Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Tesla Model 3 Performance
Last Updated: Mar 01 2024 14:11, Started by
inuendo0
, Feb 19 2019 10:24
·
0
#163
Posted 14 April 2019 - 17:30
#164
Posted 07 May 2019 - 07:28
Aproape 9.000 km de placere pura si senzatii inefabile pe care nu le-am trait cu nici o alta masina. Si am avut de toate, de la muscle cars americane, la polizoare europene si de la limuzine la masini tunate.
La vreo luna dupa actualizarea care urca puterea masinii cu 5%, am mai primit o actualizare de soft care aduce inca un plus de performanta: 10km/h in plus la viteza maxima, asadar acum e limitata la 260km/h. Nu ca as avea nevoie. Alte noutati cu aceasta actualizare: cateva jocuri Atari noi, faza lunga automata, preincalzirea automata a bateriei cand esti in drum spre Supercharger, astfel reducand timpul de incarcare cu 25% si alte maruntisuri. Imi place in mod deosebit faptul ca acum, in cazul in care Sentry Mode se activeaza, ma avertizeaza de acest lucru si de cate ori s-a activat. Si faza lunga automata e interesanta, insa mai e loc de imbunatatiri. Am reusit sa fac si a 2-a vizita la un Supercharger, prima fiind in ziua livrarii. Ajunsesem cu vreo 35km (7%) de autonomie, conectat mufa si in mai putin de un minut incarca cu 117kw. Probabil acest Supercharger inca nu a fost actualizat la 150kw, fiind inca limitat la 120kw. Pana pe la 70% incarca foarte repede, la peste 100kw. La 80% cred ca a ajuns in 35min. De la 90% deja scade mult puterea de incarcare. La 99% deja incarca cu 3-4 kw si m-am plictisit si am plecat. Imi afisa 498km de autonomie. Singura data cand am incarcat complet imi afisa 501km, asadar, pana acum, degradare 0. In cei aproape 9000 km, am consumat aproape 1700 KWh, deci un consum de 188Wh/km. Din cei 1700 KWh, estimez ca 120KWh au fost incarcarcati la Superchargere Tesla (am gratis pana in noiembrie), vreo 700 KWh incarcati la munca (gratis), restul acasa, unde deocamdata nu pot face un calcul, factura venind la 2 luni, insa estimez ca m-ar costa vreo 90-110 euro. La CLS- ul anterior, in aceiasi kilometri as fi ars motorina de peste 850 euro plus jumatate din pretul unui schimb de ulei, deci vreo 1000 euro in total. Nu e rau, cred eu. O sa revin cu calcule mai exacte la 10.000 km, insa cum cred ca am mai zis, obiectivul principal al acestui jurnal nu este consumul si economiile facute. Attached FilesEdited by inuendo0, 07 May 2019 - 07:34. |
#166
Posted 07 May 2019 - 19:13
Eu le doresc succes. Si tie. Orice masina care nu arde combustibili e un pas inainte.
|
#168
Posted 08 May 2019 - 16:10
Esti sigur? Stii tu din ce surse provin electronii care intra in bateriile masinii mele? Apropos: stiai ca energia consumata pentru a rafina un litru de benzina ar putea propulsa o masina electrica pe o distanta mai mare decat o face litrul ala de benzina intr-o masina cu motor termic?
Acum te poti intoarce sub piatra de unde ai iesit. |
#169
Posted 09 May 2019 - 13:04
O bila neagra: la viteze mari stergatoarele isi pierd eficienta.
Printr-un cumul de factori destul de rari, am ajuns in situatia sa conduc cu viteza pe ploaie (aici ploua de cateva ori pe an, iar viteza maxima pe autostrada nu obisnuiesc sa o depasesc). La peste 170km/h, la miscarea de revenire (coborare) a stergatoarelor acestea cred ca planeaza pe deasupra parbrizului. La urcare nu e e nici o problema. Probabil un arc putin mai puternic la stergatoare ar rezolva problema, insa, asa cum am zis, situatia descrisa este destul de rar intalnita asa ca nu am de gand sa fac nimic in privinta aceasta. Pot trai cu asta. Daca Tesla va face un recall pe aceasta tema ma voi prezenta. Sau peste 2 ani, odata cu schimbul lichidului de racire din baterie, voi ridica si aceasta problema. |
#170
Posted 09 May 2019 - 13:05
Nu e vorba de arcuri. La viteza aia aerodinamica este cea care conteaza. Pune niste lamele aero (cu eleron) si ai scapat de probleme.
|
#172
Posted 15 May 2019 - 18:01
Azi am vazut prin zona mea un alt Model 3. Era unul rosu, Long Range cu roti Aero. Daca si prin Moldova Spaniei se inmultesc e clar ca este un succes.
|
|
#173
Posted 25 May 2019 - 14:24
Aseara a implinit 10.000 km. Fara nici o problema in afara de cateva dati cand s-a blocat Spotify-ul. Solutia foarte simpla: resetare infotainment chiar si cu masina in mers si Autopilot-ul conectat.
