bine ca l-am facut inainte de santier fiindca (1) masinile mari l-au tasat asa cum nici un compactor n-ar fi facut-o si (2) am putut vedea ce mai trebuie schimbat sau revizuit (cum ar fi fagasele pentru apa de ploaie) inainte de varianta finala. Sper sa-ti fie de folos. P.S. In mod normal, pentru drum, iti trebuie AC. Noi, insa, am reabilitat un drum existent, asa ca nu ne-a trebuit decat aprobare de la primarie. Attached Files |
#14
Posted 27 February 2019 - 01:45
Ca o intrebare , doar asa... Lucrarile astea se fac de capul oricui, fara vreo autorizare de la cel competent ? Cine va fi in acest caz....
Pare cam aiurea sa te apuci sa-ti faci drum, chiar daca e gen organizare de santier, fara ceva aprobari sau mai stiu eu ce birocratii exista. Edited by keta, 27 February 2019 - 01:46. |
#16
Posted 27 February 2019 - 08:41
#17
Posted 27 February 2019 - 08:48
#18
Posted 27 February 2019 - 12:22
sau așa:
continuare... ... PS: precizez că din 2013 au trecut pe el: autoturisme, încărcătoare frontale, camioane... azi e la fel!!! iar la mine e numai argilă dedesubt!!! Attached FilesEdited by gushpi, 27 February 2019 - 12:18. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users