Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd
 Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 

Din 2020, toate mașinile noi vor avea sistem de frânare automată în caz de urgență

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
166 replies to this topic

#127
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009
Dintre sistemele mentionate cel mai slab, mai susceptibil de erori sau completa nefunctionare si cel mai enervant este
Lane Departure, mai ales sistemele simple (care sunt de fapt montate pe majoritatea masinilor obisnuite - cele care au sistemul desigur).
Daca nu vede marcajele adica daca ele nu exista (cel mai frecvent) daca acestea sunt acoperite de noroi sau zapada, daca nu e destula lumina sau din contra prea mult soare in fata, sistemul da erori sau nu functioneaza deloc. Daca uiti un semnalizator pornit, ai scos din functiune sistemul, sau daca ai parbrizul murdar (exact in locul pe unde se uita camera nu trec stergatoarele...).
Un lucru care ma supara si ingrijoreaza in acelasi timp: senzorii montati in barele zise de protectie. Exact locurile cele mai susceptibile a fi deteriorate, de unde rezulta costuri mari cu reparatia pentru o bara sparta sau inlocuita. Chiar nu le pot monta in loc ceva mai ferit? Problema e asemanatoare si la parbrize, unde sunt lipite/fixate dispozitivele pentru cruise control, stergatoare automate, vedere de noapte s.a. Cand sa schimbi parbrizul lovit, pac factura de o mie de dolari, ca popa.

#128
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,477
  • Înscris: 17.09.2007

View PostvapeClouds, on 06 martie 2019 - 02:46, said:


la fel de rare is si situatiile in care guvernul intra in casa la tine sa te prinda dezbracat in dus. insa e bine de stiut ca e ilegal si nu se accepta nici macar RAR.

volvo am vazut ca o sa limiteze masinile lor la 112 mile pe ora. niste comunisti chinezi , baga cu forta pe gat comunismul lor.
Esti sigur ca doar Volvo pune limitarea electronica a vitezei pe masini?
https://en.wikipedia...i/Speed_limiter
https://www.quora.co...y-speed-limited
Nu ma refer la motivul invocat de Volvo ci strict la limitarea electronica a vitezei.

#129
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

View Postmannes, on 05 martie 2019 - 16:01, said:

daca ai nevoie de asistent la mentinerea benzii inseamna ca nu esti in stare sa controlezi volanul si nu meriti sa fii numit sofer. asta e una din esentele condusul: tine-ti naibii banda, iar daca nu esti in stare de asta lasa pe altul sa conduca pana nu se intampla ceva mai rau
Multe accidente rutiere se intampla in localitati sau in afara lor, cand conducatorul auto face altceva decat doar sa conduca, motiv pentru care paraseste pentru scurt timp, dar suficient, ca sa se intample accidentul, banda pe care ruleaza.

View Postalexcrist, on 05 martie 2019 - 16:27, said:

Eu sunt curios cât timp va trece până când tâlharii vor realiza că vor putea aproape opri orice mașină doar montând pe marginea drumului un semn fals de limitare la 5 km/h, apoi să aștepte să oprească mașinile singure.

EDIT: Și va fi mișto și când se duce europeanul continental ĂŽn excursie cu mașina proprie ĂŽn UK. Va merge cu maxim 60 km/h pe oriunde, și prin orașe cu maxim 30. O veselie. Posted Image Sau invers, când vine britanicul și bagă oleacă 130 mi/h pe autostradă.
Totul se va baza in primul rand pe sistemul de navigatie prin satelit si nu pe indicatoarele rutiere.Hartile se vor actualiza automat, prin internet, deoarece noile masini si mai ales cele care vor fi fabricate in viitor, vor echipate standard cu sistem de navigatie +tehnologia existenta si acum pe anumite masini, inclusiv non premium, din gama VAG, care permite masinii sa fie tot timpul racordata la internet.Cand toate masinile fabricate vor fi dotate standard cu sistem de navigatie, costul acestuia va scadea enorm.