Joi seara a mai venit un update: Sentry Mode imbunatatit, cu buton direct in bara de sus. In meniu ai posibilitatea de a alege activarea automata a acestei functii si poti bifa locatiile unde unde nu vrei sa se activeze automat: acasa sau la munca sau in locatiile favorite. Scuteste cateva click-uri. Functia de pastrare a benzii cand Autopilot-ul este deconectat a fost si ea imbunatatita. Spuneam mai demult ca nu-mi dadeam seama in ce conditii corecteaza traiectoria, probabil pe atunci functiona in Shadow Mode si corecta doar uneori sau in cazuri extreme. Acum functioneaza de fiecare data si o face foarte bine. Plus ca apare si un mesaj pe ecran cum ca a "corectat automat traiectoria pentru siguranta mea", ceva de genul. Ma gandesc cate accidente ar putea fi evitate daca toate masinile ar avea asa ceva. Si randarea masinii pe ecran (se poate numi avatar?) a fost imbunatatita: la viteze mici este mai mare si vireaza in functie de unghiul volanului si al drumului. Plus ca se vede mult mai bine cand se aprind becurile de frana. Cu franarea regenerativa, de multe ori nu prea iti dai seama daca se aprind, deoarece practic nu calci frana ci foloseste vreun senzor inertial (banuiesc), care peste un anumit prag aprinde becurile de frana. Ps: iar am uitat sa fac pozele in landscape. Attached FilesEdited by inuendo0, 25 May 2019 - 14:38. |
#174
Posted 11 June 2019 - 20:09
Cat e kwh la voi in Spania?
-tesla supercharge -acasa(in medie) -alte statii de incarcare(in medie) Multumesc |
#175
Posted 12 June 2019 - 10:23
La Supercharger e 0.29 euro pe kwh. Am gratis pana in noiembrie.
Acasa e intre 0-0.14 euro pe kwh in functie de furnizor si planul orar ales. Recent am gasit un mic furnizor care ofera 0 centi pe kwh intre 1 noaptea si 7 dimineata (90% din datile cand incarc oricum se intampla in acest interval de timp). In restul zilei pretul este normal. Singura conditie este sa fii membru Club Tesla Spania. Voi trece la ei cat de curand. La alte statii de incarcare: nu stiu: am mai incarcat doar gratis, la vreo 2 Tesla Destination Charger, la un restaurant de cateva ori si intr-un port, pe chei, unde se conecteaza iahturile. La munca gratis. Dupa ce trec la furnizorul amintit mai sus, practic tot curentul care intra in bateriile masinii va fi gratis si nu sunt semne ca "se ca termina cu pomana" cum ar spune unii hateri. Acasa, la munca si la Superchargerele Tesla curentul este din surse 100% verzi. Restul nu stiu. Ziceau multi ca masina este un simbol al libertatii, iar o electrica datorita autonomiei limitate si timpilor de incarcare iti limiteaza aceasta libertate. Spuneau asta fara a fi probat macar o saptamana o masina electrica. Acum pot spune ca cel putin in cazul meu, masina electrica imi da posibilitatea sa ma misc mult mai mult decat as fi facut-o cu o masina cu combustie, tocmai datorita pretului foarte mic sau zero pe care il platesc pentru curent. Drept dovada ca am deja 20.000 km facuti in doar 4 luni de cand am masina. Cu CLS-ul am facut in medie 25.000 km PE AN. Cand si daca "se va termina cu pomenile" cum ar spune haterii, voi face o mica investitie si voi pune vreo 10 panouri solare, iar cu noul program Net Zero ar trebui sa compensez consumul masinii (vand curent ziua si cumpar noaptea). Viitorul este electric. Cine contrazice asta ori este orb ori are interese ascunse. Si vreo 2 poze cu exteriorul, ca nu am mai pus de la inceputul jurnalului: Attached FilesEdited by inuendo0, 12 June 2019 - 10:41. |
#176
Posted 12 June 2019 - 17:56
inuendo0, on 09 mai 2019 - 13:04, said:
O bila neagra: la viteze mari stergatoarele isi pierd eficienta. trateaza parbrizul cu o solutie hidrofoba si nu o sa mai ai nevoie de stergatoare la viteza aia...nici macar la 70km/h. Uite eu la un parbriz nou, recent schimbat, am aplicat asta https://www.pro-deta...0ml-p-3798.html si garantat tine cel putin 6 luni . [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/3JgDukcJd5c?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Se aplica foarte usor...doar trebuie degresat bine geamul si lasat 12 ore sa se usuce bine, timp in care nu poti uda parbrizul. Efectul e unul foarte fain, mai ales ca masina mea nu are coeficentul aerodinamic la fel de bun ca cel al masinii tale Despre "haterii" tai lasa-i in pace si nu le mai da apa la moara...tu ai cumparat o masina cool si trebuie sa iti placa tie, nu lor Edited by mccrya, 12 June 2019 - 18:00. |
#178
Posted 12 June 2019 - 18:51
12 ore nu ai voie sa uzi parbrizul ....in rest ai voie sa mergi cu masina. Dar cel mai bine e sa faci treaba asta seara, si dimineata poti pleca linistit cu masina.
Nu stiu ce compozit este, dar este foarte fain....e Made in Japan . La o masina normala se poate utiliza de 3 ori destul de lejer pe parbriz . Eu am incercat sa dau si a 2 a oara pe parbriz dupa ce s-a uscat si nu mai prindea nimic pe parbriz ....fugea solutia de pe el . Eu am urmarit multe clipuri pe YT si asta m-a facut sa-l cumpar , mai ales ca pretul este unul foarte bun |
#179
Posted 12 June 2019 - 19:07
Cu muștele și alte mizerii care se lipesc cum se înțelege soluția asta a ta? E mai ușor la spălat sau mai greu?
|
#180
Posted 12 June 2019 - 19:14
Eu folosesc ceramic nanocoating:
https://www.amazon.d...duct/B07C6VB1FP La fel, il recomand cu caldura. Functioneaza impecabil. A .. da .. si mustele dispar foarte usor de pe geam, trebuie doar udat un pic. Edited by ro_explorer, 12 June 2019 - 19:14. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users