View Postro_explorer, on 05 martie 2019 - 18:22, said:

Pai poate ca e timpul pentru niste autostrazi ... ma gandesc ca pana toate masinile vor avea aceste sisteme si Romania va avea vreo 3-4 autostrazi acolo..
Esti foarte optimist.Din pacate optimismul tau nu are nicio legatura cu realitatea, cand vine vorba de Romania.

Edited by max_01, 06 March 2019 - 09:18.


#130
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
Speranta moare ultima.

#131
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

View Postro_explorer, on 06 martie 2019 - 10:58, said:

Speranta moare ultima.
In cazul Romaniei, trebuie sa fii realist.Cu USR la guvernare, 4 ani, si avand majoritate parlamentara, in timp rezonabil s-ar rezolva si problema autostrazilor in Romania.Cu celelalte partide s-a vazut ce pot cand s-au aflat la guvernare.Nu vreau sa fac reclama sau critica politica ci doar imi expun opinia.

#132
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,663
  • Înscris: 19.12.2012
Mi se pare o idee foarte buna citisem undeva despre sistemele astea si cum asta ar fi printre cele mai eficiente in evitarea colizunilor.

Edited by emil_sv, 06 March 2019 - 16:53.


#133
vapeClouds

vapeClouds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,419
  • Înscris: 25.10.2018

View PostHansolo, on 06 martie 2019 - 08:54, said:

Esti sigur ca doar Volvo pune limitarea electronica a vitezei pe masini?
https://en.wikipedia...i/Speed_limiter
https://www.quora.co...y-speed-limited
Nu ma refer la motivul invocat de Volvo ci strict la limitarea electronica a vitezei.

6 days ago

https://www.theverge...-mph-kmh-models

Volvo announced on Monday that it will be limiting the top speed on all of its vehicles to 180 km/h (112 mph) in a bid to reduce traffic fatalities. The new speed limit will be implemented on all model year 2021 cars, the company said.

Sistemul asta de franare de urgenta e un fail safe imoral , gen lumea o sa devina mai putin atenta la sofat ca stie ca prostia nu se plateste in caz de ceva.

pe langa asta , scoala de soferi in europa e o gluma.

Edited by vapeClouds, 10 March 2019 - 20:53.


#134
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002
Instituţiile UE au ajuns la un acord politic provizoriu cu privire la regulamentul revizuit privind siguranţa generală, noile reglementări urmând să îmbunătăţească siguranţa rutieră şi să reducă numărul accidentelor. Normele cer prezenţa anumitor tehnologii de salvare a vieţii omeneşti în toate maşinile noi. Elementele obligatorii de siguranţă ar trebui, de asemenea, să ajute şoferii să se obişnuiască cu tehnologiile automate şi să extindă tranziţia către maşinile fără şofer, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.
Începând cu 2022 va deveni obligatorie echiparea vehiculelor europene cu noi tehnologii de siguranţă pentru a proteja pasagerii, pietonii şi bicicliştii.
Printre noile elemente de siguranţă obligatorii la autoturisme, camionete, camioane şi autobuze se află: sistemele de avertizare în caz de somnolenţă şi de neatenţie a conducătorului auto (de exemplu, utilizarea telefoanelor inteligente în timpul conducerii), asistenţă inteligentă pentru controlul vitezei, sisteme de siguranţă la mersul în marşarier cu cameră de luat vederi sau cu senzori şi dispozitive de înregistrare a datelor în caz de accident ("cutia neagră").
Pentru autoturisme şi camionete: asistenţă pentru menţinerea benzii de circulaţie, sisteme avansate de frânare de urgenţă şi centuri de siguranţă îmbunătăţite în urma testelor de impact.
Pentru camioane şi autobuze: cerinţe specifice de îmbunătăţire a vizibilităţii directe a şoferilor de autobuz şi de camion şi de eliminare a unghiurilor moarte, precum şi sisteme frontale şi laterale ale vehiculului pentru a detecta şi a avertiza cu privire la prezenţa participanţilor la trafic vulnerabili, în special la efectuarea virajelor.

Edited by cata, 26 March 2019 - 14:26.


#135
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View PostRosebud09, on 06 martie 2019 - 03:38, said:

Dintre sistemele mentionate cel mai slab, mai susceptibil de erori sau completa nefunctionare si cel mai enervant este
Lane Departure, mai ales sistemele simple (care sunt de fapt montate pe majoritatea masinilor obisnuite - cele care au sistemul desigur).
si cele sofisticate (chipurile) sint la fel de penibile, dupa ce vezi filmul asta cu Tesla intrand in zid, mai ai vreodata incredere in Autopilot, Lane departure/assist etc?

eu personal nu cred ca am sa reusesc sa uit asa ceva prea curand

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/jYkO7LQC2jE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

View Postcata, on 26 martie 2019 - 14:25, said:

Începând cu 2022 va deveni obligatorie echiparea vehiculelor europene cu noi tehnologii de siguranţă pentru a proteja pasagerii, pietonii şi bicicliştii.
Printre noile elemente de siguranţă obligatorii la autoturisme, camionete, camioane şi autobuze se află: sistemele de avertizare în caz de somnolenţă şi de neatenţie a conducătorului auto (de exemplu, utilizarea telefoanelor inteligente în timpul conducerii), asistenţă inteligentă pentru controlul vitezei, sisteme de siguranţă la mersul în marşarier cu cameră de luat vederi sau cu senzori şi dispozitive de înregistrare a datelor în caz de accident ("cutia neagră").
Pentru autoturisme şi camionete: asistenţă pentru menţinerea benzii de circulaţie, sisteme avansate de frânare de urgenţă şi centuri de siguranţă îmbunătăţite în urma testelor de impact.
Pentru camioane şi autobuze: cerinţe specifice de îmbunătăţire a vizibilităţii directe a şoferilor de autobuz şi de camion şi de eliminare a unghiurilor moarte, precum şi sisteme frontale şi laterale ale vehiculului pentru a detecta şi a avertiza cu privire la prezenţa participanţilor la trafic vulnerabili, în special la efectuarea virajelor.
numai sa fie si obligatorie mentinerea mainilor pe volan tot timpul, ca altfel uite ce se intampla...

#136
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View Postunbrutus, on 28 martie 2019 - 21:35, said:

dupa ce vezi filmul asta cu Tesla intrand in zid, mai ai vreodata incredere in Autopilot, Lane departure/assist etc?

Dupa filmul ala ? DA, absolut. Cum dracu sa lasi autopilotul singur in zine in constructie ? Asa ii trebuie. Exista niste reguli de utilizare a autopilotului, una din ele este sa stai atent la drum si a alta este sa tii mainile pe volan. Asadar .. pa si la revedere, sper ca i-au reparat masina. Data viitoare o sa conduca cum trebuie.

Edited by ro_explorer, 28 March 2019 - 22:06.


#137
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012

View Postunbrutus, on 28 martie 2019 - 21:35, said:

numai sa fie si obligatorie mentinerea mainilor pe volan tot timpul, ca altfel uite ce se intampla...
Nici unul dintre acele sisteme nu este de tip pilot automat.

#138
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postro_explorer, on 28 martie 2019 - 22:06, said:

Dupa filmul ala ? DA, absolut. Cum dracu sa lasi autopilotul singur in zine in constructie ? Asa ii trebuie. Exista niste reguli de utilizare a autopilotului, una din ele este sa stai atent la drum si a alta este sa tii mainile pe volan. Asadar .. pa si la revedere, sper ca i-au reparat masina. Data viitoare o sa conduca cum trebuie.
sa nu ajungem iar sa explicam de ce e penibil sa numit ceva "AUTOPILOT" si apoi sa explicam ca de fapt nu e automat si nu e pilot...
chestiile astea cu "asa ii trebuie" sint cel putin... deplasate

View PostTS030, on 28 martie 2019 - 22:17, said:

Nici unul dintre acele sisteme nu este de tip pilot automat.
e bine, inseamna ca europenii raman mai destepti ca americanii

#139
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View Postunbrutus, on 28 martie 2019 - 22:22, said:

....
Ai citit comentariile de la video? Chiar primul spune:

Attached File  Capture.JPG   29.59K   14 downloads

Quote

Locuiesc în apropiere, zona e în construcție de ceva timp, nu-mi pot imagina să las AP să navigheze în zonă. Sunt, de asemenea, uimit că nu a ieșit imediat de pe autostradă.


#140
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017
ro_explorer, nu esti sofer daca nu ai invatat inca ca pe drum apar continuu situatii neprevazute, de la camioane cu spatele alb pe fundal de cer senin ( ca in alt caz in care Tesla a accelerat si a dus la moartea omului) si pana la caini, mie mi-a aparut un vultur o data, care avea o anvergura a aripilor mai mare ca masina... spectaculos dar efectiv la viteza e o sperietura majora, iar pt sistemele astea "autopiloate", poate fi caz de deces pt sofer.

Tu esti liber sa ai opinia ta, hai sa lasam pe fiecare sa aprecieze cat tine la viata lui si in mainile cui prefera sa o lase.

Pilotul automat se presupune ca are reactii superioare omului, daca nu a fost in stare sa sesizeze cu miile de senzori ca se apropie pe laterala si in fata (!!) de un obstacol (un zid, in acest caz), ce mai e de spus...

#141
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View Postunbrutus, on 28 martie 2019 - 22:46, said:

ce mai e de spus...

Ce am spus deja ...

View Postro_explorer, on 28 martie 2019 - 22:06, said:

Cum dracu sa lasi autopilotul singur in zone in constructie ?

Edited by ro_explorer, 28 March 2019 - 23:04.


#142
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017
ai spus, din pacate tot nu intelegi... cand ai platit sisteme autonome cu multe multe mii de dolari, ai niste asteptari.

si inca ceva, tu cam de unde naiba ghicesti ca e o zona in constructie?

ce importanta are ce era? E cam ca si cum ai spune "cum sa lasi autopilot singur (oximoron, paradox, evident autopilot = singur) cand in fata iti sare un cangur?". Lol... pilotul automat ar trebui sa detecteze un obstacol, ce naiba colegu... cadem in derizoriu

#143
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009
Eu zic sa nu va ambalati, ca mai e destul pana sa devina automatul stapan. Asta daca va deveni cu adevarat vreodata.
Indiferent ce dicteaza niste birocrati, pana la urma tot piata, consumatorii vor avea ultimul cuvant. Increderea sa va cladi treptat, dar fiecare greseala, chiar mica, poate insemna foarte mult, poate ani si ani de intarzieri, chiar daca intre timp se va fi rezolvat problema respectiva.

Multe din masinile noi de acum au o parte sau chiar tot ce se spune in acea directiva, e drept ca nu asa des intalnt la masinile ieftine. Navi a scazut la pret de 3-4 ori fata de acum 5-6 ani si vine inclusa la variantele de deasupra celei de baza. Asistenta la franare sau franarea de urgenta e standard la multe masini medii, nici macar premium. Astea, la fel ca alte sisteme mentionste sunt ajutoare date soferului, tot el e stapan, si tot el poate face praf masina cu toate acele sisteme functionand.
Apare si reversul medaliei, mai ales la cei cu minte mai putina: increderea prea mare in acele sisteme, datorata si reclamei facute la ele, incredere care duce la reducerea atentiei.

Cat priveste senzorii, cred ca unii dintre voi ati observat cat de buni sunt, de ex la stergatoarele automate. Mai ales daca e geamul putin murdar. La fel cei de unghi mort sau avertizare trafic in spate: fiind montati in zone unde se poate acumula usor zapada, gheata, noroi ( de ex. in barele de protectie, asa e moda acum). Senzorii lucreaza cu semnale de foarte mica putere, usor de influentat de situatia de pe strada. In caz de ceva tot soferul e de vina, ca n-a avut grije, ca asa si pe dincolo, si pna la urma chiar asa si este, pentru ca a avut prea multa incredere in automate.

#144
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View PostRosebud09, on 29 martie 2019 - 04:57, said:

In caz de ceva tot soferul e de vina, ca n-a avut grije, ca asa si pe dincolo, si pna la urma chiar asa si este, pentru ca a avut prea multa incredere in automate.
asa e, totusi cand ti se ia bani pt sisteme full autonomous si autopiloti si altele care au denumiri care spun niste lucruri si apoi nu sint in stare sa detecteze un banal zid sau camion, e o problema macar de etica

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate